Hop til indhold

kan man tillade sig ( at blande sig )


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

jeg bor i et lejligheds-rækkehus område og ikke langt fra hvor vi bor er der en villa rimelig ny bygget, udfra det jeg kan se, ser de ikke ud til at mangle penge og det er en meget flot have de har og baghave (udfra hvad jeg ser udefra) huset ved siden er ligeledes også nyt og velplejet med høns inde i deres kæmpe haver, haverne imellem er delt op af stort fint hegn men hegnet imellem husene kan åbnes så det bliver en stor samlet have.

 

mit undren er siden jeg har boet her i lidt over 1 års tid har de haft en dejlig smuk schæfer:hjerte: hunden bor udenfor hvilket er fint med mig.

 

jeg finder det dog en smule synd for dyret at den altid lever udendøre uden nogen som helst form kontakt til mennesker andet end når de går til og fra huset. Hunden har mistet mere og mere gnist kan jeg se igennem dette år det er ude eller i skuret hvis have gitterlågen er åben. Hunden skal udfra mine oplysninger fungere som vagthund hvilket også i orden for mit vedkommene også er fint nok, men ikke uden nogen form for anden kontakt til mennesker.

hunden bliver ikke luftet, ikke leget med, ikke trænet med intet kontakt what so ever ud over og leve et kummerligt liv uden kontakt til omverden, jeg finder det selv dybt tragisk og se sådan et pragtfuldt dyr, som lever et liv uden nogen form for indhold i dyrets liv, og så endda en race, som er skabt til at arbejde med sin ejer. Jeg har på ingen måde noget imod hundegårde og hunde, som lever i hundegårde men de hunde får som regel både træning og gåture og kontakt med mennesket.

 

hvad er jeres mening kan man blande sig, da jeg jo syntes de har valgt en helt forkert race til formål med og være vagt og gårdhund hvilket mange andre racer er skabt til.:confused::confused:

 

jeg er selv meget i tvivl om man kan tillade sig og blande sig, på en måde mener jeg jo bestemt ikke det rager mig men jeg har det svært ved og se denne her pragtfulde hund mistrivedes sådan.

hunden er ellers i fin foderstand og fin pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville blande mig, helt klart! For det første kan jeg slet ikke acceptere at hunde bor udenfor, og for det andet er det soleklar vanrøgt hvis en social race ikke får menneskekontakt.

Jeg ville starte med at ringe til den lokale kredsformand for DF, og høre hvad vedkommende mener om sagen. Hvis der ikke er noget at hente der, ville jeg ikke tøve med, ved enhver given lejlighed, at vise vedkommende hundeejer min iskolde foragt :evil:

Det er muligt at det, de gør, er lovligt, men det betyder ikke at man er tvunget til at se stiltiende på.

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring er at man står fandens alene med dyreværnssager - endda sager hvor der er indlysende beviser.

Der er nok desværre ved at blive skabt en tendens til at nogen anskaffer sig en hund til at supplere tyverialarmen, velvidende at alarmen er værdiløs når der kan gå 45 minutter fra alarmen går, til der kommer nogen forbi. Jo, man har indrettet et "hjem" som ligner et billed fra et møbelkatalog, eller et af de slagskibe der fortrinsvist præsenteres i Hammerslag. Det har kostet en masse, og det skal jo sikres. Hunden er naturligvis nødt til at leve udendørs, for der er hverken hund eller hundehår at se på billederne i møbelkataloget eller i Hammerslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem vil bryde sig om at andre kommentere og indirekte diktere hvordan man lever sit privatliv.

 

Hvis der foregår ulovligheder må man tage kontakt til politiet. Færdig.

 

Undskyld, men hvad vil du egentlig her på HF? Lege politibetjent og forsvare privatlivets fred?

 

Hvis du læste det første indlæg, så ville du - desværre - kunne se, at den omtalte hund lever et tilsyneladende kummerligt hundeliv, men at der som udgangspunkt ikke er noget at komme efter ifølge dyreværnsloven.

 

Hvis du selv oplevede lignede tilstande, ville du så blot trække på skulderne og gå videre, hvis der ikke blev gjort noget ulovligt, selvom at der er et væsen som lider. "Privatlivets fred" er stadigvæk vigtigst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Har intat at svare på dine spørgsmål.

