Hop til indhold

Vores hvalp piver


Gæst Cocker
 Share

Recommended Posts

Gæst Cocker

Hejsa

 

vi har lige købt verdens dejligste lille cocker spaniel men der er et problem og det er at hun piver helt vildt om natten ( hun sover i stuen da vi ikke vil have hende i soveværelset ) men hvordan får man den til at lade være med at pive når den er i stuen om natten? hun kan fint være alene hjemme når vi kommer hjem ligger hun bare og sover men om natten vil hun bare ikke sove...

nogle som ved hvordan man gør det bedst? for vi får ikke ret meget søvn..

 

Håber i kan hjælpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Ånej... det lille skind..... :sut:

 

Hun er ulykkelig og savner sine søskende og sin mor...

Hvordan kan I nænne at lade hende ligge alene. Og hun er osse alene om dagen?

 

Årsagen til at hun ikke piver når hun er alene om dagen er sikkert fordi hun er udmattet af piveriet om natten..

 

En lille hvalp har brug for at være sammen med jer... :ae:

 

Hvis I absolut ikke VIL have hende i soveværelset om natten, så synes jeg, at én af jer skal lægge sig sammen med hende og sove i stuen til hun bliver meget ældre.

 

(HURRAH! vi har fået nye smilies... :banan::banan:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen :)

 

Der er lige lidt mere vi må vide :)

 

Hvor gammel er hun?

Hvor længe har i haft hende?

 

Har i trænet det at være alene med hende?

 

 

vi har haft hende siden lørdag:-D

hun er 9 uger gammel.

vi er ved at vænne hende til at sove alene men hun piver helt vildt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
vi har haft hende siden lørdag:-D

hun er 9 uger gammel.

vi er ved at vænne hende til at sove alene men hun piver helt vildt

 

Som Birgitta skriver er hun en baby og ikke vant til eller for den sags skyld moden til at sove alene :)

 

Som Birgitta skriver ville jeg enten lade hende sove i en kurv i soveværelset eller jeg ville sove på en madras inde hos hende i stuen :)

 

Er hun allerede alene om dagen også?

 

I så fald hvor mange timer?

 

Er i gået direkte til at lade hende alene om dagen eller holder i ferie med hende ?

 

Her på denne side kan i se lidt om hvordan man træner alenehjemme og lidt om det at have hvalp :)

 

Velkommen til Hundeliv

 

 

Jeg kan anbefale jer at købe/låne følgende bøger, Lone Greva, Hvalpen, Lone Greva, Familiehunden, Anders Hallgren, Forstår du din hund? og Christina Bruun, Hundeliv og hverdagstræning :)

 

Du kan evt sende en mail til dit bibliotek og reservere dem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har I hidtil forsøgt at vende hende til at sove alene?

 

Da mine forældres hund skulle lære at sove alene om natten gik de gradvist frem. De første dage lå hun i sin kurv ved siden af mine forældre.

 

Så rykkede de langsomt kurven (eller på det tidspunkt papkassen:blink:) væk fra dem og ind i stuen. Alt det skete gradvist - ligesom alenehjemmetræning.

 

Hvis hun havde pevet, hvilket hun ikke gjorde, er jeg sikker på at de ville have skyndt sig at hive papkassen nogle "trin" tilbage.

 

Er der en særlig grund til at I ikke vil have hende i soveværelset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
det er det vi er ved at vænne hende til det...

 

Det er ikke en god metode at anvende metoder som ''kolde tyrkere ''til små babyhunde, du risikere at få en utryg hund, når hun piver er det fordi hun er dybt ulykkelig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvordan har I hidtil forsøgt at vende hende til at sove alene?

 

Da mine forældres hund skulle lære at sove alene om natten gik de gradvist frem. De første dage lå hun i sin kurv ved siden af mine forældre.

 

Så rykkede de langsomt kurven (eller på det tidspunkt papkassen:blink:) væk fra dem og ind i stuen. Alt det skete gradvist - ligesom alenehjemmetræning.

 

Hvis hun havde pevet, hvilket hun ikke gjorde, er jeg sikker på at de ville have skyndt sig at hive papkassen nogle "trin" tilbage.

 

Er der en særlig grund til at I ikke vil have hende i soveværelset?

 

Ja, hvis man går for hurtigt frem piver hvalpen, de der har overskudet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis man går for hurtigt frem piver hvalpen, de der har overskudet ;)

Ja det synes jeg er så svært. Noget jeg lige har lært. At ingen reaktion ikke nødvendigvis altid er godt.

 

Derfor tør jeg ikke tage chancen med min hvalp(når den en dag kommer)- den bliver i soveværelset:blink:

(og så må støvallergi være hvad det være vil!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja det synes jeg er så svært. Noget jeg lige har lært. At ingen reaktion ikke nødvendigvis altid er godt.

 

Derfor tør jeg ikke tage chancen med min hvalp(når den en dag kommer)- den bliver i soveværelset:blink:

(og så må støvallergi være hvad det være vil!)

