Hop til indhold

Usikker på, at træne uden snor..


Gæst mille07
 Share

Recommended Posts

Gæst mille07

Jeg spørger lige igen alle jer kloge hoveder herinde.

 

Jeg vil så gerne give Mille noget mere frihed, når vi går tur, men jeg tør simpelthen ikke slippe hende løs.

 

Her hvor vi bor er det udelukket. Folk kører alt for stærkt på den gennemgående vej, og der er for mange små smutveje osv. hun kan løbe nedad.

 

Hun kommer når jeg kalder på hende i haven, men haven er jo hvad det er. Den kender hun og den er ikke nær så spændende som den store vide verden.

 

Jeg ved der ligger en skov ca 25 kilometer herfra, hvor der også er sådan en slags hundetræningsbaner eller noget, og der er nogle store lysninger.

Så jeg har besluttet at tage derud med en laaaaaaaaaaaaaaang snor og så lade hende løbe der og øve indkald.

 

Jeg regner sådan set med at hun kommer, det er ikke så meget det, men på et tidspunkt skal hun jo testes uden snor. :?

 

Men hvordan pokker kommer jeg over den hurdle? Jeg har det næsten værre med, at hun bliver væk i skoven i en fremmed by, som ligger 25 kilometer fra hendes hjem. :cry:

Det er en stor skov og jeg finder hende aldrig igen, hvis hun smutter, og der er større trafikkerede veje på alle sider af skoven.

 

Hvordan skal jeg gøre det, så det er sikkert?

 

Jeg ville gerne melde mig til noget træning med hende, men jeg bliver nødt til at være realistisk, med min fødselstermin, der allerede er overskredet med 4 dage. Så det bliver altså ikke lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du selv siger er jo ingen garanti for at hun kommer hver gang du kalder.

 

Derfor må du opstille nogle gode betingelser for at indkaldet lykkes:

- holde en god kontakt til hende ved f.eks.:

at tilbyde sjove øvelser, små søg, stå stand(pege på) ved en lækker godbid du har klistret på et træ, at gemme dig og derved vedligeholde hendes interesse for at følge dig(hvis hun selvfølgelig ikke er bange eller lidt nervøs for sådan noget for så gælder det ikke)

- rose og belønne hende med lækre godbidder når hun selv tager kontakt til dig under turen eller når hun kommer når du kalder

- generelt rose og belønne :D

- ikke kalde hvis chancen for at det ikke lykkes er til stede

- virkelig tænke i hvad du tilbyder hende på turen - af oplevelser og opdagelser - derigennem styrkes hendes interesse for dig

 

Men umiddelbart lyder det jo ikke til at være et problem :) Så forsøg dig med en lang snor der bare hænger efter hende.

 

Og så er der intet bedre, synes jeg, end en hund der kan løbe frit. Så prøv det! Og giv hende en grund til at vælge dig. Afprøv inden hvad hun synes er de allerbedste godbidder og brug dem ved indkald.

 

God tur i det fri :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt dit problem - mit er bare at hvis Bitten først ser en anden hund så er hun HELT uden for min rækkevidde..

Istedet har jeg købt en super let sporline i petworld til 70kr - plus en lidt lettere karabinhage til 12kr..

 

Med den kan hun spurte rundt som hun vil - og jeg har alligevel styr på hende.. Næste skridt kan så være at slippe snoren, men du har så muligheden for at kunne indfange hende igen ved hjælp af snoren som er efter hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt dit problem - mit er bare at hvis Bitten først ser en anden hund så er hun HELT uden for min rækkevidde..

Istedet har jeg købt en super let sporline i petworld til 70kr - plus en lidt lettere karabinhage til 12kr..

 

Med den kan hun spurte rundt som hun vil - og jeg har alligevel styr på hende.. Næste skridt kan så være at slippe snoren' date=' men du har så muligheden for at kunne indfange hende igen ved hjælp af snoren som er efter hende...[/quote']

 

Jeg skulle lige til at skrive at en lang, lang snor efter en lille, let hund, kan være problematisk pga vægten af snoren, men det kan lyder som en god snor, den Tweesa har fundet frem til.

 

Selvom Toffi foretrækker at holde sig pænt tæt til mig når hun er fri, er jeg også bange for om noget skulle komme og friste hende over evne. F.eks. en kat. Så jeg forstår dig godt.

 

Jeg synes det er nemmest at have hende fri på åbne arealer, f.eks. en fodboldbane, så jeg ikke mister overblikket.

