Hop til indhold

Store mælkekirtler!?!


Tonks
 Share

Recommended Posts

Izzie er lige kommet ud af sin første løbetid, og de sidste dage i løbetiden begyndte hendes brystvorter at vokse helt vildt :shock:

 

Og de blev ikke mindre :hmm: nu i dag da jeg nussede hende på maven mærkede jeg at der ligesom er mælkekirtler indenunder brystvorterne :confused:

 

De er meget store og man kan se dem på afstand når hun går tur :genert:

 

Er min lille tøs falsk drægtig?? Eller er det normalt at mælkekirtlerne vokser på den måde?? :hmm:

 

Maries Miina og Izzie leger jo sammen næsten hver dag og Miina er jo kun lige 10 uger....kan det være at Izzie ser Miina som hendes unge??

 

HELP! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh... normalt er det ikke, men det er meget almindeligt. Som du selv foreslår, så er hun falsk drægtig.

 

Hvis det er noget der kommer til at plage hende meget, --og du ikke overvejer at få hvalpe, så kan det være, at du skal tænke på at få hende steriliseret.......

 

Det KAN blive ret plagsomt..

 

Men det kan osse være, at det ikke generer hende.

Så går det over af sig selv.

 

Man kan vist også få behandling mod det hos dyrlægen....

 

http://www.netdyredoktor.dk/sw6776.asp

Link til indlæg
Del på andre sites

arh maaaan :rolleyes:

 

De fysiske symptomer er:

  • Forstørrede mælkekirtler
  • Mælk i kirtlerne
  • Let opsvulmet bug

 

Adfærdsændringer:

 

  • Bygger rede, graver huler
  • Passer og plejer legetøj, som var det en hvalp
  • Slikker sig på brystkirtlerne
  • Kan være mere aggressiv
  • Ændret appetit, både forøget og nedsat appetit kan forekomme
  • Drikker ofte mere end normalt
  • Ve-lignende sammentrækninger af maven kan forekomme

Det med rødt: Ja, ja og ja, ja :rolleyes:

 

Hun snapper af Miina og blir gal når der er mad indblandet (ikke på mig men andre hunde) hun spiser næsten ikke noget, gider næsten heller ikke frolicker :shock: Og blir konstant overrasket over at hendes vandskål er tom selvom jeg fylder den hele tiden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at gøre dig ked af det - og det kan sagtens være, at det ændrer sig igen... eller er helt anderledes med Izzie... Men Karla har ikke brudt sig om hvalpe siden hendes første løbetid...

 

De skal helst være minimum 5-6 mdr gamle før hun overhovedet gider at værdige dem et blik - og hvis de ikke accepterer at blive ignoreret - så får de at vide yderst bestemt, at de skal gå af helvede til... :???:'

 

Så vær lige opmærksom på hende omkring Miina, så hvalpen ikke ender med at få dårlige oplevelser pga af en lidt for overfølsom ung hormonramt tæve....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at gøre dig ked af det - og det kan sagtens være, at det ændrer sig igen... eller er helt anderledes med Izzie... Men Karla har ikke brudt sig om hvalpe siden hendes første løbetid...

 

De skal helst være minimum 5-6 mdr gamle før hun overhovedet gider at værdige dem et blik - og hvis de ikke accepterer at blive ignoreret - så får de at vide yderst bestemt, at de skal gå af helvede til... :???:'

 

Så vær lige opmærksom på hende omkring Miina, så hvalpen ikke ender med at få dårlige oplevelser pga af en lidt for overfølsom ung hormonramt tæve....

 

:( lyder ikke godt da...men kan ikke forestille mig at Izzie skulle blive sådan...

 

Det er som regel når der er mad indblandet, hvis jeg ikke lige har set der ligger en stump ben i sofaen eller der er mad i leo'en eller sådan noget. Men både mig og Miinas mor Marie er meget opmærksomme på at fjerne alt guf og mad når de to leger sammen. For hun har snappet et par gange af Miina hvor jeg er blevet helt chokeret :shock:

 

Ellers leger de rigtig godt sammen :mrgreen: bedsteste veninder :lun: Selv når Miina bider i Izzies numse og hale :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke meget hurtigt at blive falsk drægtig? Er hun ikke kun lige præcis færdig med løbetiden? eller husker jeg forkert?

 

Jo hun er først lige blevet færdig med løbetiden...synes også det er underligt...men hendes brystvorter er godt nok store :shock:

 

Har forsøgt at tage nogle billeder af dem, ligger dem ind i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:( lyder ikke godt da...men kan ikke forestille mig at Izzie skulle blive sådan...

 

 

næh.. jeg kunne såmænd heller ikke forestille mig, at min smukke legesyge hvalpede hund skulle blive sådan ;-) Men de bliver jo voksne de kræ... hvad end vi vil det eller ej...

 

Karla gider ikke hvalpe og hun gider yderst sjældent andet end lige hilse på fremmede hunde... hunde hun kender derimod - så skal der leges!

Link til indlæg
Del på andre sites

næh.. jeg kunne såmænd heller ikke forestille mig, at min smukke legesyge hvalpede hund skulle blive sådan ;-) Men de bliver jo voksne de kræ... hvad end vi vil det eller ej...

