Hop til indhold

Ville en weekend for os med vovser være interessant?


Aina B
 Share

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har de fleste campingpladser ikke temmelig strenge regler omkring hunde??

 

Jeg ved da at der er flere campingpladser hvor man ikke engang må lufte hunden (i snor!) på selve pladsen :shock:

 

Jeg syntes umiddelbart at det lyder til at kunne blive lidt problematisk i forbindelse med træningsmuligheder og mulighed for at for et fritløbsområde til dem der ønsker det, på en campingplads -hvor der jo også er en del andre mennesker, der i blandt også ikke-hunde mennesker at tage hensyn til :hmm:

 

Jeg har nogle venner som camperer meget og dehar hund, så de kender helt sikkert nogle steder hvor hunde er velkomne :-D Derudover har jeg selv været på en campingplads i forbindelse med et agilitystævne, hvor vi var to (+ to hunde) som deltes om en hytte. Jeg kan bare ikke huske hvor det var, men det er da til at finde ud af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes virkelig det lyder perfekt at være hos dig, Drentsche :klap:

Super sødt af dig at tilbyde!!!!

Og så koster det gratis :mrgreen: Er nok en af dem som gerne vil låne en seng at sove på, da jeg skal bruge strøm om natten til min bipap :oops:

Lidt meget at spørge om, men tror du vi kunne låne dit køkken, så vi f.eks. kunne uddelegere opgaver og derved få nem og billig mad? - Jeg kan da godt lave en RØVFULD spaghettisovs og tage det med :hmm:

 

Når der engang blir sat dato på osv, så kan vi jo også se hvor mange der i det hele taget kan(vil) komme - og hvis det er en stor mængde, så kan man jo sagtens splitte det op, så nogle prøver kræfter med agility, andre med LP osv. eller noget i den stil. Og hvis vi kun er 5 hunde+påhæng - jamen så kan det være mere hygge og lave tingene sammen.

 

vi har alle forskellige hunde med forskellige temperaments, så måske man skulle - når folk har meldt til - så lave en tråd, hvor vi lige kan beskrive vores hunde (temperament, evt. allergi, alder, yndlingslege osv.) :hmm:

 

Just my 2 cents :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej et stort antal løse hunde, er måske ikke rigtig smart.

Men det bestemmer de enkelte jo selv, hvis det på et tidspunkt ender med noget her, er der rig mulighed for, at dele hundene op som man vil.

Der kunne jo laves aktiviteter, man kunne gå til og fra, lidt a´la workshops, i nogle timer, i løbet af dagen, hvis der er nogen, der har lyst til at stå for noget.

Der er ret tæt på skov og strand, så der er mulighed for nogle gode ture.

Og så ellers hygge for resten.

 

 

Det lyder super i mine ører!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nogle venner som camperer meget og dehar hund, så de kender helt sikkert nogle steder hvor hunde er velkomne :-D Derudover har jeg selv været på en campingplads i forbindelse med et agilitystævne, hvor vi var to (+ to hunde) som deltes om en hytte. Jeg kan bare ikke huske hvor det var, men det er da til at finde ud af :-D

 

Selvfølgelig findes der campingpladser der er mindre strikse end andre og jeg kender da også folk med hunde (3-4 stykker ad gangen) der campere meget. Og jeg har også selv overnattet i en weekend i hytte på campingplads i forbindelse med udstilling og agilitykonkurrencer andet steds -på den campingplads måtte man dog ikke lufte hundene på selve pladsen, hverken med eller uden snor...

 

Men jeg tænker bare at måske 15-20 hunde eller mere og diverse hundeaktiviteter, nok ikke er særligt velkommen på ret mange campingpladser.

 

Hvis der derimod er tale om at arrangementet holdes hos eksempelvis Drentsche og dem der ønsker det bare overnatter på en nærliggende campngplads, så er det selvfølgelig en helt anden sag :5up:

 

Men at holde hele "showet" på en campingplads, tror jeg bliver svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig findes der campingpladser der er mindre strikse end andre og jeg kender da også folk med hunde (3-4 stykker ad gangen) der campere meget. Og jeg har også selv overnattet i en weekend i hytte på campingplads i forbindelse med udstilling og agilitykonkurrencer andet steds -på den campingplads måtte man dog ikke lufte hundene på selve pladsen, hverken med eller uden snor...