 

Og så kan jeg anbefale at finde en anden hund at gå tur med samtidig, for så vil det sikkert være endnu mere interessant for hende at holde sig til.

 

En skov 25 km væk ville jeg nok først turde bruge når jeg var supersikker på indkald. Eller også bare med lang line.

 

Betingning af indkald med verdens bedste godbidder altid ville jeg nok indføre :) Måske med et nyt ord i stedet for "kom", da du sikkert også bruger ordet "kom" uden godbidder ind imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt dit problem - mit er bare at hvis Bitten først ser en anden hund så er hun HELT uden for min rækkevidde..

Istedet har jeg købt en super let sporline i petworld til 70kr - plus en lidt lettere karabinhage til 12kr..

 

Med den kan hun spurte rundt som hun vil - og jeg har alligevel styr på hende.. Næste skridt kan så være at slippe snoren' date=' men du har så muligheden for at kunne indfange hende igen ved hjælp af snoren som er efter hende...[/quote']

 

Jeg skulle lige til at skrive at en lang, lang snor efter en lille, let hund, kan være problematisk pga vægten af snoren, men det kan lyder som en god snor, den Tweesa har fundet frem til.

 

Selvom Toffi foretrækker at holde sig pænt tæt til mig når hun er fri, er jeg også bange for om noget skulle komme og friste hende over evne. F.eks. en kat. Så jeg forstår dig godt.

 

Jeg synes det er nemmest at have hende fri på åbne arealer, f.eks. en fodboldbane, så jeg ikke mister overblikket.

 

Og så kan jeg anbefale at finde en anden hund at gå tur med samtidig, for så vil det sikkert være endnu mere interessant for hende at holde sig til.

 

En skov 25 km væk ville jeg nok først turde bruge når jeg var supersikker på indkald. Eller også bare med lang line.

 

Betingning af indkald med verdens bedste godbidder altid ville jeg nok indføre :) Måske med et nyt ord i stedet for "kom", da du sikkert også bruger ordet "kom" uden godbidder ind imellem.

 

 

Jeg har nemlig også ledt længe efter en god snor - men fandt en af nylon.. Ti meter og vejer ingenting! Den er bare super duper, og anbefaler hermed :D

Den kan også fåes som 15meter - men så langt går Bitten aldrig væk når hun bare trisser rundt..

 

Den skal også bruges nu vi skal i sommerhus uden indhegnet have, så bliver den bundet til terrasse døren mens vi er udenfor - og ellers bare brugt til nogle gode søg i klitterne :)

 

Og helt enig mht. åbneområder som man kender - rart med et godt overblik

Link til indlæg
Del på andre sites

De mere øde strande er glimrende at bruge til at øve indkald. Der er typisk et gooodt overblik både bagud og fremefter og man kan måske endda finde strategisk placerede strækninger, hvor stranden løber langs med en form for skrænt, så hunden ikke sådan lige kan stikke af.

 

Generelt handler det meget om at stole på sin hund. Den er et flokdyr og VIL typisk gerne holde sig til dig :)

 

Det er vigtigt at vise hunden at det altid kan betale sig at holde sig til dig. Det kan du dels gøre ved løbende at kalde på hunden for blot at give den en godbid, og dels ved selv at smide godbidder godbidder i jorden, på træer osv. for derefter at gøre hunden opmærksom på disse, lidt ala Næææh se lige hvad jeg har fundet her

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt dit problem - mit er bare at hvis Bitten først ser en anden hund så er hun HELT uden for min rækkevidde..

Istedet har jeg købt en super let sporline i petworld til 70kr - plus en lidt lettere karabinhage til 12kr..

 

Med den kan hun spurte rundt som hun vil - og jeg har alligevel styr på hende.. Næste skridt kan så være at slippe snoren' date=' men du har så muligheden for at kunne indfange hende igen ved hjælp af snoren som er efter hende...[/quote']

 

Jeg skulle lige til at skrive at en lang, lang snor efter en lille, let hund, kan være problematisk pga vægten af snoren, men det kan lyder som en god snor, den Tweesa har fundet frem til.

 

Selvom Toffi foretrækker at holde sig pænt tæt til mig når hun er fri, er jeg også bange for om noget skulle komme og friste hende over evne. F.eks. en kat. Så jeg forstår dig godt.

 

Jeg synes det er nemmest at have hende fri på åbne arealer, f.eks. en fodboldbane, så jeg ikke mister overblikket.

 

Og så kan jeg anbefale at finde en anden hund at gå tur med samtidig, for så vil det sikkert være endnu mere interessant for hende at holde sig til.

