Hop til indhold

Kan vi egentlig selv finde ud af det der med at vælge race?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy
Har du kigget på en silken windhound:hjerte: De er noget af det smukkeste og ikke så store:blink:

 

Samme her! Men men men , desværrre er de ret så besværlige at få fat i :lun:

Der er kun få opdrættere i Europa.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 446
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst FrøkenWhipsy
Hold da op, det var ikke mange kenneler :genert: Det er nu ikke fordi jeg skal have en ny hund nu, overhovedet. Men man kan jo godt tænke lidt fremad, og jeg synes de er ualmindeligt smukke. (Og så lyder de rigtig dejlige)

Gad vide om der er nogen der opdrætter langhårede whippets i Danmark? :hmm:

 

 

hehe, nix. Men de er heller ikke "anerkendte" som race i DK nu, så mon ikke det kan forklare det.

Jeg kunne godt gå i gang med sådan et opdræt om et par år :roll:...Men det ender bare med jeg beholder dem alle SELV ! mwhahahhaha :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, nix. Men de er heller ikke "anerkendte" som race i DK nu, så mon ikke det kan forklare det.

Jeg kunne godt gå i gang med sådan et opdræt om et par år :roll:...Men det ender bare med jeg beholder dem alle SELV ! mwhahahhaha :drille:

 

Det var da en fremragende idé, altså med sådan et opdræt! :klap: Kan jeg forudbestille en hvalpe sådan ca. 7 år i forvejen tror du? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Det var da en fremragende idé, altså med sådan et opdræt! :klap: Kan jeg forudbestille en hvalpe sådan ca. 7 år i forvejen tror du? :mrgreen:

 

Ah - nu må du ikke forhaste dig Adele ! ...Lad os sige om 15 år :drille:

 

Jeg ved ikke hvorfor..men jeg synes altså de ligner lidt en pokémon..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
:shock: har lige googlet den, og nøøøøj :lun: sikke en lækker ulvehund :hjerte: ville det være meget slemt at tage sådan en lækker bisken med hjem fra USA :oops::mrgreen:

 

Den er nu fra England - men prisen :shock: ... den koster det samme som en dyr racehund med stamtavle ... og der er ikke udsigter til stamtavle på den, det næste lange stykke tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, nix. Men de er heller ikke "anerkendte" som race i DK nu, så mon ikke det kan forklare det.

Jeg kunne godt gå i gang med sådan et opdræt om et par år :roll:...Men det ender bare med jeg beholder dem alle SELV ! mwhahahhaha :drille:

 

Jeg står først på listen til at få en fra dig! Så er det afgjort! :mrgreen:

 

Og sorry for OT

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi står og skal finde en hund til min svigermor. Vil I hjælpe?

 

Hun er pensionist og ikke særlig mobil længere. Bor i et rækkehus med lille have. Den skal kunne nøjes med meget lidt motion, men har 90 kvm hus og haven til sin rådighed, som den selv kan spæne rundt i. Den skal være kærlig, stille og rolig og måske ikke for stor.

 

Hun har ikke så meget andet at gå op i, så den skal gerne kunne lide menneskeselskab og nusseri. Må gerne sådan følge med hende rundt i huset og være med i det hun nu laver. Og ellers synes det er hyggeligt, at ligge hos hende og se tv.

Min svigermor havde i sine unge dage schæfere og elsker stadig denne race, men sådan én kan hun i hvert fald ikke magte nu.

 

Jeg har selv tænkt på en havaneser, men kender ikke så meget til dem...synes bare de ser søde ud - især som hvalpe.

 

Nogen gode forslag?

