Hop til indhold

Hvordan gik nytårsaften?


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Godt nytår :-D

 

Ja, jeg mener altså med hensyn til krudtet.

 

Hvordan gik det hos jer?

 

Er der nogle af de ting i prøvede (medikamenter, dvd'er m.m), der virkede.

 

Nana, som oplever sin første nytårsaften, leger meget intenst med sin tumling og Bamse er ved at vænne sig til alle lydene. Han gøede meget i starten og rev dermed Nana med. Hun var dog ikke bange, snarere forbløffet a la. "hvad var dog det for en lyd"?

 

Lige da det startede lavede jeg monster søg. Min del af huset er ikke så stort, så når de var i gang med stuen, smed jeg guf i soveværelset og omvendt. Det virkede ret godt - de kan jo ikke spise og stresse på en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Izzie tog sin første nytårsaften utroligt roligt :mrgreen:

 

Sov lidt, gnaskede lidt i ben og legede lidt med katten :lol: de eneste gange hun blev lidt sur på larmen var de få gange hvor fjolserne smed kanonslag udenfor vinduet :shock: er du da GAL mand!!! :stupid: jeg var fandme da ved at ryge ned fra sofaen et par gange.

 

Tror bare gerne hun vil i seng nu :engel: men venter til jeg er sikker på at der ikke kommer for mange brag, for VED bare at hun vågner hver gang i stilheden og gør helt vildt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv godt nytår :vinken:

 

Her gik det langt over forventning. Det var 2. nytårsaften for hende.

Vi havde endda ikke øvet i nær samme grad som sidst. Afspilning af nogle få af videoerne på www.afac.dk

 

Hun insisterede på at komme med ud da der skulle skydes af kl. 24.

Det var faktisk som om hun stod og kiggede på det :vedikke:

 

Vi måtte endda have hende i snor for at holde hende på afstand af fyrværkeriet.

Hun ville nemlig meget gerne lege med den anden hund der løb rundt og jagtede fyrværkeriet :stupid:.

 

Da vi var færdige og hun fik snoren af, skulle hun lige rundt og snuse til de afskudte batterier - og så ellers lege med en pind hun fandt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har for blot 3 kvarter siden ENDELIG fået lettet sin blære og endetarm efter at have holde sig i næsten 12 timer :shock: Og han havde ikke engang lavet stort før på dagen (han plejer ellers at lave både morgen og aften).

 

Vi lagde ud med en tur i skoven, som vi kom hjem fra kl. 14.. Herefter var han inde i et par timer og blev lige luftet i haven kl. 16 - men han skulle ikke tømme hverken blære eller noget der :stupid:

 

Vi glemte så, at lytte efter fyrværkeriet og lige pludselig var helvede løs :shock: Det var vel omkring kl. 19. Konstant bragen fra alle sider. Møffe fik næsten trådt ud på terrassen, da nogle fyrrede et batteri af blot 50m fra os :evil: Så vendte han på en 25øre og løb ind under vores spisebord :ae: Og så har han ellers holdt sig indendørs resten af aftenen og pure nægtet at bevæge sig udenfor.

 

Vi gav ham Bachs Nødhjælpsdråber og vi tror måske at det hjalp lidt :confused: Men er absolut ikke sikre - er heller ikke sikker på, at jeg fik doseret korrekt... Men han virkede heldigvis rolig indenfor, men kunne bare ikke rigtig sove... Vi prøvede også at give ham en halv øl - kæft han var sjov at studere derefter :mrgreen: Han skulle til at lave noget, han ikke måtte og så sagde jeg "Møffe". Han gik i stå og efter et par sekunder svingede hovedet gyngende op og han kiggede på mig - "Du kaldte?" :mrgreen:

 

Men det fik ham ikke til at sove - klart nok, når man går rundt med fyldt op i begge ender :shock:

 

Kl. 12 brød helvede så løs, det kunne Møffe slet ikke :cry: Han flygtede over til mig og min mor og jeg skyndte mig op for at hente den oksestrube, jeg havde tøet op til lejligheden! Han nægtede at spise den ved veststuedøren, som han plejer (klart nok, den vender direkte mod KBH - og der er altså gang i den :shock: ), men gik så over til sofabordet - hvor det bare ikke er så lækkert, at han ligger, for der er gulvtæppet :rolleyes: Måtte så tage benet ud af munden på ham og lokke ham over til sengen, hvor han så affandt sig med at ligge, da jeg trak gardinet for. Men det var jo hurtigt spist, så jeg måtte finde et tyggeben til ham :lol: Og det var selvfølgelig ikke lækkert nok til, at han turde bruge tid på det. Men da jeg så sad i lænestolen og delte en klementin med ham og gav ham en chips, SÅ fik han mod på benet! Og ve' I hvad?! Han lagde sig rent faktisk hen til veststuedøren til sidst! :banan:

 

Da han endelig var færdig, var klokken ca. 1:30. Ud af veststuedøren ville han ikke - København så stadig for skræmmende ud! Og lød for skræmmende :???:

 

Men så prøvede vi sydstuedøren, hvor man har huse som væg på begge sider - her ville han gerne ud nu! Iiiih, jeg tror han var lykkelig, da han endelig kunne lette den blære! Og så skyndte han sig videre ud i forhaven (hvorfra man både kan se glimtende og høre fyrværkeriet i København :stupid:), hvor han så først lagde én kage - og så var den for stor, så man måtte lige flytte sig et par meter for at lægge endnu én :mrgreen:

 

Og NU sover han endelig sødt og dybt - jeg tror, han er lykkelig :mrgreen:

Redigeret af bernerazuro
Glemt et par vigtigere detaljer
Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik bare SUPER :klap: Besluttede bare at tage den med ro, har ikke lavet fyrværkeri-træning med Louie, fordi der har været fyret af herinde siden 1. december stort set, og han har aldrig reageret på noget - heller ikke udenfor.

 

Vi gik en tur omkring kl. 19.30, da vi kom op fik han en Rolin*at (baldrian/humle) og lagde han sig til at sove stort set med det samme. Vågnede så omkring kl. 23 og tøffede lidt rundt, sagde til ved døren nogle gange, men vi turde ikke risikere noget, så han måtte pænt holde sig. Kl. 24 tog vi den bare helt med ro, kiggede på lidt fyrværkeri ud af vinduet (heldigt vi bor på 5.), Louie fik et marvben fra fryseren og ænsede ingenting. Det fik han lov at ligge med indtil 1.30, hvor det var stilnet nogenlunde af og han endelig kunne få lettet blæren.

 

De fyrer stadig af herinde... Og der er fest nede på 2. - håber dog alligevel at få sovet lidt - godnat til jer og vovserne. Håber ikke I har haft for meget :vuf: her til aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt nytår!

 

Her er det gået fint! Vi havde besøg af Asta, Svea, Oscar, Dolph og Bitten, så 8 hunde i alt :mrgreen: Det gik fint ved hjælp af lidt bure og sådan, så der ikke blev alt for meget fest.

 

Tweesa, Dolph og Bitten gik inden tolv, og ingen af de andre var synderligt mærket af skyderiet. Det er heldigvis heller ikke så slemt herude på landet. Vilya synes det var en fest med alle de konger og ben, der blev budt på klokken tolv :mrgreen: Nu er alle gået, Simon er alt for fuld og tøserne ligger alle på siden og snorker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt nytår!

 

Her er det gået fint! Vi havde besøg af Asta, Svea, Oscar, Dolph og Bitten, så 8 hunde i alt :mrgreen: Det gik fint ved hjælp af lidt bure og sådan, så der ikke blev alt for meget fest.

 

Tweesa, Dolph og Bitten gik inden tolv, og ingen af de andre var synderligt mærket af skyderiet. Det er heldigvis heller ikke så slemt herude på landet. Vilya synes det var en fest med alle de konger og ben, der blev budt på klokken tolv :mrgreen: Nu er alle gået, Simon er alt for fuld og tøserne ligger alle på siden og snorker :mrgreen:

 

Godt nytår!!

 

Nytårsaften var super!! Maden var vildt lækker og hundene opførte sig rigtig fint. Der var bure til dem, men Svea og Kimmie var priviligerede og fik lov til at tøffe rundt det meste af aften. Som Splinten skriver så var der kong-fest klokken tolv, og igen tog alle hunde det rigtig flot. Det blev skudt en del af alligevel, men Oscar (som jo også har fået stesolid i dag) gumlede kong og griseørestykker uden at ænse larmen. Han valgte selv at blive i buret, mens jeg sad ved ham. Svea smuttede op i sofaen med en kong, diverse brag kunne rende hende et vist sted :klap:

 

Christoffer er gået i seng - hundene er fulgt med. Så nu sidder jeg bare og lurer lidt ved computeren inden sengen kalder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Lea er pis'liglad med krudt, desværre og Fuz ville gerne ha haft nogle større skrald, trods fornuftigt krudt sortiment og våbenlager... :mrgreen:

Nu er alle gæster skredet og en stille anti-klimax-bajer bliver nydt *skål*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gik perfekt - Petrine lå ovenpå sin far og sov dybt, mens jeg stod på altanen. Til morgen kan jeg se at hun har brugt avisen på badeværelset til at tisse på - jeg ville ikke gå ud med hende i aftes, både pga fyrværkeri men også pga alle de vilde mennesker der væltede rundt alle vegne. Så perfekt aften for Petrine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft den mest stille Nytårsaften nogensinde :5up:

Jeg forventer altid det værste, men det bliver sjældent til ret meget herude på landet.

Den lokale bombemand afholdt en prøvesprængning sidst på eftermiddagen, ellers har vi ikke hørt noget til ham, så enten har han sprængt fingre og tæer af (man har vel lov til at håbe :slem:), eller han er taget et sted hen hvor han kan genere flere.

De nærmeste naboer var ikke hjemme, og et ungt par, der plejer at holde fest, har fået en baby i år, så der var temmelig stille, bortset fra lidt fyrværkeri kl. 12.00.

 

Leroy reagerede et par gange med fuld alarm-gøen (lyder som en mellemting mellem et tågehorn og et løvebrøl :shock:), men det meste af aftenen var han rolig. Vinnie var totalt ligeglad.

Jeg havde sørget for at der var griseører, og så fik de hver et tyggeben i størrelsen til 120 kr pr. stk ved 19.00-tiden. Det holdt dem beskæftiget det meste af aftenen :lol:

 

Om lidt jeg skal jeg på arbejde. Synes faktisk det er lidt sjovt at køre rundt Nytårsmorgen og se hvad der er sket i nattens løb :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

også her er det gået over alt forventning, det er altid spændende når man har nye hunde :hmm:

Men Alfen tog det hele i stiv pote, over hovedet ikke påvirket:klap:

Pittit er ligeglad det har hun altid været, Kleo vil ikke ud medens det er værst omkring kl 12 men sov ellers hele aftenen.

Så jo her gik det fint:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Både martin og jeg har haft en super aften :mrgreen:

 

 

det har vi i og med vi har været i godt hunde (og menneske selvskab). nala som er hunden vi er ved, er ikke skudræd, der var lige et par enkelte raketter hun reagerede på (ca 3 :mrgreen: ). Og aslan var blevet proppet med piller, og havde en langt mindre stressende aften end sidste år.

 

Der var total lederskab, martins veninde irrettesatte også (nej + læg dig) og han lystre hende fint. Så vi var 3 til at pille aslan ned fra hans trone hvor han skulle have stoppet nytåret fra :mrgreen:

 

 

Det var sjovt at se hvordan veninden lige skulle fortælle at man jo skulle snakkk gladt når aslan gøede ellers troede han bare at jeg også gøede (for jegkender jo ikke min hund :rolleyes: ) og jo mere glad hun snakkede jo mere hidsede aslan sig op, så hun måtte jo indse at det der kunne få ham til at stoppe var nej og læg dig :mrgreen: hvilket han så gjorde :blink:

 

Men en hyggelig og holdbar aften med kun lidt gøen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Her gik det ikke godt, hundene var så skræmte at de ikke kunne forholde sig til noget :cry:

 

Vi er flyttet fra landet til byen, så det var hundenes første oplevelse af rigtig nytår - og for f..... hvor blev der skudt af, errinder ikke gang at det var så slemt sidst jeg boede i en by :shock:

Sirius som ellers er skudfast og ikke har reageret på diverse kanonslag op til igår, var så bange at han kravlede op i sengen til mig.

 

Overvejede faktisk at køre ud og stille bilen ude i skoven og så sidde og fryse derude til alt var overstået, men da det kom til stykket tyrde vi faktisk ikke kører ud (omkring kl. 2130), da der blev smidt så mange kanonslag mv.

 

Næste år så tager jeg s.. laaaangt væk - forbliver s.. i den hytte der skal lejes til jul til nytåret er overstået!

 

Jo der var en positiv overraskelse: Før det gik helt amok kl. 12, så var Ronja totalt uberørt. Hun lå foran terresedøren med bunden i vejret selvom om raketter og kanonslag fløj til højre og venstre.