 

Men jeg tænker bare at måske 15-20 hunde eller mere og diverse hundeaktiviteter, nok ikke er særligt velkommen på ret mange campingpladser.

 

Hvis der derimod er tale om at arrangementet holdes hos eksempelvis Drentsche og dem der ønsker det bare overnatter på en nærliggende campngplads, så er det selvfølgelig en helt anden sag :5up:

 

Men at holde hele "showet" på en campingplads, tror jeg bliver svært.

Kontakt dog de campingpladser der ligger i nærheden af hvor I vil holde det? I august hold vi Löwchen specialen på Asaa Camping.. Der var nok omkring 30-40 hunde.. Og de havde reserveret det største græsareal til os som vi måtte bruge.. Hundene måtte godt være løse.. Og camping-mutter var så hjælpsom og sød..

Men inden vi havde besluttet os for Asaa havde jeg kontaktet mange andre pladser i Nordjylland.. På alle pladserne var hunde velkomne.. Og jeg synes også når vi udstiller og camperer i nærheden er der aldrig problemer med at have hundene med.. Og vi har altid mindst 10-15 stykker med.. Og hver gang ender det med at det halve af campingpladsens gæster sidder nede ved os og klapper hunde (hvalpene ER et trækplaster :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har pladsen til en del campingvogne, køkkenet er til fri disp.

Vi har Bøsøre camping, og 2 stk i Lundeborg, på Bøsøre camping plejer der at være pænt mange hunde arrangementer, så hun vil nok være åben, for mange hunde på ét sted.

Hvis det er Lundeborg camping, kan man gå fra den, og hertil igennem skoven, så det er også ret nemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med hvis det er udpræget små hunde, da Izzie ikke bryder sig om at blive tromlet og da hun ikke er så god til at sige fra synes jeg det er en dum situation at sætte hende i :(

 

Hvis der ellers er enighed om at hundene skal holdes i snor, bur, bil og så videre, når de ikke lige træner med ting der kræver at de er løse (men under kontrol!), og at det er helt frivilligt om og hvem man har løst til evt. at slippe sin hund løs sammen med, så fremt der ellers bliver mulighed for at lave et mindre indhegnet område eller der er et afsides liggende sted man kan gå hen, Så er størrelsen på hundene vel ligegyldig eller???

 

Lige min tanke. Du kan netop undgå, at hun bliver tromlet, og sørge for, at hun kun er løs sammen med små hunde, hun kan håndtere at lege med. Og samtidig er det måske god træning for hende at være sammen med store hunde under kontrollerede forhold, hvor hun ikke skal lege med dem? :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Ok, vi kommer nok ikke, træner ikke bur eller alene flere gange på en dag med Motor og kommer nok heller ikke til det, troede nok at det var lidt hyggetur, men - forståeligt nok - lyder det mere som "nu er der aktivitet, nu er der slappe", og det er han ikke gammel nok til om nogle måneder, altså, ja, det er ikke rigtigt noget vi øver :genert:

 

Men næste år måske! Og jeg satser virkelig på at se billeder :engel:

 

Tyson skal heller ikke være alene på noget tidspunkt, jeg lader ham aldrig være alene fremmede steder. Hvis kan ikke skal være i aktivitet, kan han komme i snor eller bur, men så er jeg der sammen med ham, så han hele tiden kan se mig. Hvis dét ikke er muligt, skal vi ikke med. :-)

 

Og med hensyn til aktivitet, kan man jo bare vælge at deltage i det, man selv og vovse kan overkomme, og så tage sig nogle gode gåture på standen og i skoven for resten, eller aftale med nogle andre at gå afsides og lade vapperne lege uden snor på et sted, hvor de ikke forstyrrer andre. :-)

 

Men det er selvfølgelig op til dig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der ellers er enighed om at hundene skal holdes i snor, bur, bil og så videre, når de ikke lige træner med ting der kræver at de er løse (men under kontrol!), og at det er helt frivilligt om og hvem man har løst til evt. at slippe sin hund løs sammen med, så fremt der ellers bliver mulighed for at lave et mindre indhegnet område eller der er et afsides liggende sted man kan gå hen, Så er størrelsen på hundene vel ligegyldig eller???