 

Japanese chin, mops, pekingeser. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: har lige googlet den, og nøøøøj :lun: sikke en lækker ulvehund :hjerte: ville det være meget slemt at tage sådan en lækker bisken med hjem fra USA :oops::mrgreen:

 

Den er nu fra England - men prisen :shock: ... den koster det samme som en dyr racehund med stamtavle ... og der er ikke udsigter til stamtavle på den, det næste lange stykke tid.

og de er en "udbrydergruppe" fra dem der oprindeligt fremavlede "northern inuit", som er avlet på UKENDTE hunde, foremenltig af schæfer, huskey + andre racer, som IKKE var sundhedstjekkede, så der nu i alle disse linjer ligger nogle forfærdelige sygdomme. Der er RIGTIG meget fusk med disse racer, alle beskylder de andre for alt muligt, der er lavet flere "underracer" fordi ingen af dem kan enes, og hver gang opfinder de et nyt navn. Så hold jer langt væk ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det syntes jeg da :vedikke::mrgreen:

 

 

 

Der skal nok lige lidt mere power bag dyret, den skulle jo også gerne tænde lidt for at komme op i omdrejninger :lol:

 

Og ja, springet, dén dur nok ikke :???:

 

 

 

 

Nemlig, der mangler helt sikkert noget at gramse i :mrgreen: Og så siger den mig heller ikke så meget af udseene, de har nogle smukke hoveder, især de store og sorte, meeen, nej, jeg tror jeg springer over :engel:

 

 

 

Ha ha, ja en dag eller to, men for mit vedkommende kan der altså godt gå en uge hvor jeg ikke gider at lave noget, ud over en gå tur og lidt fodersøg... :blink:

 

Du har nok ret ang. Møffe :mrgreen: Selvom han pænt "gik til angreb" på Fox idag (jeg må se at sætte nogle "regler" op for den leg!).

 

bernerazuro:

 

Synes også du skal have en Aussie... og de kan sagtens træne IPO ;-)

Har en træningskammerat, som træner både PH og IPO med sin ene Aussie :blink:

 

aussies.dk

 

Hmm, men altså - er aussien ikke sådan, selvstændig? Kunne godt tænke mig sådan en rigtig arbejdsnarkoman :hjerte:

 

Kan du evt. skrive, hvorfor du ikke mener, at en brugsschæfer går? :engel:

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, men altså - er aussien ikke sådan, selvstændig? Kunne godt tænke mig sådan en rigtig arbejdsnarkoman :hjerte:

 

Det er jo ikke en border collie, men i hvert fald mine aussies, er arbejdsnakomaner, der kan og vil blive ved og ved og mine er også meget førefikseret og samarbejdene når vi træner!

 

Edit: Nu har jeg så også en teori om at mine er lidt milijøskadet af for meget omgang med BC'er, for de opføre sig altså meget lige sådan når vi arbejder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke en border collie, men i hvert fald mine aussies, er arbejdsnakomaner, der kan og vil blive ved og ved og mine er også meget førefikseret og samarbejdene når vi træner!

 

Edit: Nu har jeg så også en teori om at mine er lidt milijøskadet af for meget omgang med BC'er, for de opføre sig altså meget lige sådan når vi arbejder ;-)

 

Kunne måske godt være, at den kunne overvejes så :confused: Ved det ikke, må undersøge noget mere...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva' søren, er vant til uopdragenhed :mrgreen:

 

Hmmm, tænk, jeg har bare VOLDSOMT svært ved at se mig med en aussie :hmm:

 

Uopdragne, men rimeligt veltrænede :engel:

 

Det kan jeg altså ikke se at det skulle være så svært at forstille sig :vedikke:

Kan det blive meget mere berner-agtigt da :confused: Bare med mere; Tempo, arbejdsglæde og samarbejdsvilje :mrgreen:

 

Nu er Cody godt nok gammel, hørehæmmet og lidt grå i kanten, men altsåååå:

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
]Det er sørme svært. Hvis jeg skulle sige nogle linjer så ville det blive de gamle linjer' date=' som Twin Oaks mv. ..[/b']. Disse linjer er kendetegnet ekstrem høj "arbejdsmoral", mod, drive mv. - men det er også linjer som kan være lidt af en bundfuld for deres ejer og mange af dem har bevaret den oprindelig Aussies temp. som reservation, vagt og de kan være lettere skarpe i det.

 

minder lidt om min venindes hund,reserveret,kan ikke så godt lide mennesker han ikke kender,og gøer meget af ting:roll:

 

 

 

Jeg har en formodning om hvor den venindes Aussie stammer fra og I'm sorry to say, men det er ikke just arbejde og godt temperament som er min første tanke med disse linjer

 

er helt med:confused::confused:

hvor tror du den stammer fra da

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Du har nok ret ang. Møffe :mrgreen: Selvom han pænt "gik til angreb" på Fox idag (jeg må se at sætte nogle "regler" op for den leg!).

