Hop til indhold

Specialdogs.dk


Gæst Mogens80
 Share

Recommended Posts

Gæst Bjærglab

Jeg fik lige en mail fra min veninde, og selvfølgelig havde hun haft ringet til hende, men hun lurede hende.

Her er lidt af hendes mail til mig om hendes samtale med avleren:

.................... Vi ringede derfor dertil, og jeg gav hende lov til at tale alt det hun ville og da jeg så efter 30. min fik lagt røret på kiggede jeg på xxxx og sagde aldrig i livet.

Hun prøvede at sælge mig en hund der i uge 3 havde fået en infektion. Den vejede derfor kun det halve af sine søskende. De stakkels hvalpe, så vidt jeg forstod på hende havde de ikke engang fået det tjekket af dyrlægen for "det kom de jo hurtigt efter igen".............................

 

Føj siger jeg Føj :damn::damn::damn::damn::damn:

 

Sådan en skulle godt nok ikke have lov at lave hunde.

 

Kan man ikke gøre noget, så hun ikke fortsætter det cirkus???????????

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er meget svært at gøre noget ved den form for opdræt.

 

Den gang hun stadig avlede i DKK lavede hun et kuld hvor hun beholdte 2 hvalpe med henblik på avl.

 

De fik begge konstateret E-hofter (den ene også 2 på albuerne), så hun kunne jo ikke bruge dem til avl. Dem forsøgte hun at sælge som familiehunde, for det var kun til avl at der var problemer, hun mente ikke der var noget problem i at sælge dem til intetanende familier.

 

Hvis det er en hanhund dine bekendte leder efter, så har Chalmer jo fået hvalpe med en rigtig god tæve oppe ved Thyholm. Men tæverne i det kuld er reserveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ja det er jeg da også spændt på at høre, er det ikke kun Lone Greva, der er hundespykolog?

 

Glæder mig til at høre svar :blink:

 

Så vidt jeg ved er det kun Lone Greva der må kalde sig Hundepsykolog, da det kræver en Cand.Psyk. Og det er der vist ikke mange adfærdsbehandlere der har.

En helt anden ting er, at jeg ikke ville bruge den betegnelse, hvis det var mig. Lone Greva er om noget seriøs og velrennomeret, og "hundepsykolog" signalerer altså noget lidt andet, efter min mening. Det lyder så opreklameret, og får mig til at tænke på en hund på divan, med en psykolog siddende ved siden af :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i øvrigt fået svar på min mail.

 

Damen skriver, at hun er selvlært..... :roll:

 

Nåh ja så er hun da selvfølgelig hundepsykolog.... :mrgreen::roll:

 

Det svarer til en hjemmeside jeg så for nogen tid siden, hvor en mand var blevet hundepsykolog ved at læse nogle artikler om hundeadfærd. I ville krumme tæer hvis i læste hvad han skrev.

 

Jeg kan også prale af mange titler, hvis man opnår dem ved at læse artikler.

 

Hundepsykolog er en beskyttet titel og det er rigtig, at Lone Greva er den eneste hundepsykolg der er i Danmark.

 

Men hvordan skal man vide det, hvis man er ny i hundeverdenen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nu vi snakker hunde fra Specialdogs, så prøv lige at se denne hund:

 

Labrador retriever Siska - HundeGalleri.dk

 

Det er da vist fint nok at hun avler med DJR stambog nu, for jeg tror nu nok at der skulle en afstamningskontrol til for at få den stambogsført i DKK. Det er da i hvert fald nogle puseløjerlige aftegn for en "ægte" labrador.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da vist en "fejlfarve" :shock:

 

Er det hvad der sker, når man avler brun på brun på brun på brun osv. ?

 

Er dælme glad for at jeg takkede nej tak til den omplaceringshund, jeg var oppe og se på forrige sommer

 

Nej, selvom man avler brunt i mange generationer, så bliver hundene stadig ensfarvet (hvis vi altså snakker labrador og det er jo det man godt kan blive lidt i tvivl om her:mrgreen:).

 

Det siges dog at der i enkelte linier hos labrador kan forekomme genet for brindle (som det ser ud til at denne hund har), men jeg har aldrig selv set det og det er ekstremt sjældent forekommende, så mit gæt er at der måske er et eller andet der ikke er helt styr på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi snakker hunde fra Specialdogs, så prøv lige at se denne hund:

 

Labrador retriever Siska - HundeGalleri.dk

 

Det er da vist fint nok at hun avler med DJR stambog nu, for jeg tror nu nok at der skulle en afstamningskontrol til for at få den stambogsført i DKK. Det er da i hvert fald nogle puseløjerlige aftegn for en "ægte" labrador.

