Hop til indhold

Hvem passer hunden hjemme hos jer?


Gæst Rosa og Eva
 Share

Hvem står for træning og gåture hjemme hos jer  

78 stemmer

  1. 1. Hvem står for træning og gåture hjemme hos jer

    • Jeg bor alene, jeg står derfor for det hele
      20
    • Jeg sørger for at sende min bedre halvdel afsted når det er koldt og regnvådt
      1
    • Jeg står for træning og gåture, de andre tager sig af hyggen indendørs
      12
    • Jeg går med hunden når det regner, men når solen skinder hjælper de andre :o)
      1
    • Det er mest mig, men de andre hjælper da også til i hverdagen
      24
    • Vi skiftes alle ligeligt til at tage os af hunden/hundene
      20


Recommended Posts

Gæst Rosa og Eva

Nu skal sandheden frem, hvem står for luftningen når det regner og alt det andet der følger med at have hund.

 

Hilsen Eva og Rosa

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er VORES hunde og VI passer dem :-D

 

Dog står jeg mest for fodring. Men ellers er Martin rigtig god til at tage sin t¢rn.

Da han arbejdede fuldtid var det mest mig der gjorde det meste, men jeg gik også ned til 4 dage, af samme grund. Nu er hans arbejde helt anderlede, slet ikke nok timer endnu, men meget mere fleksibelt. Så nu er det os begge der nyder turene ud, og træningen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går tit sammen, men ellers er det den der kan på tidspunktet, fx burde jeg sove nu, før nattevagt, så manden har lige luftet, i morgen kl 6 lufter jeg så etc.

 

Maden står manden for, han elsker sådan noget med at veje og dosere og lave kurver over Petrines vægt og finde eksotisk mad til hende :-D

 

Når vi skal til dyrlægen går vi også sammen begge to.

Link til indlæg
Del på andre sites

her hjemme er luftning, mad, hygge/nusse/lege lige delt (dog er det oftest manden der tager den helt tidlige morgentur)

 

ang. træning er det hovedsageligt manden der står for det - det er ham der går til hundetræning og ham der træner lydighedstræning (lineføring m.m) i hverdagen, dog viderefører jeg træningen når det er mig der tager lufteturene (så han/hunden har de samme regler uanset hvem ham går med)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Mig mig og mig, bor alene...hehe...men kører min bror til sport et par gange i ugen+musik og andet...så de bliver læsset af hos deres farmor når jeg skal med indenfor eller ud og se kamp...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det mig der træner og går turerne. Martin kan jeg godt få til at gå ture med Cooper, når tiden lige er knap, og nogle gange går vi også ture sammen, men ellers er det mig :-D

 

Faktisk elsker jeg gåturerne i regn, sne og slud, det er så hyggeligt og der er næsten aldrig andre ude at gå :-D

 

Uh, det kunne have været mit svar, hvis man lige bytter Cooper ud med Mio og Martin med Bjarke! :5up:

 

Selvom det er sværere at komme ud i dårligt vejr, så er det bare så hyggeligt når man er klædt ordentligt på, især når ens hund er en lille pjaske/mudder/sne-basse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde, og får, også en rigtig vores hund, så hver anden morgen skiftedes vi til at stå op og ellers tager vi cirka hver anden luftetur.

Tager begge to til træning og stakkels mand stiller velvilligt op til diverse hundetræf jeg har arrangeret med mennesker jeg ikke kender :mrgreen: Vi fik endda fælles hundevenner som vi sjældent mødte samtidigt :lol: men så kan man jo følge med, selvom det ikke var ens egen tur til at lufte, det smart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi skal til dyrlægen går vi også sammen begge to.

 

Ja det gør vi også, det er hyggeligt. Men det kommer sig nok også en smule af at min kortidshukommelse næsten ikke eksisterer :hmm: Har prøvet et par gange at ringe til dyrlægen med det samme jeg kom hjem, for lige at høre hvad det nu lige var jeg skulle gøre :oops::oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

MINE hunde.... dvs. de kommer ikke uden for matriklen med mindre, jeg er med! Ok, det sker 1-2 gange om året (gerne sommeraftener) at Simon kører til søen med dem. Og både Kimmi og Splint har været med på én løbetur (han dyrker triathlon) på "hviledage" (4-5 km).