 

Hvis man f.eks bryder en dyrværns lov kan man kommentere dette. Man kan også anmelde det.

 

Min og andres følelser er irrelevante. Privat-livets fred er vigtigere end dyr.

 

Jeg finder ligeledes dårlig skik at skrive om naboer på et internet-forum.

 

Min mening. Den har jeg nu givet udtryk for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har intat at svare på dine spørgsmål.

 

Hvis man f.eks bryder en dyrværns lov kan man kommentere dette. Man kan også anmelde det.

 

Min og andres følelser er irrelevante. Privat-livets fred er vigtigere end dyr.

 

Jeg finder ligeledes dårlig skik at skrive om naboer på et internet-forum.

 

Min mening. Den har jeg nu givet udtryk for.

 

Jeg finder det dårlig skik at komme ind som ny og spille hellig og lave henstillinger! Jesus f*ck!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har intat at svare på dine spørgsmål.

 

Hvis man f.eks bryder en dyrværns lov kan man kommentere dette. Man kan også anmelde det.

 

Min og andres følelser er irrelevante. Privat-livets fred er vigtigere end dyr.

 

Jeg finder ligeledes dårlig skik at skrive om naboer på et internet-forum.

 

Min mening. Den har jeg nu givet udtryk for.

Hvis du ikke vil svare på spg, dine følelser (holdninger) er irrelevante og det er dårlig skik af omtale folk på et internet-forum - hvad vil du så på et debat forum som HF?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg ville blande mig, helt klart! For det første kan jeg slet ikke acceptere at hunde bor udenfor, og for det andet er det soleklar vanrøgt hvis en social race ikke får menneskekontakt.

Jeg ville starte med at ringe til den lokale kredsformand for DF, og høre hvad vedkommende mener om sagen. Hvis der ikke er noget at hente der, ville jeg ikke tøve med, ved enhver given lejlighed, at vise vedkommende hundeejer min iskolde foragt :evil:

Det er muligt at det, de gør, er lovligt, men det betyder ikke at man er tvunget til at se stiltiende på.

 

kan godt være jeg spørger dumt men hvad er DF er det dyreværnsforeningen???

 

jeg kan godt se i har ret men ville bare gerne i kontakt med ejeren ikke for og spille klog eller smart men jeg syntes vitterlig dette er noget man ikke har veltænkt særlig meget og det er faktisk direkte synd for hunden.

 

jeg har ikke lov til at blande mig, måske kunne det jo bare være enormt uvidenhed fra deres side:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvem vil bryde sig om at andre kommentere og indirekte diktere hvordan man lever sit privatliv.

 

Hvis der foregår ulovligheder må man tage kontakt til politiet. Færdig.

 

hvem snakker om og diktere nogen som helst ???

den race man byder dette liv lever i mistrivsel ikke fordi den er udenfor men fordi den bare lever alene og uden træning og kontakt til nogen andet end når de kommer hjem, desuden er dette her ikke en nabo da vi vi ikke bor på samme vej men de bor på en helt anden gade i et villakvarter, ja privatlivets fred er vigtig men jeg mener stadig denne hund mistrivedes og undskyld disse mennesker burde ikke ligeledes eje et dyr da de åbenbart not what so ever aner noget om dyrs trivsel

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du er helt hundrede på at hunden aldrig får nogen form for kontakt/træning o.lign.?

Jeg tænker bare - vores naboer fx - har endnu aldrig set vores hunde, udover at vi har fortalt dem vi har dem. Og det er ikke fordi de ikke bliver luftet - men de bliver altid proppet ind i bilen og så kører vi i skoven. Holder vores naboer øje med om vi lufter dem, kunne de nok hurtigt fristes til at tro at vi ikke gør. Men vi gør det bare ikke på villavejene. Men om du skal blande dig eller ej - jeg tror ærlig talt ikke du får meget ud af det. Har oplevet en lignende sag i min barndomsby - politiet og DB var ret ligeglade, desværre. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
Hvis du ikke vil svare på spg, dine følelser (holdninger) er irrelevante og det er dårlig skik af omtale folk på et internet-forum - hvad vil du så på et debat forum som HF?

 

Goddag mand økseskaft. (Følelser(Holdninger)).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Og du er helt hundrede på at hunden aldrig får nogen form for kontakt/træning o.lign.?