 

Jooo lige en anelse puseløjerlig er den godt nok.

 

Men enormt kær dét kommer man altså ikke udenom at den er :hjerte:

 

- Men det er selvfølgelig også problemet; uanset hvor meget "lort" sådan en hvalp kan risikere at indeholde både sundheds, temperaments og præningsmæssigt, så er de jo så bedårende at de kan være svære for nogle mennesker at sige nej til, og så køre møllen jo for den såkaldet "opdrætter" :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet

Da' vi var der oppe for at hente Izzy snakkede de meget om deres specielle aftegnede hunde som de meget gerne have videre, de havde fundet ud af at aftegnene kommer fra en specielt han hund der fik et kuld med en aftegnet hvalp og så fik han 2 andre kuld uden aftegnede hvalpe og så det 3 kuld igen kom der en til aftegnet hvalp:stupid:

Åååå GUuuuud!! hende der er mor til min breton hvalp har fået hvalpe nu!!:shock: Omg! Det synes jeg liige er for lidt tid imellem:scared:' (Eller er det bare mig????:oops:)

 

En mere Aftegnet hvalp

xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Da' vi var der oppe for at hente Izzy snakkede de meget om deres specielle aftegnede hunde som de meget gerne have videre, de havde fundet ud af at aftegnene kommer fra en specielt han hund der fik et kuld med en aftegnet hvalp og så fik han 2 andre kuld uden aftegnede hvalpe og så det 3 kuld igen kom der en til aftegnet hvalp:stupid:

Åååå GUuuuud!! hende der er mor til min breton hvalp har fået hvalpe nu!!:shock: Omg! Det synes jeg liige er for lidt tid imellem:scared:' (Eller er det bare mig????:oops:)

 

En mere Aftegnet hvalp

xD

 

Hvis du kigger på listen over tidligere hvalpekuld fremgår det ganske tydeligt, at det er normen, at man parrer tæverne i hver løbetid... bare surt med dem, hvor der går 9 måneder i mellem... eller noget. Men bare rolig - tror ikke de skal have flere Breton hvalpe nu, så hanhunden Hugo kan du hente - ham har de ikke brug for mere... ikke engang et år fik han lov at blive. Han har tilsyneladende tjent rigeligt ind, for han skal ikke koste noget...

 

Går jeg for meget op i det her? Når det er sådan, at jeg automatisk tjekker siden, hver gang jeg trænger til at blive rigtigt ondsindet gal??? Jeg synes simpelthen det er svineri, at man kan drive sådan en pengemaskine helt lovligt.... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kigger på listen over tidligere hvalpekuld fremgår det ganske tydeligt, at det er normen, at man parrer tæverne i hver løbetid... bare surt med dem, hvor der går 9 måneder i mellem... eller noget. Men bare rolig - tror ikke de skal have flere Breton hvalpe nu, så hanhunden Hugo kan du hente - ham har de ikke brug for mere... ikke engang et år fik han lov at blive. Han har tilsyneladende tjent rigeligt ind, for han skal ikke koste noget...

 

Går jeg for meget op i det her? Når det er sådan, at jeg automatisk tjekker siden, hver gang jeg trænger til at blive rigtigt ondsindet gal??? Jeg synes simpelthen det er svineri, at man kan drive sådan en pengemaskine helt lovligt.... :???:

 

Jeg er helt enig

 

Og for f*nden altså, hvorfor avle specifikt på en fejl? Arrrgh jeg ka blive så tosset kan jeg:evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kigger på listen over tidligere hvalpekuld fremgår det ganske tydeligt, at det er normen, at man parrer tæverne i hver løbetid... bare surt med dem, hvor der går 9 måneder i mellem... eller noget. Men bare rolig - tror ikke de skal have flere Breton hvalpe nu, så hanhunden Hugo kan du hente - ham har de ikke brug for mere... ikke engang et år fik han lov at blive. Han har tilsyneladende tjent rigeligt ind, for han skal ikke koste noget...

