Hop til indhold

Er Marianne Bendixen autodidakt?


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Da jeg underviste indenfor heste var det tit man stod med folk som spurgte indtil div behandlere, rådgivere osv osv.. så jeg syntes bestemt godt man kan tillade sig at stille et sådan spørgsmål.

Hvis alle var så venlig stemt som i denne tråd så fik vi da aldrig muligheden for at henvise til nogle uden at vi selv havde været der.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever

Jeg har brugt hende for nogle år siden og var godt tilfreds.

 

Min hund var blevet påkørt og herefter svulmede den bare op - hvis i forstår hvad jeg mener :engel:

 

Opdrætteren af hunden henvidste til hende.

 

Ved første behandling sagde hun at hunden var slået meget skæv i bækken og hofte. Det rettede hun og sagde så at jeg kunne forvente at den smed alt pelsen.

 

Ja ja, den er god med dig tænkte jeg bare.

 

Men sørme en uge efter stod jeg med et hund som fældede som jeg ALDRIG har set det før og kg. begyndte at rasle af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke til Mariannas baggrund og uddannelse, men ved af flere, der er rigtig glade for hendes evner. Hun har ingen hjemmeside, og jeg tror det skyldes, at hun ikke har brug for yderligere klienter, eftersom hun jævnligt flyves til Irland for at rette greyhounds og Saudi-Arabien for at rette heste.

 

Nu ved jeg ikke hvad hun kalder sig selv, men er det led og muskelmanipulation hun udfører, er det vel at se som den menneskelige pendant; kranio sakral-terapi. Her behøver man ikke være læge for at tage uddannelsen, men kan uddanne sig og virke uafhængigt af sundhedssystemet. Og det er der mange, der er glade brugere af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

 

Vi har for nyligt fået Marianna anbefalet af een af vores venner (adfærdsbehgandler m.m.).

Jeg var umiddelbart lidt skeptisk, men mødte en person med en god udstråling. En stor sikkerhed i hvad hun laver, og som forklarer så vi selv kan både mærke og forstå hvad der sker.

Vores hvalp på 5 mdr var en sædefødsel, og han trak sig lidt sammen når han blev stillet op. Han viste sig at være lidt skæv i bækken og skuldre (det kunne mærkes når man vidste hvordan), og fik en behandling. Det kunne simpelthen ses på hans adfærd med det samme.

 

Jeg spurgte hende om baggrunden.

Hun har fået interessen og grundlaget fra sin far i hele hendes opvækst.

Ud over en masse kurser, har hun 3 år af veterinærstudiet (skelet og knogler), hvilket også betyder at hun er forsikret.

 

Og så er det hun laver jo et område, hvor nogle omgående ser kvaksalvere. Jeg synes det er synd hvis man kun tror på det etablerede veterinærsystem.

Masser af mennesker har brug for fysiurgisk behandling - hvorfor skulle det samme ikke være tilfældet med hunde. Og hvilken veterinær kan hjælpe her?

 

Prøv at møde det med et åbent sind, og ikke med "at det kunne man ikke drømme om" - men så alligevel spørger negativt.

 

Vi havde en god oplevelse, og kunne let forstå hvad hun lavede.

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Jeg har været til et foredrag med denne dygtige, men frække, dame og mener hun er uddannet dyrekiropraktor og siden også menneske kiropraktor for at kunne bruge den første titel...

 

Behandlinger hos hende er dækket af sygeforsikringerne på sædvanlige vilkår... (feks ved skade/ulykke)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Mener da man skal være dyrlæge, for at kunne blive kiropraktor til hunde herhjemme ?

 

Eller husker jeg helt forkert.

 

Hvem man evt. vælger er jo heldigvis valgfrit *g*

 

Det er ofte dyrlægerne der sætter standarden og man skal være dyrlæge for at måtte "behandle" dyr.

Hvad dette så dækker.

 

Stort set hver gang der dukker en ny behandlingsform op sætter dyrlægerne sig på det.

 

Da vi i sin tid dannede PAFF (privatpraktiserende adfærdsbehandlere for familiedyr) mødte vi stor og stejl modstand fra Den danske Dyrlægeforening: Kun dyrlæger måtte "behandle" dyr og man kunne absolut ikke adfærdsbehandle uden en diagnose, som, naturligvis, skulle stilles af en dyrlæge, ergo skulle man være dyrlæge for at kunne blive adfærdsbehandler.

Sagen var oppe at vende i højeste myndighed. PAFF "vandt".

 

Af samme årsag kalder jeg mig ikke adfærdsbehandler men adfærdsrådgiver. Jeg gider ikke unødig bøvl med dyrlægerne.

