Hop til indhold

Forum forslag


Administrator
 Share

Recommended Posts

  • Svar 458
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst cv2002
Hvilke ord tænker du på?

Har du evt. set i FAQén?

 

Jo og kan se, der er noget på dansk. Kunne kun se den er på engelsk.

 

 

 

Tænker du på de små billeder som Avatar og Profil billede?

Det er billeder som profil. Avatar ved jeg ikke hvad er for et væsen. :hmm:

 

 

 

En URL er den du ser i adresselinien i din browser. Browseren er den du ser denne side i. Du kan kopiere en URL når du er på den side du, ved at markere linien i adresselinen og trykke CTRL+C (eller højreklikke og vælge kopier)

 

En URL eksempel:

Hundehuset - Debat hos Hunde-forum.dk

 

Og det med URL har jeg også mødt i "sæt billede" ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

jeg kopiere lige min ide fra en anden tråd herover, for det kunne altså være ret skægt :blink:

 

der skulle være en forum-kategori der hedder "Priceless" til alle de der sjove tråde, som de så de kunne blive flyttet over i når de har udtjent deres værnepligt i de seriøse forums.... Og allerede nu er der jo mange tråde der vil være berettiget til til sådan et underforum :slem::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Lab'Buddy

Jeg har ikke opfattelsen at søge funktionen bliver brugt særlig meget. Hvilket er lidt ærgerligt, da der gemmer sig nogle guldkorn fra gamle tråde.

Så kunne det være en idé at, når man klikker "ny tråd". Så ovenover hvor der står:"Titel (Obs: skriv en kort og relevant beskrivende titel) :". Der bliver bliver tilføjet noget i retningen af:"Har du husket at tjekke søgefuntionen, samt bruge funktionen "læs hunde artikler"." ??

Så kunne det være at man ville komme i tanke om at bruge søgefunktionen.

 

Kunne det være en idé at lave et emne "Træning" i hunde-artikler? - og håbe på der er nogle der vil bidrage med nogle artikler om tricks af alle slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke opfattelsen at søge funktionen bliver brugt særlig meget. Hvilket er lidt ærgerligt' date=' da der gemmer sig nogle guldkorn fra gamle tråde.

Så kunne det være en idé at, når man klikker "ny tråd". Så ovenover hvor der står:"Titel (Obs: skriv en kort og relevant beskrivende titel) :". Der bliver bliver tilføjet noget i retningen af:"Har du husket at tjekke søgefuntionen, samt bruge funktionen "læs hunde artikler"." ??

Så kunne det være at man ville komme i tanke om at bruge søgefunktionen.

 

Søgefunktionen bliver faktisk brugt rigtig meget, så tror ikke det vil hjælpe så meget, men vil se på om det kan gøres mere tydeligt.

 

 

 

Kunne det være en idé at lave et emne "Træning" i hunde-artikler? - og håbe på der er nogle der vil bidrage med nogle artikler om tricks af alle slags.

 

Ja det er en udmærket idé - den bliver oprettet snarest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Søgefunktionen bliver faktisk brugt rigtig meget, så tror ikke det vil hjælpe så meget, men vil se på om det kan gøres mere tydeligt.

 

 

 

Det kunne være rigtig fedt hvis søgefunktionen blev optimeret - den er mildest talt elendig. Eksempelvis så laver jeg en søgning på ordet "veterinærsygeplejerske" - intet resultat. Søger jeg så på google under "veterinærsygeplejerske + hunde-forum" så er der flere resultater. Ordet forekommer altså flere gange i tråde herinde, men søgefunktionen kan ikke registrere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet problem med søgefunktionen er at det er meget besværligt at søge på de almindelige ord.

 

Fx: Min hund er begyndt at gø det vil jeg gerne læse lidt om, gø kan jeg ikke søge på da ordet er for kort. Gøen får en masse hits men de første 8 er ikke relevante, det er bl.a. alt og intet tråden, htm tråden osv.

 

For en ny hvalpeejer der ønsker at søge på "bider" fordi hvalpen bider dem konstant er det først resultat 71 der umiddelbart har nogen relevans...