 

Han er dog god til at nusse med dem på sofaen og tager også af og til med til ting som f.eks. udstillingen i Herning.... han bliver dog hurtigt meget lig en 3-årig: "jeg er sulten", "hvornår skal vi hjem" osv. Så jeg foretrækker faktisk at tage afsted selv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme er det mig der står for det hele, undtagen hyggestunderne, oplæring i unoder (det er min mors tjans :stupid: det der med konsekvensen er hun ikke sååååå god til - og får et være ærlig, ej heller min far - og de var bange for, at JEG ikke magtede det?! :lol: ) og almen opdragelse.

 

Jeg står for luftning, træning og, sådan ideelt set, så var det også mig, der betalte for alle de der regninger i forbindelse med at have hund - men når man ikke har noget job, er man jo ligesom nød til at nasse på de gamle :engel: Håber snart det er overstået!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Jeg står for træning, luftning, gåture, maden, nusser turene,

nå lige med undtagelse af sove turene på sofaen det står Laika og min bedre halvdel for,

og når vi har været ude i noget der for mig stinker, men Laika syntes duftede af den rene luksus,

ja så er det også mig der står for at få denne skønne duft af hende igen,

så alt i alt så er Laika min hund,

jeg ville have hende så det er også mig der står med arbejdet med hende :banan:

men børnebørnene har den store fornøjelse at lege med hende, :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

MINE hunde.... dvs. de kommer ikke uden for matriklen med mindre, jeg er med! Ok, det sker 1-2 gange om året (gerne sommeraftener) at Simon kører til søen med dem. Og både Kimmi og Splint har været med på én løbetur (han dyrker triathlon) på "hviledage" (4-5 km).

 

Han er dog god til at nusse med dem på sofaen og tager også af og til med til ting som f.eks. udstillingen i Herning.... han bliver dog hurtigt meget lig en 3-årig: "jeg er sulten", "hvornår skal vi hjem" osv. Så jeg foretrækker faktisk at tage afsted selv :mrgreen:

 

Det lyder som en beskrivelse af mig og Bo, så jeg slipper for at beskrive vores daglig omgang med hundene, det har du klaret fint :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det Jannik der står for det hele :5up:

 

Det var ham der ville have hund og min betingelse var at jeg ikke gad være afhængig af hunden så han skulle stå for fodring og luftning og alting. Så jeg tager mig kun af Tacco når jeg har lyst :-D Eller når jeg syntes Jannik ikke lufter ham længe nok :mrgreen:

 

Når det så er sagt så dels vi egentlig meget pænt om det, syntes jeg selv. tror Jannik syntes han tager det meste :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nu skal sandheden frem, hvem står for luftningen når det regner og alt det andet der følger med at have hund.

 

Hilsen Eva og Rosa

 

Hjemme hos os er det sådan her: Mandag, Onsdag, Fredag går jeg morgen tur med Caia, kæresten går med Chili, og så går han med Caia Tirsdag, Torsdag om morgenen, og jeg med Chili.

 

Eftermiddagen, er ligeledes sådan, den der går om morgenen med den ene hund, går med den anden om eftermiddagen - Dog tager vi ofte ud alle 4 og hygger os, enten i Bernstorffsparken, eller skoven. Men vi kan godt lide at de kommer ud hver for sig, og så kan vi som føre også fokusere på en hund ad gangen og hygge om dem.

 

Han er lege onkel, og eelsker at lege alt muligt med dem, og jeg står for træningen. Sådan noget gider han ikke:-)

 

Mht. maden: Det er meget forskelligt. En af os skal jo gøre det, og den der husker det først, gør det..Hehe

 

Så alt i alt hjælper vi hinanden.. Chili er min hund, Caia er vores fælles... Selvom jeg nu synes at begge vovser er mine... :roll:

 

Og aften turene går vi altid sammen - Det er hyggeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...