 

At den tidligere formand for dyrlægeforeningen så kaldte, og kalder sig, dyrepsykolog uden at være cand. psych. er naturligvis noget helt andet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ofte dyrlægerne der sætter standarden og man skal være dyrlæge for at måtte "behandle" dyr.

Hvad dette så dækker.

 

Stort set hver gang der dukker en ny behandlingsform op sætter dyrlægerne sig på det.

 

Da vi i sin tid dannede PAFF (privatpraktiserende adfærdsbehandlere for familiedyr) mødte vi stor og stejl modstand fra Den danske Dyrlægeforening: Kun dyrlæger måtte "behandle" dyr og man kunne absolut ikke adfærdsbehandle uden en diagnose, som, naturligvis, skulle stilles af en dyrlæge, ergo skulle man være dyrlæge for at kunne blive adfærdsbehandler.

Sagen var oppe at vende i højeste myndighed. PAFF "vandt".

 

Af samme årsag kalder jeg mig ikke adfærdsbehandler men adfærdsrådgiver. Jeg gider ikke unødig bøvl med dyrlægerne.

 

At den tidligere formand for dyrlægeforeningen så kaldte, og kalder sig, dyrepsykolog uden at være cand. psych. er naturligvis noget helt andet :mrgreen:

 

Åh ja.... Jørgen Mikkelsen.... interessant menneske!

Link til indlæg
Del på andre sites

Marianna har da været kendt for meget godt i mange år.

Kender en del koncurenncehunde, som havde fået et vrid i et led, Dr dyr mente for dem alle , at der intet var at gøre, men et besøg kunne få nogle af dem til at springe rundt som før og leve uden smerter igen.

Jeg gør i øjeblikket brug af en af hendes elever og med et superresultat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har af ligegyldige årsager siddet og lavet lidt research på Marianne Bendixen i aftes, og jeg kan ikke helt finde ud af HVAD det egentligt er hun er uddannet?

 

Jeg kan se at hun udøver kiropraktik på hunde og heste, og høre fra forskellige af hendes patienter at hun også tilbyder akupunktur?

Der går lidt forskellige rygter, nogle siger hun er udlært i USA, andre at det er hendes far der har oplært hende, andre noget helt tredie. Jeg kan ikke helt forstå det, for så vidt jeg er orienteret, så må man slet ikke tilbyde akupunktur med mindre man er uddannet dyrlæge? Eller er jeg blevet fejlinformeret?

 

Er der nogen herinde der kender noget til hendes baggrund?

 

Er hun autodidakt og laver skader på ens dyr, så er der så vidt jeg ved ingen forsikring der kan dække. Ret relevant info at have hvis man skal have hende til at behandle sit dyr :hmm:

Fra hende selv fik jeg at vide, at hun er uddannet dyre kiropraktor af hendes far - om hun har andre tillægs uddannelser ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fra hende selv fik jeg at vide, at hun er uddannet dyre kiropraktor af hendes far - om hun har andre tillægs uddannelser ved jeg ikke.

 

Hun har fortalt det samme til mig samt under et foredrag plus at hun har gået på kiropraktorskole i England.

 

Der er vældig blæst om hende fra tid til anden. Hun er bestemt meget dygtig, men for nogle mennesker betyder "det korrekte" stykke papir mere og for dem er hun en torn i øjet.

 

Jeg kan kun sige, som flere andre også har oplevet, at hun har set ting hos mine hunde som dyrlægerne afviste som betydningsfulde, hun rettede på disse tilstande og VUPTI fungerede hundene igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Det er ofte dyrlægerne der sætter standarden og man skal være dyrlæge for at måtte "behandle" dyr.

Hvad dette så dækker.

 

Stort set hver gang der dukker en ny behandlingsform op sætter dyrlægerne sig på det.

 

Da vi i sin tid dannede PAFF (privatpraktiserende adfærdsbehandlere for familiedyr) mødte vi stor og stejl modstand fra Den danske Dyrlægeforening: Kun dyrlæger måtte "behandle" dyr og man kunne absolut ikke adfærdsbehandle uden en diagnose, som, naturligvis, skulle stilles af en dyrlæge, ergo skulle man være dyrlæge for at kunne blive adfærdsbehandler.

Sagen var oppe at vende i højeste myndighed. PAFF "vandt".

 

Af samme årsag kalder jeg mig ikke adfærdsbehandler men adfærdsrådgiver. Jeg gider ikke unødig bøvl med dyrlægerne.

