Hop til indhold

Virkelig dårlig nyhed


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Har været på dyrehospitalet med Buddha, de har mærket på ham (og kunne godt høre klik lyden fra hoften) og taget en hel masse røntgen billeder.

 

Buddha har HD. Rigtig meget på den ene hofte, han mente aldrig at have set det så slemt hos så ung en hvalp før.

Den anden hofte er meget løs.

 

Der findes en operation som kan laves når han er fuldt udvokset, hvor man skifter den dårligeste hofte ud, så den kan aflaste den anden knap så dårlige hofte..

Der er også en anden operation, men den kan vi ikke bruge til noget, for der skal den ene hofte være god.

 

Som han opfører sig nu, er der allerede tegn på at han har ondt, for han er begyndt at bide sig i bagbenet og han er blevet lidt.. sur agtig nogle gange, jeg har jo troet det var fordi han ikke ville hjem allerede, men det er så nok fordi det har gjort ondt :megaked: Vi har også fået smertestillende med hjem til ham.

 

Jeg ved ikke hvad vi skal gøre..... Dyrlægen sagde at der var 2 muligheder - operation når han er udvokset eller aflivning.

 

Han kunne ikke sige hvor gammel Buddha kan blive. Om han kan leve i 2 år eller 5 år, før at det vil blive så slemt at det ikke er holdbart mere.

 

Vi har tudet og tudet og tudet, og dyrlægen var rigtig ked af at give os de her dårlige nyheder, men sådan er det jo.. må være et skod job nogle gange.

 

Med hensyn til foder skal det være diæt foder. Han må selvfølgelig aldrig trække noget, og kun få sparsom motion.

 

Hvis han får ondt fordi han har leget med en anden hund eller lignende, skal han have smertestillende i 3 dage.

Der kan også følge adfærdsting med, ting som at han tror det er den anden hunds skyld at det gør ondt, vores skyld etc..

 

Selvfølgelig kan vi blive meget bedre til at se tegnene, men lige nu ved jeg virkelig ikke hvad der er det bedste for Buddha.

Der er nogle hunde som kan leve fint med HD men der er også hunde som ikke kan.

 

Vil meget gerne høre jeres mening, og erfaringer hvis nogen har det...

Har det så skide dårligt, kan slet slet ikke forstå at det står så slemt med ham :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:ae: puha en hård en :megaked: hvad sker for hf.dk hundes for øjeblikket? en forbandelse?

 

svært at sige hvad jeg ville gøre, men aflivning/hjælp til at blive fri for smerter vil vægte mest i vægtskålen nok. Specielt når man tænker på hvor usikker en operation kan være og fremtiden.

 

:ae:bare husk at lytte til BÅDE jeres hjerte og hjerne og uanset hvad i vælger, var/er det bedste for Budda.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg dog ked af det for Buddha! Giv besked til opdrætteren så de kan overveje videre avl med forældrene og give søskende besked (de kan sagtens være heldige at være perfekte alle sammen, men alligevel).

 

Hvis han allerede nu har ondt, så må du jo se om det smertestillende virker, men hvis dyrlægen siger det er så slemt, så ville jeg forberede mig...på det værste :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg dog ked af det for Buddha! Giv besked til opdrætteren så de kan overveje videre avl med forældrene og give søskende besked (de kan sagtens være heldige at være perfekte alle sammen, men alligevel).

 

Hvis han allerede nu har ondt, så må du jo se om det smertestillende virker, men hvis dyrlægen siger det er så slemt, så ville jeg forberede mig...på det værste :cry:

 

Vi ringede selvfølgelig med det samme til dem vi har købt ham af og sagt at de virkelig bør ringe til de andre hvalpekøbere og sige det! Vi venter på at deres dyrlæge (som skulle have tjekket mor og far) ringer tilbage, for vil meget gerne høre hvordan de har tjekket de hofter.

 

 

Tusind tak allesammen, puh nu tuder vi så lige lidt igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Buddha - og jer! :ae:

 

Der var engang en hund i vores familie der havde meget slem Dysplasi og han fik "guldkuren" og det gjorde at han kunne fungere og leve godt, endda efter meget kort tid efter at han fik guldet lagt ind, måske kan det hjælpe Buddha os'?

 

Det er rigtigt mange år siden, men det var en dyrlæge i Ålborg mener jeg, som gav ham det, det skulle virke lidt ligesom akupunktur, hunden får "skudt" nogle guldklumper ind i hofterne, måske på nogle akupunktur-punkter, som så skulle holde hunden fri for smerter. (så vidt jeg husker rigtigt)

 

Hero som fik behandlingen i sin tid, blev helt smertefri, inden han fik guldkuren gik han og slingerede ekstremt på bagpartiet og kunne næsten ingenting, men han endte med at leve helt normalt til han blev 9 år gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev lige lidt handlingslammet til en start :oops::megaked: men jeg vil give Potil ret i, at det kan være værd at undersøge det med den "guldkur" :5up:

Min Futte havde fine hofter, men fik dem tjekket efter at vi var rendt ind i en af hans brødre som havde haft HD i næstsværeste grad. Han havde også fået lagt guld i hofterne og havde det fint bagefter. Han kunne ganske vist ikke bruges til agility og den slags, men da vi mødte ham, rendte han rundt på en mark og havde det fint :-D Så prøv at undersøge mulighederne, det kunne da være at det kunne hjælpe Buddha også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, hvor det dog bare gør mig ondt for jer :ae:

 

Jeg har aldrig haft en hund med HD, og har derfor ingen gode råd, jeg ville bare udtrykke min sympati for jeres situation, og jeg håber det bedste for jer :ae:

 

