Hop til indhold

Hvor sover din hund?


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Gæst Fru Skrap

Emma må ikke være i sengen, i sofaen og på 1. sal (har tidligere haft en hund med HD, så Emma må ikke gå på trappen), men ellers bestemmer hun selv......og det betyder som regel foran den varme brændeovn :mrgreen:

 

Når jeg sover om dagen er hun i bryggerset, for ellers vil hun ikke lade mig sove :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

starter med at ligge i vores seng og beder så selv om at komme ned i sin hvalpegård, som står lige nedenfor vores seng i løbet af natten. Måske synes han vi snorker for meget i løbet af natten (det synes vi i hvert fald han gør, så passer os fint, at han "lister" derned :-D )

 

Pjat med dig - Eddie snorker da slet ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Malvin må ikke sove i sengen for farmand, hvilket også er meget godt for jeg synes de der hundehår kradser i halsen. :???:

Meen han er nu lusket, lille Malle, for han finder altid - og jeg mener ALTID - ud af hvis døren til soveværelset står åben. - Men igen er han klog - for man skal endelig ikke finde ud af at han er kravlet op i sengen - så han ligger sig ned under dynen, så kun en lille bule i dynen afslører ham. - Men godt tænkt. :genert:

Men om natten sover han i hans kurv på soveværelsesgulvet og om dagen ligger han i sofaen med vores kat og hvis hun irriterer ham, ligger han sig i sin kurv. Der gider katten nemlig ikke at ligge. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg nået til, at jeg kan få Motor til at ligge i sengen i 5-10 min hvis jeg går i seng før Anders og lægger ham derop. Altså han ligger og gisper og gasper og lyder som om han er ved at dø, men han ligger der :5up:

Og så vil han ned. Og det er så ok, for der har jeg nået at få dårlig samvittighed over hans hedeslag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna mister snart sine senge rettigheder her i huset :evil:

 

Hun vil slet ikke putte med mig længere, hun ligger kun hos Bo :megaked:

 

Før i tiden fik jeg i det mindste den første halve time, men nu vil hun slet ikke putte med mig længere :megaked:

 

Jeg tror at jeg roterer lidt for meget rundt når jeg sover :lol:

 

Men heldigvis har jeg en utroligt tålmodig kat, så hver gang jeg vender mig om på den anden side, så kravler han trofast over mig og lægger sig i mine knæhaser igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Smilla sover på min hovedpude. I nat lå jeg selv med hovedet i fodenden for om jeg kunne lokke hende med derned. (Har en teori om at det måske ikke er så godt jeg ligger og inhalerer hendes pels hele natten. Så det ville være fint om jeg kunne flytte hende lidt længere væk... Er jo lidt angst for det allergi der...).

 

Hun ville dog ikke med 'derned'... :genert:

 

Kattene er i stuen om natten, men helt forbud fra soveværelset har de ikke... ligger og sover middagslur med kæresten derinde nu...

 

Så det går godt. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili sover enten i den ene kurv under sofabordet, eller på en pude over i hjørnet. Hun har det med at skifte imellem soveværelse og stue. Hvis det er inde i soveværelset er det som regl under sengen, eller langs dene ene væg.

 

Caia sover stort set altid under sengen, og helst i den ende hvor vores hoveder er. Hvis hun får det for varmt, kan hun godt finde på at gå ind i stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mingus og Cajsa har hver deres kurv i soveværelset. De skiftes lidt til at låne hinandens, og nogle gange stjæler den ene kat en af kurvene.

 

Mingus har tidligere sovet i en kurv i køkkenet eller i kattehulen på badeværelset her om vinteren, men i år har vi skruet lidt op for varmen. Så nu vil han gerne sove inde hos os :cool:

 

I weekenden kan jeg ofte finde på at sove på sofaen i stuen, i hvert fald noget af natten. Her må hundene gerne komme, og det er så hyggeligt med en fodvarmer. Har overvejet at skifte en sofa på et af værelserne ud med en sovesofa, og så sove der med vovserne når kæresten har døgnvagt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla sover på min hovedpude. I nat lå jeg selv med hovedet i fodenden for om jeg kunne lokke hende med derned. (Har en teori om at det måske ikke er så godt jeg ligger og inhalerer hendes pels hele natten. Så det ville være fint om jeg kunne flytte hende lidt længere væk... Er jo lidt angst for det allergi der...).

 

Hun ville dog ikke med 'derned'... :genert:

 

Kattene er i stuen om natten, men helt forbud fra soveværelset har de ikke... ligger og sover middagslur med kæresten derinde nu...

 

Så det går godt. :rolleyes:

 

Jeg er dybt misundelig :lun:

Mingus sover ikke så tungt, og skifter soveplads mange gange hver nat, så han ville bestemt være træls at have som sengekammerat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt misundelig :lun:

Mingus sover ikke så tungt, og skifter soveplads mange gange hver nat, så han ville bestemt være træls at have som sengekammerat.

