Hop til indhold

Liner, Liner og Liner..!

Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Var så begejstret over alle de gode råd i "Påklædning til os 2 benede", at jeg tænkte jeg ville prøve en tråd med liner også! :klap:

Har kun alt for ofte måtte føle ulemperne ved forskellige liner i min egen hånd! :roll:

Så kort igen, vis os din yndlingsline og sæt evt. et par ord på hvorfor det lige er den der er den bedste/sjoveste/dejligste/flotteste/praktiske/billigste/mm. Vis gerne flerer, hvis du har yndlings i forskellige situationer! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

enten en KW dressurline (som har den altafg7rende l¢se ring!!) eller en ca 2 meter lang smal læderline (som jeg endnu ikke har anskaffet mig, men der er sat folk på sagen :slem:)

Jeg fik det engang at vide... Men har glemt det igen... Men hvad s*tan er det smarte ved den der løse ring? Jeg synes bare den er irriterende og i vejen :mrgreen:

Har en super lækker læder-line fra Kenjan, én af de her: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vareliste&varegrp=1000

Den er rigtig lækker, skulle lige vende mig til den, fordi den var længere, tungere og bredere end første, billige hvalpeline, jeg havde (og faktisk var blevet glad for). Men det varede heldigvis ikke længe og idag kan jeg ikke undvære den :mrgreen: Dog har den altså den der irriterende løse ring, men det kan være, at jeg bliver glad for den, når jeg finde ud af meningen bag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder man en superlækker, læderline der IKKE er så tung at Petrine går i knæ? Men er lang nok til at hun ikke skal gå på bagben.

Er sikker på, at jeg så en Kenjan-line i Bonnie, som var tynd. Flettet i begge ender dog, men er overbevist om, at Petrine må kunne bære den :blink:

Du kan måske prøve at skrive til dem, de svarede pænt mig, da jeg skrev og spurgte omkring hvalpeliner - endte så med en fra Maxizoo, da det var tættere på og jeg vil gerne have rørt på tingene, inden jeg køber - gad ikke køre langt for at tilse en line, jeg kunne købe i lign. udgave rundt om hjørnet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder man en superlækker, læderline der IKKE er så tung at Petrine går i knæ? Men er lang nok til at hun ikke skal gå på bagben.

hvad med den her? rundsyet 7 mm bred - 2 meter lang

http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=48

[media]http://www.egonsliner.dk/catalog/images/Vare%2020,%2021,%2022%20og%2023.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi bruger denne fra Hunter til både træning og alm. gåturer.

Synes den er super lækker, fordi den ikke fylder meget og kan bruges som en halvkvæl/alm. retriever line til træning.

Men der at stadig karabinhage i til gåture i sele, og man kan indstille på alt, så der ikke er noget der hænger og dingler halvvejs nede på snoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi bruger disse her http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=34

Det er 2 meter lange smalle læderliner uden håndtag og uden ringe - bare en line med en karabinhage i, hvor det nederste stykke er flettet og hvis man binder en knude yderst, kan den i et snuptag halveres i længden.

Vi har valgt dem, da de fylder minimalt i hånden (en fordel, når de alle 4 bliver luftet samtidig), man kan nemt binde hunden af, hvis det er påkrævet, de holder længe, bliver ikke ulækre og de er pæne og enkle - det aller rareste er dog, at de er uden de der irriterende ringe, som alle længere snore åbenbart skal udstyres med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger disse her http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=34

Det er 2 meter lange smalle læderliner uden håndtag og uden ringe - bare en line med en karabinhage i, hvor det nederste stykke er flettet og hvis man binder en knude yderst, kan den i et snuptag halveres i længden.

Vi har valgt dem, da de fylder minimalt i hånden (en fordel, når de alle 4 bliver luftet samtidig), man kan nemt binde hunden af, hvis det er påkrævet, de holder længe, bliver ikke ulækre og de er pæne og enkle - det aller rareste er dog, at de er uden de der irriterende ringe, som alle længere snore åbenbart skal udstyres med.

ja det er også min line :slem:

rigtig smart når man træner "fri ved fod" med en ung hund, linen kan bare slippes og hunden kommer ikke til skade i ringe og andet pjank, linen glider let igennem græs og sætter sig ikke fast over alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en rundsyet sort læderline på 2 meter som jeg er vældig gladd for. Den bruges til gåture.

Så har jeg en tynd sort nylon-line på 2 meter, hvor jeg har klippet alle de latterlige ekstra ringe af - den er meget meget tynd - sådan hvalpetynd - og vejer intet. Den bruger jeg til lydighedstræning, da Karla har det med at trække sig lidt væk i pladsposition når jeg går med den tunge line (uden tvivl fordi jeg kommer til at ramme hende med den :oops: )

Så har jeg en agility-line med halvkvæl på ca 1,2 meter, den er i nylon og fleece og syet hos http://www.hundenshus.dk

Derudover har jeg en Hurtta nylonline på 180 cm - men den regner jeg med at sælge, da jeg synes at karabinhagen er for voldsom til min lille hund.

Næste indkøb bliver et "pyntesæt" :mrgreen: som skal bruges til rally-konkurrencer. Regner med, at det bliver enten et sæt i helt lys rundsyet læder eller et sæt ala det nedenstående

[media]http://www.smileydog.dk/images/Manhatten-Collar-p.jpg[/media]

[media]http://www.smileydog.dk/images/Manhatten-Leash-p.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Gennem årene har jeg samlet mig adskillige liner, lige fra webbing, nylon over til læder.

Min favoritline har de sidste 15 år været et sykke sejlerreb 10mm tyk som jeg selv har sat karabinhage på. I den anden ende er der bare en knude.

