Hop til indhold

Nyt flåtmiddel-PAS PÅ


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Jeg har via Facebook set flere advarsler fra udenlandske opdrætterer , der har benyttet dette nye middel. Hundene kan få store væskende sår i nakken ala brandskader og en mindre klinik i Norge fik på en uge 4 hunde ind med voldsom reaktion.

HUNDEN.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/Nyt flåtmiddel til hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

Tak for advarslen. Teitur har svær loppeallergi, så det er død og pine vigtig at han ikke får lopper. Derfor bliver han behandlet med Advantage hver måned.

 

Før brugte jeg Bayvantic da det også tager flåter, men det er 100 kr dyrere og mere krasbørstig, har læst om flere der har oplevet at deres hund fik røde plagmager og svien. Så nu holder vi os bare til Advantage selvom det ikke tager flåter.

 

Har da også allerede taget de første flåter på Teitur i år. Må bare krydse finger for at han ikke får borrelia.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh jeg har også hørt nogle rigtigt grimme advarsler om det nye flåtmiddel, OG der ligger nogle grimme billeder fra USA, hvor midlet vidst har været brugt lidt længere end her.. Fik dog også en snak med dyrlægen om en ny flåtbåren sygdom her i landet, så i år har jeg brugt bayvantic for første gang. Det er det rene gift, men jeg tør ikke undvære det med en tyk sheltie pels:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger slet ikke noget mod lopper og flåter. Bare tanken om at fylde mine hunde med kemikalier... :shock:

 

Uhyggeligt :shock:

 

Kunne slet ikke drømme om at bruge kemiske midler på mine hunde

 

Bruger I slet ikke noget og er vildt heldige eller hvordan? Ville gerne prøve noget andet, men har prøvet hvidløg (virker men ikke godt nok), dims til halsbånd med bølger jeg ikke troede på (virker overhovedet ikke) og ravhalsbånd (tror mine har forkert pels til det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger I slet ikke noget og er vildt heldige eller hvordan? Ville gerne prøve noget andet, men har prøvet hvidløg (virker men ikke godt nok), dims til halsbånd med bølger jeg ikke troede på (virker overhovedet ikke) og ravhalsbånd (tror mine har forkert pels til det)

 

Jeg har ligesom dig prøvet alt muligt gejl, men synes ikke at noget virker godt nok. Min venindes hund var lige ved at dø af TBE sidste år, så jeg behandler nu mine regelmæssigt med Frontline for at undgå flåter - tør ikke tage chancen. Men hvis der var et ikke-giftigt middel med samme effekt - så hoppede jeg på det prompte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Uf, det lyder virkelig som noget grimt stads. :shock: Tak for advarslen...

 

Jeg bryder mig ikke om at putte kemikalier på min hund, og forsøgte mig i første omgang med sådan noget naturproduktshalløj, jeg fik fra Basils opdrætter. Dog har jeg måttet erkende, at Basil er så plaget af flåter (jeg kunne på et tidspunkt pille mellem 5 og 10 stk. af ham om dagen), selv med brug af naturproduktet, at det er nødvendigt at tage skrappere midler i brug, så han bliver nu dryppet med Frontline Combo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lufter selv i et område, hvor der indimellem ses rådyr, trods meget kort afstand til nærmeste villaveje. Og med 7 hunde er det svært at genemse alt pels, da de 6 er noget langhårede. Og jeg er virkelig bange for at få en flåtbåren sygdom ., især på en ældre hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Bruger I slet ikke noget og er vildt heldige eller hvordan? Ville gerne prøve noget andet, men har prøvet hvidløg (virker men ikke godt nok), dims til halsbånd med bølger jeg ikke troede på (virker overhovedet ikke) og ravhalsbånd (tror mine har forkert pels til det)

 

Jeg har prøvet både hvidløg og det her flåt væk fra luposan uden nogen særlig effekt. Mine beagler havde også en overgang en metaltdims siddende i halsbåndet, men den virker jo kun når halsbåndet er på og det havde de ikke når de var hjemme.

 

Jeg bruger æble cider eddike - den franske fra urtekram - de får 2 tsk over deres mad hver dag. I det seneste år har vi kun haft en flåt - den sad på Charlie og var død da jeg fandt den. Vi går mange ture i områder hvor der er meget vildt - så de burde være omsværmet af dem - jeg håber effekten holder ved. Æble cider har en udrensende effekt og kan også anvendes til gigtplagede hunde, forebyggen af plak på tænder, urinsten mv. Jeg tager det også for min gigt i hænder og fingre og mine ømme buler er taget markant af, så jeg kan strikke igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet både hvidløg og det her flåt væk fra luposan uden nogen særlig effekt. Mine beagler havde også en overgang en metaltdims siddende i halsbåndet, men den virker jo kun når halsbåndet er på og det havde de ikke når de var hjemme.

 

Jeg bruger æble cider eddike - den franske fra urtekram - de får 2 tsk over deres mad hver dag. I det seneste år har vi kun haft en flåt - den sad på Charlie og var død da jeg fandt den. Vi går mange ture i områder hvor der er meget vildt - så de burde være omsværmet af dem - jeg håber effekten holder ved. Æble cider har en udrensende effekt og kan også anvendes til gigtplagede hunde, forebyggen af plak på tænder, urinsten mv. Jeg tager det også for min gigt i hænder og fingre og mine ømme buler er taget markant af, så jeg kan strikke igen :mrgreen:

 

DET vil jeg prøve til både Silke og mig selv. Vi er begge ramt af flåter i tide og i utide. Og har begge været syge af borreliose. Silke har haft de første 10-15 stykker i år, og jeg har selv haft 3..

