Hop til indhold

Har du erfaring med overfald begået af en kamphund?


Nollike
 Share

Har du personlige erfaringer med overfald begået af kamphunde?  

108 stemmer

  1. 1. Har du personlige erfaringer med overfald begået af kamphunde?

    • Nej, hverken min hund eller hunde i min omgangskreds er blevet overfaldet
      57
    • Ja, min egen hund er blevet overfaldet af en kamphund
      9
    • Ja, min egen hund + hund(e) i min omgangskreds er blevet overfaldet
      7
    • Min egen er ikke blevet overfaldet, men der er hund(e) i min omgangskreds som er blevet overfaldet
      35
    • Ved ikke
      0


Recommended Posts

I de kamphundedebatter der jævnligt kører herinde bliver der altid efterlyst statistikker omkring overfald, men da de ikke eksisterer, strander en del af debatten der. Derfor bliver jeg lidt nysgerrig og tænker at vi kan lave vores egen lille statistik, for det er da faktisk interessant. Selv om den jo ikke bliver endegyldig rigtig, så kan den da give et hint i retning af hvor galt det er mht. overfald begået af kamphunde. Så ved jeg godt at der dukker spørgsmål op som "hvad er et overfald", "hvad hvis flere kender den samme hund, så bliver det overfald jo registreret flere gange osv. osv." men mon ikke det går alligevel? Jeg er i hvert fald nysgerrig og håber at I vil stemme. Et overfald i denne forbindelse betyder at en kamphund (efter svarerens definition ;-)) har angrebet en anden hund med svære skader til følge (=dyrlægebesøg, "sammenlapning", svære psykiske mén eller lignende)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Både og... Stella er blevet overfaldet 2 gange af løse amstaffer og bidt af en schæfer.

 

Amstafferne lavede minimale fysiske skader fordi vi var to mennesker der på mirakuløs vis reagerede ekstremt hurtigt. Schæferen var faktisk den der lavede de største skader :???:

 

Psykisk set har alle overfald efterladt mén, ikke kæmpe store, men de er der.

 

Hvad gælder dét som? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg underlader bare at stemme :blink: er blevet overfaldet af en kamphund med psykiske problemer til følge, men er blevet bidt 2 gange af 2 schæfer i dage op til overfaldet. Så falder uden for kategori.

Men min fasters hund er blevet overfaldet af en blandings hund lignede en pittbul, med dalmatiner prikker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Luna blev i sommers overfaldet af en amstaff hanhund, da hun i snor var på vej hjem fra overboens kolonihave - med overboen, som fører.

 

Overboen, en 70 årig kvinde, slog løs på hunden med Luna's snor og halsbånd (som Luna fik hevet sig ud af under overfaldet), den slap og hun blev ved med at slå, så den ikke kunne få fat igen og derefter flygtede lidt på afstand.

 

Der var også en tæve, men hun deltog ikke i overfaldet.

 

Senere, da folk forsøgte at indfange hundene, der både før og efter Luna's overfald, rendte rundt i de forskellige haver, gik hanhunden til angreb på formanden i foreningen.

 

Luna fik en del "lettere" skrammer og et dybt sår, der måtte syes. Som dyrlægen sagde, havde hun ikke så meget løs halshud, havde hun ikke været her nu.

 

Derudover har vi en amstaff-tæve i nabo-opgangen, der - hvis hun fik muligheden - ville overfalde Luna. Der bliver tjekket meget grundigt før vi går ud af opgangen, hver eneste gang, vi skal ud

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Både og... Stella er blevet overfaldet 2 gange af løse amstaffer og bidt af en schæfer.

 

Amstafferne lavede minimale fysiske skader fordi vi var to mennesker der på mirakuløs vis reagerede ekstremt hurtigt. Schæferen var faktisk den der lavede de største skader :???:

 

Psykisk set har alle overfald efterladt mén, ikke kæmpe store, men de er der.