Da det gik helt amok blev hun dog urolig... men det var også totalt sindsygt :shock:

 

Jeg HADER nytårsaften :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Her var Fie meget afslappet og gad dårligt løfte hovedet underborgerkrigen, de har sprængt flaskecontaineren lige nedenfor og der er glasskår alle steder :damn:

 

Men sådan har hun ikk altid været og tidligere har hun fået beroligende piller fra dyrlægen, så det er bare dejligt at se hende upåvirket af det hele

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men sådan har hun ikk altid været og tidligere har hun fået beroligende piller fra dyrlægen, så det er bare dejligt at se hende upåvirket af det hele

 

 

 

Kan det have noget at gære med at hun i X antal år har fået beroligende og har oplevet en beroligende aften, at hun så bare automatisk forbinder den med beroligende + de ekstra år og erfaring på bagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her gik det ikke godt, hundene var så skræmte at de ikke kunne forholde sig til noget :cry:

 

Vi er flyttet fra landet til byen, så det var hundenes første oplevelse af rigtig nytår - og for f..... hvor blev der skudt af, errinder ikke gang at det var så slemt sidst jeg boede i en by :shock:

Sirius som ellers er skudfast og ikke har reageret på diverse kanonslag op til igår, var så bange at han kravlede op i sengen til mig.

 

Overvejede faktisk at køre ud og stille bilen ude i skoven og så sidde og fryse derude til alt var overstået, men da det kom til stykket tyrde vi faktisk ikke kører ud (omkring kl. 2130), da der blev smidt så mange kanonslag mv.

 

Næste år så tager jeg s.. laaaangt væk - forbliver s.. i den hytte der skal lejes til jul til nytåret er overstået!

 

Jo der var en positiv overraskelse: Før det gik helt amok kl. 12, så var Ronja totalt uberørt. Hun lå foran terresedøren med bunden i vejret selvom om raketter og kanonslag fløj til højre og venstre.

Da det gik helt amok blev hun dog urolig... men det var også totalt sindsygt :shock:

 

Jeg HADER nytårsaften :evil:

 

Uh, hvor jeg føler med dig! Det er lige sådan en Nytårsaften man bare frygter :(

 

Hader også bare den dag :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Kan det have noget at gære med at hun i X antal år har fået beroligende og har oplevet en beroligende aften, at hun så bare automatisk forbinder den med beroligende + de ekstra år og erfaring på bagen?

 

Har snakket med en adfærds dims om det tidligere og konklusionen er at, da hun fik stesolid (½ dosis af hvad dyrlægen foreskrev), legede vi stort set hele aften og hun var ikke bange/skræmt.

 

Så det kan sagtens være det, der har givet hende en "god" oplevelse og derfor ikke er påvirket af det mere og heldigvis for det, for det ene år var hun et epseløv og havde det bare så skidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Her gik nytåret over al forventning :banan:

Hailey fik i år kun en lille dosis plegicil/stesolid (1 pille af hver kl. 16)

Sidste år fik han dobbelt så mange og sov hele aftenen, men i år sov han ikke så meget, han var bare afslappet, og det smittede af på de andre.

 

Da helvede brød løs til midnat, der sad vi bare og legede med NO spil og tørrede guffer, og der var ingen panik fra nogle af dem :klap:

 

Ved 2 tiden gik jeg en tur med hundene. Der var stadigvæk lidt skyderi, men de tog det helt flot - kun nogle små bjæf.

 

Da vi kom hjem fik de hver deres andelår og en kong som de lå og hyggede sig med til sengetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna fik heller ikke noget i år. Og der var kun ganske få gange, hvor hun lige kiggede op, ellers lå hun bare og sov:lun:

 

Vi var ude på et par korte ture i rap i går formiddag, den længste var på 1 times tid (skulle ud til min mor og hente kødben) og da kl blev 14.30 gik vi så på en lang tur på 2 timer. Vi gik over i skoven, for der kan hun også bruge sin næse:-D Vi så rådyr og en fasan-unge og senere fik hun fært af noget (tror det var flere fasaner) og det fulgte vi lidt.

 

Om det er gåturene kombineret med 2 kødben fordelt over aftenen, der gjorde udslaget ved jeg ikke, men det var dejligt at se. Jeg sad og så alle 3 Ice Age film og havde skruet lidt op for lyden, så den dækkede bare lidt af alle bragene. Vi havde også borgerkrig herude.. De går helt amok med kanon-bomber inde mellem blokkene.. Vi har gardiner trukket for til begge sider af lejligheden

 

Vi var nede kl 22.30 hvor hun tissede og så op igen. Vi gik i seng kl 1 og jeg fik lov til at sove til kl 8.30 før Luna vækkede mig og ville ned, så ren luksus:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen problemer her. Vi kørte hjem fra svigerne omkring kl 22. Der måtte vi stoppe flere gange fordi der allerede stod idioter og fyrede af på vejen :stupid: Karla sagde ingenting i bilen, men kiggede blot nysgerrigt på dem...