 

 

 

Hmm, men altså - er aussien ikke sådan, selvstændig? Kunne godt tænke mig sådan en rigtig arbejdsnarkoman :hjerte:

 

Kan du evt. skrive, hvorfor du ikke mener, at en brugsschæfer går? :engel:

 

dem jeg har set er meget selvstændige ihvertfald rimelig

 

har selv mødt en del aussier efterhånden og jeg har set både udstillings linjer og hyrdelinjer med gode arbegenskaber men aldrig en arbejdsnarkoman

 

så tænker jeg mere på bordere,evt kelpier,schæfere,maller,terv hvis man tænker hunde som gider arbejde hele evt visse jagthunde springer spaniels osv de har sjældent off dage men gider stort set 365 dage om året:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
bernerazuro:

 

Synes også du skal have en Aussie... og de kan sagtens træne IPO ;-)

Har en træningskammerat, som træner både PH og IPO med sin ene Aussie :blink:

 

aussies.dk

 

sagtens vil jeg da næppe mene

 

eksemplaret er vidst ham bubbaloo som træner så vidt jeg ved har han ingen brugsprøver endnu

 

og når man snakker om IPO træning er det vel generelt ikke 1 hund ud af 100 mulige der vil jo altid kunne findes noge eksemplarer som kan klare det men så snakker vi om enkelttilfælde som aussies forewer også nogenlunde skriver at det ikke ligger til racen men det er jo ikke ensbetydene med at der ikke er nogen

Link til indlæg
Del på andre sites

sagtens vil jeg da næppe mene

 

eksemplaret er vidst ham bubbaloo som træner så vidt jeg ved har han ingen brugsprøver endnu

 

og når man snakker om IPO træning er det vel generelt ikke 1 hund ud af 100 mulige der vil jo altid kunne findes noge eksemplarer som kan klare det men så snakker vi om enkelttilfælde som aussies forewer også nogenlunde skriver at det ikke ligger til racen men det er jo ikke ensbetydene med at der ikke er nogen

 

Han har en BPABC

Link til indlæg
Del på andre sites

Uopdragne, men rimeligt veltrænede :engel:

 

Det kan jeg altså ikke se at det skulle være så svært at forstille sig :vedikke:

Kan det blive meget mere berner-agtigt da :confused: Bare med mere; Tempo, arbejdsglæde og samarbejdsvilje :mrgreen:

 

Nu er Cody godt nok gammel, hørehæmmet og lidt grå i kanten, men altsåååå:

[media]

[/media]

 

Jamen, han er dyyygtiiii' :lun:

 

Nu er det ikke fordi jeg som sådan søger noget berner-agtigt :engel: Vil bare sætte pris på en vis størrelse og så kan jeg godt lide, når de er sådan lidt kraftigt bygget :mrgreen: Og prøver da også ihærdigt at skrue en god motivation på hos Møffe og synes da det går fint - meeeeen, hold kæft han kan være svært at komme i kontakt med nogen gange, uden for haven! Selv i haven finder han nogle gange en umåde interessant duft :stupid:

 

Men jeg vil i hvert fald prøve at undersøge aussien lidt! :5up: Og border collien og schæferen. Iiiih altså, forfærdeligt at man bor hjemme og ikke har noget arbejde - for ellers så var jeg hastigt igang med at finde hund nummer to nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bortset lige fra den samarbejdende del ikk :blink: Det er en herlig hund, men jeg tror bare jeg nøjes med at beundre den på afstand :genert:

 

SÅ usamarbejdende er de slet ikke, har du ikke mødt Samson? Bor du på Sjælland? (Har jeg sikkert spurgt om før :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uopdragne, men rimeligt veltrænede :engel:

 

Det kan jeg altså ikke se at det skulle være så svært at forstille sig :vedikke:

Kan det blive meget mere berner-agtigt da :confused: Bare med mere; Tempo, arbejdsglæde og samarbejdsvilje :mrgreen:

 

Nu er Cody godt nok gammel, hørehæmmet og lidt grå i kanten, men altsåååå:

[media]

[/media]

 

Hvor er han dygtig og kær!!! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...