 

Går jeg for meget op i det her? Når det er sådan, at jeg automatisk tjekker siden, hver gang jeg trænger til at blive rigtigt ondsindet gal??? Jeg synes simpelthen det er svineri, at man kan drive sådan en pengemaskine helt lovligt.... :???:

 

Jeg kan også sidde og blive helt hidsig hver gang jeg ser på deres hjemmeside. Men det groveste synes jeg godt nok var sidste år, hvor de havde beholdt 2 labber som potentielle avlshunde, som begge fik E-hofter, hvorefter hun forsøgte at sælge dem som perfekte familiehunde og overbevise kommende købere om at de ikke havde helbredsproblemer, det var blot ikke perfekte nok til at indgå i hendes perfekte avl:damn:. Jeg fik heldigvis nogle bekendte til at finde hund et andet sted.

 

Jeg indrømmer også gerne at jeg glæder mig over at jeg gjorde DKK opmærksom på hvad der foregik med ikke stambogsførte hvalpe, så hun blev ekskluderet af DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også sidde og blive helt hidsig hver gang jeg ser på deres hjemmeside. Men det groveste synes jeg godt nok var sidste år, hvor de havde beholdt 2 labber som potentielle avlshunde, som begge fik E-hofter, hvorefter hun forsøgte at sælge dem som perfekte familiehunde og overbevise kommende købere om at de ikke havde helbredsproblemer, det var blot ikke perfekte nok til at indgå i hendes perfekte avl:damn:. Jeg fik heldigvis nogle bekendte til at finde hund et andet sted.

 

Jeg indrømmer også gerne at jeg glæder mig over at jeg gjorde DKK opmærksom på hvad der foregik med ikke stambogsførte hvalpe, så hun blev ekskluderet af DKK.

 

 

:evil::evil::evil: Men hvad gør man så nu? Det hjalp jo ikke at få hende smidt ud af DKK... næsten tværtimod, for nu er der jo nærmest ingen regler længere - så længe hun tager sig ordentligt af hundene, så længe hun har dem... og det... øh, ja... gør hun jo nok - i hvert fald, hvis man ser på den lovmæssige del af det. Og hundehandel er det jo heller ikke rigtigt... på kanten måske - men da der ikke er tale om opkøb af hvalpe til videresalg, så kommer man nok ikke langt med den... Argh!

 

Ligger der andre fejl på det genpar, der giver brindle eller pletter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Ligger der andre fejl på det genpar, der giver brindle eller pletter?

 

Tjaa ... de pletter stammer for mig at se som regulære tanmarkeringer - og det for mig kraftigt til at mistænke at denne hvalp ikke er ægte. Der er også visse træk i hovedprofilen som for mig til at tænke "rotte" :confused:

 

Uanset om hvalpen er ægte eller, så er det sørgeligt og skammeligt at der er folk som avler på denne måde. Desværre er der altid nogle som vil forsøge at tjene penge på deres dyr :cry:

 

Det for næsten os som prøver at gøre et godt stykke arbejde til at føle os en smule til grin.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
http://www.hunde-forum.dk/blogs/specialdogs/429-specialdogs-dk.html

 

undrede mig lige over at der lå et svar som blog-indlæg, så jeg lurede om det også var postet her, men det var det jo ikke...hehe

 

Undrer mig over den her "helliggørelse" fra bloggen

 

Vi prøver at avle de racer som kunderne ønsker, dem der ikke er aftagere til stopper vi med at avle, så slut med Breton og Flatcoated Retrievere.

 

Oversat i mit hoved:

Statoil har det, du lige står og mangler

 

Sikken en passion.. :damn:

 

 

At jeg har en populær farve på min lab, har absolut ikke noget med at gøre, at han så er sikker på parringer.. Og at han blir udskiftet, hvis moden vender til gule..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Vi prøver at avle de racer som kunderne ønsker, dem der ikke er aftagere til stopper vi med at avle, så slut med Breton og Flatcoated Retrievere.

 

Oversat i mit hoved:

Statoil har det, du lige står og mangler

 

Sikken en passion.. :damn:

 

.

 

Nu kan det jo altid være "farligt" at skrive et indlæg i en tråd, man ikke har læst, men ovennævnte sætning får mig nu alliegevel til tastaturet, selvom jeg intet kender til specialdogs.dk

 

For hvad i alverden er der galt i at producere de hvalpe som kan sælges og undlade at producere de hvalpe, som der ikke er efterspørgsel efter ??

 

Det er vel ikke opdrætteres ansvar, at alle hunderacer fortsat eksisterer om 25 år, eller at alle hunderacer forbliver uændrede i både udseende og temperament.

