Hop til indhold

Turen der endte med andet end godt humør <3


Tonks
 Share

Recommended Posts

:lol: tsk..tsk...skøre kongekat :lol:

 

Har lige bestilt prøver på ALLE de forskellige slags kattemamse de har på Olivers.dk :mrgreen: Han kan da ikke afslå dem alle :genert:

 

Og så er det lidt nemmere hvis dyrene får mad fra samme firma :engel:

 

Jeg har også købt noget Whiskas vådfoder til Chaplin og en masse fisk :mrgreen: udover det billige tørfoder. Men jeg tvivler altså stærkt på at han er kræsen. Han kommer jo fra en rideskole :vedikke:

 

Tillykke med ham.

 

Balou får skiftevis Lamb & Duck og Ocean fra Olivers - og spiser dem begge med velbehag. Dog mener han ikke helt, at fodervejledningen passer. Ifølge ham er der noget nær sultegrænsen at skulle "nøjes" med 80 gr. :shock: men så er det jo godt at han kan hjælpe Liva med hendes fodersøg.

 

Kitekat er også et hit her hos os som en treat en gang imellem. Det skal dog være portionsposer i sovs - heller ikke noget med gelé her i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:lol: tsk..tsk...skøre kongekat :lol:

 

Har lige bestilt prøver på ALLE de forskellige slags kattemamse de har på Olivers.dk :mrgreen: Han kan da ikke afslå dem alle :genert:

 

Og så er det lidt nemmere hvis dyrene får mad fra samme firma :engel:

 

Jeg har også købt noget Whiskas vådfoder til Chaplin og en masse fisk :mrgreen: udover det billige tørfoder. Men jeg tvivler altså stærkt på at han er kræsen. Han kommer jo fra en rideskole :vedikke:

 

Totalt nemmere når dyrene får mad fra samme sted! Og man sparer porto :-D

Du må ikke give ham mere whiskas, de propper sukker i. Og har du først vænnet ham til det enormt dyre dårlige produkt, er det ikke sikkert du får ham over på andet - vel og mærke samme standard til den halve pris.

Min gamle kat gik bananas over whiskas, troede et øjeblik at han havde taget dope :shock: Jeg havde købt det i mangel af det han plejede at få, han nægtede at spise sit normale mad (som han ellers elskede) i laaaang tid efter den ene dåse.

 

Dog mener han ikke helt, at fodervejledningen passer. Ifølge ham er der noget nær sultegrænsen at skulle "nøjes" med 80 gr. :shock: men så er det jo godt at han kan hjælpe Liva med hendes fodersøg.

 

Hehehe - vi må vist hellere sørge for at ham og Motor ikke får kontakt så! Motor har det på nøjagtigt samme måde - en dag tror jeg endda han mente at han allerede VAR død af sult :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Totalt nemmere når dyrene får mad fra samme sted! Og man sparer porto :-D

Du må ikke give ham mere whiskas, de propper sukker i. Og har du først vænnet ham til det enormt dyre dårlige produkt, er det ikke sikkert du får ham over på andet - vel og mærke samme standard til den halve pris.

Min gamle kat gik bananas over whiskas, troede et øjeblik at han havde taget dope :shock: Jeg havde købt det i mangel af det han plejede at få, han nægtede at spise sit normale mad (som han ellers elskede) i laaaang tidefter den ene dåse.

Jeg har en overgang også fodret med Whiskas, fordi Aldi ikke kunne skaffe deres normale hjem de fik, det var nok 3 mdr. de fik det i, og da jeg fik fat i det gamle igen, var der ingen problemer, men de fik heller ikke noet valg, kunne de ikke lide lugten i bageriet så måtte de gå ud og æde en mus...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en overgang også fodret med Whiskas, fordi Aldi ikke kunne skaffe deres normale hjem de fik, det var nok 3 mdr. de fik det i, og da jeg fik fat i det gamle igen, var der ingen problemer, men de fik heller ikke noet valg, kunne de ikke lide lugten i bageriet så måtte de gå ud og æde en mus...:mrgreen:

 

Jo nu er det selvfølgelig også bare vådfoder, de får jo tørt ved siden af - MEN, katte kan altså godt nægte at spise. Og de holder som regel stand længere end ejeren :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot:-D

 

Dernæst vil jeg sige... Hvis du vil have han skal være ude, så synes jeg du skal få ham kastreret. Ellers kommer han op og slås og der vil komme flere uvelkomne kattekillinger i verden

 

Oliver får 50 gram tørfoder (hills c/d) og 1 spsck Royal Canin kidney and weight vådfoder (RC er billigere end Hills's vådfoder:mrgreen:) og han er også sikker på at han er ved at dø af sult i øjeblikket:roll::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm...havde engang en kat der fik nyreproblemer pga. han levede at Whiskas :hmm:

 

Men er det andet billige foder lige så skod agtigt som Whiskas??

 

For hvis der ikke er nogen forskel på det billige fra Aldi og Olivers så vil jeg da ikke give en formue for det fine foder :vedikke:

 

Det er vel det samme som hundefoder. Begynder man at læse på indholdsfortegnelserne, du ved. Supermarkeder har som regel ikke særlig god kvalitet foder - heller ikke kitekat.

 

Skipper fik også Olivers før, og det var han glad for, men som du selv skriver, kan man få foder fra samme sted så er det nemmere, så de får begge orijen nu.

 

Olivers har ikke vådfoder, har de?

Link til indlæg
Del på andre sites

He he Tonks, jeg har sådan en fornemmelse af at det er typisk dig det der? :lol: Men dejligt at du vil give ham et godt hjem, du har et godt dyrehjerte :kys:

Det kan godt være at der er noget jeg har misforstået, men ved rideskolen ikke at han bor hos dig nu? Eller var det en derfra der sagde at du måtte få ham?

