Hop til indhold

Indendørs hundetoilet?


Gæst langvang
 Share

Recommended Posts

Gæst langvang

Vi har lige fået et kit der, istedet for et kattetoilet, træner katten til at bruge et almindeligt toilet. Kittet hedder Litter Kwitter. Min kompagnon Paula har kattene, så det bliver hende der skal teste den, men vi har set masser af video, og den ser ud til at fungere ganske glimrende. Ret genialt synes jeg. Vi blev spurgt af en kunde, om vi kunne få den hjem, og vi syntes det så alt for spændende ud, til ikke at gøøre noget ved sagen.

 

Men jeg har hund, og nu er jeg begyndt at spekulere på, om vi ikke kunne få noget lignende hjem til hunde. Jeg tvivler på det bliver en succes, at få hunde, ihvertfald de fleste, til at balancere på toiletbrættet :-D Men man må kunne få et effektivt indendørs hundetoilet, der tager sig af det på en hygiejnisk måde. Jeg tænker specielt på hvalpe med små blærer, specielt de der bor i lejlighed, der ikke lige kan smutte ind og ud hele tiden.

 

Jeg har kigget lidt rundt, og har fundet et par stykker, men er der nogle af jer, der har set nogle, og måske endda har erfaringer med det? Nu skal en hund jo have godt med motion, og det skal jo ikke erstatte gåturene, men der kan jo godt være tilfælde, hvor det kunne være rart hunden lige kunne ordne sagerne inde, og det kan jo også bruges som et træningsredskab. Finder vi et der er effektivt til en pris der er til at betale, er det noget vi kraftigt ville overveje.

 

Nogen forslag, og tror i det er noget man vil betale 300-1200 kr. for alt efter model osv.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter
Jeg kunne godt bruge et - til mit feriebarn :mrgreen: Ellers, aldrig!

 

Er i øvrigt ret sikker på at en sådan opfindelse allerede eksisterer! Nok mest udbredt i USA ;-)

 

HA HA HAAA! "Kom så, Dolphe....det kan du sagtens!!". Den træning ville jeg gerne se... Flere timers underholdning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang læst en meget lang dag-til-dag beretning om en pige som prøvede at træne sin kat til det der kattetoilet... altså, det var forfærdelig læsning! Fanme synd for katten :( Så vidt jeg forstod er princippet at man langsomt fjerner gruset - dvs man prøver at fjerne kattens instinkt for at dække efterladenskaber til. Tror det stod inde på kattegalleri.dk

 

Toilet til hund, naaarh - tror ikke jeg ville bruge penge på sådan et, når nu jeg bruger så meget tid på at lære ham at tisse udenfor ;-) De kloge siger jo også at avistræning bare gør renligheden langsommere, så gør et toilet vel også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi boede i lejlighed med Dumle da han var hvalp. Ja, det gør vi da endnu. Det har ikke været så vi skal op og ned ad trapper, men vi har heller aldrig bare haft en havedør vi kan åbne.

Vi var ikke ligefrem glad for at rende ud og ind hele tiden da han var hvalp, men det var hvad der skulle til for at få en renlig hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang læst en meget lang dag-til-dag beretning om en pige som prøvede at træne sin kat til det der kattetoilet... altså, det var forfærdelig læsning! Fanme synd for katten :( Så vidt jeg forstod er princippet at man langsomt fjerner gruset - dvs man prøver at fjerne kattens instinkt for at dække efterladenskaber til. Tror det stod inde på kattegalleri.dk

 

Erm, hvorfor synes du det er synd? Jeg har også haft en kat der kunne dét der - hun havde også adgang til kattebakke, men valgte den ofte fra til fordel for det rigtige toilet!

Hun var super-sippet og synes kattebakken var ulækker hvis den havde været brugt bare én gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm... hvorfor????

 

En hund skal ud og gå tur. Og der gør den sig så ren. Jeg boede på 3. sal med Luna, det første år, jeg havde hende og siden da, har vi boet på 1. sal. Jeg ville ALDRIG overveje at købe sådan et toiletmonstrum. Heller ikke til katten. Han har to bakker stående i to forskellige rum og det går fint.

 

Synes ikke det er synd for katten, hvis den vælger det af sig selv, men synes ikke man skal tvinge.. så må man da lade være med at have kat, hvis man ikke vil tage kattebakker med i købet. Og hund, hvis man ikke gider lufte den

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en "Puppy Potty" (Plastikbakke med ble i) til Mio da han var helt lille.