 

Hvad gælder dét som? :vedikke:

 

Det må du selv vurdere :vedikke: Hvis du er rigtig meget i tvivl så må du jo klikke på "ved ikke" muligheden....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg underlader bare at stemme :blink: er blevet overfaldet af en kamphund med psykiske problemer til følge, men er blevet bidt 2 gange af 2 schæfer i dage op til overfaldet. Så falder uden for kategori.

 

Nu er det jo overfald hund til hund vi snakker om, det med mennesker tror jeg ikke at der er ret mange herinde der vil påstå at kamphunde står mere for end alle mulige andre, måske snarere tværtimod :blink:

 

Men min fasters hund er blevet overfaldet af en blandings hund lignede en pittbul, med dalmatiner prikker...

 

Så hører du jo til i kategorien "min egen er ikke blevet overfaldet, men hunde i min omgangskreds er" :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du selv vurdere :vedikke: Hvis du er rigtig meget i tvivl så må du jo klikke på "ved ikke" muligheden....

Jamen jeg kategoriserer dem bestemt som overfald - det er jeg også ret sikker på at Stella gør :mrgreen:

 

De passede bare ikke helt ind under din beskrivelse med store fysiske og psykiske skader - for her drejede sig blot om skrammer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo overfald hund til hund vi snakker om, det med mennesker tror jeg ikke at der er ret mange herinde der vil påstå at kamphunde står mere for end alle mulige andre, måske snarere tværtimod :blink:

mente også hund til hund.

Mangler at kunne stemme på det IKKE var en kamphund. Sorry to say so, men en lidt farvet "afstemning"

 

Så hører du jo til i kategorien "min egen er ikke blevet overfaldet, men hunde i min omgangskreds er" :genert:

ja, men vil gerne stemme på overfaldet af anden hund og overfald af kamp.

man kan kun stemme på 1 ting jo, ikke multichoice.

Og når vi har været ude for flere ting, kan jeg jo kun vælge det jeg synes er væsentligt :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg kategoriserer dem bestemt som overfald - det er jeg også ret sikker på at Stella gør :mrgreen:

 

De passede bare ikke helt ind under din beskrivelse med store fysiske og psykiske skader - for her drejede sig blot om skrammer!

 

Den beskrivelse var for at undgå at almindelige hundeuenigheder røg med i afstemningen, det ville være uretfærdigt. Det er sgu svært at lave en afstemning som passer på alt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

mente også hund til hund.

Mangler at kunne stemme på det IKKE var en kamphund. Sorry to say so, men en lidt farvet "afstemning"

 

ja, men vil gerne stemme på overfaldet af anden hund og overfald af kamp.

man kan kun stemme på 1 ting jo, ikke multichoice.

Og når vi har været ude for flere ting, kan jeg jo kun vælge det jeg synes er væsentligt :o)

 

Ja selvfølgelig er den farvet, det er for at belyse om folks hunde er blevet overfaldet af kamphunde... Hvad skulle jeg ellers have givet som afstemningsmuligheder? En lang liste med gravhunde, beagler, chihuahua osv. på for at dække alle racer? Det er jo for at lave en, omend noget beskeden, analyse af hvor stort problemet med kamphunde reelt er og så kan det da ikke nytte at spørge om folks hunde også er blevet overfaldet af en dalmantiner? :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

analyse af hvor stort problemet med kamphunde reelt er og så kan det da ikke nytte at spørge om folks hunde også er blevet overfaldet af en dalmantiner? :vedikke:

hvorfor ikke? overfaldene fra en kamphund skal vel også set i kontrats til andre racer? om problemet KUN er nogle racer eller hvad?

For hos os "fører" andre racer end kamphunde jo...

 

Nok bare mig, men melder mig ud af denne tråd igen :vinken:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor ikke? overfaldene fra en kamphund skal vel også set i kontrats til andre racer? om problemet KUN er nogle racer eller hvad?

For hos os "fører" andre racer end kamphunde jo...

