Hop til indhold

Samson har fået konstateret fem former for allergi


Buju
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Spændende, jeg glæder mig til at høre, hvilke hippiemetoder du pludselig skal kaste dig ud i. :mrgreen:

 

I know, jeg er heller ikke meget for det:mrgreen:

Min egen dyrlæge synes også det lød spændende og han ville meget gerne vide det hvis vi fik gode resultater. Alternativt sagde han at vi kunne prøve med barf, jeg havde ham ellers mistænkt for at være lidt traditionel, men jeg er da blevet positivt overrasket.

Og så tror jeg måske også det hænger sammen med at han ikke havde lyst til at skulle stikke en nål i Samson 12 gange det næste halve år - efter Samson blev kastreret har han ikke været synderligt begejstret for dyrlægen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I know, jeg er heller ikke meget for det:mrgreen:

Min egen dyrlæge synes også det lød spændende og han ville meget gerne vide det hvis vi fik gode resultater. Alternativt sagde han at vi kunne prøve med barf, jeg havde ham ellers mistænkt for at være lidt traditionel, men jeg er da blevet positivt overrasket.

Og så tror jeg måske også det hænger sammen med at han ikke havde lyst til at skulle stikke en nål i Samson 12 gange det næste halve år - efter Samson blev kastreret har han ikke været synderligt begejstret for dyrlægen:blink:

 

Nej, sådan havde Tyson det sjovt nok også. Åbenbart er de der hankønsvæsner ikke så meget for at blive skåret i og få hevet kuglerne ud. :vedikke::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver godt nok spændende at høre hvad Gudrun har at sige til ham :5up:

 

Vi er i hvert fald blevet positivt overraskede over hvad hun kunne gøre for Tacco. Og så skla jeg hilse fra tacco og sige at det slet ikke er at være ved dyrlæge når man besøger Gudrun, det er ligesom at komme i himlen, guffer der falder ned foran en hele tiden :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal Samson og jeg op og besøge Gudrun i dag, det bliver spændende at høre hvad hun mener der kan gøres for ham.

 

Jeg er alligevel i Jylland i 14 dage, så vi kan nok også godt nå et opfølgende besøg inden jeg skal hjem. Jeg krydser fingre for at hun kan hjælpe os.

 

Jeg krydser hundens ben for et godt besøg!!

 

Min veninde har nåed røgelse du sikkert godt må få :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi tilbage, og jeg kan da kun sige som alle andre herinde, at hende Gudrun er en super behagelig person, der virkelig gør alt for at hunden skal føle sig godt tilpas og tager sig rigtig god tid.

Da Samson så det dumme dyrlægebord synes han dog alligevel hellere at han ville hjem, men vi fik ham ind og senere op på bordet. Gudrun fik allernådigst lov at mærke på ham (indtil hun vist kom til at gøre et eller andet, så synes Samson at det kunne være nok, og så lod hun ham være).

 

Generelt sagde hun at han var en hund i rigtig fin balance, og at han var en 'jordhund'. Dermed mente hun også, at vi faktisk bare ved at justere på kosten kunne komme af med allergien. Så foder skal han have nogenlunde det modsatte af hvad han har fået indtil nu (hvilket jo giver god nok mening), da han er lidt for 'varm'.

 

Så halvt hjemmelavet (men ikke lam, kylling, vildt laks og andre 'varme' madvarer som jo nærmest kun er det vi har givet ham:oops:) og halvt allergitørfoder. Og så må han gerne lige tage halvandet kg. på.

 

Så ingen alternative urter osv. til os, hun mente som sagt at det kun er nødvendigt at justere på kosten:mrgreen:

 

Vi skal derop igen på næste torsdag, så må vi se om det har hjulpet, jeg har i hvert fald tænkt mig at følge planen til punkt og prikke.

 

Og så sagde hun også at han havde brug for at blive nusset rigtig meget, så det må jeg hellere skrue gevaldigt op for:blink:

Nåh ja, og at vide at vi ville beskytte ham hvis der var nogen der var 'onde' ved ham (ligesom vores nuværende dyrlæge vist har været).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare godt at høre :banan:

 

Hvilke kødtyper må han så få ?

 

Ja, det er da super fedt hvis det virkelig er det eneste vi behøver at ændre.

