Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Duller, jeg har brug for lidt hjælp :mrgreen:

 

Hvide leggings under mørkt tøj - nærmere bestemt en mørkelilla kjole - er det hot eller not? Eller, det behøver ikke være decideret hot, bare ikke total yt :mrgreen:

 

Alternativet er gennemsigtige strømpebukser og det synes jeg det er for varmt til nu, eller sorte leggings, men det nægter jeg at gå til barnedåb i på en varm sommerdag ;-)

 

Andet alternativ er en lysere kjole, hvor jeg intet problem har med at bruge hvide leggings til, men den lilla kjole føler jeg mig bare bedre tilpas i (læs: den skjuler maven mere :lol:)

Klart nej til de hvide leggings. Jeg ville nok gå efter strømpebukserne eller de blege ben. Alternativt lyn-selvbruner til at tage det værste blå skær? Plejer jeg lige at gøre på denne årstid :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duller, jeg har brug for lidt hjælp :mrgreen:

 

Hvide leggings under mørkt tøj - nærmere bestemt en mørkelilla kjole - er det hot eller not? Eller, det behøver ikke være decideret hot, bare ikke total yt :mrgreen:

 

Alternativet er gennemsigtige strømpebukser og det synes jeg det er for varmt til nu, eller sorte leggings, men det nægter jeg at gå til barnedåb i på en varm sommerdag ;-)

 

Andet alternativ er en lysere kjole, hvor jeg intet problem har med at bruge hvide leggings til, men den lilla kjole føler jeg mig bare bedre tilpas i (læs: den skjuler maven mere :lol:)

Klart nej til de hvide leggings. Jeg ville nok gå efter strømpebukserne eller de blege ben. Alternativt lyn-selvbruner til at tage det værste blå skær? Plejer jeg lige at gøre på denne årstid :engel:

 

Selv hvis jeg ville bruge det trick, er det ret svært at skaffe i udkantsdanmark en lørdag aften :mrgreen:

 

Hmm, ved stadig ikke helt hvad jeg ender med :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvide leggings er soooooo no-go, uanset hvilken farve kjolen har:oops: Sorte, stribede, ternede, grønne eller blå, fint, men ikke hvide!

 

Hvorfor ikke hvide, når farvede er ok? Jeg er til gengæld så konservativ og kedelig, at jeg aldrig kommer i farvede, stribede og da slet ikke ternede.

 

Nå, men jeg endte i de hvide :mrgreen: Dog til den lyse sommerkjole, som snyder om morgenen og sidder meeget bedre end når man senere på dagen har grovædt fisketallerken og kage :oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke hvide, når farvede er ok? Jeg er til gengæld så konservativ og kedelig, at jeg aldrig kommer i farvede, stribede og da slet ikke ternede.

 

Nå, men jeg endte i de hvide :mrgreen: Dog til den lyse sommerkjole, som snyder om morgenen og sidder meeget bedre end når man senere på dagen har grovædt fisketallerken og kage :oops::mrgreen:

 

:lol: Dét kender vi vist alle! Jeg selv trækker også altid maven lidt ind lige når jeg tager tøj på - selvbedrag så det batter! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke hvide, når farvede er ok? Jeg er til gengæld så konservativ og kedelig, at jeg aldrig kommer i farvede, stribede og da slet ikke ternede.

 

Nå, men jeg endte i de hvide :mrgreen: Dog til den lyse sommerkjole, som snyder om morgenen og sidder meeget bedre end når man senere på dagen har grovædt fisketallerken og kage :oops::mrgreen:

 

Thja eneste grund til jeg selv ikke bruger hvid særlig ofte er at jeg er ekspert i at gør det gråt.... lige meget hvor fint... men har intet problem med det ellers....

 

Er semi konservativ med mine legins .... De dog ofte sorte.... af praktiske hensyn.... har dog et par lillae, bruger dem sjælent.

 

Så jeg syntes bare hvide legins ser sommer pæne ud....

 

Kender godt det med tøj der bedrager.....

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, apropos hvide ben: jeg er bare mega træt af at være hvid på den lyserøde/blåmelerede måde, og efter kræft er det bare endegyldigt slut med mig og solen, selv om jeg ellers kan få fin farve :-(

 

men altså: savner virkelig sommerkulør, kan nogen anbefale en løsning til det bedste og mest naturlige resultat? overvejer helt at gå på salon og få det fikset, men er virkelig bange for at blive orange.

 

OG hvor giftigt er sådan noget stads? mon jeg skal vente til jeg er færdig med at amme?

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, apropos hvide ben: jeg er bare mega træt af at være hvid på den lyserøde/blåmelerede måde, og efter kræft er det bare endegyldigt slut med mig og solen, selv om jeg ellers kan få fin farve :-(

 

men altså: savner virkelig sommerkulør, kan nogen anbefale en løsning til det bedste og mest naturlige resultat? overvejer helt at gå på salon og få det fikset, men er virkelig bange for at blive orange.

