Hop til indhold

Hvordan har vi det egentlig med kamphunde "tråd med regler"


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg må også indrømme at jeg helt glemte hvad debatten drejede sig om, hvor er mor og hvalp da bare kære at se på :lun:

 

Nå ja, undskyld skal lige passe på de ot indlæg ikke bliver en dårlig vane:oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Bliver I bange og hvordan takler I de møder, og hvorfor er I bange hvis I er og ja omvendt hvad gør at I er trygge ved at møde dem.

 

Ja, jeg blir bange når jeg går tur og ser en løs muskelhund :genert: blir generelt nervøs ved løse hunde, men en underbevidst angst spiller ind i dét jeg ser en muskelhund der siger BESKYT DIN HUND - gå den anden vej! HURTIGT!! :genert:

 

Jeg er ligeglad med hvilke følelser jeg sårer! Min hund kommer i første række, andres i anden! :fornaermet:

 

Ved godt det i mange tilfælde er en irrationel frygt, men det er det at være bange for edderkopper jo altså også...men derfor ryger jeg alligevel skrigende 3 meter op i luften ved synet af dem :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg blir bange når jeg går tur og ser en løs muskelhund :genert: blir generelt nervøs ved løse hunde, men en underbevidst angst spiller ind i dét jeg ser en muskelhund der siger BESKYT DIN HUND - gå den anden vej! HURTIGT!! :genert:

 

Jeg er ligeglad med hvilke følelser jeg sårer! Min hund kommer i første række, andres i anden! :fornaermet:

 

Ved godt det i mange tilfælde er en irrationel frygt, men det er det at være bange for edderkopper jo altså også...men derfor ryger jeg alligevel skrigende 3 meter op i luften ved synet af dem :engel:

 

Synes ikke det er irrationelt.. Til forskel fra edderkoppen, kan en løs hund jo sagtens gøre skade på både dig og din hund... Synes kun det er sundt med, måske ikke ligefrem frygt, men en god portion respekt for alle løse hunde, især dem over en vis størrelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde har altid fået lov til at hilse og evt. lege med kamphunderacer, hvis vi har været trygge ved dem.

 

Jeg har kun oplevet at blive nervøs ved et møde med en kamphund en enkelt gang. Det var en dag i hundeskoven, hvor vi havde sluppet hundene sammen med nogle andre, så de kunne lege og hygge sig. Vores ene hanhund fungerede ikke altid så godt sammen med jævnalderende hanhunde og han var derfor kun blevet sluppet, fordi vi kendte de andre hunde og havde oplevet, at han sagtens kunne være løs sammen med dem uden problemer.

 

Da der så pludselig står et ordentligt brød af en hund og knurrer af King, bliver jeg lidt nervøs. Han plejer normalt ikke at finde sig i det og jeg havde forudset, at det ville udvikle sig til et slagsmål og at min hund ville blive lemlæstet. Men af en eller anden årsag, valgte han at komme, da jeg kaldte og lege videre med de andre, mens kamphund og ejer diskret forsvandt.

Men der rystede jeg godt nok lidt i bukserne.

 

Det er dog ikke nok til at gøre mig bange for dem - vi har haft flere gode oplevelser end vi har haft dårlige. Charlie har haft faste playdates med en Staffordshire Terrier (staveplade) og vi mødte jævnligt en sød tæve i hundeskoven. Tit er vi stødt å kamphunde, som vi aldrig ser mere, men der har jeg også fået et godt indtryk.

 

Så mit svar må vel være, at jeg ikke er mere bange for dem end for andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et par stykker vi gerne hilser på - både med og uden hund - så har jeg et par stykker jeg går i store buer udenom... blandt andet en ung pige med en stor egetkønsaggressiv amstaff-blanding-ting... som hun på ingen måder kan holde... det er hun så heldigvis også godt klar over, så hun går ofte tur med den på "skæve" tidspunkter hvor der ikke er andre hunde i parken....