 

En skov 25 km væk ville jeg nok først turde bruge når jeg var supersikker på indkald. Eller også bare med lang line.

 

Betingning af indkald med verdens bedste godbidder altid ville jeg nok indføre :) Måske med et nyt ord i stedet for "kom", da du sikkert også bruger ordet "kom" uden godbidder ind imellem.

 

 

Jeg har nemlig også ledt længe efter en god snor - men fandt en af nylon.. Ti meter og vejer ingenting! Den er bare super duper, og anbefaler hermed :D

Den kan også fåes som 15meter - men så langt går Bitten aldrig væk når hun bare trisser rundt..

 

Den skal også bruges nu vi skal i sommerhus uden indhegnet have, så bliver den bundet til terrasse døren mens vi er udenfor - og ellers bare brugt til nogle gode søg i klitterne :)

 

Og helt enig mht. åbneområder som man kender - rart med et godt overblik

 

Sådan en skal jeg helt klart have fat i inden sommerferien, den må være et must at have med sydpå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror liige, du skal vente med at træne løs hund, til du har overstået dit "andet projekt".. :lol: Det er nok ikke så smart at rende af sted hvis du er højgravid.

 

Mine hunde har gået løs fra dag 1. Det er lettere at få en 8-ugers hvalp til at følge, end en ung hund med gåpå-mod og frygtløshed.

 

Men NÅR du går i gang med træningen uden snor, så tænk lige på, at din hund bliver altså ikke væk. HUN ved hele tiden hvor DU er. Hvis hun er ude af syne, så kan du lave høje lyde.. Ikke nødvendigvis decideret indkald, som helst kun skal bruges, når der er en rimelig chance for at hun vil komme. Puuteputte-lyde, eller hvad der nu passer jer bedst..

Allerhelst skal du lyde så mærkelig og spændende, at hun bliver nysgerrig og vil se, hvad du laver.

 

Hvis en hund render til andre hunde uden at få lov, er det jo fordi ejeren ikke er spændende nok.

 

Jeg synes det er umuligt at opdrage en stor hund uden at den går løs fra starten af... Simpelthen fordi den jo vil trække så meget, at det er skadeligt enten for hunden eller for ejeren. Eller for begge.

Uden snor er man piskenødt til at være interessant.

 

Det er nok også derfor at det især er ejere af store hunde, der er fortalere for at hunde så vidt muligt skal gå løs..

Ejere af små hunde har slet ikke de samme problemer med hunden hvis den går i snor uden at gå på plads..

 

En strand på denne årstid må være det helt rigtige sted, men som sagt: Vent til du har lagt maven... For at være interessant nok skal du nemlig måske smide dig ned og grave i sandet eller noget lignende... Alle kneb gælder. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta - det med at at ejere af store hunde lære deres hunde at gå løs fra dag et, tror jeg du har helt ret i! Jeg har jo aldrig før haft lille hund men jeg startede da op med hende, som med de store, nemlig uden snor. De små hvalpe løber jo ingen steder og det skal man da klart udnytte!

Det jeg oplever på mine daglige gåture er små i snor og store uden. De små får ikke en gang snor af når der skal leges.

 

Hvis jeg ikke havde haft store hunde først tror jeg, jeg ville have gjort det samme. Altså haft snor på My. De er bare så små som hvalpe, My vejede lige knap 900 gr da jeg fik hende og sådan en lille hund kan altså nemt komme til skade. Så man bliver nemt lidt pyllermor, til sammenligning tror jeg at Nikka vejede i nærheden af de 10 kg. lidt af en forskel!

 

Heldigvis er det aldrig forsent at lære en hund at gå uden snor og med alle de gode råd der i denne tråd er jeg sikker på det nok skal lykkes! nogen gange kræver det nok bare at vi skal pakke vores indre pyller mor væk og have tillid til til de små.

 

Held og lykke med både baby projekt og projekt uden snor :D

 

Hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mille07

Jeg ville da ønske, at jeg havde trænet det fra starten. Dvs. det gjorde jeg jo sådan set også , altså med at træne indkald i haven. Men aldrig uden for haven.

 

Men er da glad for at høre at det aldrig er for sent, selvom det nok kræver lidt mere nu, og at jeg pakker pylremoren væk.

 

Min plan er nu, at jeg vil øve indkald i skoven og stranden med en laaaaaang snor, og gøre det ting I foreslår, for at blive enormt spændende.