 

Klokken 22.30 insisterede hun på aftentur, så det gjorde vi - og selvomfølgelig gik vi lige ud i at naboen antændte et af de der rør der puster kugler ud hvert sekund i en evighed :evil:... det tog hun dog uden problemer :5up:

 

Vi gik på kirkegården - her var der heldigvis ingen der skød af - men det lød og så ud som om byen var under angreb allerede da.... Hun lod sig dog ikke mærke med noget, og jeg slap hende løs på kirkegården (selvom det egentlig er noget jeg ikke normalt gør, af respekt for de der har kære liggende her - hun har dog forlængst lært, at man ikke må gå ind på gravene).

Kirkegården var utrolig smuk i vintermørket, rigtigt mange havde stilt små lygter op på gravene, der lyste i mørket....

 

Da vi kom hjem legede vi lidt og klokken 23.30 satte vi os i sofaen - smed en film i dvd'en og så snorksov hun ellers igennem rabalderet - hun gik under dynen, så hun så heller ikke de millioner af lysglimt der lyste stuen op.. vi har nemlig ingen gardiner i stuen....

 

Så alt i alt en uproblematisk aften... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik fint indtil jeg skulle ud efter noget i skuret. Lexus skulle lige til at spise, og lige som jeg åbner døren lyder der et KÆMPE drøn, fuck jeg fik et chock, lene hoppede Gizmo strøj ind under sengen, og lexus strøj ind under kontorbordet.. Lexus har ikke vovet sig ud for at besørge siden kl. 15:00 igår:vedikke: Sååå jeg har vist en lille få lexus-ud-af-huset opgave:hmm:

 

Aftensmaden har lexus ikke rørt endnu. Men mon ikke han blæiver sulten på et tidspunkt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pelles første nytårsaften, da han var 7 mdr, oplevede han gennem beroligende middel.

Efter at have haft skudskræmte hunde ville jeg ikke løbe risikoen for at han skulle blive skræmt, så vi også skulle til at knokle med det.

 

Året efter fik han lidt da vi boede et vildt sted hvad fyrværkeri angik.

 

Sidste nytår fik han ikke noget. Han gad jo ikke de guldbajere jeg købte til ham i '07...

 

I går var det hans fjerde nytår og han sov bare.

 

Jeg har i dagene op til i går afspillet fyrværkerivideoer på pc'en. Dem fra Ålborg fyrværkerifabrik er rigtig gode.

 

Thea en græsk import som jeg har passet siden juledag er meget opmærksom på lyde og bliver nemt skræmt. Hun var på "stoffer" - stesolid både d. 30 om aftenen og i går.

Om dagen fik hun Zylkene og allerede kl 14 i går fik hun første dosis steso.

 

Hun reagerede et par gange men ikke noget der ikke kunne "spises væk", så det var jo dejligt. En mavenusser med bunden i vejret kunne hun også lige klare :-D

 

 

Jeg kan ikke fordrage nytårsaften med al det skyderi :evil:

 

Her hvor jeg bor skydes der meget aktivt af fra kl ca 17, så jeg var ved at blive godt vanvittig af alle de brag uden ophør. Det stoppede ved 2 tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik fint indtil jeg skulle ud efter noget i skuret. Lexus skulle lige til at spise, og lige som jeg åbner døren lyder der et KÆMPE drøn, fuck jeg fik et chock, lene hoppede Gizmo strøj ind under sengen, og lexus strøj ind under kontorbordet.. Lexus har ikke vovet sig ud for at besørge siden kl. 15:00 igår:vedikke: Sååå jeg har vist en lille få lexus-ud-af-huset opgave:hmm:

 

Aftensmaden har lexus ikke rørt endnu. Men mon ikke han blæiver sulten på et tidspunkt

Så har vi været på en lille gåtur, lexus var ikke særlig sej på det første stykke. Meeen, da vi mødte den lille cocker skal jeg love for at han ændrede status. Fra "Uha skyder de igen:vedikke::shock:" til "Jeg passer på cocker-barnet:vuf:" :lol::lol::lol:

Da vi kom hjem var vi lidt i have og fik leget lidt. Lexus er sit gamle jeg igen:lol::klap::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...