 

OG hvor giftigt er sådan noget stads? mon jeg skal vente til jeg er færdig med at amme?

 

Jeg ville være forsigtig, selv uden at amme, der kan være rigtig giftigt stads i de ting.... jeg så også alergiker. ..

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, apropos hvide ben: jeg er bare mega træt af at være hvid på den lyserøde/blåmelerede måde, og efter kræft er det bare endegyldigt slut med mig og solen, selv om jeg ellers kan få fin farve :-(

 

men altså: savner virkelig sommerkulør, kan nogen anbefale en løsning til det bedste og mest naturlige resultat? overvejer helt at gå på salon og få det fikset, men er virkelig bange for at blive orange.

 

OG hvor giftigt er sådan noget stads? mon jeg skal vente til jeg er færdig med at amme?

 

Har ikke prøvet selvbruner, så kan hverken anbefale eller fraråde produkter og ville selv være bekymret for resultatet, altså om det ville blive pænt...

 

Men jeg vil anbefale dig at hente Forbrugerrådet Tænks app 'Kemiluppen', hvor de har testet alverdens produkter inden for pleje (kosmetik,cremer, hårprodukter, solprodukter, pleje til børn osv) for parfume og skadelige/problematiske stoffer. Virkelig en god app, som løbende bliver udvidet.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, apropos hvide ben: jeg er bare mega træt af at være hvid på den lyserøde/blåmelerede måde, og efter kræft er det bare endegyldigt slut med mig og solen, selv om jeg ellers kan få fin farve :-(

 

men altså: savner virkelig sommerkulør, kan nogen anbefale en løsning til det bedste og mest naturlige resultat? overvejer helt at gå på salon og få det fikset, men er virkelig bange for at blive orange.

 

OG hvor giftigt er sådan noget stads? mon jeg skal vente til jeg er færdig med at amme?

 

ville ikke bruge det under amning

 

måske kan du finde en grøn hudplejesalon? selv i Svendborg er der en grøn frisør så mon ikke du kan blive sprayet med noget (måske baseret på gulerødder :cool:) derovre?

 

kommer lige i tanke om at min svigermor for 20 år siden brugte kastanie olie - ved ikke noget om hvor farligt det er (i dag...)

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, apropos hvide ben: jeg er bare mega træt af at være hvid på den lyserøde/blåmelerede måde, og efter kræft er det bare endegyldigt slut med mig og solen, selv om jeg ellers kan få fin farve :-(

 

men altså: savner virkelig sommerkulør, kan nogen anbefale en løsning til det bedste og mest naturlige resultat? overvejer helt at gå på salon og få det fikset, men er virkelig bange for at blive orange.

 

OG hvor giftigt er sådan noget stads? mon jeg skal vente til jeg er færdig med at amme?

Jeg er glad for Nordictan. Har ikke slået op med solen, men kan generelt ikke blive specielt brun, og her om foråret er det helt galt, så jeg bruger selvbruner på benene i overgangperioden.

 

Den skulle være ok kemimæssigt også, men det aktive stof i den og alle andre selvbrunere er DHA. Det ville jeg holde mig fra som ammende, og i øvrigt også i langtidsbrug generelt. Det er dårligt dokumenteret.

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

ok, apropos hvide ben: jeg er bare mega træt af at være hvid på den lyserøde/blåmelerede måde, og efter kræft er det bare endegyldigt slut med mig og solen, selv om jeg ellers kan få fin farve :-(

 

men altså: savner virkelig sommerkulør, kan nogen anbefale en løsning til det bedste og mest naturlige resultat? overvejer helt at gå på salon og få det fikset, men er virkelig bange for at blive orange.

 

OG hvor giftigt er sådan noget stads? mon jeg skal vente til jeg er færdig med at amme?

 

Jeg har brugt spray tan, og jeg var rigtig tilfreds med resultatet, de har jo forskellige nuancer.

 

Man kan godt bruge det imens man ammer, man skal dog være opmærksom på at man ikke kan amme et stykke tid efter (Barnet bliver brun når det skal være ved brystet imens det stadig bruner). Jeg tror jeg selv ville vælge ikke at gøre det under amning, også fordi jeg synes det godt kan lugte lidt kemisk de første 12-24 timer, hvor man ikke går i bad.

Link til indlæg
Del på andre sites

ville ikke bruge det under amning

 

måske kan du finde en grøn hudplejesalon? selv i Svendborg er der en grøn frisør så mon ikke du kan blive sprayet med noget (måske baseret på gulerødder :cool:) derovre?

