Hop til indhold

Hvordan gik nytårsaften?


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Dolph og Bitten var trætte efter besøg hos Trinen (tak for SUPER god mad.. mums hvor var vi mætte)

 

Jeg var så smadret da jeg kom hjem, at jeg gik lige i seng - klokken tolv vågnede jeg af fyrværkeriet ude foran mit vindue, underboerne have 15 mennesker på besøg som alle havde en pose krudt med..

Hundene sagde iiiingenting og kravlede bare under dynen as always :-D Måtte helt seriøst prikke til Bitten, fordi jeg troede hun var død! :mrgreen:

 

Seje Bitten! Og hun overlevede jo også besøget her - selv om Kimmi syntes hun var noget af det mest spændende ever :mrgreen: Hvorfor skal de altid udse sig den, der ikke gider dem?

 

Er lidt imponeret over, hvor let det gik med 8 hunde i min lille stue - der var lidt kaos i starten, men det var vist mest fordi Kimmi forsøgte at få sat Mathias i gang, hvilket var ganske tæt på at lykkedes :mrgreen: Splint var dog en lille mokke, der gerne lige have at alle opførte sig ordentligt (efter hendes definition, selvfølgelig).... tror ikke rigtig hun kan tackle for meget ballade, hvis hun har lidt ondt, det lille pus. Men da hun fik fred i buret gik det rigtig fint - så længe hun kunne se eller høre mig og Kimmi :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er hårdt..

 

Jeg vil foreslå, at du træner "lyd" med ham nogle gange om ugen, så lydene bliver en del af hans hverdag. Det kan betale sig og det vil gøre næste nytår nemmere for jer begge.

 

Her har vi været i den "heldige" situation at der har været fyret af gradvist tiltagende gennem hele måneden, så Pelle har vænnet sig til at lydene er irrelevante.

I går var lydniveauet så bare meget mere intensentiv - men stadig irrelevant.

 

Du skal også have med i billedet at til næste år er Guincho et år ældre med større erfaring og alene det kan ændre hans holdning gavnligt :-D

 

Ja, lydtræning i hjemmet kunne han sikkert have gavn af. For det pudsige er jo at pludselige lyde, når han er udendørs klarer han ret flot, også når han var i haven i går, og der pludselig kom fyrværkeri, så snusede han bare videre, eller tissede. Og der ude i haven lød bragene jo meget højere, og var meget tættere på, end når han var inde i stuen.

 

Men når han er indendørs er han generelt obs på uvedkommende lyde, som kommer ude fra haven. Alarmhundegenet formoder jeg.

 

Så det ideelle vil vel være at få en til at lave lyde i haven, mens han er indendørs?

 

Vi brugte i øvrigt ind imellem det at vi åbnede døren så han kunne se at haven stadig "stod hvor den skulle". Nok stik modsat af hvad der ellers anbefales. Men det var som om det hjalp for en stund, i hvert fald indtil næste batteri blev fyret af.

 

I øvrigt har han sovet i dag til kl. 16, kun afbrudt af et kvarters gåtur!

Nu har han været oppe og får mad, og leget lidt, og nu kl. 17.20 har han lagt sig igen, han skal vist have indhentet noget hvile.

 

Jeg føler mig selvfølgelig heldig at han ikke var pissebange, men "bare" i "Kom-bare-an-mode". Men jeg kunne ane at der ind imellem var lidt tegn på at det KUNNE gå over i bangethed, jeg tror der må være en træthedsgrænse, hvor det kan være svært for hunden at blive ved med at være stærk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min nytårsaften kunne være gået bedre.

 

Liva gik i totalt vagt-mode og gøede som en gal.

 

Da gennaboerne skød af lige uden for stuevinduerne, gik vi i køkkenet og spillede bold med hendes helt store favoritbold.

 

Hun fik sit ben omkring kl. 23:30, men glemte alt om det, da det rigtig gik i gang. Jeg kunne dog lokke hende til lidt øvelser for chips (ikke ideelle guffere, men det eneste der rigtig kan få hende til at savle)

 

Omkring 00:30-tiden, da det var faldet lidt til ro og der kun kom et brag en gang imellem, bad jeg hende simpelthen om at stoppe og lægge sig (min tålmodighed var lidt tyndslidt). Og det virkede sørme. Indtil vi gik op i seng ved 2-tiden, kiggede hun op på vej hver gang det bragede, hun fik et "nej" og lagde sig til at sove videre.