 

Vi havde en pitt-blanding i parken, som Karla legede med da han var lille, men efter han blev kønsmoden og lidt af en skiderik (som hanhunde i den alder nu er) så viste hans ejer desværre sine "true colours" :???: nu tør jeg ikke komme i nærheden af ham... så mange tæv som det kræ har fået for bare at kigge på andre hunde - det må jo nok komme til udtryk en dag :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

Men jeg vil nu også sige, at hvis ejerne ser søde og rare ud, og man kan se at de har kontrol over deres (venligt-udseende) hund, så ville jeg da ikke kunne stå for hundene :hjerte: Især ikke hvis de lignede Søde Luna eller smukke Cujo :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianne7100

Jeg er bange for dem. Undgår at gå i de områder hvor jeg ved der er mange muskelhunde. Boede tidligere i den anden del af byen, og her var der virkelig mange af den slags hunde, og stort set alle ejere (her kommer fordommen) typer som formentlig har hunden som potensforlænger.

Vender desuden om, eller går en omvej hvis jeg ser en på vores rute. Jeg har en lille hund, og vil heller lade tvivlen komme ham til gode.

 

Har ingen problemer med andre racer, dem får han lov at hilse på mm.

 

Hvad ville gøre mig tryk.. så helst at muskelhunde ikke var i dk, men det er de, og er klar over at der er rigtig mange der fungere som dejlige familiehunde. Det nye forslag med mundkurv.. tjaa det udelukker i at de kan bide min hund. allermest tror jeg at et "kørekort"(= kompetente ejere) til disse hunde ville være med til at jeg var mere tryg ved at møde dem på vores gåture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ikke mig selv som værende bange, men jeg har altid et vågent øje på demhvis vi støder på en. Er den i snor ryger Emma i snor, og der bliver gået i en stor blød bue rundt om den, med mig imellem kamphund og Emma. Når det gælder en løs kamphund ser jeg først på hundens adfærd, og på hvilken type ejeren er, er det et barn/kvinde/unge/"briantype", så ryger Emma i snor, og vi går væk derfra. Men hvis hunden er venligtsindet, og ejeren ser ud til at have styr på den, så bliver der hilst, stille og roligt...

 

Der er et par stykker i parken jeg kender, og som går ganske fint med Emma. På hendes premisser, da hun ikke gider tumlen rundt længere, og det respekterer de fint, at få et afslag på et playbow:blink:

 

Men schæfere undgår vi helt:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Holder egentlig ferie, men måtte lige ind og lure...:-D

 

 

Jeg er selvsagt ikke voldsomt bange for kamphunde, har jo to...men som ejer kan jeg omvendt berette at den hadefulde stemning, man af og til kan opleve på diverse fora, ikke er noget jeg oplever i min dagligdag...tror ikke det er fordi folk er bange for at sige deres mening til mig, for jeg møder mange venlige smil osv. når jeg går på gaden...

 

Uanset hvilken hund jeg møder, tager jeg udgangspunkt i at hunden er i snor, i og ikke nødvendigvis skal hilse, uanset hvor meget jeg har lyst til at klappenussekæle den...men det afhænger lidt af situationen...var jeg på egen hånd, ville jeg skide en snemand hvis jeg mødte en LØS schæfer, hvor jeg ville forholde mig anderledes roligt ved en amstaff...mens hvis jeg havde hundene med ville jeg nok være mere nervøs ved den løse amstaff og ikke spekulere så meget i mit eget helbred...men generelt irriterer løse hunde mig jo...det er ikke racebestemt...

 

For lige at kommentere på det der med at folk bliver kaldt uvidende osv:

Jeg bliver IKKE negativ hvis folk skifter fortov...det meste af tiden gør jeg det faktisk selv, for at undgå konfrontation med andres hunde...jeg mener ikke man er uvidende fordi man tager afstand til ting man ikke bryder sig om/kender...der hvor filmen knækker for mig, er når folk begynder at udtale sig som om de ved en masse, uden at de faktisk har noget at have det i...