 

Han må få lys fisk, kalkun, svin, and, kanin - og de lidt mere specielle som alligator, frø, haj og skildpadde:mrgreen:

 

Og når der kommer balance i tingene så må han sikkert også godt få lidt kylling og vildt, men nu skal han lige starte med det kolde.

 

Bliver virkelig spændende om det virker da jeg jo ikke normalt er til sådan noget 'alternativt noget':mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig til at følge med, hvordan det går. :-D

 

Hvor kan du mon få kanin henne ?

 

Som jeg har skrevet før, har jeg også super gode erfaringer med Gudruns behandling. :5up:

 

Hehe, det ved jeg ikke lige - men det bliver nok heller ikke en del af blandingen lige i første omgang, tror jeg holder mig til de 'nemme' til at starte med:mrgreen:

 

Jeg glæder mig også rigtig meget til at se hvordan det kommer til at gå

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det ved jeg ikke lige - men det bliver nok heller ikke en del af blandingen lige i første omgang, tror jeg holder mig til de 'nemme' til at starte med:mrgreen:

 

Jeg glæder mig også rigtig meget til at se hvordan det kommer til at gå

 

Spændende historie!!! og jeg håber det vil hjælpe Samson.

 

Jeg kunne forestille mig at Dansk kaninavlerforening kan hjælpe dig, for jeg har ihvertfald set på et par hjemmesider at nogle slagter selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh håber det virker!

 

Jeg forstår slet ikke opdelingen i koldt og varmt kød? Først tænkte jeg lyst kød / rødt kød, men kylling er jo lyst kød?

 

Tror nu det er rimelig nemt at få fat i kanin. Men vi skal gå frossen hare spor til foråret, så det er måske snyd at give ham det :engel:

 

Dejligt at høre at hun var så sød! Om hun så har ret eller ej.

 

Jeg postede linket til vores dyrlæge til dig et eller andet sted, men jeg ved ikke om det er en god ide, eller om Samson vil føle det endnu mere krænkende, at en dyrlæge kom i hans hjem. Ellers er det måske noget med at starte blidt med hende, men det koster selvfølgelig stadigvæk, at få en dyrlæge til "bare at komme forbi"..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver heller ikke 100% mening for mig med det kolde/varme kød ift. rødt/hvidt. Men jeg har fået en liste over hvad han må få og ikke få, så den holder jeg mig bare til. Pt. skal jeg dog bare til at lave en blanding med fisk, så kaninus kommer nok til at vente et stykke tid - det er ikke sådan at han skal have det, det står bare på listen over kød der er ok.

 

Mht. dyrlægen, så snakker jeg lige med Anders om det, vi skal jo op til Gudrun igen næste torsdag til opfølgning, men derefter skal vi måske lige tage op til overvejelse om vi skal fortsætte med ham vi har når nu Samson er så utryg ved ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle jeg have taget nogle kaniner med hjem til dig, da vi lavede kaninslæb i Hareskoven med træningsholdet forrige søndag. Der var masse af frosne ninuser i overskud. :mrgreen:

 

Lyder ellers godt at I bare skal ændre i hans foder. Selvfølgelig ærgerligt at I lige havde købt en sæk Wolfsblut, men det er jo en lille pris at betale, hvis Samson kan leve helt symptomfrit. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle jeg have taget nogle kaniner med hjem til dig, da vi lavede kaninslæb i Hareskoven med træningsholdet forrige søndag. Der var masse af frosne ninuser i overskud. :mrgreen:

 

Lyder ellers godt at I bare skal ændre i hans foder. Selvfølgelig ærgerligt at I lige havde købt en sæk Wolfsblut, men det er jo en lille pris at betale, hvis Samson kan leve helt symptomfrit. :blink:

 

Hey, sig lige til hvis i skal lave kaninslæb igen - og hvis man kan få lov at deltage som gæst, det tror jeg måske Samson godt gad.

 

Jeg har forresten lige meldt mig til det aktiverings/træningshold i Søndermarken, det kan jo være vi ses

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, en foderændring, det er jo noget værre hokus pokus. :mrgreen::drille:

 

Så så unge dame:mrgreen:

Varm/kold mad ift. den opdeling hun arbejder med er lidt hokus pokus for mig:oops:

 

Til gengæld var det da dejligt at høre at hun mente, at Samson på alle andre områder havde det rigtig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...