 

hehe...jaaa... :oops: og tak :lun: det varmer...

 

Jeg spurgte en dame der gik og muede ud i båsene og hun fortalte mig at det er en stor killing fra et af de mange kuld i sommers og at jeg bare kunne tage ham da han ikke kunne lide at være der alligevel :engel:

 

Hun sagde at det var hende der fodrer kattene, men det er jo ikke så tit. og hun havde glemt at give dem mad i et par dage så han var pænt sulten :shock:

 

De tilhører jo ikke nogen, det er katte der bare kommer og går som de vil :vedikke: så tvivler på nogen kommer til at savne ham :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm...havde engang en kat der fik nyreproblemer pga. han levede at Whiskas :hmm:

 

Men er det andet billige foder lige så skod agtigt som Whiskas??

 

For hvis der ikke er nogen forskel på det billige fra Aldi og Olivers så vil jeg da ikke give en formue for det fine foder :vedikke:

 

Min gamle Miv fik nyreproblemer p.g.a. supermarkedsmad. Jeg vidste desværre ikke bedre dengang.

 

Ligesom med hundemaden køber jeg nu ikke længere dyremad i supermarkedet (bortset fra en kitekat i ny og næ som ekstra guf til Balou).

 

Inden Liva kom til, fik kattene enten RC eller NutraGold. Men efter Liva er kommet til og spiser Olivers, er det nu noget nemmere at købe et sted. Men hvis han var gået i sultestrejke, ville jeg have rykket tilbage på de gamle mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle Miv fik nyreproblemer p.g.a. supermarkedsmad. Jeg vidste desværre ikke bedre dengang.

 

Ligesom med hundemaden køber jeg nu ikke længere dyremad i supermarkedet (bortset fra en kitekat i ny og næ som ekstra guf til Balou).

 

Inden Liva kom til, fik kattene enten RC eller NutraGold. Men efter Liva er kommet til og spiser Olivers, er det nu noget nemmere at købe et sted. Men hvis han var gået i sultestrejke, ville jeg have rykket tilbage på de gamle mærker.

 

Ja det tænkte jeg nok....når jeg får lidt penge igen så får bestiller jeg Olivers til ham for der skal Izzie også over i voksen foderet, men indtil da må han "nøjes" med det billige fra brugsen :vedikke:

 

Men helt sikkert er det at han skal over på Olivers så hurtigt som muligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi stod op imorges Izzie og mig, blev vi mødt af en glad men meeeeget sulten Chaplin :lol: Izzie reagerede slet ikke på ham imorges :5up: og efter jeg kom hjem har hun kun gøet når han kom lidt for tæt på mig eller mad :stupid:

 

Og nu ligger de begge i sofaen sammen med mig og Miina :klap: jeg er 100% sikker på at det nok skal gå med de to tosser :mrgreen:

 

De ender squ nok med at blive helt gode venner :lun:

 

Bissen har ligget i soveværelset idag og den lille vagabond i stuen og det er gået helt kanon :5up:

 

Men jeg har lært noget nyt i dag, det er utroligt svært at skrive når der ligger en kat på computeren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er du bare en sød person, sådan at tage dig af lille kat :5up: Min første kat var også sådan en "tag den eller vi afliver den"-kat og han var jo verdens dejligste:lun:

 

Og ikke for at være kedelig og belærende men man skal altså være meget forsigtig med en kat der ikke spiser af den ene eller den anden årsag. Især hvis den er godt i stand og den så faster, så kan den få noget der hedder fedt-lever og det er virkelig skidt. Så altså max 2 dage uden mad :-) Over and out fra kloge-åge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han skøn :lun:

Kan, som andre har skrevet, kun anbefale kvalitetsfoder :5up: Mine katte fik først RC i lang tid, men da Karina fik Olivers ville jeg skifte så også misserne fik dette. Og selv om man skulle mene at RC er kvalitetsfoder, så er mine katte bare blevet SÅ flotte på Olivers og de fælder meget mindre :klap: Men det er jo forskellig fra kat-til-kat hvad der virker, for ved at der var noget med Buddhas kat ikke fungerede på Olivers :hmm: Men uanset, så vil jeg anbefale kvali-mad da det gør at de skider mindre (et stort plus når man har indekatte med dertilhørende kattebakker :badr:) det er bedre for deres pels, og giver færre kattehår til os' mennesker, og så er det jo generelt bare sundere og bedre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han skøn :lun:

Kan, som andre har skrevet, kun anbefale kvalitetsfoder :5up: Mine katte fik først RC i lang tid, men da Karina fik Olivers ville jeg skifte så også misserne fik dette. Og selv om man skulle mene at RC er kvalitetsfoder, så er mine katte bare blevet SÅ flotte på Olivers og de fælder meget mindre :klap: Men det er jo forskellig fra kat-til-kat hvad der virker, for ved at der var noget med Buddhas kat ikke fungerede på Olivers :hmm: Men uanset, så vil jeg anbefale kvali-mad da det gør at de skider mindre (et stort plus når man har indekatte med dertilhørende kattebakker :badr:) det er bedre for deres pels, og giver færre kattehår til os' mennesker, og så er det jo generelt bare sundere og bedre :5up:

 

Ja syntes han blev for tynd af det. Og han er endda både indekat og kastreret, så det giver jo ingen mening.

 

Ja! Kattebakken! Der er godt nok forskel på hvilken duft blomsterne spreder. Men nu kan Chaplin selvfølgelig også stadig gå på toilettet udenfor, når han engang begynder at komme ud igen.

Vi vil prøve Olivers kattegrus næste gang, de leverer nemlig til døren :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...