Jeg mener opdrættere bør producere de hunde, som de fleste købere vil have, også selvom det betyder at nogle racer uddør og at andre racer tilpasses de ønsker hundeejere af i dag har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan det jo altid være "farligt" at skrive et indlæg i en tråd, man ikke har læst, men ovennævnte sætning får mig nu alliegevel til tastaturet.

 

For hvad i alverden er der galt i at producere de hvalpe som kan sælges og undlade at producere de hvalpe, som der ikke er efterspørgsel efter ??

 

Det er vel ikke opdrætteres ansvar, at alle hunderacer fortsat eksisterer om 25 år, eller at alle hunderacer forbliver uændrede i både udseende og temperament.

Jeg mener opdrættere bør producere de hunde, som de fleste købere vil have, også selvom det betyder at nogle racer uddør og at andre racer tilpasses de ønsker hundeejere af i dag har.

 

I mine øjne er der det galt at opdrætteren så ikke har nogen speciel interesse i den race vedkommende opdrætter, ikke nogen speciel viden, ikke nogen speciel interesse i at forbedre racen da de jo alligevel snart skal have en anden...

 

De opdrættere jeg kender har brugt flere år på at finde de rigtige avlsdyr og på at sætte sig ind i racen på godt og ondt, og al den viden får man jo ikke bare lige igen vedr. en ny race, så jeg kan godt have mine tvivl om hvor godt opdrætter så sætter sig ind i sine racer.

 

Du kan være enig eller uening, men hos mig ville sådan en opdrætter blive fravalgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan det jo altid være "farligt" at skrive et indlæg i en tråd, man ikke har læst, men ovennævnte sætning får mig nu alliegevel til tastaturet, selvom jeg intet kender til specialdogs.dk

 

For hvad i alverden er der galt i at producere de hvalpe som kan sælges og undlade at producere de hvalpe, som der ikke er efterspørgsel efter ??

 

Det er vel ikke opdrætteres ansvar, at alle hunderacer fortsat eksisterer om 25 år, eller at alle hunderacer forbliver uændrede i både udseende og temperament.

Jeg mener opdrættere bør producere de hunde, som de fleste købere vil have, også selvom det betyder at nogle racer uddør og at andre racer tilpasses de ønsker hundeejere af i dag har.

 

Jeg vil da hellere have en sund og rask hund, end en, der blot er avlet efter farve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
I mine øjne er der det galt at opdrætteren så ikke har nogen speciel interesse i den race vedkommende opdrætter, ikke nogen speciel viden, ikke nogen speciel interesse i at forbedre racen da de jo alligevel snart skal have en anden...

 

De opdrættere jeg kender har brugt flere år på at finde de rigtige avlsdyr og på at sætte sig ind i racen på godt og ondt, og al den viden får man jo ikke bare lige igen vedr. en ny race, så jeg kan godt have mine tvivl om hvor godt opdrætter så sætter sig ind i sine racer.

 

Du kan være enig eller uening, men hos mig ville sådan en opdrætter blive fravalgt.

 

Jamen jeg er delvist enig.:-)

At opdrætte hunde er et langtidsprojekt, så al planlægning uder 10 år virker useriøst.

Hvis jeg skal bruge mig selv som eksempel, besluttede jeg for ca 3 år siden, til at skifte race. Jeg har nu fundet den race, som jeg vil opdrætte fremover og planlægger at bruge yderligere 2-3 år til at sætte mig ind i racen og dens linier, før jeg køber min første avlshund. Denne hund vil så (hvis den er god nok) kunne få sit første hvalpekuld, når den er ca 3 år. Så alt i alt vil der være gået ca 9-10 år fra tanken opstod, til de første hvalpe er salgsklare.

Derfor blev jeg også lidt fornærmet, da Lab-Lovers indlæg nærmest beskrev, at opdrættere bare lige skifter til de racer der er størst efterspørgsel efter. I øvrigt stod der i det tidligere indlæg, at opdrætteren var stoppet med at avle på de racer, som der ikke var efterspørgsel efter, og det at stoppe, kan da heldigvis gøres fra den ene dag til den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Jeg vil da hellere have en sund og rask hund, end en, der blot er avlet efter farve..

 

Ja, selvfølgelig, men det ene udelukker vel ikke det andet.

( undskylder igen at jeg ikke har læst hele tråden, så mit svar virker måske forkert )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...