 

At den tidligere formand for dyrlægeforeningen så kaldte, og kalder sig, dyrepsykolog uden at være cand. psych. er naturligvis noget helt andet :mrgreen:

 

Mine dyrlæger har heldigvis aldrig været bange for at sende mig videre til f.eks kiropraktor, men synes bare jeg fik at vide, man skulle være dyrlæge uddannet for at få kiropraktor delen med og uddannelsen foregår i england.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skrevet til Marianna, og går spændt og venter på svar :mrgreen: Som før omtalt så ved jeg at mange har gode oplevelser med hende, men det er for mit vedkommende personligt temmeligt irrelevant.

Jeg ville bare gerne oplyses om hun er uddannet noget, og i såfald hvad.

 

Men jeg vil da på ingen måder lægge skjul på, at jeg ikke på nogle måder synes det er ok at være praktiserende noget-som-helst uden at have papirerne med sig, hvorfor jeg også håber på at få opklaret mysteriet.

Der er altså en grund til at lovgivningen er sat sådan op, og havde det været en elektriker som var blevet "oplært af sin far", så kan jeg garantere for at der var blevet rama-skrig. Det er åbenbart knap så vigtigt når man står med levende væsener imellem hænderne.

Jeg har med egne øjne set hvor meget skade en "uheldig" kiropraktor kan lave, det skal jeg dæleme ikke udsætte mig selv eller mine kære for :???:

 

Der er vældig blæst om hende fra tid til anden. Hun er bestemt meget dygtig, men for nogle mennesker betyder "det korrekte" stykke papir mere og for dem er hun en torn i øjet.

Sådan er folk jo så forskellige, men som medstifter af en forening for hvem uddannelse tilsyneladende er en vigtig bestanddel, undrer det mig at du ikke også undres når "det korrekte stykke papir" mangler :vedikke:

For mig er uddannelse alfa omega, dette både når jeg hyrer hjælp i mit job, når jeg skal til special læge, og når jeg skal lægge mine dyrs vel og ve i hænderne på en fremmed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine dyrlæger har heldigvis aldrig været bange for at sende mig videre til f.eks kiropraktor, men synes bare jeg fik at vide, man skulle være dyrlæge uddannet for at få kiropraktor delen med og uddannelsen foregår i england.

 

Den kiropraktor jeg var ved i fredags og skal til igen (fordi jeg ikke kan komme til MB primært pga. tid og penge :() er uddannet dyrlæge og dernæst kiropraktor men i Tyskland - det gjorde han meget ud af at fortælle mig er den "rigtige" måde at gøre tingene på :lol:

 

Jeg kan kun sige, som flere andre også har oplevet, at hun har set ting hos mine hunde som dyrlægerne afviste som betydningsfulde, hun rettede på disse tilstande og VUPTI fungerede hundene igen.

 

Jeg har med egne øjne set hvor meget skade en "uheldig" kiropraktor kan lave, det skal jeg dæleme ikke udsætte mig selv eller mine kære for :???:

 

Og det er vel dilemmaet :hmm:- en "uheldig" behandler af en hver art kan gøre skade ved at gøre noget forkert, men hvor stor er/bliver skaden, hvis en behandler ikke finder en skade :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine dyrlæger har heldigvis aldrig været bange for at sende mig videre til f.eks kiropraktor, men synes bare jeg fik at vide, man skulle være dyrlæge uddannet for at få kiropraktor delen med og uddannelsen foregår i england.

Eller Tyskland.

 

A9, er det Darly du har været hos? Han tog kiropraktoruddannelsen samtidig med en dyrlæge jeg kender, som nu er bosat i Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Mine dyrlæger har heldigvis aldrig været bange for at sende mig videre til f.eks kiropraktor, men synes bare jeg fik at vide, man skulle være dyrlæge uddannet for at få kiropraktor delen med og uddannelsen foregår i england.

 

Ja, hvis man vil tækkes dyrlægerne :-D - og kaldes vet. kiropraktor.

 

Marianna behandlede dyr længe før dyrlægerne overhovedet begyndte at tænke i de baner, altså kiropraktiske baner

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Sådan er folk jo så forskellige, men som medstifter af en forening for hvem uddannelse tilsyneladende er en vigtig bestanddel, undrer det mig at du ikke også undres når "det korrekte stykke papir" mangler :vedikke:

For mig er uddannelse alfa omega, dette både når jeg hyrer hjælp i mit job, når jeg skal til special læge, og når jeg skal lægge mine dyrs vel og ve i hænderne på en fremmed.

 

PAFF blev stiftet fordi markedet omkring rådgivning var, og stadig er mere end gråt.

Med dette tiltag ville vi vise hundeejerne, at der var et sted de kunne sikres hjælp af høj standard.