 

Han var, fra vi fik ham, renlig i den forstand, at han foretrak at tisse på græs. Han havde dog nogle "uheld" indenfor, som han bestemt ikke var glade for, men det var jo sådan set nok vores skyld, fordi vi ikke var gode nok til at "læse" ham og få ham ned. Derudover havde han svært ved, at holde sig når han blev glad/ked af det.

Jeg købte den omtalte Puppy Potty, som han brugte nogle gange med masser af ros, så han ikke blev så ked af det over "uheld".

En dag besluttede han sig for, at den skulle benyttes som seng (ren ble der lå i), vi fjernede den, og siden har der aldrig været nogle problemer indendørs - han var jo så også blevet ældre, og kunne bedre styre sin blære.

 

Set i bakspejlet var den praktisk, men måske også lidt "farlig", hvis nu han havde vænnet sig så meget til den, at han ikke ville tisse udenfor længere.

 

Jeg tror ikke jeg ville ønske mig, at hverken vores kat eller hund skulle benytte vores toilet - det ville simpelthen være for mærkeligt! :shock:

Og også lidt ulækkert, med mindre de kan ramme og selv skylle ud altså! :lol:

Selvom det selvf ville være rart, at undgå at have grus på gulvet og rense kattebakken! :hmm: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke jeg ville ønske mig, at hverken vores kat eller hund skulle benytte vores toilet - det ville simpelthen være for mærkeligt! :shock:

Og også lidt ulækkert, med mindre de kan ramme og selv skylle ud altså! :lol:

Selvom det selvf ville være rart, at undgå at have grus på gulvet og rense kattebakken! :hmm: :mrgreen:

 

Det var faktisk død-smart! Var totalt begejstret for at have lært hende det!

Skylle ud kunne hun dog ikke klare, forsøgte ellers at lære hende det, men ak - forgæves. Men hun ramte klokkeklart hver gang, og så slap man nemlig for kattegrus über alles og tømning af kattebakke morgen og eften!

Link til indlæg
Del på andre sites

det er det man har lukket kattebakker til og grus der klumper :blink: :mrgreen:

 

Jup, vi gik hurtigt fra den fine lille bakke til et stort hus med låg og det hele. :mrgreen:

 

Vi bruger noget af det best-omtalte klumpende kattegrus, og alligevel lykkes det hende at få noget slæbt ud og rundt! :roll:

Skal dog lige siges, at det er blevet bedre efter det lukkede toilet, for hun graver som en besat, så gruset flyver rundt til alle sider! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg er en rigtig dårlig ide :(

 

Det ville være enormt unaturligt for en hund at bruge et "toilet", en hund skal ud og snuse og løfte ben. Tvivler også på at de ville kunne balancere på et toiletbræt :hmm: og måske lidt farligt for hunde med HD eller tendens til HD.

 

Min farmor fortalte mig igår at viceværten har fundet ud af at en dame der bor på 3.sal i min farmors bygning. Hun har en Schæfer, som ALDRIG har været udenfor :shock: og jeg mener ALDRIG!!! Den lever som indekat :(

 

Og det samme med nogle andre gamle damer i min farmors bygning. De ville sikkert kunne få brug for sådan en dims. Selvom jeg nu synes at de hellere skulle anskaffe sig en kat, for det er tydeligvis ikke en hund de tror de har :roll:

 

Og eftersom det er gamle damer på henholdsvis 60-80 år, så frygter jeg for hundenes fremtid når damerne engang dør. For de ville jo ikke kunne fungere som almindelige hunde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

det er det man har lukket kattebakker til og grus der klumper :blink: :mrgreen:

 

Men det klumpede grus forsvinder mærkeligt nok ikke af sig selv.. hmm, måske det var dét man skulle ønske sig i fremtiden, selvneutraliserende klumpende kattegrus :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kattebakker er det klammeste ved katte - har babysittet en sær kat som gjorde det i håndvasken, ville ønske han havde lært at bruge toilettet i stedet :cool: kan sagtens se det smarte i at bruge toilettet, men hvordan skal hunden komme derop? Petrine kan på avis, på kommando, bruger det på rejser fx tog / lufthavn, og synes det er rigtigt praktisk og tror hun er glad for at få tømt blæren. At det vil blive misbrugt af dovne, der ikke gider tur, bør vel ikke afholde Petrine fra at få et smart toilet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kattebakker er det klammeste ved katte - har babysittet en sær kat som gjorde det i håndvasken, ville ønske han havde lært at bruge toilettet i stedet :cool: kan sagtens se det smarte i at bruge toilettet, men hvordan skal hunden komme derop? Petrine kan på avis, på kommando, bruger det på rejser fx tog / lufthavn, og synes det er rigtigt praktisk og tror hun er glad for at få tømt blæren. At det vil blive misbrugt af dovne, der ikke gider tur, bør vel ikke afholde Petrine fra at få et smart toilet :-D

 

Kan stå inde for det med kattebakken! :badr: Det tog mig lang tid, inden jeg kunne komme tæt nok på den og skifte/rense, mens det at samle op efter Mio kom helt af sig selv uden problemer!

