Hop til indhold

Hvor er det bare sygt


Lonny
 Share

Recommended Posts

Først vil jeg lige advare om at der er nogle grumme billeder i artiklen :cry:

 

En Ambull er åbenbart hoppet ud af et vindue og har bidt en mindre hund, det har fået en af de omkringstående til at skære halsen over på Ambull'en...

 

http://www.folketidende.dk/kamphund-blev-draebt

 

Det er ikke for at diskuterer for eller imod kamphunde at jeg bringer det her indlæg, men fordi at jeg er dybt rystet over hvor voldsomme folk kan være...

Jeg kan godt forstå at man forsvarer sin hund der bliver angrebet, og jeg kender ikke historien, hverken den der gik forud eller hele historien der ligger bag artiklen.

 

Men at man kan reagerer så voldsomt, det ryster mig altså...

 

Ps. Den lille hund måtte en tur til dyrlægen, men har det efter omstændighederne godt, Ambull'en er selvsagt død...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 156
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åh nej :megaked: Det billede kommer til at sidde på min nethinde i lang tid :cry:

 

Jeg må erkende at jeg kun kiggede meget kort, og så skyndte jeg mig at scrolle ned, men jeg har læst at den har fået smadret kæben og at tænderne var slået ud på den. Udover dette så fik ejeren også slag og spark...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her står der lidt om at det var en nabostrid der udviklede sig fatalt :cry:

 

http://www.tv2east.dk/artikler/kamphund-stukket-ihjel

 

Nogle mener at kamphunde ejeren ikke havde styr på sine hunde, og nogle mener, at naboen lave falske politianmeldelser, sikke dog en historie :cry:

 

Ynkelig race... Altså menneskene.. Burde nok være rystet men det er jo ikke andet end hvad man kunne forvente.. Men tragisk det er det bestemt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må erkende at jeg kun kiggede meget kort, og så skyndte jeg mig at scrolle ned, men jeg har læst at den har fået smadret kæben og at tænderne var slået ud på den. Udover dette så fik ejeren også slag og spark...

Fik ejeren spark???

 

 

Var ejeren ikke bortrejst?

 

 

:confused:

 

 

 

Beklager meget, men jeg kan ikke helt se det forfærdelige i at hunden nu er død. man forsøgte at få hunden til at slippe, og greb til temmelig hårde midler for at få det til at lykkedes, hvilket førte til at hunden blev temmeligt ilde tilredt, hvorefter en mand vælger at aflive dyret ved at stikke halsen på dette. (en aflivningsmetode der iøvrigt er fuldt ud anerkendt)

 

Med undtagelse af metoden brugt til at adskille de 2 hunde, kan jeg ikke se hvor jeg ville have gjort noget anderledes....

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har en flok mennesker der står rundt omkring et hundeslagsmål, og de er åbenbart på forhånd bevæbnet med en rive og en kniv, så for mig lyder det lidt som om man har planlagt det her.

Udover det, så er den lille hund ikke rigtig kommet noget til, så for mig lyder det som om man har reageret fuldstændigt ude af proportioner med hvad der egentlig hændte.

 

Man har flået munden op på hunden med en rive, hvorefter man skærer halsen over på den, og den lille hund er ikke kommet synderligt til skade, syntes du ikke at det lyder en smule overdrevet?

 

Og alene det at man som mennesker er i stand til at reagerer så køligt at man kan skære halsen over på en hund, og dette inden den får gjort synderlig skade på den lille hund, det lyder for mig som et menneske der reagerer uden at tænke synderligt over tingene, og er i stand til at være ekstrem voldelig...

 

Selvom en anden hund angreb Baldur eller Luna, så tror jeg ærlig talt ikke at jeg ville være i stand til at gøre det samme som disse mennesker gjorde, og slet ikke uden at have forsøgt noget andet først.

 

Jeg er stort set bare rystet over at man kan opfører sig så voldeligt, og så tidligt i forløbet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager meget, men jeg kan ikke helt se det forfærdelige i at hunden nu er død. man forsøgte at få hunden til at slippe, og greb til temmelig hårde midler for at få det til at lykkedes, hvilket førte til at hunden blev temmeligt ilde tilredt, hvorefter en mand vælger at aflive dyret ved at stikke halsen på dette. (en aflivningsmetode der iøvrigt er fuldt ud anerkendt)

 

Med undtagelse af metoden brugt til at adskille de 2 hunde, kan jeg ikke se hvor jeg ville have gjort noget anderledes....

