Hop til indhold

Den ultimative belønning!


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Hvilken belønning kan gøre jeres hund mest blød i knæene?

 

Jeg søger inspiration, for Frej er aldeles kræsen.. Jeg er faktisk ganske heldig hvis han i det hele taget gider at spise det jeg disker op med. Tørkost af forskellige mærker, Frolic, tørret lever og kylling, fisk, pølser.. Intet er interessant mere end et par bidder. Marvben kan sågar ikke friste herren :shock:

 

Belønning med legetøj fungerer heller ikke rigtig :???:

 

Stemmen bruger jeg selvfølgelig, men jeg ville gerne have noget at kunne forstærke med.

 

Fortæl mig så! Hvilken belønning kan virkelig skabe glæde hos hundene herinde? :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Tja -for nogle hunde er stemme og en god kæletur faktisk den bedste belønning. Sådan var det for min gamle tæve.

Hun var aldeles kræsen og spyttede godbidderne ud, og var heller ikke tændt på legetøj. Så for hende var belønninger netop ting som et "dygtig", at blive kælet med, at få lov at rende fri en runde osv. Man må være lidt kreativ:wink:

 

De to jeg har nu, er madører uden lige, så de vil nærmest hoppe på tungen for deres tørfoder.

Tørret hjerte er dog favoritten, men er for Gaias vedkommende ikke egnet til træning, da hun så render med hovedet i min lomme istedet fot at koncentrere sig om "arbejdet" hehe..

Boldbelønning er osse et hit ved Gaia.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder til at Frej ligner Jacki på dette område :damn:

 

Det allerbedste jeg kan give min lille kræsenpind er kogt hjerte og suppekødboller (helst konserves udgaven :badr:), derudover er hun også rimelig glad for kogt lever og kogt skinke.

 

Bold, bideskin og bidepølle gør også lykke - men aller aller helst vil hun have en figurant med ærme på :vuf: andre naturlige forstærkninger som f.eks. hilse/lege med anden hund er også lykken for tøsen ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar hopper og danser når vi finder en Multifit roll med lam frem, men det er selvfølgelig ikke optimalt, hvis det er til træning.

 

Ellers er han vild med Rattle&Rewards, små (meget små) allergivenlige træningsgodbidder.

Kylling/skinke tern er også et hit og vores gamle hunde elskede at få pølsestykker.

 

Men Oskar er madglad, så jeg tror han ville stå på hovedet for alt jeg finder på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bolden.

Og den virker kun, fordi vi nogle gange har "leget vildt" med den, altså, jeg har kastet den, så den har hopppet af sted, og Silke har fået lov til at drøne og hoppe efter den.

 

Ved egentlig træning kan bolden så bruges alene på erindringen om, hvor sjov den er. Det er nok bare at få den i munden og så ryger den tilbage i lommen igen.

Efter hele øvelsen kaster jeg den selvfølgelig en enkelt gang.

 

SKAL det være godbidder, så er der ikke noget bedre end at stå og tilberede dem lige inden de skal bruges.

 

F.eks. er det et hit at jeg skærer en skive af gårsdagens aftensmad, f.eks. culotte eller flæskesteg.

Skiven bliver så skåret i tern, med en savlende tilskuer.:madtid:

 

Hvis man ikke lige fik steg i går, så er en nytilberedt kotelet altså osse helt uimodståelig..

 

Og med den slags godter, så kan man deles om dem..:mrgreen: DET styrker osse interessen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg to hunde der er ret madglade, så jeg kender ikke problemet.:-D

 

MEN, jeg har læst og set at nogle bruger tunguf på tube og det måtte jag da prøve. Er du gal mand!! :madtid:

Har jeg problemer med en opgave til træning, skal jeg bare trække "det hemmelige våben" frem og så kan det ellers nok være at man forstår hvad man skal gøre:klap:

 

Når du belønner trykker du bare en smule ud af tuben og så værsgo'.

Link til indlæg
Del på andre sites

At få lov at rende løs :mrgreen: Jeg tænkte lige på det på aftenturen her til aften, hvor jeg øvede lidt plads med Elvis, mens han ikke havde snor på. Da vi havde gået pænt lidt, fik han "fri", hvorefter han strøg afsted som en raket, og jeg tænkte, at trods madglæde, er det vist en ligeså stor belønning for ham.

 

... men det er nok lidt svært at bruge på en træningsbane :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mad! form, farve, oprindelse o.lign. er uvigtige faktorer..

 

Mad! :mrgreen:

 

Den kan vi også skrive under på!