Nem at sætte over skulderen når den tages af hunden.

Sådan en line holder i flere år og man kan klippe lige præcis den længde man ønsker.

Det er den line Pelle har på på dette foto

Pinligt, nå det var det så ikke, men jeg kan ikke fjerne fotoet :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min favoritline er en alm. dressurline - med ringe ;-)

Jeg bruger den løse ring til at fastgøre karabinhagen i når hunden er løs og linen hænger på mig - meget praktisk :5up:

Jeg har to liner i webbing - den ene er 14 år gammel, og så er der Vinnies, som er i rundsyet læder for mine fingres skyld.

Men den løse ring kurer jo op og ned af linen :confused:

Jeg bruger bare den ring, som sidder fast i den ene ande af linen. Så er den halveret i længde og kan bare smides over skulderen, sin problemas :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

da ikke når karabinhagen sidder i den? nej den bliver lige den perfekte længde at have over skulderen, hvor de fleste andre snore er enten for korte eller for lange til det trick ;-)

Don't get it, jeg har været ved at få spat, når jeg har prøvet at lege med den på dén måde.

Må prøve lidt igen, bare for at finde ud af det. Har jo ingen problemer, som det er pt, men mysteriet må opklares :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunter lave en rundsyet læderline i petit. Den er kun 6mm tyk og har en mindre karabinhage... Er ret sikker på Petrine kunne bruge den :)

Det er den vi har og man kan bare slet ikke se den bliver brugt... lækker blød :5up:

For det meste bruger jeg dog flexline, men Smilla går også rigtig pænt. Hun går faktisk mest 'fremad', når vi skal hjemad. :genert: (Hun er heller ikke særlig begejstret, når vi finder hundesnoren frem. Fra at være vild livlig og fræk inde i stuen kan hun finde på at lægge sig til at 'sove' (rævesøvn) før vi tobenede har nået at få overtøj på. Hvorfor mon????? Det er mig en gåde. :confused::confused: :???:

Det kan godt være det er en anden tråd....sorry. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er den vi har og man kan bare slet ikke se den bliver brugt... lækker blød :5up:

For det meste bruger jeg dog flexline, men Smilla går også rigtig pænt. Hun går faktisk mest 'fremad', når vi skal hjemad. :genert: (Hun er heller ikke særlig begejstret, når vi finder hundesnoren frem. Fra at være vild livlig og fræk inde i stuen kan hun finde på at lægge sig til at 'sove' (rævesøvn) før vi tobenede har nået at få overtøj på. Hvorfor mon????? Det er mig en gåde. :confused::confused: :???:

Det kan godt være det er en anden tråd....sorry. ;-)

Ok OT :5up: Gid Mio opførte sig sådan i dette vejr! :blink:

Han er stik modsat - fra at være stille og en smule ynkelig indenfor, tosser han rundt, så snart han kommer ud!

Jeg tror han føler sig lidt "fanget" eller begrænset indenfor. Han er også nogle gange lidt nervøs for om Pippi vælter ting eller ligger på lur.. Måske Smilla bare ikke er natur-nyder?

Prøv evt. at oprette en ny tråd, så folk kan komme med nogle ideer til hvad det kan skyldes?! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg absolut bruger mest, både til hverdag, træning, prøver mv. er nogle rundsyede læder noget, kalveskind er det vist nok. De er 120cm. lange, hvilket jeg syntes er en dejlig længde, de vejer absolut ingen ting og kabinhagen er heller ikke så stor, men de er alligevel stærke nok til mine 22-30 kilos hunde, de er super bløde og kræver ingen pleje what so ever, de er bare altid lækre. Og så er der ingen ringe eller andet irreterende tingeltangel på dem, kun en karabinhage og et håndtag :5up:

Jeg TROR nok at de er fra Hunter, men jeg er ikke 100% sikker, men de er i hvert fald købt i dyrenes supermarkede i Odense :mrgreen:

Jeg har godt nok også en masse andre liner hængene, men jeg bruger dem stort set aldrig, men flere af dem er så også nogen jeg har vundet.

Min ældste line er en 14 år gammel dobbeltdressur line i læder, den er sådan set også ret lækker, men jeg syntes at det er noget bøvl med de dobbelt liner med ringe hist og pist og alle vejne, men den var vældig fancy den gang og kostede vist også omkring 250kr. da den blev købt og det var da vist alligevel en slat penge at give for en hundesnor for 14 år siden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg bruger helst ikke andet end webbing dobbeltliner fra Rogz. For det første er det usandsynligt praktisk, når man går med mange forskellige hunde i lige så mange forskellige størrelser, at linens længde kan justeres, så den altid passer til hunden, så den funktion er for mig helt uundværlig.

Hvad angår materialet, så bryder jeg mig ikke om læder... af en eller anden grund er det som om det ikke føles rigtigt i hånden, om det er fordi materialet er stivere/tungere? Det virker som om det på en eller anden måde giver dårligere føling med hunden (men det er nok bare mig der er underlig :hmm:) De almindelige 'hårde' stofliner (eller er det nylon?) er jeg heller ikke begejstret for, de føles ikke specielt behagelige at holde på. Så er der de tykke, rebagtige... uha, det føles som at gå med hunden i en stang!

Rogz-linen er dejligt blød og ligger godt i hånden. Jeg har en til Tika og da der på et tidspunkt ikke rigtigt var nogle liner jeg var tilfreds med på internatet, tog jeg simpelthen Tikas med! Nu har vi heldigvis fået nogle af de samme derude :banan:

PS: Kan ikke huske linens navn, muligvis Matterhorn.

Link til indlæg
Del på andre sites