Folk må gerne spørge mig om ALT mellem himmel og jord; "er de farlige", "er det rigtigt at" osv....skal også gerne aflive nogen fordomme hvis det er det folk har brug for...hehe

 

At skifte fortov er i mine øjne fornuftigt, man kender jo ikke den anden hund, selvom jeg som udgangspunkt går ud fra at ejeren har kontrol over sin hund...og i det hele taget er det jo sundt at passe på sig selv og dem man har kær...:engel:

 

Stod forøvrigt ude i haven i dag og var ved at gøre den forårsklar...Pablo var bundet og legede med pinde og gravede huller...der kom en ældre dame ind i haven og Pablo begyndte at skabe sig...men den gamle dame tig det med knusende ro, fandt godbidder frem og gav sig til at snakke med ham...hehe...så kan konstatere at hendes forhold til dem nok heller ikke var så anstrengt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu har jeg siddet og læst alle jeres svar :-D og kan se at mange skriver ting som er lige sådan jeg har det så undskyld hvis jeg gentager jer :oops: men vil da lige skrive hvorfor jeg har fundet udaf at jeg er mere mange end jeg troede.

 

I lørdags var jeg til træning, og der var kommet 2 kamphunde (troede faktisk ikke de måtte være der) nå men altså jeg gik med sådan en knude i maven, mens jeg var inden for se radius af dem, var så bange for at de skulle komme løbende og gøre Zacko noget, og det er totalt uden grund, men var bare sådan jeg havde det :???:

 

Igår var jeg taget i hundeskov, og der går en rundt med en kamphund, og vupti samme fornemmelse i min mave, igen uden grund Zacko hilste på den og igen ballade men jeg havde det bare skidt.

 

Og ja jeg ved udemærket at det er fuldtsændig irrationelt og ude af propertioner, men man kan bare ikke altid styre ens følser, og jeg har det på samme måde med rotter feks.

 

Og som en af jer skriver så er jeg ikke bange for dem som meneske men på min hunds vejne, og jeg er virkelig ude af stand til at slippe den frygt, når jeg står i det, så jeg forsøger alt jeg kan at undgå møde med dem, altså ikke små hvalpe, men når de bliver til store hvalpe, så er det slut.

 

Men altså som mange også skriver så kigger jeg da på mennsket bag hunden og forsøger virkelig at være fornuftig, men desværre tager angsten for hvad der kan ske min hund bare over.

 

Men hvad der skal til for at vende den ved jeg desværre ikke, for det er jo træls at have det sådan, og vildt urmeligt overfor den søde mennesker som har den slags hunde, og jeg må sige at jeg føler med jer herinde som har de søde, for det må være hårdt at kæmpe mod al den frygt vi andre har.

Link til indlæg
Del på andre sites

(...)Når det gælder en løs kamphund ser jeg først på hundens adfærd, og på hvilken type ejeren er, er det et barn/kvinde/unge/"briantype", så ryger Emma i snor(...)

 

Mener du at kvinder er dårligere til at kontrollere en hund end mænd, eller fordi du ikke mener en kvinde vil kunne holde den hvis der blev problemer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du at kvinder er dårligere til at kontrollere en hund end mænd, eller fordi du ikke mener en kvinde vil kunne holde den hvis der blev problemer?

Ej nu skal vi ikke til at diskutere det igen, mænd er fysisk stærkere end kvinder og sådan er det bare, og en vred muskelhund er pænt svær at holde i skak, når du kun har en snor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu skal vi ikke til at diskutere det igen, mænd er fysisk stærkere end kvinder og sådan er det bare, og en vred muskelhund er pænt svær at holde i skak, når du kun har en snor...

 

Ok, det var skam heller ikke for at starte diskussion, undrede mig bare (og har ikke set tidligere diskussioner om emnet)...

Link til indlæg
Del på andre sites

nikeskambidt.th.jpg

 

Dette billede blev taget ca. 1 time efter 13 uger gamle Nike var blevet overfaldet af en fuldvoksen Amerikansk Bulldog. Hun er bedøvet, men har endnu ikke fået den sidste sprøjte.