 

Hehe.. Hvor dygtigt hun kan det på kommando et sted! - Men det er vel også lidt lettere at klare med en lille hund? :hmm:

Tror nu nok folk ville glo, hvis jeg skulle have Mio til at stå at tisse indenfor i lufthavnen - for ikke at tale om problemet med, at strålen jo ikke altid peger "den rigtige vej"! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså jeg ville gerne betale for at se katten falde i toilettet...hehe...

 

Den falder ikke i, men det er klamt nok alligevel:

http://www.stupidvideos.com/video/animals/Cat_Vs_Dangerous_Toilet/#261650

 

- for ikke at tale om problemet med, at strålen jo ikke altid peger "den rigtige vej"! :lol:

 

:lol::lol::lol: præcis! Ved heller ikke om en 30 kilos Buddha vil være helt vildt populær i et tog...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Det var faktisk død-smart! Var totalt begejstret for at have lært hende det!

Skylle ud kunne hun dog ikke klare, forsøgte ellers at lære hende det, men ak - forgæves. Men hun ramte klokkeklart hver gang, og så slap man nemlig for kattegrus über alles og tømning af kattebakke morgen og eften!

 

Jeg havde også engang en kat der fandt stor stor begejstring ved at bruge toilettet, skøre kat! :roll:

 

jeg ville dog gerne have at den havde lært at vende enden til den rigtige side :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst langvang

Jeg kender ikke indendørs hundetoiletter udover det jeg har set og læst om dem. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dem, synes også det kan virke unaturligt og for meget, men det jo allerede unaturligt for både hunde og katte at være inde og gå på klinker og gulvtæpper istedet for græs og skovbund. De er bare tilvænnet til omgivelserne.

 

Det er heller ikke naturligt for dem at få serveret mad eller klippet deres negle. Det gør vi netop fordi de er taget ud af deres naturlige miljø, for at vi har mulighed for at have dem som kæledyr, og derfor skal de jo passes og plejes, fordi vi ønsker det bedste for dem.

 

Min hund Lunte har alt det plads at løbe på han ønsker, og det er ikke svært at se, hvilket miljø han trives bedst i, når han skal vælge mellem ude og inde. Men virkeligheden er ikke altid så ideel som man kunne ønske sig. Som jeg ser det, kunne et indendørs toilet være en mulighed for at hvalpe kan komme af med deres affald 10 gange om dagen f.eks., istedet for kun 5 gåture f.eks., og det kunne måske specielt være nyttigt hvis man bor i lejlighed.

 

Som en siger, vil der altid være nogen der misbruger det for at være doven, men jeg kunne se det som en luksus til hvalpen, at den kan komme på toilet 24 timer i døgnet, til den er trænet og blevet lidt større.

 

Jeg tvivler på der eksisterer, eller kommer noget der ligner Litter Kwitter til hunde. Jeg tvivler ihvertfald på jeg nogensinde får min Labrador/Kleiner Munsterlænder op og balancere på brættet, og det ville ikke være noget kønt syn :-) . Her mener jeg et seperat toilet er eneste løsning, hvis der skulle være en ekstra mulighed for toiletbesøg for hunden, men specielt til hvalpe som en ekstra "service" udover gåturene.

 

Men Litter Kwitter til katte synes jeg er en nyttig opfindelse. Katten kommer ikke i kontakt med kattegrus og afføring, og slæber ikke bakterier rundt i huset når katten ligger i sofaen eller sidder på skødet efter toiletbesøg. Katte har smidigheden, til at det slet ikke vil være noget problem, og går man på youtube, kan man se masser af videos, hvor det fungerer rigtig godt. Inden man selv sætter sig, kunne man jo lige skylle ud og tørre brættet :-) . Det er som jeg ser det et muligt alternativ, men jeg tror stadig, der vil sælges flest traditionelle toiletter i lang tid fremover. Unaturligt er det. Det kræver en tilvænning for katten. Men man skal jo også lære en kat at gå ind i kattetoilettet, som heller ikke fra starten er naturligt for den.

 

Tak for al feedbacken og kommentarer. Det var super!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...