 

Dog sker det en sjælden gang, at kræet kommer til at vise forskel på en tørkostpille og en tørret lammelunge eller råt kød, men ikke meget! Og i træningssituationer er det komplet LIGEGYLDIGT om det er det ene eller det andet :lol:

 

Dog må der være en minimal forskel, for jeg synes, at indkaldet ligesom er blevet let forbedret efter jeg begyndte at medbringe tørret lammelunge og lign. på gåturene :mrgreen: Men for knævlen, det er minimalt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er næsten alle sammen, så godt som altædene -det må være et eller andet jeg gør ved dem, på trods af at jeg selv er temmelig kræsen :hmm::mrgreen:

 

Men noget af det der står aller højest på hitlisten er suppekødboller og pizza, pizza er dog ikke lige så velegent til træning, og egentlig må Chivas ikke få nogle af delene, da jeg prøver at undgå alt med korn produkter til ham :???: Men genrelt er de glade for det meste, den anden dag stod Chivas sågar og tiggede tørre salatblade ude i køkkenet, og han spiste dem squ også, og sure, grønne æbler, tigger han også efter :roll::lol:

 

Men bold er nu også et hit :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg har et stk Cairn Terrier som er mega mad glad og meget bold fikseret, så den ultimative beløning er enten gode guffer, eller at få kastet tennis bolden. Hun elsker begge dele. Bare det at træne tror jeg næsten er en beløning i sig selv.. Hun er meget ivrig.

 

Derudover har jeg et stk Aussie, som er mindst ligeså mad glad og meget legelysten, så sådan noget som torv, bold eller andet er super når vi står på træningsbanen. :lun:

 

Så her hjemme er der ingen problemer:blink:

 

Af guf kan det være alt fra deres alm. foder, kylling, kødboller, laks, torsk, lever, gullash, ost, gulerødder osv. som jeg bruger når vi træner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hjemme er det cheddar og cocktailpølser. Men dem bruger jeg kun indimellem, ellers bruger jeg tørfoder, men af et andet mærke end hans normale foder. Hvis der er ost og pølse på menuen, så bliver Nelson nemlig alt for ivrig, og så bliver han ikke stående/siddende, men de er super til indkald...:-D (og til at få ham til at løbe til ringtræning - den dovne vuf)

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvilken belønning kan gøre jeres hund mest blød i knæene?

 

Jeg søger inspiration, for Frej er aldeles kræsen.. Jeg er faktisk ganske heldig hvis han i det hele taget gider at spise det jeg disker op med. Tørkost af forskellige mærker, Frolic, tørret lever og kylling, fisk, pølser.. Intet er interessant mere end et par bidder. Marvben kan sågar ikke friste herren :shock:

 

Belønning med legetøj fungerer heller ikke rigtig :???:

 

Stemmen bruger jeg selvfølgelig, men jeg ville gerne have noget at kunne forstærke med.

 

Fortæl mig så! Hvilken belønning kan virkelig skabe glæde hos hundene herinde? :mums:

 

Naturlig forstærker hvor belønningen er at snuse til tævetis overgår alle andre belønninger, naturligvis undtaget den virkelige vare - the bitch herself.

 

Alle hunde er ivrige efter at snuse efter andre hunde og derfor kan dette bruges som belønning.

 

Har du forsøgt dig med vild leg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bide/trække i vante er Motor ret glad for. Eller trække leg med en pind.

 

Hvis han finder noget papir eller lignende, kan man lege fangeleg med ham (hvis man når det inden han har spist det.. papir og plastik gælder måske også som godbidder?)

Den ene dag lagde han endda papiret efter vi havde leget fange lidt, for så var det min tur til at skulle løbe med det :lun:

 

Vil gerne bruge mere leg som belønning, og rigtig gerne naturlig forstærker, men den kommer jeg altid i tanke om på tidspunkter hvor Motor ikke giver noget som helst kontakt :lol: Så det får han ikke så tit.

 

Ellers er tørrede ting også ret gode her, især fordi jeg skal rode lidt med det for at få brækket det af = forventningens glæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for inspirationen! Det gjorde lige at jeg kom i tanke om, at der lå en dåse fiskeboller (:badr:) i skabet og de smager helt henrivende, mener Frej. Men føj, hvor man lugter efter en træningssession :lol:

Suppeboller duer også, har jeg lige erfaret, så det er jo skønt!

 

Vild leg fungerer rigtig godt i forbindelse med indkald, men i andre situationer kører han ret hurtigt op, så der bruger vi det ikke rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort set alt der kan minde om menneske "foder" Sknike tern er et kæmpe hit, de er små og passer lige til en mini mund, frikadeller er også super gode. Det skal helst ikke være almindelige godbidder.

Men normalt gælder det ellers for mine hunde, jo mere det stinker, jo bedre er det, faktisk er det bedste hvis man kan luske lidt mink foder til sig:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...