 

Jeg tror ikke at man som sådan valgte at aflive, det var ihvertfald ikke sådan jeg læste det, som jeg læste det, så forsøgte man bare bevist at gøre så stor skade som det nu var muligt...

 

Og at du, bortset fra riven, kunne have fundet på at gøre det sammen, jamen det viser jo bare hvor forskellige du og jeg er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har en flok mennesker der står rundt omkring et hundeslagsmål, og de er åbenbart på forhånd bevæbnet med en rive og en kniv, så for mig lyder det lidt som om man har planlagt det her.

Det er vist lidt af en egenfortolkning...

 

Udover det, så er den lille hund ikke rigtig kommet noget til, så for mig lyder det som om man har reageret fuldstændigt ude af proportioner med hvad der egentlig hændte.

Tjooo... Dét kan vi måske være enige om.

 

Man har flået munden op på hunden med en rive, hvorefter man skærer halsen over på den, og den lille hund er ikke kommet synderligt til skade, syntes du ikke at det lyder en smule overdrevet?

Tjoooo... Men det kan du og jeg jo ikke rigtig vide noget om... Vi var der ikke, og ved ikke hvordan situationen var. Det ved politiet heller ikke med sikkerhed endnu.

 

Og alene det at man som mennesker er i stand til at reagerer så køligt at man kan skære halsen over på en hund, og dette inden den får gjort synderlig skade på den lille hund, det lyder for mig som et menneske der reagerer uden at tænke synderligt over tingene, og er i stand til at være ekstrem voldelig...

Arrrhhh.... den holder nu ikke, og er vist noget af en fordomsbaseret egenfortolkning...

For mit eget vedkommende har jeg ingen problemer med at tage livet af en hund, på fornuftig vis, hvis det er nødvendigt.

Jeg har da også tidligere aflivet et par jagtkammeraters gamle følgesvende for dem, for at aflive sin egen hund er ikke rart. Dét kan jeg dælme heller ikke...

Men gør dét mig til en ekstrem voldelig følelsesforladt person?? Ej vel...

Og jeg indrømmer gerne at kom jeg ud til et sted hvor en hund var fuldstændig maltrakteret, så havde jeg ingen problemer med at aflive den. Hensynet til hunden må komme først.

 

Og om det var hensynet til hunden der kom først hér, eller ej. Det er der jo ingen af os der ved.

 

 

Selvom en anden hund angreb Baldur eller Luna, så tror jeg ærlig talt ikke at jeg ville være i stand til at gøre det samme som disse mennesker gjorde, og slet ikke uden at have forsøgt noget andet først.

Nej. Men sådan er vi så forskellige.

 

Jeg er stort set bare rystet over at man kan opfører sig så voldeligt, og så tidligt i forløbet.

Nu fremgår det vist lidt tydeligt at der er en underliggende historie i dét her, så mon ikke det er noget senere end "så tidligt i forløbet" ?
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist lidt af en egenfortolkning...

 

Tjooo... Dét kan vi måske være enige om.

 

Tjoooo... Men det kan du og jeg jo ikke rigtig vide noget om... Vi var der ikke, og ved ikke hvordan situationen var. Det ved politiet heller ikke med sikkerhed endnu.

 

Arrrhhh.... den holder nu ikke, og er vist noget af en fordomsbaseret egenfortolkning...

For mit eget vedkommende har jeg ingen problemer med at tage livet af en hund, på fornuftig vis, hvis det er nødvendigt.

Jeg har da også tidligere aflivet et par jagtkammeraters gamle følgesvende for dem, for at aflive sin egen hund er ikke rart. Dét kan jeg dælme heller ikke...

Men gør dét mig til en ekstrem voldelig følelsesforladt person?? Ej vel...

Og jeg indrømmer gerne at kom jeg ud til et sted hvor en hund var fuldstændig maltrakteret, så havde jeg ingen problemer med at aflive den. Hensynet til hunden må komme først.

 

Og om det var hensynet til hunden der kom først hér, eller ej. Det er der jo ingen af os der ved.

 

 

Nej. Men sådan er vi så forskellige.

 

Nu fremgår det vist lidt tydeligt at der er en underliggende historie i dét her, så mon ikke det er noget senere end "så tidligt i forløbet" ?