Jeg håber at jeg husker at kikke efter det, når jeg kommer i byen i morgen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Den koster cirka 35 kr i Super Brugsen - men kan også købes andre steder - der er 750 ml i en flaske så den holder længe. Jeg tager selv 2 tsk i et glas vand på fastende hjerte - selvom det smager surt, så husker jeg på den gode effekt det har haft på mine hænder. Beaglerne æder det uden problemer når det er i maden :mrgreen:

 

applecider.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger I slet ikke noget og er vildt heldige eller hvordan? Ville gerne prøve noget andet, men har prøvet hvidløg (virker men ikke godt nok), dims til halsbånd med bølger jeg ikke troede på (virker overhovedet ikke) og ravhalsbånd (tror mine har forkert pels til det)

 

På mine hundes korte pels kan man se selv de mindste flåter, så snart de sætter sig. Og da de begge er i hænder og bliver overgramset hver dag, opdager vi dem altid. Og så har jeg for længe siden lært et snuptag med to negle, der altid får flåten hel ud.

 

Hvis man har en langpelset hund er det selvfølgelig noget andet. Så tror jeg også jeg brugte et eller andet middel bare for at være på den sikre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

På mine hundes korte pels kan man se selv de mindste flåter, så snart de sætter sig. Og da de begge er i hænder og bliver overgramset hver dag, opdager vi dem altid. Og så har jeg for længe siden lært et snuptag med to negle, der altid får flåten hel ud.

 

Hvis man har en langpelset hund er det selvfølgelig noget andet. Så tror jeg også jeg brugte et eller andet middel bare for at være på den sikre side.

 

Du er godt klar over, at flåter kan være bittesmå? Faktisk så små som punktummer her på siden.

 

Dem, man almindeligvis finder på hunde -og mennesker, er de voksne flåter. De små finder man som regel slet ikke.. De bliver aldrig ret store, og de falder jo af igen af sig selv.

 

Man mener i dag, at 80% af alle borreliosetilfælde hos mennesker skyldes larver og især nymfer, der begge er meget mindre end selv de små sorte hanner.

 

--Jeg har fundet en larve der sad fast mellem tæerne engang... MINE tæer, altså.. Det er ikke noget, man opdager, hvis man ikke specifikt leder efter den... Og da slet ikke på en hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet både hvidløg og det her flåt væk fra luposan uden nogen særlig effekt. Mine beagler havde også en overgang en metaltdims siddende i halsbåndet, men den virker jo kun når halsbåndet er på og det havde de ikke når de var hjemme.

 

Jeg bruger æble cider eddike - den franske fra urtekram - de får 2 tsk over deres mad hver dag. I det seneste år har vi kun haft en flåt - den sad på Charlie og var død da jeg fandt den. Vi går mange ture i områder hvor der er meget vildt - så de burde være omsværmet af dem - jeg håber effekten holder ved. Æble cider har en udrensende effekt og kan også anvendes til gigtplagede hunde, forebyggen af plak på tænder, urinsten mv. Jeg tager det også for min gigt i hænder og fingre og mine ømme buler er taget markant af, så jeg kan strikke igen :mrgreen:

 

Inspireret af dig, så er jeg begyndt at give Buster eddike i sin mad og så kombinerer jeg med Luposan Flåt Væk samt Anibio Spot On mod flåter AniBio Spot On mod flter

 

 

Til det markerede hvor meget eddike tager du selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den koster cirka 35 kr i Super Brugsen - men kan også købes andre steder - der er 750 ml i en flaske så den holder længe. Jeg tager selv 2 tsk i et glas vand på fastende hjerte - selvom det smager surt, så husker jeg på den gode effekt det har haft på mine hænder. Beaglerne æder det uden problemer når det er i maden :mrgreen:

 

[ATTACH=CONFIG]85261[/ATTACH]

 

Ja, du havde jo så skrevet det her :mrgreen:

. Tror jeg vil prøve det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog to tsk eddike i morges, og jeg har endnu ikke haft nogen flåter:mrgreen:.

 

Silke må lige vente et par dage, for hun er på antibiotika. Hvis hun får en reaktion efter at have fået eddiken, så ved jeg ikke, om det skyldes eddike eller antibiotika.

Men jeg er osse selv et meget godt forsøgsdyr. Jeg har allerede haft 2 flåter, og jeg forventer mindst 5 ialt i løbet af i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anton og Kato får det også i maden. Synes det virker som om det har en effekt på Katos sarte mave. Har også lige givet rådet videre til min mor der har problemer med gigt, for det er da helt sikkert et forsøg værd.

 

 

Når Anton og Kato skal have deres portion eddike får de det blandet i opblødt tørfoder. Så bliver det spist med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Der er rigtig kommet gang i eddike forbruget:mrgreen:

 

Ja surt er det - men med den virkning går jeg det gerne igennem. Charlie havde nogle grimme tåre striber - de er også forsvundet !

Jeg giver beaglerne det på deres hovedmåltid, som de altid får blødt op i vand - de opdager ingenting - det ryger lige ned i kværnen :lol:

 

Apple Cider Vinegar - A Holistic Remedy for Dogs - Whole Dog Journal Article

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det er så ulempen ved papilloner, de smager på maden og er selektive. Så med mindre jeg finder det i kapsler, må jeg droppe det igen

Man kan godt få det som kapsler

Det kan købes hos Naturoghelse.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...