 

Næste år skal jeg vist en tur forbi dyrlægen

 

Typisk - hun har brugt det meste af dagen i dag på at gnave sit nytårsben :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki var totalt kedelig :fornaermet:

 

Hun ikke kun sov kl. 00, nej, hun snorkede :rolleyes: :klap: Det var dog ikke hendes snorken, der vækkede mig fra en "lille" lur kl. 00 :engel: det var trods alt fyrværkeriet :lol:

 

Hun havde dog en håndfuld gø-anfald i løbet af aftenen og natten :rolleyes: men det var af naboerne, der havde den frækhed at gå på HENDES fortov :rolleyes: og lade sig afhente af en taxa omkring kl. 00:30 :rolleyes: Nå ja så gøede hun også af min mobil, når sms'erne tikkede ind :damn:

 

Til gengæld for at sove hele aftenen og natten mente hun, at det var stå op tid kl. 7 :shock: hvilket jeg ikke var heeeelt så overbevist om, da jeg efter min lur, først fald i søvn hen ad kl. 4 :damn:

 

Jacki klarede det i øvrigt helt uden hjælpemidler/piller :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camillak

Kommer lige til at fortælle om min meget dygtige bettemand. Vi besluttede at tage til Als, over til nogle venner der har en hund på 2 år.

 

Selve rejsen gik super godt (vi skulle med færgen, og han var bare så dygtig). Da vi kom derover fik hundene lov til at lege lige så tosset de havde lyst, hvilket de så gjorde i en del timer (og resten af aftenen når vi ikke holdte dem i ro :roll:)

 

om eftermiddagen var vi ude og gå tur, hvor en raket blev affyret ca 5 meter fra os, han hoppede lidt rundt men var slet ikke bange.

 

Kl 24 gik vi ud for at se på nattehimlen, og self skulle han da med- Halen logrede hele tiden og der blev leget. Desværre var den anden hund ikke så tosset med larmen. Så det var dejligt at Bjørn ikke blev præget af ham.

 

Så første aften for Bjørn på 5 måneder (og uden nytårstræning) var en kæmpe succes, men han er så også godt træt nu. Men sådan er det jo efter et døgn med en anden hund hvor de begge har glemt hvor off-knappen sidder :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her gik det også rigtig fint. Kattene sad i vinduet det meste af aftenen og betragtede interesseret fyrværkeriet der kom med jævne mellemrum. Smilla snorksov fra det hele, afbrudt af et par tisseture. Kl 00 sad kæresten, Smila og jeg i bilen og kiggede på fyrværkeri fra bymidten mens vi spiste kransekage.:lun: Smilla var stadig ligeglad. Jeg tror hun er tryg og glad bare hun er sammen med os. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holdte nytår sammen med Splinten, Stjernetosse og Tweesa og de respektive hunde og bedre halvdele.

 

Jeg havde fravalgt egentlig medicinering og havde Asta på Calm og SereneUm baseret på at sidste nytårsoplevelse var god kombineret med observationer af hendes adfærd generelt både i skudtræningen og i de sidste uger hvor hun har været udsat for periodisk fyrværkeri hist og pist!

Jeg havde det fint med valget indtil vi havde et virkeligt uheldigt øjeblik onsdag aften hvor hun virkeligt fik et chok imens vi var ude i haven for at tisse af for natten. Jeg fik hende stresset ned i situationen, men kunne i løbet af torsdag alligevel registrere betydelige forandringer i hendes adfærd - ikke decideret panik, men kraftig utryghed og øget behov for nærhed.

 

Der var desværre ikke noget at gøre, da dyrlæger åbenbart ikke kan forventes at gide at tage sig tiden til at udlevere krisesituations-stesolid d. 31 :roll:

 

Vi drog afsted væbnet med naturmedicin, guf, ben, 6 konger med leverpostej og håbet om det bedste!

 

Asta klarede det super flot! Der var sporadiske skud i løbet af aftenen som hun ikke tog yderligere notits af.

Da klokken slog tolv blev der fyret en del af. Her lavede vi en regn af konger, griseører og guffere til alle hundene og Asta spiste sig igennem uden at blive angst.