 

Jeg ved godt søgeordene indgår i de andre tråde men hvis man skal sidde og læse en lang tråd igennem for bare at opdage at ordet er brugt i en bisætning så kan jeg faktisk godt forstå man ender med selv at oprette en tråd...

 

Jeg har ingen løsningsforslag da jeg ikke har forstand på søgemaskiner, det er bare lidt opsparet frustration over søgemaskinen der kommer ud her :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være rigtig fedt hvis søgefunktionen blev optimeret - den er mildest talt elendig. Eksempelvis så laver jeg en søgning på ordet "veterinærsygeplejerske" - intet resultat. Søger jeg så på google under "veterinærsygeplejerske + hunde-forum" så er der flere resultater. Ordet forekommer altså flere gange i tråde herinde, men søgefunktionen kan ikke registrere det.

 

Hvis jeg søger på veterinærsygeplejerske i søgefunktionen her på forum, så får jeg 54 hits.

 

Hvis jeg søger i google, så får jeg kun 47 hits.

 

Kan du prøve igen, jeg har ændret på tilladt længde af søgeord.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet problem med søgefunktionen er at det er meget besværligt at søge på de almindelige ord.

 

Fx: Min hund er begyndt at gø det vil jeg gerne læse lidt om, gø kan jeg ikke søge på da ordet er for kort. Gøen får en masse hits men de første 8 er ikke relevante, det er bl.a. alt og intet tråden, htm tråden osv.

 

For en ny hvalpeejer der ønsker at søge på "bider" fordi hvalpen bider dem konstant er det først resultat 71 der umiddelbart har nogen relevans...

 

Jeg ved godt søgeordene indgår i de andre tråde men hvis man skal sidde og læse en lang tråd igennem for bare at opdage at ordet er brugt i en bisætning så kan jeg faktisk godt forstå man ender med selv at oprette en tråd...

 

Jeg har ingen løsningsforslag da jeg ikke har forstand på søgemaskiner, det er bare lidt opsparet frustration over søgemaskinen der kommer ud her :genert:

 

Ja der er desværre et problem med korte ord på kun 2 karakterer.

 

Fordelen er at serveren ikke brænder sammen over at finde 10.000 indlæg i hver søgning pga. ordene "og", "at", "vi" og desværre så også "gø".

 

Jeg vil se om jeg kan få det ændret. Det skal gøres på server niveau, da vi kører med mysql fulltext søgning og ikke den indbyggede søgefunktion, da den belaster databasen yderligere unødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er desværre et problem med korte ord på kun 2 karakterer.

 

Fordelen er at serveren ikke brænder sammen over at finde 10.000 indlæg i hver søgning pga. ordene "og", "at", "vi" og desværre så også "gø".

 

Jeg vil se om jeg kan få det ændret. Det skal gøres på server niveau, da vi kører med mysql fulltext søgning og ikke den indbyggede søgefunktion, da den belaster databasen yderligere unødvendigt.

 

Tak :-D vidste godt det ville være svært med de små ord, men det er det samme med 3 karakterer... Fx dkk eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Kære admin

 

Jeg har en forespørgsel :-D

 

Tidligere brugte jeg straks email-notifikation ved abbonnerede tråde. Men da der i perioder var problemer og de kom meget forskudt valgte jeg det fra.

 

Nu har jeg så vænnet mig til at min egen "standard" er ingen notifikation, så jeg går ind i mit kontrolpanel og finder mine abbonerede tråde frem, når jeg skal tjekke HF.

 

Men da jeg brugte den tidligere notifikationstype, der abbonerede jeg automatisk på en tråd, hvis jeg skrev et indlæg i tråden. Nu hvor de kun ender i mit kontrolpanel, så sker dette ikke :(

 

Dvs. at jeg ofte svarer på en tråd og så forstår jeg ikke, at der ikke sker mere i tråden. Og så ser jeg efter noget tid, at jeg ikke abbonnerer på den og at der er masser af svar.

 

Er det ikke muligt at ændre, så man ikke både skal svare og gå op i bjælken og abbonere?

 

På forhånd tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...