 

Nok bare mig, men melder mig ud af denne tråd igen :vinken:

 

Ja du må meget undskylde mig, men jeg har svært ved at se dine indvendinger som andet end tøsefornærmethed :vedikke: Vi snakker om de her overfald som har fatale følger (som kunne være kommet i medierne f.eks.)og det er muligt at jeg ikke har fået afdækket alle aspekter af problemstillingen og det beklager jeg naturligvis dybt, jeg skal nok tænke mig bedre om en anden gang og rådføre mig med et ekspertpanel før jeg opretter en afstemning... Jeg formoder, at hvis afstemningen falder ud til kamphundenes fordel (at der ikke er ret mange som har personlige erfaringer) så er resultatet lidt mere anvendeligt end hvis den har det modsatte resultat?

 

Ej, nu er det sgu mig der bliver tøsefornærmet :fornaermet:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund blev overfaldet af en ambull, der desværre nåede at sætte tænderne i flere hunde inden den blev aflivet (da det gik ud over kærestens hund fik ejeren vist nok).

 

En af mine veninder kender en ældre dame hvis lille blandinghund blev slået ihjel af to ambulls.

 

En af de faste "hundeluftere", ude i den hundeskov jeg går i, måtte aflive sin amstaff da den hoppede over et hegn og overfald en hund på fortovet. Familien turde ikke beholde hunden, da de allerede inden overfaldet var blevet utrygge ved den.

 

Sad ved siden af en dame inde i Bernsdorffparken der kunne berette at hun havde overværet en kamphund overfalde en anden hund (jeg husker ikke racerne nu) hvor ejeren af kamphunden havde overfaldet ejeren af den anden hund bagefter. :shock::???:

 

Disse episoder er umiddelbart hvad jeg kan huske indenfor de sidste ca. 5 år (hvis jeg skal holde mig til episoder, der har krævet dyrlægebesøg og hvor det ikke kan være opkørt sladder). Til sammenligning kan jeg faktisk kun komme på to tilfælde med andre typer og det var en broholmer der havde dræbt en 10 uger gammel labrador og en husky der havde bidt en dværgpincher i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Min datters hund blev overfaldet (hund kom løbende fra afstand) 3 gange af 3 forskellige hunde. Alle hanner af kamphundetype.

MIn datter har forstand på hunde så hun har ikke taget fejl af hundetypen.

 

Alle gange meldt til policen, det ene overfald blev endda overværet af en betjent som var på stedet, ingen repressalier.

 

Lobo måtte alle gange til dyrlægen og kiropraktor. Den ene gang var en søndag - ganske dyrt.

 

To af overfaldene skete i Gentofte, det ene midt på hovedgaden.

 

Den ene gang ringede min datter chokeret og stortudende til mig lige efter overfaldet og i baggrunden kunne jeg høre at hun blev truet fordi hundeejeren med "hjælpere", troede hun ringede til politiet.

 

Selv har jeg ikke oplevet tilsvarende, men jeg vælger også med omhu hvor jeg vil gå med mine hunde - og jeg bor på landet.

 

En bekendt af mig fik overfaldet sin schäferhan at to amstafflignende "ejerløse" hunde ved Faxe kalkbrud.

 

Hunden og ejeren var centimeter fra at blive skubbet ned ad skrænten og ned i selve bruddet.

 

En anden bekendt fik slået sin lille hund ihjel af en kamphundetype. Et rusk et knæk - færdig

 

Det er dem jeg lige kan huske - det blev til 5 tilfælde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
mente også hund til hund.

Mangler at kunne stemme på det IKKE var en kamphund. Sorry to say so, men en lidt farvet "afstemning"

 

ja, men vil gerne stemme på overfaldet af anden hund og overfald af kamp.

man kan kun stemme på 1 ting jo, ikke multichoice.