 

Hvis jeg nu lægger ud med at træne de samme steder hver gang, så bliver hun måske fortrolig med de steder, og efter de første par gange, så kender hun dem og så mister det vel lidt af nyhedens interesse? Så det bliver nemmere at holde hendes interesse? Eller?

 

Og så må jeg udvide lidt efterhånden med nye steder, og så starte med de kendte - uden snoren, og igen udvide lidt. osv..

 

Lyder det helt hen i hegnet?

 

Og ja, måske skal jeg vente til jeg bliver en anelse mere mobil end jeg ærlig talt er og føler mig lige for tiden. :wink:

 

Men skal nok også overveje foråret og løbetid og dufte af andre dyr.. Er det ikke ved at være den tid, hvor Mille skal holdes lidt øje med? Hun bliver jo 6 mdr. d. 23 marts.

Er det ikke fra den alder ca. man kan forvente den første løbetid?

Men, ok, jeg skal jo først gøre hende fortrolig med de nye steder og træne med snoren på.

 

Jeg ville nu ønske, at mine forældre stadig havde deres gamle schæfer. Han ville have været et super pædagogisk redskab lige nu. Han kom nemlig 100% hver gang, der blev kaldt på ham. Ham ville jeg have stolet på, at slippe Mille løs sammen med.

Men kender desværre ingen hunde nu, der er "sikre" nok. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville da ønske, at jeg havde trænet det fra starten. Dvs. det gjorde jeg jo sådan set også , altså med at træne indkald i haven. Men aldrig uden for haven.

 

Men er da glad for at høre at det aldrig er for sent, selvom det nok kræver lidt mere nu, og at jeg pakker pylremoren væk.

 

Min plan er nu, at jeg vil øve indkald i skoven og stranden med en laaaaaang snor, og gøre det ting I foreslår, for at blive enormt spændende.

 

Hvis jeg nu lægger ud med at træne de samme steder hver gang, så bliver hun måske fortrolig med de steder, og efter de første par gange, så kender hun dem og så mister det vel lidt af nyhedens interesse? Så det bliver nemmere at holde hendes interesse? Eller?

 

Og så må jeg udvide lidt efterhånden med nye steder, og så starte med de kendte - uden snoren, og igen udvide lidt. osv..

 

Lyder det helt hen i hegnet?

 

Og ja, måske skal jeg vente til jeg bliver en anelse mere mobil end jeg ærlig talt er og føler mig lige for tiden. :wink:

 

Men skal nok også overveje foråret og løbetid og dufte af andre dyr.. Er det ikke ved at være den tid, hvor Mille skal holdes lidt øje med? Hun bliver jo 6 mdr. d. 23 marts.

Er det ikke fra den alder ca. man kan forvente den første løbetid?

Men, ok, jeg skal jo først gøre hende fortrolig med de nye steder og træne med snoren på.

 

Jeg ville nu ønske, at mine forældre stadig havde deres gamle schæfer. Han ville have været et super pædagogisk redskab lige nu. Han kom nemlig 100% hver gang, der blev kaldt på ham. Ham ville jeg have stolet på, at slippe Mille løs sammen med.

Men kender desværre ingen hunde nu, der er "sikre" nok. :(

 

Jeg tror egentlig, at det er lidt det modsatte jeg benytter mig af, når jeg lærer en hvalp at gå uden snor.

 

For jeg benytter mig netop af, at verden er stor og fremmed for hvalpen. Og jeg er det eneste velkendte og trygge.

Så vil den jo aldrig gå ret langt væk. Og det er ideelt at øve indkald.

 

Måske skal du finde et sted, som DU er tryg ved. Og som Mille ikke kender? Hvis hun ER lidt forsigtig af sig, så vil hun måske holde sig i nærheden af dig på et fremmed sted?

 

At træne indkald i haven er måske ikke optimalt, for det område kender Mille jo. Så enten kommer hun fordi hun VED at der ikke er noget nyt og spændende rundt om hjørnet, -eller også kommer hun ikke -fordi hun bare ikke har lyst.

 

Men hvis du kan finde ud af at gøre dig selv så MEGA-interessant, så hun bare MÅ komme hver gang, så vil det også virke under alle omstændigheder.

For Silke er det underlige lyde, der virker. Jeg hyler Dudududuuuu i en høj tone, og så MÅ hun (og alle omegnens hunde :lol: ) bare lige se, hvad jeg laver. :lol:

Når hun så kommer farende, så roser jeg hende og kaster en bold.

Godter er lige så godt, hvis det er DET der er hundens store interesse. Eller yndlingspivdyret.