PAFFs uddannelser kom først til på et senere tidspunkt, men er et godt tiltag.

Iøvrigt er instruktøruddannelsen ændret en del, der er tilføjelser til emnerne både teoretisk og praktisk, nu vi er der.

 

Det er altid tilladt at undre sig.

Jeg anerkender skam, at personer uden uddannelsesbeviser kan være fuldt på højde med personer, som har papirer på uddannelsen.

Min egen grundlæggende erfaring er blevet dannet uden nogen form for godkedt uddannelse og som jeg mange gange har skrevet kender jeg mange dygtige DcH folk hvis viden og erfaring er på højt niveau.

 

Rigtigt mange hundeelskere tager kurser på højt niveau og læser utrolig meget og bliver derfor meget dygtige.

 

En person som Marianna, som har samlet skeletter når andre legede med dukker, som har brugt stort set hele sit liv på ar arbejde med dyr anerkender jeg helt bestemt. Om hun så har papir på noget som helst er jeg fløjtende ligeglad med.

 

Marianna kan bare ved at se en hund komme gående og straks sige hvor problemet sidder og bagefter bevise det ved thermografi.

 

Det oplevede jeg iøvrigt også at hendes dengang 8 årige søn kunne. Han gik lige forbi og påpegede på vejen hvad han så ved min søsters hund, som var der for første gang. Marianna og thermografen gav ham ret.

Dette har jeg ikke oplevet nogle af de vet. kiropraktorer jeg har brugt kunne. De har skulle mærke efter spændinger først.

Ikke at jeg forklejner deres viden, men de har endnu ikke 30 års erfaring med kiropraktik og med at se på dyrene ud fra et kiropraktisk synspunkt.

 

 

Jeg kunne stadig godt lide at vide, hvad du vil bruge den ønskede info til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor paff-redegørelse også skulle presses ind her, men dig om det. Det glæder mig dog at høre at I har ændret i uddannelsen ;-)

 

Det er altid tilladt at undre sig.

Tak :vedikke:

 

Jeg anerkender skam, at personer uden uddannelsesbeviser kan være fuldt på højde med personer, som har papirer på uddannelsen.

Min egen grundlæggende erfaring er blevet dannet uden nogen form for godkedt uddannelse og som jeg mange gange har skrevet kender jeg mange dygtige DcH folk hvis viden og erfaring er på højt niveau.

 

Rigtigt mange hundeelskere tager kurser på højt niveau og læser utrolig meget og bliver derfor meget dygtige.

 

En person som Marianna, som har samlet skeletter når andre legede med dukker, som har brugt stort set hele sit liv på ar arbejde med dyr anerkender jeg helt bestemt. Om hun så har papir på noget som helst er jeg fløjtende ligeglad med.

 

Marianna kan bare ved at se en hund komme gående og straks sige hvor problemet sidder og bagefter bevise det ved thermografi.

 

Det oplevede jeg iøvrigt også at hendes dengang 8 årige søn kunne. Han gik lige forbi og påpegede på vejen hvad han så ved min søsters hund, som var der for første gang. Marianna og thermografen gav ham ret.

Dette har jeg ikke oplevet nogle af de vet. kiropraktorer jeg har brugt kunne. De har skulle mærke efter spændinger først.

Ikke at jeg forklejner deres viden, men de har endnu ikke 30 års erfaring med kiropraktik og med at se på dyrene ud fra et kiropraktisk synspunkt.

 

Jeg kunne stadig godt lide at vide, hvad du vil bruge den ønskede info til?

Det er da dejligt at du kan være ligeglad, det er jeg ikke, og intet af det ovenstående svarer på spørgsmålet om hun faktisk ér autodidakt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ved ikke hvorfor paff-redegørelse også skulle presses ind her, men dig om det. Det glæder mig dog at høre at I har ændret i uddannelsen ;-)

 

Du nævner selv PAFF.

 

Tak :vedikke:

 

 

Det var da så lidt :-D

 

 

Det er da dejligt at du kan være ligeglad, det er jeg ikke, og intet af det ovenstående svarer på spørgsmålet om hun faktisk ér autodidakt?

 

Jeg har svaret på det jeg ved om emnet i et indlæg længere oppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

Marianna kan bare ved at se en hund komme gående og straks sige hvor problemet sidder og bagefter bevise det ved thermografi.

 

Det er her at alle mine alarm lamper begynder at blinke.

At stille en diagnose udfra hvad men lige ser kommer gående er lige højtflyvende nok til mig.