 

Jo, men troede vi skulle være i en hytte af en art og at der skulle være en indhegning hvor hundene kunne løbe og lege, og det ville bare være svært for bissen at finde ud af. Hun bryder sig virkelig ikke om tromle lege :genert:

 

Lige min tanke. Du kan netop undgå, at hun bliver tromlet, og sørge for, at hun kun er løs sammen med små hunde, hun kan håndtere at lege med. Og samtidig er det måske god træning for hende at være sammen med store hunde under kontrollerede forhold, hvor hun ikke skal lege med dem? :5up:

 

Hun er skam ikke bange for store hunde, det er kun når de tromler hende eller løber efter hende med fuld fart inden hun har lært dem at kende :vedikke:

 

 

Tror også jeg blir hjemme denne gang, men glæder mig til at høre hvordan det er forløbet og evt. komme med næste år

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg kunne bare huske en tråd, du på et tidspunkt lavede om, at Izzie gøede meget af store hunde. :-)

 

Ja det gjorde hun også, men nu gør hun kun indtil hun har hilst. Er ikke bange eller noget, men kan bare se på hende hvor meget hun hader at blive lagt ned af sådan et stort skrummel der kommer jordende imod hende :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at vi ikke kan blive enige om der skal være løse hunde eller ej :confused:

 

Hvis løse hunde skal være tilladt så springer jeg fra, men hygge til Jer andre.

 

:5up:

 

Så længe jeg ikke ved hvordan det skal foregå, hvor mange hunde og hvilken størrelse vil jeg ikke have Groa med.

Jeg vil ikke have hun udsættes for løse hunde som ikke kan finde ud af at holde afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går helt klart ind for line på hundene under træning (undtagen, selvfølgelig, hvor det er absolut nødsaget) og når vi er tæt på andre (eller måske generelt når man ikke er i fritløbsområderne). Og nogle fritløbsområder, hvor dem, der har legesyge hunde kan søge hen - eller hvor hundene bare kan få lov til at strække ben.

 

Troede faktisk også, at det nogenlunde var, hvad folk var blevet enige om :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at vi ikke kan blive enige om der skal være løse hunde eller ej :confused:

 

Hvis løse hunde skal være tilladt så springer jeg fra, men hygge til Jer andre.

 

Det synes jeg da ikke? Eller, hvad jeg læser er folk da helt enige om at hundene bør være i snor, og det kan jeg sagtens forstå - at jeg så ikke er sikker på om jeg kan holde til så lang tid i træk hvor jeg skal få min hund til ikke at koncentrere sig om de andre hunde, er jo bare mig :-D

 

Men det er også svært at sige hvordan Motor er om et halvt år, så kommer an på så meget fra min side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson skal heller ikke være alene på noget tidspunkt, jeg lader ham aldrig være alene fremmede steder. Hvis kan ikke skal være i aktivitet, kan han komme i snor eller bur, men så er jeg der sammen med ham, så han hele tiden kan se mig. Hvis dét ikke er muligt, skal vi ikke med. :-)

 

Og med hensyn til aktivitet, kan man jo bare vælge at deltage i det, man selv og vovse kan overkomme, og så tage sig nogle gode gåture på standen og i skoven for resten, eller aftale med nogle andre at gå afsides og lade vapperne lege uden snor på et sted, hvor de ikke forstyrrer andre. :-)

 

Men det er selvfølgelig op til dig. :-D

 

Lige min tanke:)

 

Hvis jeg kommer er det sandsynligvis uden bil og så har jeg ikke noget sted at gøre af Missen, ergo er hun med hele tiden ved mine fødder. Har hun brug for pause, sætter vi os bare afsides og sover eller i et evt telt.

Det er faktisk super træning at lære at slappe af, selvom der er aktivitet rundt omkring og en af grundene til at mine hunde er så gode til det, tror jeg er at jeg ikke har en bil, men alligevel og slæbt dem med til alt muligt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...