Hun mangler øjet, hendes kæbe er brækket og hun har dybe bidsår.

 

Af denne ene grund ønsker jeg aldrig mere at røre eller klappe en muskelhund - både fordi det skærer i mit hjerte, men også fordi jeg ikke længere tør. Jeg føler absolut intet personligt behov for at stifte bekendtskab med sådanne hunde.

 

Aldrig aldrig aldrig mere :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

nikeskambidt.th.jpg

 

Dette billede blev taget ca. 1 time efter 13 uger gamle Nike var blevet overfaldet af en fuldvoksen Amerikansk Bulldog. Hun er bedøvet, men har endnu ikke fået den sidste sprøjte.

Hun mangler øjet, hendes kæbe er brækket og hun har dybe bidsår.

 

Af denne ene grund ønsker jeg aldrig mere at røre eller klappe en muskelhund - både fordi det skærer i mit hjerte, men også fordi jeg ikke længere tør. Jeg føler absolut intet personligt behov for at stifte bekendtskab med sådanne hunde.

 

Aldrig aldrig aldrig mere :cry:

 

Uh, hvor forfærdeligt! Stakkels hund :(

Husk at der var en schæfer der bed en golden så den døde, for ikke så længe siden, så pas også på med dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det sådan, at så længe de er hvalpe, så er det ok, at mine leger med dem. Men når de først er kønsmodne, så nej tak.

 

Jeg vil ikke tage nogle chancer med mine hunde. Så kan folk kalde mig fordomsfuld, jeg er ligeglad.

 

Jeg har endnu ikke mødt en aggresiv kamphund. Men de ejere, som jeg har mødt har været nok. Det er meget få hundeejere til kamphunde, som jeg mener ved hvad det er for en hund, som de har, af dem som jeg har mødt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Hej,

 

Jeg har bestemt, at min Bella aldrig skal hilse på en kamphund, tør simpelthen ikke tage chancen, ligegyldigt, hvor sød og rar den nu er.

 

Forstår ikke behovet for, at eje en sådan hund?

 

Hilsen Malene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, hvor forfærdeligt! Stakkels hund :(

Husk at der var en schæfer der bed en golden så den døde, for ikke så længe siden, så pas også på med dem..

 

 

nu hedder tråden jo "Hvordan har vi det egentlig med kamphunde "tråd med regler" :blink:

 

og det er jo et meget følsomt emne for alle, så jeg synes måske at vi skal holde os indenfor topic, for det er altså enrigtig god tråd det her :5up::5up::5up:

Jeg har selv et lidt anspændt forhold til kamphunde, mest fordi at de kamphunde jeg møder har et ganske hårdt liv og nok ikke har overskud til andet end at undgå diverse ubehageligheder som de bliver udsat for :cry:

De er dimentrale modsætninger til de lækre vovser herinde, så derfor er jeg nok også delt i min mening om dem :vedikke:

 

Ihvertfald gør jeg hvad jeg kan for at undgå dem når jeg er ude med Flipsedyret, ligesom jeg undgår små hunde, da flipsen godt kan virke overvældende på dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu skal vi ikke til at diskutere det igen, mænd er fysisk stærkere end kvinder og sådan er det bare, og en vred muskelhund er pænt svær at holde i skak, når du kun har en snor...

 

Gir dig helt ret..

 

Cody er kun en ung lalleglad labrador, der vil lege med alle hunde..

Men jeg har nogen gange svært ved at holde ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lige så fint med at møde dem som jeg har med alle mulige andre hunde, jeg kigger på hunden og bedømmer om den ser venlig ud eller ej, og herefter beslutter jeg hvorledes jeg/vi vil hilse, og om jeg/vi vil hilse.