 

 

 

 

 

Og så tror jeg snart jeg melder mig ud som medlem af HF, det virker lidt som om der er en forbandelse over forummet i øjeblikket :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej:megaked::megaked::megaked:

Det er sgu da en helt forfærdelig nyhed:shock:

 

Åh det lille kræ der bare spurtede rundt med Sammi i skoven, det er næsten ikke til at bære, han har måske bare haft helt vildt ondt:megaked:

 

Uh jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, man kan jo ikke sige til nogen at det lyder som en god ide at aflive deres hvalp:cry:

 

Jeg kan overhovedet ikke sige noget brugbart i denne situation, men uanset hvad i vælger så må i bare tro på at det er det rigtige.:ae:

 

Nu hvor jeg tænker over det har jeg faktisk også mødt en labrador på 11 mdr. der havde fået lavet det der guldtrick i begge hofter (tror jeg nok) og ejeren sagde at det fungerede rigtig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv sikke da en dårlig nyhed..:( Har I evt prøvet at se på Hills J/D og så evt reduced calories? Det er godt for leddene. Og så give ham smertestillende.

 

Jeg ville prøve at sigte mod operationen, men hele tiden have Buddha's bedste tilstand for øje. Men prøv at give ham smertestillende og så noget ordentlig foder og se tiden an

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Buddha - og jer! :ae:

 

Der var engang en hund i vores familie der havde meget slem Dysplasi og han fik "guldkuren" og det gjorde at han kunne fungere og leve godt, endda efter meget kort tid efter at han fik guldet lagt ind, måske kan det hjælpe Buddha os'?

 

Det er rigtigt mange år siden, men det var en dyrlæge i Ålborg mener jeg, som gav ham det, det skulle virke lidt ligesom akupunktur, hunden får "skudt" nogle guldklumper ind i hofterne, måske på nogle akupunktur-punkter, som så skulle holde hunden fri for smerter. (så vidt jeg husker rigtigt)

 

Hero som fik behandlingen i sin tid, blev helt smertefri, inden han fik guldkuren gik han og slingerede ekstremt på bagpartiet og kunne næsten ingenting, men han endte med at leve helt normalt til han blev 9 år gammel.

 

Men kan guld virke når han den ene hofte er så dårlig at den skal skiftes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, hvor det dog bare gør mig ondt for jer :ae:

 

Jeg har aldrig haft en hund med HD, og har derfor ingen gode råd, jeg ville bare udtrykke min sympati for jeres situation, og jeg håber det bedste for jer :ae:

 

 

 

Og så tror jeg snart jeg melder mig ud som medlem af HF, det virker lidt som om der er en forbandelse over forummet i øjeblikket :(

 

Ja det er da helt af helvede til lige for tiden... Man tør næsten ikke sige, at nu kan det da ikke blive værre, for så sker der garanteret endnu flere frygtelige ting:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Det var da godt nok noget pis. for at sige det rent ud sagt... :( Er virkelig ekd af det på jeres vejne, og jeg ved ikke engang hvad jeg selv ville gøre i sådan en situation.. Håber aldrig jeg selv kommer i den for jeg ville ikke ane hvad jeg skulle gøre.. :( fandt du ud af hvordan forældrene var checket?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig rigtig meget ondt for jer :ae: :ae:Det er forb*ndet uretfærdigt :megaked: :megaked: :ae:

 

På Kredsens hvalpehold går der en cocker på ca. 5,5 md., som lige har fået guld akupunktur 3 steder i begge hofter, men jeg kan desværre ikke sige om det virker, det bliver først klart ca. 1 måned efter procuduren :(

 

Hvad har jeres dyrlæge fortalt jer i kan gøre udover operation, når Buddha bliver ældre og diet foder nu? Har I talt om svømning/walter walking evt. barf kan have nogen gavnlig effekt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan guld virke når han den ene hofte er så dårlig at den skal skiftes?

 

 

Nu vil jeg jo ikke hænges op på noget, men kan huske at Hero også var meget slemt tilredt af dysplasien, ingen muskulatur i bagpartiet og næsten ingen bevægelighed, men guldkuren hjalp ham.

 

Men det kan I evt. forhører jer om der hvor de udfører indgrebet, jeg synes virkeligt at I skulle prøve at undersøge mulighederne for Buddha...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hero som fik behandlingen i sin tid, blev helt smertefri, inden han fik guldkuren gik han og slingerede ekstremt på bagpartiet og kunne næsten ingenting, men han endte med at leve helt normalt til han blev 9 år gammel.

 

Ved du hvilken race Hero var? Anders siger at dyrlægen sagde at det var ekstra problematisk at buddha er/bliver en stor hund?

 

Sidder og læser om guld, og kan se at nogle virker det på i nogle år, andre hele livet... og så andre igen overhovedet ikke :( Men har ikke fundet klinikken endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er det dog frygteligt! Føler så meget med jer, og sender rigtig mange varme tanker og masser af dem her :ae: :ae: :ae: :ae:

 

Har aldrig selv haft en hund med HD, men tilgengæld en gravhund med 2 x Discusprolaps og en kleiner med slem gigt - Begge hunde kunne levede et rigtig fornuftigt og godt liv til en sen alder med hhv. operation og smertestillende.

 

Men om det er tilfældet for Buddha også, det aner jeg ikke noget om, men håber det trods alt kan give jer lidt håb, i jeres svære situation.

 

Hvor er det bare træls, og jeg krydser alt der kan krydses for at får mange gode år med Buddha endnu!

 

Og nu må alt der sygdom da snart være slut for alle HF's hunde - Kan da snart ikke holde til at læse om flere der bliver syge :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...