Hop til indhold

Kan jeg det?


Gæst Galle
 Share

Recommended Posts

Halløj :vinken:

 

Jeg sidder her med Emma og tænker, må man gerne bruge godbidder til at lærer Emma noget? Altså hun vil ikke blive tyk af 10 minuts træning om dagen? Kan man godt tillade sig det ?

 

På forhånd tak (:

 

Ps: Jeg ved det lyder dumt:oops: Men vi er førstegangs hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja da, naturligvis kan du det -det gør alle vi andre :blink:

 

For at undgå at det sætter sig for meget på sidebenene, kan du gøre et af to ting; Enten tager du en del af hendes daglige foderration fra og bruger som belønning når I træner, eller du kan benytte andre former for godbidder -kylling, pølse, ost, frikadelle osv., men så trække lidt fra i hendes fodermængde, så hun får en smule mindre foder.

 

Jeg gør selv det sidste, mange andre gør det første, men det er jo op til dig, hvad du vælger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan trække godbidderne fra hendes daglige mængde foder. Så burde det ikke være et problem - og ja, du må hellere end gerne bruge godbidder :-)

 

Okay, tak for det hurtige svar (: Men lige nu kan jeg ikke trække det fra hendes foder, for hun har spist:stupid:Kan jeg så stadig træne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Er det en hvalp? HUn ser ikke så gammel ud på billedet...

 

Og er hun rigtig glad for sin mad? for så kan du jo bare bruge hendes foder til godbidder - jeg bruger selv Jasons foder til at træne hjemme og nogle lidt lækrere til når vi træner med ydre påvirkning

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da, naturligvis kan du det -det gør alle vi andre :blink:

 

For at undgå at det sætter sig for meget på sidebenene, kan du gøre et af to ting; Enten tager du en del af hendes daglige foderration fra og bruger som belønning når I træner, eller du kan benytte andre former for godbidder -kylling, pølse, ost, frikadelle osv., men så trække lidt fra i hendes fodermængde, så hun får en smule mindre foder.

 

Jeg gør selv det sidste, mange andre gør det første, men det er jo op til dig, hvad du vælger :-D

 

Vi har prøvet at bruge foderpillerne, men de skal blødgøres for hun kan spise dem:damn: Så det er ret irreterne at træne med hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en hvalp? HUn ser ikke så gammel ud på billedet...

 

Og er hun rigtig glad for sin mad? for så kan du jo bare bruge hendes foder til godbidder - jeg bruger selv Jasons foder til at træne hjemme og nogle lidt lækrere til når vi træner med ydre påvirkning

 

Hun er nu 10 uger (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet at bruge foderpillerne, men de skal blødgøres for hun kan spise dem:damn: Så det er ret irreterne at træne med hende

 

OK, jeg bruger heller aldrig hunden tørfoder til træning, i stedet bruger jeg som sagt kylling, frikadelle, ost osv. og så giver jeg bare hunden en smule mindre tørfoder når den bliver fodret, så udligner det lidt sig selv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også prøve at bruge Frolic :blink: det bruger jeg og hun vil gøre ALT for dem :mrsgreen:

 

Og de indeholder nærmest ingenting, så hun blir ikke mæt af dem. Det smarte er at en stor pose koster 25 kr. i Fakta og hver Frolic kan knækkes i 4 dele :5up:

 

[media]http://images.superbest-web.facility.dir.dk/Produkter/Husholdning/Dyremad/Hundefoder/a08a5d6426310d2ce5b2345acf3383eb.jpg[/media]

 

De er GULD værd! Men pas på med at give for mange...det skader ikke men hunden får helt rød afføring :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også prøve at bruge Frolic :blink: det bruger jeg og hun vil gøre ALT for dem :mrsgreen:

 

Og de indeholder nærmest ingenting, så hun blir ikke mæt af dem. Det smarte er at en stor pose koster 25 kr. i Fakta og hver Frolic kan knækkes i 4 dele :5up:

 

[media]http://images.superbest-web.facility.dir.dk/Produkter/Husholdning/Dyremad/Hundefoder/a08a5d6426310d2ce5b2345acf3383eb.jpg[/media]

De er GULD værd! Men pas på med at give for mange...det skader ikke men hunden får helt rød afføring :lol:

 

Det er nemlig rigtigt :mrgreen:

 

Og så for at vende lidt tilbage til emnet;

Hvis din hund ikke er så kræsen kan du også bruge f.eks. små stykker gulerod, æble og hvad man ellers kan finde på :-D Så bliver hun ihvertfald ikke for tyk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Du kan også prøve at bruge Frolic :blink: det bruger jeg og hun vil gøre ALT for dem :mrsgreen:

 

Og de indeholder nærmest ingenting, så hun blir ikke mæt af dem. Det smarte er at en stor pose koster 25 kr. i Fakta og hver Frolic kan knækkes i 4 dele :5up:

 

[media]http://images.superbest-web.facility.dir.dk/Produkter/Husholdning/Dyremad/Hundefoder/a08a5d6426310d2ce5b2345acf3383eb.jpg[/media]