Og når vi har været ude for flere ting, kan jeg jo kun vælge det jeg synes er væsentligt :o)

 

Jeg synes det er en god mulighed for at se, om man bare råber "ulv" når det drejer sig om kamphundetyper eller om man faktisk har oplevet/kender nogen der har oplevet at få deres hund overfaldet.

 

Som nævnt har vi oplevet/kender til 5 overfald fra denne hundetype allesammen indenfor to år

 

I samme tidsrum har der ikke været overfald på de samme hunde fra andre hunde

 

Selv er jeg blevet bidt tre gange. De to var schäfere, den tredje var en beagle, men det har ikke noget med denne afstemning at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok stem i den øverste, da jeg går udfra at der er KUN tale om kamphunde..

Jeg selv er blevet bidt af en terrie og en ruhåret men de går jo ikke i den kategori.

 

Præcis, der er KUN tale om kamphunde så alt andet skal udelades :5up: (og i øvrigt handler det kun om hunde, menneskebid skal også udelades og også bid på lus og lopper :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen Ozzie er heldigvis aldrig blevet overfaldet af nogen hund... men i min hundeomgangskreds er 3 hunde blevet overfaldet af amstafflignende hunde. Den ene fik næsten bidt et øre af, og de to andre fik store sår på siden/benene. En fjerde hund i omgangskredsen er blevet væltet og fik mindre bidsår i halsen forårsaget af en amerikansk bulldoglignende hund.

 

(Overfald af andre racer der kender jeg en hund som fik mindre bidsår i hovedet forårsaget af en dansk svensk gårdhund og jeg kender en lablanding som to gange har bidt andre hunde.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal det være et angreb med fuld kontakt, eller tæller det som angreb da jeg smed Petrine i skraldespand og hund flænsede skraldespanden :hmm:

 

Det ved jeg faktisk ikke Petrine :cry: Den er jo lidt i en gråzone :vedikke: For du er sikkert ikke i tvivl om hvad der ville være sket hvis ikke du havde smidt hende i skraldespanden, men omvendt skete der jo ikke noget fordi du var hurtig, så :vedikke: Jeg skulle have lavet en "næsten"-knap :genert: Den bør nok ikke tælle i denne statistik, for der var jo ikke noget angreb. Heldigvis!!

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Hverken jeg eller mine hunde er nogen sinde blevet overfaldet af en hund af kamphundetypen, medens jeg har haft dem.

Der har dog været episoder hvor det kunne have gået grueligt galt da min Rottweiler han mødte en kamphundetypehund som gerne ville i indfight.:slem:

 

Men der skete ikke noget for vi havde begge snor på vores hunde som vi godt kunne holde selvom hundene stod på bagbenene for at komme tættere på så de kunne "snakke".

 

Men jeg er blevet bidt af en Cocker Spaniel engang. Men det er jo ikke en kampkøter, og jeg er vidst ikke en hund. :blink:

 

Hvad så Nollike: Må man så ikke være med i kaphunde debatten mere? :vedikke::oops:

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har stemt, at hverken Bamse eller nogen vi kender er blevet overfaldet af en kamphund - Der er også meget få af dem her i området, og dem der er, er i snor og opføre sig pænt.

 

Men tilgengæld tæller schæfere, labrador og en vis tysk ruhår godt i statestikkerne heromkring i stedet :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa er ikke blevetb idt af en kamphund, heller ikke af andre hunde. Men hun og Speedy er været meget tæt på at blive overfaldet af to Amstaffer, men heldigvis var Jan hurtig.

 

2 af Groas venner er blevet bidt af Amstaffer, den ene måtte aflives :cry:

 

Jeg er ingen hund, men er blevet bidt af, Gravhund, Irst Setter, Schäfer og Amsatfbl.

Redigeret af Gryn
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Har stemt at ingen jeg kender eller jeg selv har oplevet overfald fra kamphund...det eneste tilfælde jeg(ved jo ikke alt) kan komme i tanke om har været i medierne fra byen her, var det modsatte tilfældet...noget slædehund-agtigt overfaldt en amstaff...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...