Da hun var lille, smed jeg mig ned på alle fire og kradsede i jorden... DET virker i hvert fald på hvalpe..

 

Hvis jeg hyler Duuuuuu i en høj tone, så vender Silke sig og tager øjenkontakt ("hvad vil du mor?"). Og så kan jeg stoppe hende eller dække hende eller dirigere, hvilken vej vi skal.

Fidusen er, at få sin hund til at indse, at mor altid er meget spændende og det altid er en god ide lige at undersøge, hvad hun nu har fundet på.

 

Jeg har aldrig trænet mine hunde med lange snore.... Heller ikke dengang det var på den gammeldaws måde.

Mine hunde har været for kloge til at jeg har kunnet narre dem. De har da godt kunnet kende forskel på "lang snor" og "fri"..

 

Hvis du træner lang snor, så ER det forhåbentlig med sele.......

En hund i fuld fart, med en snor der pludselig ikke er længere... DET kan godt give et ubehageligt ryk... -Uanset størrelse...

 

Men vent til du er mobil. Hun vil elske, at du kravler rundt sammen med hende... Det har hun jo nok slet ikke oplevet.. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mille07

er nok at Mille på ingen måde er forsigtig.

 

Hun er nysgerrig, opsøgende og undersøgende. Hun kaster sig over nye ting uden betænkeligheder. Sådan virker hun ihvertfald. Hun opfører sig i det hele taget meget uforbeholden og ureserveret.

 

Ja, måske skal jeg finde et nyt og spændende sted, som jeg er tryg ved. Men hvor pokker finder man det? Ser jo helst det er hegnet ind.

 

Måske skal jeg også tage et udvalg af godbidder og legetøj med? Hun har sine pivedyr, som hun er helt vild med.

 

Jeg har sele på hende. Det har jeg altid brugt til hende. Synes det var det mest humane, da hun skulle lære at gå tur og i snor. Der havde hun nemlig kun 2 gear.

Enten sad man ned på fortovet ellers spænede man afsted lige indtil man slog 4 kolbøtter, når snoren ikke var længere. Det stoppede dog ret hurtigt. Lille stakkel.

 

Jojo Birgitta.. med en så lille hund er det nemmere at kravle ned på gulvet og lege, end at bøje sig ned hele tiden. Dog er det ikke blevet til så meget kravlen den sidste måned her, men den første tid vi havde Mille, hvor jeg var i 6.-8. måned, der var det bare lettere at blive på gulvet, når jeg først var dernede. :lol:

 

Det kan også være at Mille er for klog til lang snor vs. fri. Hun er jo en superintelligent lille dame. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Mht et fremmed sted, som er indhegnet - hvad med en klub (evt DcH). Den plads vi træner på er indhegnet og jeg vil gå ud fra, at det også er til at finde et sted i din nærhed.... sikkert også uden du er nødt til at melde dig ind for, at kunne låne banen et par gange uden for træningstiden - det er da værd at undersøge :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Du kan også vælge at angribe det fra en anden tanke - ikke tænke i indkald men i følges ad!

En hund som gerne vil FØLGES kommer når der bliver kaldt stort set

uanset hvad!

 

Vi får desværre ofte grundlagt dårlige vaner på turene, blandt andet ved at gå og gå i samme retning - og gå de samme ruter - så hunden efterhånden ved hvor den skal hen. Dermed behøver den ikke holde øje med ejeren og afstanden bliver også større og større.

 

I dit sted ville jeg udstyre hende med en 20m line i selen og så begynde "projekt følges".

Der er to elementer i det: Hunden må ikke vide hvad vej du går og så skal den have mange små opgaver på vejen.

 

Det første klares ved at vende om på en 5 øre i samme øjeblik hun kommer et på forhånd besluttet antal meter foran dig, f.eks. 5 meter.

Vend den vej hendes hale "peger" så du hurtigt forsvinder ud af hendes synsvinkel og gå frisk derudad. Bliver linen stram fortsætter du alligevel, men naturligvis uden at rykke.

Gå videre og ignorer hende.

På et tidspunkt løber hun dig op og så skal der festes! Glad stemme og godbid.

I samme øjeblik hun tager godbidden går du igen den vej hendes hale peger!

Sådan fortsætter du indtil hun ikke længere gider forlade dig og dette belønnes med glæde, opmuntring og godbidder.

Fortsæt med at ændre retning og afgiv en kontant lyd lige idet du vender væk fra hernde. Med tiden vil denne lyd blive et meget stærkt indkaldssignal.

