Hop til indhold

Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Ja, jeg må jo også til og vende mig til det :mrgreen:

 

 

 

Sødeste søde Zaz-zaz - du modsiger dig selv :mrgreen:

 

Ved sq heller ikke om jeg tror på, at der eksisterer hieraki mellem hunde og mennesker - men har ikke erfaring nok på området til at udtale mig - men pt, så skænker jeg det ikke én eneste tanke i mit samværd med Møffen :blink:

 

 

Hieraki handler vel dybest set om adgang til ressourcer, og hvad i alverden skulle vi konkurrere med vores hunde om?

Det er jo os der har al magten til at gøre dette eller hint...

Give dit og give dat.

 

Næh, hieraki ml hund og menneske er ikke noget vi skal bekymre os om.

 

Det har vi folk i USA og i England til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
Hvem var det der nævnte det med at gøre noget man egentlig ikke brød sig om, men 'det var jo åbenbart nødvendigt'?

 

Det minder mig nemlig om den bog jeg er ved at læse, "Pack Of Two" af Caroline Knapp. Bogen er fra 1998, og tjah...

 

Forfatteren har en superskøn hund, som hun elsker overalt på jorden, men hun er hele tiden klar over 'at hun er nødt til at arbejde med hierakiet' og få etableret rangordenen, for ellers går det jo helt galt og ikke alene vil hunden overtage verdensherredømmet, den vil også samtidig blive dybt ulykkelig over situationen.

 

Forfatteren beskriver flere gange, detaljeret, hvor svært det kan være for et menneske at skulle 'tage magt over' en man holder så meget af, som hun holder af sin hund, Lucille, men (suk) det er jo nødvendigt!

 

Hun beskriver også møder med andre hundeejere, der har det lige så svært med hieraki, ja nogle kan ligefrem ikke få sig selv til at få tingene sat på plads... og det er ganske forfærdeligt.

 

Som sagt er bogen fra 1998 og fra USA, men det er godtnok vildt hvor meget hierakitanken trives der, og hvordan folk, nærmest som zombier, følger den, uanset hvor forkert den end måtte føles for dem, for "fagkundskaben siger jo..."

 

Jeg bliver nødt til at nævne en vis Mister Millan her, han er jo aktuel på dansk TV og man ser hver eneste gang hundejere som græder af glæde over at få "hjælp" til deres hunde.

"Hjælpen" består i at møge hunden helt ned under skosålerne.

 

Hans fysiske tiltag bliver mere og mere synlige og hårdere. Suk.

 

I et program blev Millan helt "Fennelsk" ift separationsproblemer, hans holdning er den samme: At hunden bliver ulykkelig fordi dens mennesker forlader den fordi den så ikke kan bestemme hvad der skal ske.

 

Nå, men i sidste program sagde han, at han havde været hjemme hos nogle hunde både 10 og 100 gange uden at det hjalp. Fordi ejerne ikke "forstod" hvad Millan sagde.

Link til indlæg
Del på andre sites

det eneste jeg kan svare ja til er det med at hunden gør af andre mensker.

 

men kon når det er mørkt og det hanler vest mere om usikkerhed en dominans. og det har jeg det fint med at folk holler en vis afstand

på den tid af døgnet.

 

 

jeg kunne godt bruge en anelse mere dominerne adfær fra hinne

hun er super nem nogle gange for nem:-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hieraki handler vel dybest set om adgang til ressourcer, og hvad i alverden skulle vi konkurrere med vores hunde om?

Det er jo os der har al magten til at gøre dette eller hint...

Give dit og give dat.

 

Næh, hieraki ml hund og menneske er ikke noget vi skal bekymre os om.

 

Det har vi folk i USA og i England til :mrgreen:

 

Præcis :5up:

 

Men egentlig forfærdeligt :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hieraki handler vel dybest set om adgang til ressourcer, og hvad i alverden skulle vi konkurrere med vores hunde om?

Det er jo os der har al magten til at gøre dette eller hint...

Give dit og give dat.

 

Næh, hieraki ml hund og menneske er ikke noget vi skal bekymre os om.

 

Det har vi folk i USA og i England til :mrgreen:

 

Så længe hundene ikke hverken kan åbne køleskabet eller handle i butikkerne, er vi altså i sikkerhed:mrgreen: dejligt beroligende:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - om nødvendigt må vi sætte lås på køleskabet - så er magten genetableret :mrgreen:

 

Nemlig:5up:

 

Og så er der slet ingen grund til at føle sig truet:mrgreen:

 

Dog vil jeg sige, at det kræver is i maven, når freja kommer og beder om mad, kan hun være ret vedholdende, meeeeeen is i maven:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig:5up:

 

Og så er der slet ingen grund til at føle sig truet:mrgreen:

 

Dog vil jeg sige, at det kræver is i maven, når freja kommer og beder om mad, kan hun være ret vedholdende, meeeeeen is i maven:mrgreen:

 