Jeg tænker bare - vores naboer fx - har endnu aldrig set vores hunde, udover at vi har fortalt dem vi har dem. Og det er ikke fordi de ikke bliver luftet - men de bliver altid proppet ind i bilen og så kører vi i skoven. Holder vores naboer øje med om vi lufter dem, kunne de nok hurtigt fristes til at tro at vi ikke gør. Men vi gør det bare ikke på villavejene. Men om du skal blande dig eller ej - jeg tror ærlig talt ikke du får meget ud af det. Har oplevet en lignende sag i min barndomsby - politiet og DB var ret ligeglade, desværre. :???:

 

ja jeg er helt sikker, har snakket med naboerne til dem med hunden, som jeg tilfældigvis en dag faldt i snak med da jeg kom gående med vovse, så de fortalte mig en del, om hvordan de holdt hund som man gjorde i 1920'erne og hvordan den gøede tit når nogen gik forbi selvom natten hvor den også er udenfor og ellers er den i skuret når lågen er åben men det er sjældent,

han er altid ude ingen kontakt overhovedet udover når familien tager på job og kommer hjem går den ind i huset og hunden fortsætter sin dag ude

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
hvem snakker om og diktere nogen som helst ???

den race man byder dette liv lever i mistrivsel ikke fordi den er udenfor men fordi den bare lever alene og uden træning og kontakt til nogen andet end når de kommer hjem, desuden er dette her ikke en nabo da vi vi ikke bor på samme vej men de bor på en helt anden gade i et villakvarter, ja privatlivets fred er vigtig men jeg mener stadig denne hund mistrivedes og undskyld disse mennesker burde ikke ligeledes eje et dyr da de åbenbart not what so ever aner noget om dyrs trivsel

 

Der fik du det næsten adresseret.

 

Ja, nogen burde ikke eje dyr.

 

Enten mistrives hunden eller også gør den ikke. Loven afgør det.

 

Jeg kan mene andre hunde mistrives. Det er ikke op til en personlig bedømmelse.

 

Det kan man debattere i en uendelighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Der fik du det næsten adresseret.

 

Ja, nogen burde ikke eje dyr.

 

Enten mistrives hunden eller også gør den ikke. Loven afgør det.

 

Jeg kan mene andre hunde mistrives. Det er ikke op til en personlig bedømmelse.

 

Det kan man debattere i en uendelighed.

 

loven afgør da ikke om dyr mistrivedes, da der intet står i loven at man skal tage hensyn til de forskellige arters natur og instinkter men bare at dyret har plads nok, tag over hovedet, mad osv men det har jo intet med mistrivsel og gøre det er bare almen logik for burhøns

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
loven afgør da ikke om dyr mistrivedes, da der intet står i loven at man skal tage hensyn til de forskellige arters natur og instinkter men bare at dyret har plads nok, tag over hovedet, mad osv men det har jo intet med mistrivsel og gøre det er bare almen logik for burhøns

 

Nej, netop. Derfor man diskutere det til uendelighed. Loven tager højde for dyrs behov.

 

I det hele taget har man vidt forskellige indgangsvinkel til anskaffelse hund. Det skal loven vel ikke tage højde for?

 

Det skal sælgeren måske tage højde for, hvis sælgeren har en holdning til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
Følelser -> motivation -> involvering -> holdninger...

 

Nå, troll... Tror vist at du har tabt kæden... Øksen.. Who knows, så jeg tror, at du får lov til at slippe for flere svar fra mig...

 

Man bygger ikke eller bryder loven på følelser. Det gør man på fornuft, hvilket holdninger repræsenter for både dig og mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nej, netop. Derfor man diskutere det til uendelighed. Loven tager højde for dyrs behov.

 

I det hele taget har man vidt forskellige indgangsvinkel til anskaffelse hund. Det skal loven vel ikke tage højde for?

 

Det skal sælgeren måske tage højde for, hvis sælgeren har en holdning til det.

 

nej det kan der være noget om men hvis i så faldet sælger eller køber ikke har det heller så er jeg der hvor jeg vil blande mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
så må jeg sige at jeg syntes det er fornuftigt og tage kontakt til ejeren af hunden uden og være belærende selvom loven siger noget andet

 

Er du interesseret i at Jehovas vidner kommer til din dør?

 

Undskyld sidespringet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...