 

Karla gider ikke hvalpe og hun gider yderst sjældent andet end lige hilse på fremmede hunde... hunde hun kender derimod - så skal der leges!

 

Det ligger bare så fjernt fra den Izzie jeg kender og elsker at det er svært at forestille sig...hun er jo snart 9 måneder gammel. Og stadig lige ivrig efter at snakke med fremmede, værende hunde eller mennesker.

 

Bare hun dog ville være stille når vi møder fremmede :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligger bare så fjernt fra den Izzie jeg kender og elsker at det er svært at forestille sig...hun er jo snart 9 måneder gammel. Og stadig lige ivrig efter at snakke med fremmede, værende hunde eller mennesker.

 

Bare hun dog ville være stille når vi møder fremmede :rolleyes:

 

yup! Karla var jo også 8,5 måned da hun gik i løb - og jeg må være ærlig at sige, at jeg blev lettere chokeret over den ændring hun gennemgik over løbetiden.... fra lille legesyg hvalp - der ville snakke og lege med alt og alle! til voksen reserveret dame .... meget sært og meget fjernt fra udgangspunktet....

 

Men der er nu også mange fordele ved en hund der synes at "mor" er langt mere interessant at andre hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

yup! Karla var jo også 8,5 måned da hun gik i løb - og jeg må være ærlig at sige, at jeg blev lettere chokeret over den ændring hun gennemgik over løbetiden.... fra lille legesyg hvalp - der ville snakke og lege med alt og alle! til voksen reserveret dame .... meget sært og meget fjernt fra udgangspunktet....

 

Men der er nu også mange fordele ved en hund der synes at "mor" er langt mere interessant at andre hunde :mrgreen:

 

hehe... :lol: :5up:

 

Jeg synes at Izzie er blevet utroligt lydig de sidste 2 ugers tid, men også meget voksen. Håber lidt hun springer den forfærdelige teenage alder over :engel: for hvis man ser bort fra den nykommende mad aggression og den manglende appetit og øgede tørst :blink: så er hun drømmehunden lige for tiden :lun:

 

Hov kom lige til at tænke på...hun blir meget hurtigt træt for tiden :hmm:orker ikke at gå for lange ture...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke meget hurtigt at blive falsk drægtig? Er hun ikke kun lige præcis færdig med løbetiden? eller husker jeg forkert?

 

Ved Svea startede det 2-3 uger efter løbetid - så jo det er da tidligt. Tjek med dyrlægen...

 

Mht hvalpe, så gider Svea ikke hvalpe på 4-6mdr, medmindre hun har kendt dem altid. Hun er stadig meget sød overfor yngre hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovsa- læs lige det her.

Du skriver, som om hun drikker en del mere end vanligt, og så på denne kolde årstid. Du skal være OBS PÅ at hun ikke lige efter løbetid får en livmoderinfektion. Kender flere ungtæver der fik det lige efter 1 ste løbetid.Og måtte i behandling.Der findes idag et medikament der tømmer livmoderen , forhen måtte de steriliseres for at redde livet.

Mht falsk drægtighed er normalen, at der går ca 6 uger fra løbetiden. Det er jo hormonbetinget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først må jeg lige sige at når nu det er hendes første løbetid, så vil hendes dievorter vokse og mælkekirtlerne udvikle sig.. det gjorde dine egen jo også da du blev "kønsmoden" ikke?:blink:

 

Men er de meget store og har/får hun mælk i dem, så kan det være falsk drægtighed der er på vej. Passe evt hvalpe skulle hun jo så først begynde på på selve "fødselstidspunktet!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først må jeg lige sige at når nu det er hendes første løbetid, så vil hendes dievorter vokse og mælkekirtlerne udvikle sig.. det gjorde dine egen jo også da du blev "kønsmoden" ikke?:blink:

 

Jeg mente det jo nok, så jeg har ikke rigtig bekymret mig over at Luna fik lidt større atributter :slem:

 

Men efter at have læst denne tråd blev jeg helt nervøs, men efter dit indlæg blev jeg igen helt rolig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe... :lol: :5up:

 

Jeg synes at Izzie er blevet utroligt lydig de sidste 2 ugers tid, men også meget voksen. Håber lidt hun springer den forfærdelige teenage alder over :engel: for hvis man ser bort fra den nykommende mad aggression og den manglende appetit og øgede tørst :blink: så er hun drømmehunden lige for tiden :lun:

 

Hov kom lige til at tænke på...hun blir meget hurtigt træt for tiden :hmm:orker ikke at gå for lange ture...

 

Det der lyder ikke for godt... især ikke øget tørst.. Tjek temperatur og ja et dyrlægetjek gjorde nok ikke noget.. Livmoderbetændelse er noget møj.

 

Når det så er sagt, så kan de miste lidt appetit, når de er "gravide", men tørsten burde ikke ændre sig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der lyder ikke for godt... især ikke øget tørst.. Tjek temperatur og ja et dyrlægetjek gjorde nok ikke noget.. Livmoderbetændelse er noget møj.

 

Når det så er sagt, så kan de miste lidt appetit, når de er "gravide", men tørsten burde ikke ændre sig..

 

Det link der ligger først i tråden stod der at øget tørst er et symptom :hmm:

 

Har ikke noget termometer :oops::genert: men tager til doktor manden på fredag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...