 

De er GULD værd! Men pas på med at give for mange...det skader ikke men hunden får helt rød afføring :lol:

 

ville nu ikke bruge frolic til en hvalp af den størrelse (10 ugers corgi) :blink:

 

 

 

 

pst - rød afføring er INGENTING - jeg har prøøvet at jason kom med BARBIEPINK afføring!! Det gav grund til bekymring!!! Indtil jeg fandt ud af at han havde guffet en pose kattemaltpiller som min sambo havde liggende - de var nemlig skrigende pink :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også prøve at bruge Frolic :blink: det bruger jeg og hun vil gøre ALT for dem :mrsgreen:

 

Og de indeholder nærmest ingenting, så hun blir ikke mæt af dem. Det smarte er at en stor pose koster 25 kr. i Fakta og hver Frolic kan knækkes i 4 dele :5up:

 

[media]http://images.superbest-web.facility.dir.dk/Produkter/Husholdning/Dyremad/Hundefoder/a08a5d6426310d2ce5b2345acf3383eb.jpg[/media]

De er GULD værd! Men pas på med at give for mange...det skader ikke men hunden får helt rød afføring :lol:

 

 

pssst... lige det med at de ikke skader... har nu fra 2 forskellige dyrlæge fået at vide, at de "oftere" ser tendens til analkirtel problemer ved hunde der får mange "frolic" agtige godbidder istedet for fx kødgodbidder... Ingen af dem ville lægge hovedet på blokke, men havde blot noteret sig denne "tendens"...

 

Herhjemme har vi foræret vores 4 kg Frolic væk og bruger nu KUN rent kød i håbet om at vi ikke længere skal bøvle med det...

 

Totalt OT, undskyld til trådstarter...

 

Træn endelig - brug hvad du har af pålægsrester i køleskabet og skær det i små bitte stykker, hvis I ikke lige har andet liggende...

Link til indlæg
Del på andre sites

pssst... lige det med at de ikke skader... har nu fra 2 forskellige dyrlæge fået at vide, at de "oftere" ser tendens til analkirtel problemer ved hunde der får mange "frolic" agtige godbidder istedet for fx kødgodbidder... Ingen af dem ville lægge hovedet på blokke, men havde blot noteret sig denne "tendens"...

 

Herhjemme har vi foræret vores 4 kg Frolic væk og bruger nu KUN rent kød i håbet om at vi ikke længere skal bøvle med det...

 

Totalt OT, undskyld til trådstarter...

 

Træn endelig - brug hvad du har af pålægsrester i køleskabet og skær det i små bitte stykker, hvis I ikke lige har andet liggende...

 

Vi har masser af godbider :-D Vis Emma kunne få fat på dem, ville hun rigtig guffe sig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

pssst... lige det med at de ikke skader... har nu fra 2 forskellige dyrlæge fået at vide, at de "oftere" ser tendens til analkirtel problemer ved hunde der får mange "frolic" agtige godbidder istedet for fx kødgodbidder... Ingen af dem ville lægge hovedet på blokke, men havde blot noteret sig denne "tendens"...

 

Herhjemme har vi foræret vores 4 kg Frolic væk og bruger nu KUN rent kød i håbet om at vi ikke længere skal bøvle med det...

 

Det oplevede jeg også med Frolic, jeg holder mig langt væk fra den slags godbidder. Jeg brugte en overgang Frolic til Sitto, der gik ikke længe før hendes analkirtler blev så betændte, og fortsatte med at være det, at de måtte opereres væk.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

ville nu ikke bruge frolic til en hvalp af den størrelse (10 ugers corgi) :blink:

 

 

 

 

pst - rød afføring er INGENTING - jeg har prøøvet at jason kom med BARBIEPINK afføring!! Det gav grund til bekymring!!! Indtil jeg fandt ud af at han havde guffet en pose kattemaltpiller som min sambo havde liggende - de var nemlig skrigende pink :???:

 

For store? nej da! de kan jo knækkes :mrgreen:

 

pssst... lige det med at de ikke skader... har nu fra 2 forskellige dyrlæge fået at vide, at de "oftere" ser tendens til analkirtel problemer ved hunde der får mange "frolic" agtige godbidder istedet for fx kødgodbidder... Ingen af dem ville lægge hovedet på blokke, men havde blot noteret sig denne "tendens"...

 

Herhjemme har vi foræret vores 4 kg Frolic væk og bruger nu KUN rent kød i håbet om at vi ikke længere skal bøvle med det...

 

Totalt OT, undskyld til trådstarter...

 

Træn endelig - brug hvad du har af pålægsrester i køleskabet og skær det i små bitte stykker, hvis I ikke lige har andet liggende...