Væn dig også til at lave små øvelser og hyggeting med hende med meget korte intervaller f.eks. disse 5 meter (i starten) så hun vænner sig til at I følges ad og I laver noget sammen på turen. Dette vil gøre dig til toppriorotet for hende og hun har nu valgt at følges med dig og dermed at komme når du kalder.

Link til indlæg
Del på andre sites

er nok at Mille på ingen måde er forsigtig.

 

Hun er nysgerrig, opsøgende og undersøgende. Hun kaster sig over nye ting uden betænkeligheder. Sådan virker hun ihvertfald. Hun opfører sig i det hele taget meget uforbeholden og ureserveret.

 

Ja, måske skal jeg finde et nyt og spændende sted, som jeg er tryg ved. Men hvor pokker finder man det? Ser jo helst det er hegnet ind.

 

Måske skal jeg også tage et udvalg af godbidder og legetøj med? Hun har sine pivedyr, som hun er helt vild med.

 

Jeg har sele på hende. Det har jeg altid brugt til hende. Synes det var det mest humane, da hun skulle lære at gå tur og i snor. Der havde hun nemlig kun 2 gear.

Enten sad man ned på fortovet ellers spænede man afsted lige indtil man slog 4 kolbøtter, når snoren ikke var længere. Det stoppede dog ret hurtigt. Lille stakkel.

 

Jojo Birgitta.. med en så lille hund er det nemmere at kravle ned på gulvet og lege, end at bøje sig ned hele tiden. Dog er det ikke blevet til så meget kravlen den sidste måned her, men den første tid vi havde Mille, hvor jeg var i 6.-8. måned, der var det bare lettere at blive på gulvet, når jeg først var dernede. :lol:

 

Det kan også være at Mille er for klog til lang snor vs. fri. Hun er jo en superintelligent lille dame. :wink:

 

Du skal da helt klart have hendes yndlingslegetøj med. Især hvis det er noget med lyd i.

Hun skal så bare ikke have lov til at rende med det hele tiden. Du skal kun give hende det kort, som belønning. Når hun så er for langt væk, så knirker du lige med pivdyret, og så kommer hun sandsynligvis susende med det samme.

Hvis Mille ikke er vant til at komme til stranden, så tror jeg da, at en strand er et rigtig godt sted at træne. Har I langt til stranden?

Nåh, ja... -læg lige maven først... :lol:

 

En dyrefold kunne også være en mulighed. Dem har vi flere af her hvor jeg bor. Og der er endnu ikke kommet dyr i.

 

Ej, altså... Du KAN da heller ikke blive ved med at gå og ruge på det barn..... Vil det ikke snart ud?

--Nåh, det er da godt, at det ikke er højsommer og hedebølge... :lol:

 

Er det dit første barn? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mille07

stranden er en god ide. Der er ikke så forfærdelig lang ud til. Og der er mange klitter langs stranden meget af vejen, så vi ligesom er spærret lidt inde med klitter på den ene side og vand på den anden.

 

Nej kan heller ikke forstå at den bette ikke vil ud. Dens lejlighed er jo klart blevet for lille. Gider heller ikke ruge mere nu. Jeg er dæleme også glad for at det ikke er hedebølge. Mig som altid har været en frossenpind, har en solid indre temperatur for tiden. :)

Ja, det er første barn.

 

Måske går fødslen igang, hvis jeg mosler rundt nede på stranden i sandet og graver huller sammen med Mille?? :lol::lol: nah... Må hellere vente.

Link til indlæg
Del på andre sites

stranden er en god ide. Der er ikke så forfærdelig lang ud til. Og der er mange klitter langs stranden meget af vejen, så vi ligesom er spærret lidt inde med klitter på den ene side og vand på den anden.

 

Nej kan heller ikke forstå at den bette ikke vil ud. Dens lejlighed er jo klart blevet for lille. Gider heller ikke ruge mere nu. Jeg er dæleme også glad for at det ikke er hedebølge. Mig som altid har været en frossenpind, har en solid indre temperatur for tiden. :)

Ja, det er første barn.

 

Måske går fødslen igang, hvis jeg mosler rundt nede på stranden i sandet og graver huller sammen med Mille?? :lol::lol: nah... Må hellere vente.

 

Jaha... Der kan være MEGET lang vej tilbage til bilen, hvis vandet går.. :lol:

 

Det er jo da umådelig spændende, hvad der kommer ud af alt det rugeri.

 

Og hvad Mille siger til at blive storesøster. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...