Ikke at jeg forklejner Fru Bendix´s evner på det kiropraktiske område, men at stille en endegyldig diagnose og behandle ud fra den uden egentlig undersøgelse, bryder jeg mig ikke om.

 

Det oplevede jeg iøvrigt også at hendes dengang 8 årige søn kunne. Han gik lige forbi og påpegede på vejen hvad han så ved min søsters hund, som var der for første gang. Marianna og thermografen gav ham ret.

 

Igen. Der kommer vi over i noget der i mine øjne antyder sådan lidt overnaturlige evner. Og det tror jeg ikke på findes. Jeg mener man er ude på et skråplan hvis man begynder at tillægge højere magter eller særlige medfødte evner til sig selv som argument for at man har ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er her at alle mine alarm lamper begynder at blinke.

At stille en diagnose udfra hvad men lige ser kommer gående er lige højtflyvende nok til mig.

Ikke at jeg forklejner Fru Bendix´s evner på det kiropraktiske område, men at stille en endegyldig diagnose og behandle ud fra den uden egentlig undersøgelse, bryder jeg mig ikke om.

 

Fru Bendixen undersøger skam osse :slem:

 

Hun betrager hunden, analyserer dens bevægelser, hvordan den står, termograferer, undersøger fysisk - på hvilken baggrund hun derefter behandler :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er her at alle mine alarm lamper begynder at blinke.

At stille en diagnose udfra hvad men lige ser kommer gående er lige højtflyvende nok til mig.

Ikke at jeg forklejner Fru Bendix´s evner på det kiropraktiske område, men at stille en endegyldig diagnose og behandle ud fra den uden egentlig undersøgelse, bryder jeg mig ikke om.

 

 

 

Igen. Der kommer vi over i noget der i mine øjne antyder sådan lidt overnaturlige evner. Og det tror jeg ikke på findes. Jeg mener man er ude på et skråplan hvis man begynder at tillægge højere magter eller særlige medfødte evner til sig selv som argument for at man har ret.

 

Det markerede:

Er det ikke også sådan det foregår i menneskeverdenen?

 

Jeg er da flere gange blevet sendt videre til kiropraktor, fysioterapi og massør med problemer uden, at de har været bevist med røngtenbilleder, men bare på hvad min almindelige læge har vurderet efter at have kigget på mig i 10 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fru Bendixen undersøger skam osse :slem:

 

Hun betrager hunden, analyserer dens bevægelser, hvordan den står, termograferer, undersøger fysisk - på hvilken baggrund hun derefter behandler :blink:

 

Forudsat, at der er tid til det... dvs. at det ikke er en af de dage, hvor hun er blevet meget forsinket i løbet af dagen.

 

Jeg betvivler ikke, at hun er dygtig - har hørt om mange rigtigt gode resultater af hendes arbejde. Men mine hunde er ikke bare "næste" - ind, billede, knæk, penge (900,-) og ud igen, mens jeg stillede spørgsmål på vej ud.... Men jeg fik da noget for pengene - 1½ times ventetid, 8 minutter derinde og en hund, der var meget, meget skidt i 3 dage efter (det ville jo så have været rart, hvis hun lige havde taget sig tid til at fortælle mig, at det var normalt).

 

Jeg vil gerne bruge kiropraktor til hundene igen - det bliver nok bare ikke hende. Det blev simpelthen for ligegyldigt og for... ja, samlebåndsagtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Fru Bendixen undersøger skam osse :slem:

 

Hun betrager hunden, analyserer dens bevægelser, hvordan den står, termograferer, undersøger fysisk - på hvilken baggrund hun derefter behandler :blink:

 

Det er ikke fordi jeg tvivler på at hun efterfølgende laver en egentlig undersøgelse.

Men uanset om det er et menneske eller en hund så kan man ikke ved blot at skue hunden på hårene stille en diagnose.

Men selvfølgelig er der en masse erfaring og deraf viden.

Men jeg ville ikke foranledige mig på at stille en diagnose blot på at se på en hund som Ninja mor skriver.

 

Marianna kan bare ved at se en hund komme gående og straks sige hvor problemet sidder

 

 

Det markerede:

Er det ikke også sådan det foregår i menneskeverdenen?

 

Jeg er da flere gange blevet sendt videre til kiropraktor, fysioterapi og massør med problemer uden, at de har været bevist med røngtenbilleder, men bare på hvad min almindelige læge har vurderet efter at have kigget på mig i 10 minutter.

Nu er din egen læge alment praktiserende og han sender sig vel ikke videre til en specialist blot ved at at han ser på dig. Han spørger vel ind og prøver at høre og deraf konkludere at det skal der en specialist til. eller hvad.

Jeg synes det er en forskel lige der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...