 

Og indtil nu har jeg været så heldig at de hundeejere jeg har mødt, har valgt at vurderer Luna udfra hende selv, istedet for at vurderer hende ud fra hvordan de tror hun er :5up:

 

Holder egentlig ferie, men måtte lige ind og lure...:-D

 

 

Jeg er selvsagt ikke voldsomt bange for kamphunde, har jo to...men som ejer kan jeg omvendt berette at den hadefulde stemning, man af og til kan opleve på diverse fora, ikke er noget jeg oplever i min dagligdag...tror ikke det er fordi folk er bange for at sige deres mening til mig, for jeg møder mange venlige smil osv. når jeg går på gaden...

 

Uanset hvilken hund jeg møder, tager jeg udgangspunkt i at hunden er i snor, i og ikke nødvendigvis skal hilse, uanset hvor meget jeg har lyst til at klappenussekæle den...men det afhænger lidt af situationen...var jeg på egen hånd, ville jeg skide en snemand hvis jeg mødte en LØS schæfer, hvor jeg ville forholde mig anderledes roligt ved en amstaff...mens hvis jeg havde hundene med ville jeg nok være mere nervøs ved den løse amstaff og ikke spekulere så meget i mit eget helbred...men generelt irriterer løse hunde mig jo...det er ikke racebestemt...

 

For lige at kommentere på det der med at folk bliver kaldt uvidende osv:

Jeg bliver IKKE negativ hvis folk skifter fortov...det meste af tiden gør jeg det faktisk selv, for at undgå konfrontation med andres hunde...jeg mener ikke man er uvidende fordi man tager afstand til ting man ikke bryder sig om/kender...der hvor filmen knækker for mig, er når folk begynder at udtale sig som om de ved en masse, uden at de faktisk har noget at have det i...

Folk må gerne spørge mig om ALT mellem himmel og jord; "er de farlige", "er det rigtigt at" osv....skal også gerne aflive nogen fordomme hvis det er det folk har brug for...hehe

 

At skifte fortov er i mine øjne fornuftigt, man kender jo ikke den anden hund, selvom jeg som udgangspunkt går ud fra at ejeren har kontrol over sin hund...og i det hele taget er det jo sundt at passe på sig selv og dem man har kær...:engel:

 

Stod forøvrigt ude i haven i dag og var ved at gøre den forårsklar...Pablo var bundet og legede med pinde og gravede huller...der kom en ældre dame ind i haven og Pablo begyndte at skabe sig...men den gamle dame tig det med knusende ro, fandt godbidder frem og gav sig til at snakke med ham...hehe...så kan konstatere at hendes forhold til dem nok heller ikke var så anstrengt...

hvad de siger :5up: dækker meget godt os og andre hunde.

 

Plus vi altid skifter fortov hvis vi ikke kender hunden eller vi ved cujo ikke kan med den hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Martins venindes amstaff har jeg det faktisk fint nok med, og alligevel er de ALDRIG alene :engel:

 

Men jeg ønsker ikke andre skal hilse på Aslan, nok mest fordi jeg ikke kender dem (samt hvordan aslan ville reagere). Så ja, mendierne har ramt mig, men mener stadigvæk ikke at et forbud gavner dog.

 

Dette gælder altså også andre racer så som schæfere jeg ikke kender, og så er jeg selv bange for rottweilere :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som menneske har jeg ikke noget problem med dem, og jeg synes, at f.eks. amstaffen er en meget charmerende race med et dejligt ansigt (hvis det altså ikke er skamferet af ørekupering :evil:).

 

Men når jeg færdes med min hund, så går jeg i en stor bue udenom, for jeg ser ingen grund til at løbe risikoen. Der er så mange mere rolige og/eller mindre hunde, hun kan hilse på, så vi mister ikke noget ved at sige nej tak til kamphunde.

 

Jeg er udmærket godt klar over, at mange kamphunde er ganske velfungerende familiehunde, men det vil jeg ikke påtage mig at dømme om på få sekunder, og i de tilfælde, hvor det er gået galt, er ejeren jo som regel også blevet overrasket. Der ville det være rart at være synsk :mrgreen:

 

Det der med at bedømme hundens omgængelighed på ejerens udseende står jeg helt af på. De kamphundeoverfald, jeg selv kender til, er begået af hunde, hvis ejere er helt almindelige mennesker, som ser respektable ud, og som på ingen måde kan betegnes som sociale tilfælde.