Uha, Møffe kan også være vedholdende - han har dog ikke rigtig lært at tigge ved madskålen med mad i (som han ikke kan nå) endnu :mrgreen:

 

Men guder hvor han kan tigge, når man måler hans dagsration op... Han ligger bare ved gitteret ned til kælderen og kigger på én med de mest ynkelige øjne, mens han siger aauuuuwauuauuuuuu klynk, piv, VAUV, auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, uuuuuuuuuuuuu, klynk

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe hundene ikke hverken kan åbne køleskabet eller handle i butikkerne, er vi altså i sikkerhed:mrgreen: dejligt beroligende:-D

 

Åh åh :shock: Jeg har engang mødt en vagabond hvis ene hund gik med pengepungen om halsen og en anden af hans hunde kunne hente øl fra køletasken. De var altså godt på vej til at overtage verdensherredømmet :skraek:

 

Utroligt de gad at blive ved med at følges med ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa har helt sikkert magten her.

 

hun må være i sofaen og i sengen, hun tager intiativ til leg og gåture og hun får en gang i mellem lov til at bestemme hvilken vej vi skal gå.

 

Kender en der sværger til JF, den hund er bare så passiv.:(

 

Jeg skænker aldrig ordet hiraki en tanke i forhold til mine hunde. Så længe jeg også må være i sofaen og sengen og jeg får lov til nogle gange, at bestemme hvilken vej vi skal gå, så ingen klager herfra. :blink:

 

Jeg kan godt lide, at mine hunde kan tage initertiv til, at der skal ske noget. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Åh åh :shock: Jeg har engang mødt en vagabond hvis ene hund gik med pengepungen om halsen og en anden af hans hunde kunne hente øl fra køletasken. De var altså godt på vej til at overtage verdensherredømmet :skraek:

 

Utroligt de gad at blive ved med at følges med ham :mrgreen:

 

:shock: Lad os håbe vores hunde IKKE læser med her, så er vi da for alvor fortabte:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh åh :shock: Jeg har engang mødt en vagabond hvis ene hund gik med pengepungen om halsen og en anden af hans hunde kunne hente øl fra køletasken. De var altså godt på vej til at overtage verdensherredømmet :skraek:

 

Utroligt de gad at blive ved med at følges med ham :mrgreen:

 

Årh... nu kom jeg til at smile bredt :-D

 

Det er da tillid, der vil noget!

 

Robin kunne i øvrigt også hente øl i køleskabet.... hmmm!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Sådan her ser her i øvrigt ud hjemme hos os... vi har så været nødt til at anskaffe en lille topersoners sofa til menneskene :(

 

DSC_0002.JPG

 

Uha, det er godtnok magtovertagelse så det basker! :mrgreen: Men på en eller anden underlig måde, så finder jeg faktisk de tre diktatorer... sympatiske, ja næsten ligefrem (tør man sige det?) nuttede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det er godtnok magtovertagelse så det basker! :mrgreen: Men på en eller anden underlig måde, så finder jeg faktisk de tre diktatorer... sympatiske, ja næsten ligefrem (tør man sige det?) nuttede!

 

Skindet bedrager! Det er bare endnu et nederdrægtigt forsøg på at vinde yderligere magt..... Ikke fald for den slags!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Skindet bedrager! Det er bare endnu et nederdrægtigt forsøg på at vinde yderligere magt..... Ikke fald for den slags!

 

Ja, jeg ved det. Prøvede også at gøre mig hård, men... det mislykkedes :megaked: De har magten! Slaget er tabt! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Det må være hårdt for dig at være på internatet, med alle de dejlige hunde du skal modstå :-D

 

Ja, det er ganske forfærdeligt. Det er også lykkedes dem at få rykket min fyraften fra klokken 15.30 til omkring 18.00. De kigger på mig med deres hypnotiserende hundeøjne og beordrer "du skal ind og besøge mig idag!", "du skal lege med mig!", "jeg har brug for en ekstra gåtur!" osv. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg blev i sin tid nødt til at købe en hjørnesofa for at få plads til tre hunde, to katte og så mig.

 

De er dygtige til at overtage hjemmet og dermed verdensherredømmet sådan lidt efter lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke nu jeg skal sige at når aslan har lyst, ligger han imellem os i sengen, i martins arm, på ryggen, med alle 4 ben i vejret og snorker :mrgreen:

 

 

Sider jeg på gulvet, og der er noget der fanger ASlans opåmærksomhed i fjernsynet, kommer han gerne hen og hviler sit hoved oven på mit, imens han kigger fjernsyn :rolleyes:

 

 

We are doomed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er ikke nu jeg skal sige at når aslan har lyst, ligger han imellem os i sengen, i martins arm, på ryggen, med alle 4 ben i vejret og snorker :mrgreen:

 

 

Sider jeg på gulvet, og der er noget der fanger ASlans opåmærksomhed i fjernsynet, kommer han gerne hen og hviler sit hoved oven på mit, imens han kigger fjernsyn :rolleyes:

 

 

We are doomed :mrgreen:

 

Det er skrækkeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...