 

Jeg eeelsker også at ligge med dem. :lun: Men har husstøvmideallergi og frygter sådan at blive pelsdyrallergiker.

 

Eneste minus er Smilla snorker som en bjørn. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki sover på den ene sofa, eller den anden sofa, eller læderstolen, eller hendes pude - en sjælden gang sover hun endda på gulvet :blink:

 

Meget sjældent sover hun i min seng :fornaermet: men det er fordi hun stadig panikker over at være "fanget" på 1. sal :ae: hvor hun ikke selv kan komme ned fra ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Hun sover inde under min dyne med ryggen mod mig, og putter med sit hoved på min arm.

Det er bare så dejligt :klap2:

Men det bliver efter kort tid for varm for hende, så efter ca 1/2 time smutter hun ned i sin kurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nelson sover i sin kurv i soveværelset. Kurven står ved min side i hovedenden, så jeg kan ligge og nusse med ham:lun:. Når han får det varmt, flytter han lidt ud på gulvet.

Jeg VIL ikke dele seng med Nelson, selvom jeg elsker ham overalt på jorden...

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner intet om det, så nu spørger jeg sikkert dumt :genert:

 

Hvorfor skulle man have større risiko for at udvikle allergi hvis man deler seng med hunden? :hmm:

 

Ja, det skulle man faktisk have, bare man deler soveværelse med hunden/eller et andent pelsdyr. Ifølge astma og allergiforeningen.

 

Vi har nu taget chancen, selvom vi begge er pollen-allergikere, og jeg er husstøv-allergiker. Så gør vi bare ekstra rent og skifter sengetøj hver uge, plus at Vic kommer oftere i bad. Det fungerer ikke at Victor sover i stuen sammen med kattene, da de er nat-aktive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det skulle man faktisk have, bare man deler soveværelse med hunden/eller et andent pelsdyr. Ifølge astma og allergiforeningen.

 

Vi har nu taget chancen, selvom vi begge er pollen-allergikere, og jeg er husstøv-allergiker. Så gør vi bare ekstra rent og skifter sengetøj hver uge, plus at Vic kommer oftere i bad. Det fungerer ikke at Victor sover i stuen sammen med kattene, da de er nat-aktive.

Ok :hmm: Kender du begrundelsen for det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok :hmm: Kender du begrundelsen for det?

 

Altså nu har jeg aldrig skrevet til Astma og allergiforeningen, og fået det udpenslet, hvad det går ud på (det burde jeg måske, da jeg jo selv har astma og allergi :genert:) men jeg tror det er det sædvanlige med, at pelsdyr bliver anset for allergener, og man bør minimere kontakten med evt. allergener, da man ifølge dem, jo hvis man har allergi eller astma, så er man i risiko for at udvikle flere.

 

Men nu er jeg sådan lidt la la mht. sådan noget. Jeg har personligt, kan ikke tage ansvar for andres valg,men jeg har ikke fået det ringere i alle de år jeg har sovet med kat i soveværelset (i 7 år).

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu har jeg aldrig skrevet til Astma og allergiforeningen, og fået det udpenslet, hvad det går ud på (det burde jeg måske, da jeg jo selv har astma og allergi :genert:) men jeg tror det er det sædvanlige med, at pelsdyr bliver anset for allergener, og man bør minimere kontakten med evt. allergener, da man ifølge dem, jo hvis man har allergi eller astma, så er man i risiko for at udvikle flere.

 

Men nu er jeg sådan lidt la la mht. sådan noget. Jeg har personligt, kan ikke tage ansvar for andres valg,men jeg har ikke fået det ringere i alle de år jeg har sovet med kat i soveværelset (i 7 år).

Ok tak skal du have :kys:

 

Jeg er blevet nysgerrig nu, så det ender nok med at jeg skriver til dem :lol: Jeg er tidligere multiallergiker og nu græspollen allergiker (med krydsallergier), har ikke oplevet min allergi blive værre på trods af at jeg har delt hjem (og seng) med hhv. hund og kat i de sidste 13 år :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok tak skal du have :kys:

 

Jeg er blevet nysgerrig nu, så det ender nok med at jeg skriver til dem :lol: Jeg er tidligere multiallergiker og nu græspollen allergiker (med krydsallergier), har ikke oplevet min allergi blive værre på trods af at jeg har delt hjem (og seng) med hhv. hund og kat i de sidste 13 år :hmm:

 

Det var så lidt :kys:

 

Jamen det er da også spændende egentlig, om de har en anden forklaring end min teori, eller de bare skriver "det kan ske imorgen" :lol:

 

Næh...det er endnu et eksempel på deres teori ikke holder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...