Nej hunde kan som mennesker reagere uden særligt synlige symptomer, en indadvendt reaktion (jeg blev latterlig gjort på jubii engang for at skrive det ;) ), men det er desværre rigtigt.

 

Mange familiehunde henslæber livet på den måde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hunde kan som mennesker reagere uden særligt synlige symptomer, en indadvendt reaktion (jeg blev latterlig gjort på jubii engang for at skrive det ;) ), men det er desværre rigtigt.

 

Mange familiehunde henslæber livet på den måde..

Det synes jeg er så svært at lure.

 

Det er jo der ens hjerneceller kommer på overarbejde. For ingen tvivl om at en hund der udtrykker sig står stærkere - det får i højere grad os til at reagere.

 

Som den kloge Anders Hallgren siger - så skal man passe på at unge hunde bliver overmotioneret mens det modsatte gør sig gældende for voksne hunde. Voksne hunde "lærer" at vente på at der skal ske noget. De venter og venter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det synes jeg er så svært at lure.

 

Det er jo der ens hjerneceller kommer på overarbejde. For ingen tvivl om at en hund der udtrykker sig står stærkere - det får i højere grad os til at reagere.

 

Som den kloge Anders Hallgren siger - så skal man passe på at unge hunde bliver overmotioneret mens det modsatte gør sig gældende for voksne hunde. Voksne hunde "lærer" at vente på at der skal ske noget. De venter og venter.

 

Ja, nogen venter hele livet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt på jeres lille hvalps vegne.

 

Hun er ulykkelig og savner tryghed.

 

Tænk på at hun næsten lige er blevet revet fra sin mor og søskende.

 

Hun har behov for masser af kontakt.

 

En hvalp skal langsom vænnes til at kunne være alene. Vi taler her om sekunder i starten.

 

Vil i have en glad hvalp/hund må i i gang med at læse gode bøger om hunde og hvalpe. Læs dem der er blevet anbefaldet herinde.

 

At få en hund er noget man planlægger, så man kan give den, den bedste start.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til!

 

Vi har allesammen været der, stået med en lille hvalp og måske ikke været helt perfekt på alle punkter lige fra starten. Og været i tvivl, og spurgt til råds.

Så håber ikke I føler jer bombarderet.

Men det er bare så vigtigt at give tryghed til hvalpen.

Et trygt grundlag er vigtig for en god start på alt det andet her i livet:)

Og det er vigtigt at hun får tillid til at I er de bedste og klogeste i verden. Og det er I i hendes øjne, hvis i kan regne hendes behov ud, og er der for hende.

 

Hvis I af praktiske grunde ikke ønsker hund i soveværelset, bliver i nødt til at dele jer op, så den ene af jer sover i rum med hvalpen. Og når den så er blevet tryg, kan I langsomt trappe ud.

Men den alene-tid hunden får om natten skal faktisk lægges til alenetiden når I er på job. Og det formentlig til mange timer.

 

Så derfor bliver det nødvendigt med endnu mere tid sammen med hvalpen i døgnets resterende timer. End hvis den sov i soveværelset sammen med sin flok.

 

En måde at lave adskillelse til soveværelset på (når hun er klar til det) kunne være et børne-tremmegitter for døren. Så kan hun stadig se og høre jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fortælle at Bella var 8 uger da jeg fik hende (er i dag 12 uger)

hun var heller ikke glad for at være ene om natten, jeg har en transportkasse som jeg bruger når vi kører i bil, den havde jeg i stuen om dagen, og ved siden af sengen om natten, så den blev hun meget hurtig tryg ved, når det blev sengetid gik hun selv deri, når hunden så sover kan man nemt lukke lågen lidt i , for den sags skyld flytte den(Hvalpe sover jo tungt hvis det er for du ikke vil han den til at løbe rundt, jeg sover selv let, og brugte denne metode, i dag er der ingen problemer, men til natten foretrækker Bella transportkassen, indtil kl. 06 så vil hun ud at tisse, og så skynde sig ind i mors seng:-D og sove lidt videre.[ATTACH]34[/ATTACH])

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeres idé med at lade hende sove i stuen er fordi i er bange for at "hænge" på hende når hun bliver en stor og klodset hund, så bare tro nej :P Jeg har en lab på 30 kg, og jeg insisterede på at hun skulle sove i sin kurv ved siden af min seng, men tror du hunden gad det ? Nææ, først kravlede hund under min seng, indtil den nat hvor jeg vågnede og hun pev, for nu var hun altså blevet for stor, og hovedet sat fast :roll:

Nu er det sådan at jeg gerne siger "Kom Tinka" og så kommer hun ind og lægger sig, men når jeg er faldet i søvn lister hun ligeså stille ud igen, for det gider hun altså ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

hejsa.. ville bare lige fortælle at vores lille hvalp er blevet så dygtig hun sover alene inde i stuen nu helt uden at pive :-D

vi skiftens til at sove inde ved hende den første uge så nu går det fint hun ved at mor og far kommer tilbage igen :-D

hun er så dygtig og dejlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...