Hop til indhold

Victoria Stilwell


Bamseida
 Share

Recommended Posts

årh takker :klap: eelsker hende :hjerte: hun er et geni :mrgreen:

 

jeg er nok på Pinpoynters side her - hun er ok, men et geni vil jeg nu ikke kalde hende :mrgreen: Men da absolut et bedre alternativ end Milan....

 

Synes dog også hun har tendens til at "snyde hjørner" og symptombehandle, men det er selvfølgelig også TV, så der skal jo gerne resultater på bordet med det samme....

Link til indlæg
Del på andre sites

ha ha, hvad mener du om hende, Pinpointer? Jeg glæder mig til at se hendes programmer her efter jeg selv har fået hund. Før så jeg dem også men havde jo ikke rigtig noget at holde hende op imod. :-)

Jeg har ikke noget imod hende, hun er sikkert en udmærket hundetræner, og jeg synes egentlig hun er god til at komme igennem til de håbl¢se mennesker hun ser, på en direkte og ærlig, men ikke uh¢flig måde.

For mig er hun ikke noget lys rent adfærds- eller træningsmæssigt, men hun har et godt ansigt til tv :-D hun er seervenlig :mrgreen:

Dog har hun alligevel formået at udvikle sig en del over de seneste år, bl.a. synes jeg ikke længere hun ævler så meget om at spise kiks ud af skålen f¢r hunden, men mere om at bruge klikker og have timing i sin træning. Men jeg har ikke set programmerne i lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke noget imod hende, hun er sikkert en udmærket hundetræner, og jeg synes egentlig hun er god til at komme igennem til de håbl¢se mennesker hun ser, på en direkte og ærlig, men ikke uh¢flig måde.

For mig er hun ikke noget lys rent adfærds- eller træningsmæssigt, men hun har et godt ansigt til tv :-D hun er seervenlig :mrgreen:

Dog har hun alligevel formået at udvikle sig en del over de seneste år, bl.a. synes jeg ikke længere hun ævler så meget om at spise kiks ud af skålen f¢r hunden, men mere om at bruge klikker og have timing i sin træning. Men jeg har ikke set programmerne i lang tid.

 

har hun været på Fennell vognen før? Det må have været før man sendte udsendelserne i DK så....

Link til indlæg
Del på andre sites

:drille: Eller hvad, kommer hun efter mig med pisken?:lol:

 

Næ TONKS kommer med hammeren a037.gif

 

jeg er nok på Pinpoynters side her - hun er ok, men et geni vil jeg nu ikke kalde hende :mrgreen: Men da absolut et bedre alternativ end Milan....

 

Synes dog også hun har tendens til at "snyde hjørner" og symptombehandle, men det er selvfølgelig også TV, så der skal jo gerne resultater på bordet med det samme....

 

Synes jeg nu ikke, hun gir dem redskaber og lærer dem hvordan de takler hundens/hundenes opførsel. Ingen symptombehandling her :vedikke:

Og SLET ikke i hendes bøger :confused:

 

Jeg har lært SÅ meget omkring kropssprog og opdragelse på en positiv måde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Synes jeg nu ikke, hun gir dem redskaber og lærer dem hvordan de takler hundens/hundenes opførsel. Ingen symptombehandling her :vedikke:

Og SLET ikke i hendes bøger :confused:

 

Jeg har lært SÅ meget omkring kropssprog og opdragelse på en positiv måde :5up:

 

Måske har jeg bare været uheldig - men jeg syntes ofte hun bruger grimer og gå-pænt seler? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med PP og Amocca.... ikke imponeret!

 

Jeg kunne f.... også trylle ved de håbløse tilfælde, hun kommer ud til - tror jeg egentlig de fleste herinde kunne! Giv hende en fornuftig ejer med en hund, hvor alle de gængse ting er prøvet - og lad os så se, hvad hun kan!

 

Det er jo heller ikke hendes mål, at forsøge at redde de helt håbløse tilfælde :vedikke:

 

Hun forsøger at hjælpe de mennesker der ikke aner en dyt om hundetræning, og som aldrig har sat sig ind i det :blink:

 

Hun udretter ikke mirakler, men lærer dem det de skulle have lært fra starten af. Altså de grundlæggende ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har jeg bare været uheldig - men jeg syntes ofte hun bruger grimer og gå-pænt seler? :vedikke:

 

Måske...kan jeg ikke huske, men så kan jeg forestille mig det var en overgang mellem tilstande. Altså fx en hund der ikke kan lide andre hunde, der skal lære at gå tur i det offentlige uden af der kan ske uheld og det kan gå ud over andre.