 

Jeg går ind for et forbud, fordi netop disse almindelige respektable mennesker aldrig ville anskaffe sig forbudte racer. Derfor ville forbuddet have en effekt. Med hensyn til de kriminelle typer, så er der da ganske givet nogle, som ville bryde loven, men det ville gøre det mere besværligt for dem at få fat på hundene.

 

Så jeg kan under ingen omstændigheder se, at der er noget at tabe ved et forbud, hvadenten effekten ville være stor eller lille, og kunne det redde bare ét liv, er det det hele værd.

 

Når man får børn, må man jo ligesom tage, hvad der kommer både udseende- og karaktermæssigt. Det undrer mig, at nogen synes, at de kun kan blive glade for en hund, der ser ud på en helt bestemt måde og opfører sig på en helt bestemt måde. Selvfølgelig skal man ikke have en race, hvis adfærd står i modsætning til ens livsstil, og det er også reelt nok at have praktiske krav i forbindelse med f.eks. pels og størrelse, men når det er opfyldt, er der stadig mange valgmuligheder. Hvis jeg havde fået f.eks. en Bichon eller en Yorkie i stedet for en Norfolk, så er jeg overbevist om, at jeg ville have elsket den ligeså højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først vil jeg lige sige super godt indlæg:-D:rolleyes:

 

Jeg er tit blevet spurgt hvordan jeg tør lade min lide chihuahua gå i hundeskoven, og jeg må svare at jeg for længe siden gjorde op med mig om jeg ville isolere min hund, eller turde gå uden for døren. Jeg tager mine forholdsregler, og da det er de færeste hunde Sofus har lyst til at hilse på, så går jeg konsekvent uden om alle hunde der møder os, jeg havde en periode efter nogle offentlige episoder, hvor jeg var utryg ved at gå tur, men nu går vi med vores grand danois samtidig, og det gør mig af en eller anden grund lidt mere tryg at hun og min kæreste er med. (Jeg er overbevist om at min kæreste altid vil rede mig i dumme situationer, så dum er jeg :shock:)

Vi har (heldigvis) :hmm:ikke så mange "kamphunde" her hvor jeg bor, men møder jeg en løs hund hvilket er uhør sjældent, så vil jeg til hver en tid løfte ham op, for jeg vil hellere selv blive skambidt end risikere der sker min hund noget.

 

Jeg er af princip aldrig kommet i Næstved hundeskov, fordi jeg har hørt meget dårligt, men kører hellere det kvarter længere for at komme i en hundeskov ved Glumsø. Dog vælger jeg at stole på at folk der kommer der kommer der ude er til at regne med, og så har jeg gjort op med mig selv, at hvis der sker noget, så vil jeg gøre hvad som helst for at afværge det, men at det er vigtigt for mig at mine hunde har et socialt liv, og det derfor er en risiko jeg er villig til at løbe, i hvert fald ind til videre.:???::confused:

 

Det er ikke længe siden vi legede med tre dobbemann der ude, og selvom de ikke er kamphunde var jeg noget nervøs da jeg trådte ind af lågen, for de er i mine øjne en anelse barske.

 

Når det så er sagt, så kender jeg mange utroligt søde "kampehunde", og jeg forstår godt man kan holde af dem, men fordi jeg som menneske synes de er søde, er det ikke alle jeg ville lade mit lille pus hilse på, ganske enkelt fordi jeg ikke føler jeg kan stole på dem!!!

 

Manden og jeg kører en skarp kamp om hvor vidt vi skal have en amerikansk bulldog, vi kender to som er de sødeste kræ, men jeg holder på at så længe vi er sammen må han klare sig uden, for jeg vil ikke have sådan et dyr inden for mine fire vægge uanset hvor søde de så er. Så er det muligt jeg er urimelig, men sådan er det:vedikke::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...