 

Hvis den person der stak hunden ned, er jæger ligesom dig, så skal jeg gerne trække mine ord i mig igen, idet at personen så højst sandsynlig har været velovervejet og har vidst præcist hvad vedkommende gjorde. Men så forstår jeg så bare ikke idéen med først at bruge en rive, så derfor tror jeg nu bare at det er en ganske almindelig mand der har skulle spille marcho...

 

Og ja, jeg er ret sikker på at der er en underliggende historie, som jeg også skrev i mit startindlæg, det der ryster mig er bare den voldsomhed folk har reageret med, jeg mener, først forsøger de at rive kæben af hunden med en rive, hvorefter de stikker den ned med en kniv.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan man kan reagerer på den måde, og jeg kan, som tidligere nævnt, ikke forestille mig at jeg selv ville være i stand til det, heller ikke selv om det var en af mine hunde der blev angrebet af en anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig lyder det også som om de for hurtig er grebet til selvtægt, jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan jeg selv ville reagerer, hvis det var min hund der blev angrebet.

men jeg har nu hverken rive eller kniv med når jeg lufter hund...

 

Det er også denne hurtighed og form for forberedthed der ryster mig, det virker lidt som om folk har ventet på en mulighed...

 

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er fordi at denne hund før har gået til angreb, men af debatterne inde på artiklerne, der lyder det mere som om at det er nabofjendskab der er gået over gevind, og at det oprindeligt ikke havde noget med hunden at gøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Arrrhhh.... den holder nu ikke, og er vist noget af en fordomsbaseret egenfortolkning...

 

Det kan godt være at jeg er lidt fordomsfuld, men det skyldes at jeg har boet der, og desværre godt ved hvordan folk i sådan en lille by kan rotte sig sammen, og reagerer helt ude af proportion med det der egentlig sker. Sådan noget sker desværre nogen gange i mindre byer hvor der ikke er så meget andet at lave, og arbejdsløsheden er ekstrem høj, og man derfor i forvejen er lidt ond i sulet over sin skæbne...

 

Og ja, ovenstående var vist ekstremt fordomsfuldt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at jeg er lidt fordomsfuld, men det skyldes at jeg har boet der, og desværre godt ved hvordan folk i sådan en lille by kan rotte sig sammen, og reagerer helt ude af proportion med det der egentlig sker. Sådan noget sker desværre nogen gange i mindre byer hvor der ikke er så meget andet at lave, og arbejdsløsheden er ekstrem høj, og man derfor i forvejen er lidt ond i sulet over sin skæbne...

 

Og ja, ovenstående var vist ekstremt fordomsfuldt :oops:

jeg bor her stadigvæk, og ja det er småting folk kan rotte sig sammen om...

 

jeg orker slet ikke at sætte mig ind i alle kommentarer ect. men umiddelbart lyder det som om man er gået over gevind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle ikke tage mig mange sekunder at gøre noget forfærdeligt ved den hund de angriber Dumle, det indrømmer jeg ærligt.

Jeg forsøger at råbe når hunden er på vej hen og det har virket til nu, men sidder der en dag en hund i ham jeg ikke kan få derfra og er der ingen ejer i nærheden, eller har ejeren ikke tænkt sig at gøre noget alvorligt for at stoppe det, så skulle det ikke tage mig mange sekunder at aflive hunden hvis jeg havde midlerne til det.

 

Når det så er sagt syntes jeg det er mærkeligt der lige har været nogle med en kniv i nærheden, men ejeren (eller moderen til denne) må da heller ikke have haft helt styr på hunden når den hopper ud af vinduet og angriber.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg har læst at den har fået smadret kæben og at tænderne var slået ud på den.

Hvor har du læst det henne?.

 

Og hvis det ellers passer med artiklen der beskriver at riven ikke havde nogen effekt,...... så havde jeg nok også kunne skære halsen over på sådan en hund, for at redde den lille hund som ambullen havde fat i ryggen på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du læst det henne?.

 

Og hvis det ellers passer med artiklen der beskriver at riven ikke havde nogen effekt,...... så havde jeg nok også kunne skære halsen over på sådan en hund, for at redde den lille hund som ambullen havde fat i ryggen på.

Står vistnok i den facebookgruppe der er oprettet....

 

 

Åh ja.. Fagre nye fjæsbogverden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...