Kun i et kort sekund blev hun ret forskrækket over et stort BANG kombineret med lysglimt, men vi skyndte os at stoppe mere indbords og hun fravalgte panikken til fordel for mad :mrgreen:

 

Da vi kom hjem over 04, besluttede naboerne sig for at holde nytår vol II og gik helt grasat med diverse raketter og batterier. Asta løb hen til mig som tidligere men satte sig denne gang lige foran mig fremfor på plads som i forventningen om mere guf :lol: Jeg skyndte mig at finde de første og bedste lækkerier jeg kunne - i dette tilfælde spegepølse :oops: og Asta spiste sig endnu engang igennem al fyrværkeriet uden et kny.

 

Da de var færdige med at skyde af gik vi alle i seng!

 

I dag har hun været træt og haft enormt dårlig mave :???: surt men forståeligt ovenpå den "nytårs menu" hendes mave har været udsat for!

 

Alt i alt en kæmpe succes :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en rolig aften. Vi havde jo en lille spaniel på bes¢g. Han var ikke meget for at være ovenpå, så han trissede nedenunder for at sove, og på et tidspunkt ved ca 1 tiden g¢ede han og vækkede Charles og Indy, så vi sov med fjernsynet tændt derefter så de ikke skulle kunne h¢re så meget larm. Vi vågnede alle kl lidt i 10 i formiddag efter en rolig nat. Kan bestemt ikke klage! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemo har været fantastisk.

 

Han er 6 mdr i dag, så det var hans første nytår og vi har kun trænet med cd'en da han var 4 mdr.

 

Han syntes simpelthen det var nattens underholdning. Han lå i stuen og kiggede på det ud af vinduerne, han var slet slet ikke bange, det var bare fint at kigge på. Han var ude og tisse og det hele, absolut ingen problemer.

 

Heller ikke med gæsterne, han var lidt overivrig da de kom, men kun hans vanlige 10 minutter som han mener er dedikeret til at hilse på ham, så var det som om de jo altid var der. Under hele middagen lå han under spisebordet og hyggede med et kødben.

 

Fantastisk :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fejrede Nytår i en lille by, så Thailo og jeg var ude at gå tur (gik dog ikke lige hvor der blev skudt af) da vi gik ind i 2010. Ved godt at det er lidt risikabelt at gå ud med hunden kl. midnat men jeg æææælsker altså fyrværkeri og skal da se det ude i det fri. Tror Thailo ville kunne have hidset sig op hvis jeg var gået uden ham og han synes faktisk det er spændende med alle de ting der farer lysende henover himlen, såeh.... vi passer vist godt til hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, bortset fra at det ikke er fedt at vågne kl 9:45 når man har en aftale kl 10:00 hvor man skal tage billeder (og derfor beh¢ver hjerne, påklædning og gerne linser i ¢jnene.... fååårk de kontaktlinser var genstridige :scared: )

 

:mrgreen: I modsætning til "gå i seng kl. 2.30, flyve ud af sengen kl.7, alt for lidt tøj på, hund tisser på gulv, ud ud ud, hund skider, ind igen, morgenmad, ud ud hund tisser og skider ude, fryse, ind, hund tisser på gulv og prikken over i'et: hund bider hul i bukser og flækker en plastic fyldning på min tand :genert:"

 

Men nåede du det? Hvem tog billeder af dig? Er du berømt?!

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: I modsætning til "gå i seng kl. 2.30, flyve ud af sengen kl.7, alt for lidt tøj på, hund tisser på gulv, ud ud ud, hund skider, ind igen, morgenmad, ud ud hund tisser og skider ude, fryse, ind, hund tisser på gulv og prikken over i'et: hund bider hul i bukser og flækker en plastic fyldning på min tand :genert:"

 

Men nåede du det? Hvem tog billeder af dig? Er du berømt?!

ja jeg nåede det, jeg tog billederne og nej jeg er ikke ber¢mt :lol: Din dag lyder hektisk :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg nåede det, jeg tog billederne og nej jeg er ikke ber¢mt :lol: Din dag lyder hektisk :shock::lol:

 

:hmm: Jeg var ellers nået frem til at du var hende spice girl med fodboldmanden :mrgreen:

Ovenstående seance var fra kl. 7 til max kl. 10 :rolleyes: Han er lidt mere rolig nu, men morgener er ren panik her....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...