 

kommer lige i tanke om at min svigermor for 20 år siden brugte kastanie olie - ved ikke noget om hvor farligt det er (i dag...)

 

Selv de grønne ville jeg være meget forsigtig med, naturligestofer er ikke nødvendigvis sundere.

Har mødt folk i grønehudplejesaloner der svære at ingen kan blive syge af deres produkter, men der kan være maser af naturlige stoffer i som provokere en sart hud eller alergi.

 

Evt tale med læge og hudekspert.... Når der nu er særlige forhold, så du ved hvad der skal undgåes, kemisk og naturligt.

 

Måske det rette kosttilskud + god solcreme og tyndt tøj bedre (man kan stadig blive brun) samt undgå middags sol.... altså de normale råd men ekstra pondus

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, apropos hvide ben: jeg er bare mega træt af at være hvid på den lyserøde/blåmelerede måde, og efter kræft er det bare endegyldigt slut med mig og solen, selv om jeg ellers kan få fin farve :-(

 

men altså: savner virkelig sommerkulør, kan nogen anbefale en løsning til det bedste og mest naturlige resultat? overvejer helt at gå på salon og få det fikset, men er virkelig bange for at blive orange.

 

OG hvor giftigt er sådan noget stads? mon jeg skal vente til jeg er færdig med at amme?

Jeg er glad for Nordictan. Har ikke slået op med solen, men kan generelt ikke blive specielt brun, og her om foråret er det helt galt, så jeg bruger selvbruner på benene i overgangperioden.

 

Den skulle være ok kemimæssigt også, men det aktive stof i den og alle andre selvbrunere er DHA. Det ville jeg holde mig fra som ammende, og i øvrigt også i langtidsbrug generelt. Det er dårligt dokumenteret.

 

Nordictan er det eneste produkt, som har fået mærkatet 'grøn' i Kemiluppen - de kører med trafiklyspædagogikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Svigerinde er jo gravid, det samme er mandens kusine (Med en uges mellemrum), begge par har så valgt at lave et lyn bryllup, før barnet kommer, så vi har med få måneders varsel to bryllupper :lol:

 

Et i august og et i september; Manden mener jeg saaaagtens kan have samme kjole på, jeg mener NEJ! :lol: Det er jo stort set samme familie til begge bryllupper!

 

Jeg har tænkt på den ene kjole kunne være denne: http://euro.evansfashion.com/en/eveu/product/sale-offers-927600/view-all-sale-1880865/little-mistress-prom-dress-5342939?bi=100&ps=20

 

Det bryllup er et strandbryllup, og jeg synes denne her er ret sommeragtigt?

 

Det andet er et mere standard bryllup, dog er manden fra syd afrika, og det er hans familie jo selvsagt også, de elsker farver og er meget ja... vilde :lol:

Jeg har derfor tænkt at jeg måske ville gå efter noget farve, men hmmm!

 

http://euro.evansfashion.com/en/eveu/product/sale-offers-927600/view-all-sale-1880865/orange-high-low-hem-dress-5458556?bi=80&ps=20

Hvad med den? Jeg er jo normal ikke brun, men overvejer med lidt spray tan, så vil den måske være fin til blege mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Er der nogle af jer duller som har ombret jeres hår - med succes?

 

Jeg har jo rødt hår for tiden og vil gerne beholde det. Men vil gerne have det ombre med brune rødder (har jeg egentlig ville siden jeg blev rød først). Men.. er de overhovedet muligt at gøre pænt selv? Og hvor langt hår skal man have inden?

 

Overveje jo bare at lave en gang brun farve, og smaske det i bunden med en pensel, er bare lidt i tvivl om hvordan resultatet bliver :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle af jer duller som har ombret jeres hår - med succes?

 

Jeg har jo rødt hår for tiden og vil gerne beholde det. Men vil gerne have det ombre med brune rødder (har jeg egentlig ville siden jeg blev rød først). Men.. er de overhovedet muligt at gøre pænt selv? Og hvor langt hår skal man have inden?

 

Overveje jo bare at lave en gang brun farve, og smaske det i bunden med en pensel, er bare lidt i tvivl om hvordan resultatet bliver :-P

Om-b-re..? Hvad er det? :oops::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle af jer duller som har ombret jeres hår - med succes?

 

Jeg har jo rødt hår for tiden og vil gerne beholde det. Men vil gerne have det ombre med brune rødder (har jeg egentlig ville siden jeg blev rød først). Men.. er de overhovedet muligt at gøre pænt selv? Og hvor langt hår skal man have inden?

 

Overveje jo bare at lave en gang brun farve, og smaske det i bunden med en pensel, er bare lidt i tvivl om hvordan resultatet bliver :-P

Om-b-re..? Hvad er det? :oops::genert:

 

Når man laver "udgroninger" med vilje. Kør lige en Google på det! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...