 

Men gå pænt seler har jeg aldrig nogensinde set :confused: det ville være totalt imod hendes træning :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

har hun været på Fennell vognen før? Det må have været før man sendte udsendelserne i DK så....

 

Måske...kan jeg ikke huske, men så kan jeg forestille mig det var en overgang mellem tilstande. Altså fx en hund der ikke kan lide andre hunde, der skal lære at gå tur i det offentlige uden af der kan ske uheld og det kan gå ud over andre.

 

Men gå pænt seler har jeg aldrig nogensinde set :confused: det ville være totalt imod hendes træning :vedikke:

 

Jeg har set en del af udsendelserne og også læst hendes bog "Det er mig eller hunden". Jeg synes, at hun er ok... men har det lidt blandet med hendes. På den ene side er der mange ting, hun beskriver virkelig godt i sin bog, og hvor forklarer, hvordan man kan bruge rigtig gode og positive metoder til at træne og løse afdærdsproblemer - og så er der andre områder, hvor hun bliver ret Jan Fennel agtig (spis kiks ud af hundens skål (det har jeg set i en af udsendelserne, og hun skriver det også i bogen), gå først ud af døren osv.). Humpning - både hos hvalpe og voksne hunde - beskriver hun som et tegn på dominans. Og der var nogle andre ting, som jeg ikke lige kan komme på, som gned mig lidt mod hårene.

 

Gå-pænt-sele anbefaler hun jævnligt - både i sin bog (er jeg 99 % sikker på) og i udsendelserne.

 

Noget der også irriterede mig ved bogen var, at visse af hendes beskrivelser af, hvordan man kan løse forskellige adfærdsproblemer, er så kortfattede og overfladiske, at de nærmest er ubrugelige. Men andre steder giver hun da bestemt gode råd og fine beskrivelser af træningsmetoder.

 

Jeg kan godt lide udsendelserne med hende (så desværre ikke den i aften, da jeg var til trænermøde), og jeg synes, at hun gør det godt i dem - MEN son flere af jer andre savner jeg virkelig, at hun nævner mental træning og giver eksempler på det. Det kunne virkelig gavne nogle af de ejere (og sikkert også seere), hvis hun bare lærte dem nogle simple ting, de kunne bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Næ TONKS kommer med hammeren a037.gif

 

 

 

Synes jeg nu ikke, hun gir dem redskaber og lærer dem hvordan de takler hundens/hundenes opførsel. Ingen symptombehandling her :vedikke:

Og SLET ikke i hendes bøger :confused:

 

Jeg har lært SÅ meget omkring kropssprog og opdragelse på en positiv måde :5up:

 

VS har stået rigtig meget for symptombehandling!

Der er som regel ingen aktivering eller udfordringer til hundene.

 

I aftes synes jeg hun var bedre end så ofte før, men lydighedsøvelser og gåture er altså ikke nok til schäfere!

 

Jeg kan godt lide hendes måde at gå til hundeejerne på, klar i spyttet og ingen omsvøb.

 

Man skal ikke tage fejl af at det er et underholdingsprogram og bliver klippet ift. dette.

 

Jeg synes det virker som om hun har "taget sig sammen" i udsendelserne fra USA??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes det er rigtig godt at der er et positivt alternativ til Cæcar Milan. Med positiv mener jeg en der bruger positive metoder, istedet for tvang osv.

 

 

Dem må der være masser af i USA, hvorfor i alverden bruge en englænder :vedikke:men, ja godt med noget andet end CM

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Venus222
Dem må der være masser af i USA, hvorfor i alverden bruge en englænder :vedikke:men, ja godt med noget andet end CM

 

Nu tænkte jeg mest på hundetrænere i fjernsynet og der er Victoria vist den eneste ikke-dansker der bruger positive metoder (som jeg er stødt på). På en af de svenske kanaler er der et program med en svensker der nærmest er værre end CM :stupid:men jeg kan ikke huske hvad han hedder (tror jeg har fortrængt det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu tænkte jeg mest på hundetrænere i fjernsynet og der er Victoria vist den eneste ikke-dansker der bruger positive metoder (som jeg er stødt på). På en af de svenske kanaler er der et program med en svensker der nærmest er værre end CM :stupid:men jeg kan ikke huske hvad han hedder (tror jeg har fortrængt det).

 

Det var også i USA hun var forleden.

 

Joe, broderlandet er stort og de har forskellige gode eksempler på dårlige trænere.

 

Jeppe Stridh (ja det hedder han) er en af slagsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...