 

Okay har jeg godt nok aldrig hørt :vedikke: men mon ikke der menes når det blir brugt som hovedfoder, for dér er det absolut ikke godt :???: men som godbidder er da geniale, jeg har altid frolic i lommerne for det er det eneste izzie reagere 100% på uanset hvor tørre og kedelige de så er blevet :vuf:

Og så er de billige og nemme at bruge til træning, for det er squtte helt billigt at træne med rent kød :vedikke:

 

Men er helt enig med jer i at overdreven forbrug kan være skadeligt, men sådan er det jo med alting :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

For store? nej da! de kan jo knækkes :mrgreen:

 

 

 

Okay har jeg godt nok aldrig hørt :vedikke: men mon ikke der menes når det blir brugt som hovedfoder, for dér er det absolut ikke godt :???:men som godbidder er da geniale, jeg har altid frolic i lommerne for det er det eneste izzie reagere 100% på uanset hvor tørre og kedelige de så er blevet :vuf:

Og så er de billige og nemme at bruge til træning, for det er squtte helt billigt at træne med rent kød :vedikke:

 

Men er helt enig med jer i at overdreven forbrug kan være skadeligt, men sådan er det jo med alting :blink:

 

nej, vi taler om hunde som får dem som godbidder - det har Karla altid fået og desværre har hun ofte haft analkirtel problemer... det kom op under de sidste 2 besøg - hos 2 forskellige dyrlæger - vedr. analkirtelbetændelse... hvor de begge nævner, at de har noteret sig denne tendens hos hunde der får mange købe-godbidder af "frolic-varianten" du ved bløde, salt/mælkefedt holdige...

 

Jeg siger ikke det nødvendigvis er rigtigt - der var jo heller ingen af dem der påstod det som en sandhed - blot som en "tendens" de havde observeret blandt deres analkirtel-patienter...

Link til indlæg
Del på andre sites

pssst... lige det med at de ikke skader... har nu fra 2 forskellige dyrlæge fået at vide, at de "oftere" ser tendens til analkirtel problemer ved hunde der får mange "frolic" agtige godbidder istedet for fx kødgodbidder... Ingen af dem ville lægge hovedet på blokke, men havde blot noteret sig denne "tendens"...

 

Herhjemme har vi foræret vores 4 kg Frolic væk og bruger nu KUN rent kød i håbet om at vi ikke længere skal bøvle med det...

 

Totalt OT, undskyld til trådstarter...

 

Træn endelig - brug hvad du har af pålægsrester i køleskabet og skær det i små bitte stykker, hvis I ikke lige har andet liggende...

 

Undskyld til tråd starter ? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også prøve at bruge Frolic :blink: det bruger jeg og hun vil gøre ALT for dem :mrsgreen:

 

Og de indeholder nærmest ingenting, så hun blir ikke mæt af dem. Det smarte er at en stor pose koster 25 kr. i Fakta og hver Frolic kan knækkes i 4 dele :5up:

 

[media]http://images.superbest-web.facility.dir.dk/Produkter/Husholdning/Dyremad/Hundefoder/a08a5d6426310d2ce5b2345acf3383eb.jpg[/media]

 

De er GULD værd! Men pas på med at give for mange...det skader ikke men hunden får helt rød afføring :lol:

 

Ja, vi bruger så også Frolic. Kvickly har også nogle... humm Bløde ben hedder de vist, dem kan Bailey også godt lide.

Jeg bruger ca. 1 time på at skære sådan en pose (1,5 kg Frolic) ud, og den holder ca. 2 uger.

 

Det jeg synes er vigtigt mht. godbidderne:

1 størrelsen - de skal ikke være for store, man skulle jo gerne kunne give en masse af dem, uden det har den store betydning.

2 mængden skal trækkes fra i den daglige mængde foder, så man ikke overfodrer

3 de skal være af passende "lækkerhed". Ikke for gode, så bliver hunden for ivrig. Ikke for ringe, så gider hunden ikke.

4 konsistensen. Skal være til at have i en godbidspose (evt. lommen) uden at svine for meget til.

 

Frolic opfylder for os alle disse.

Hos os duer kød ikke - det sviner og er FOR lækkert, og hunden bliver for ivrig :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi bruger så også Frolic. Kvickly har også nogle... humm Bløde ben hedder de vist, dem kan Bailey også godt lide.

Jeg bruger ca. 1 time på at skære sådan en pose (1,5 kg Frolic) ud, og den holder ca. 2 uger.

 

Det jeg synes er vigtigt mht. godbidderne:

1 størrelsen - de skal ikke være for store, man skulle jo gerne kunne give en masse af dem, uden det har den store betydning.

2 mængden skal trækkes fra i den daglige mængde foder, så man ikke overfodrer

3 de skal være af passende "lækkerhed". Ikke for gode, så bliver hunden for ivrig. Ikke for ringe, så gider hunden ikke.

4 konsistensen. Skal være til at have i en godbidspose (evt. lommen) uden at svine for meget til.

 

Frolic opfylder for os alle disse.

Hos os duer kød ikke - det sviner og er FOR lækkert, og hunden bliver for ivrig :ivrig:

Men har du haft nogle analkirtel problem ? Er sådan noget rigtig alvorligt eller hvad? Men ud over Floric hvad er der så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...