Hop til indhold

Kælenavne


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Michelle w

Når min bror er på besøg, hedder mine hunde sjældent andet end dumme (reiki) og grimme (gaia):rolleyes::mrgreen:

 

Hos mine forældre er det pelsdyr og "hold nu op" eller "neeeeej"" -Gaia mener nemlig IKKE at min far har noget at gøre der, så hun ynder at gø af ham HVER gang han kommer ind... dyyyygtig vagtvovse:klap:

 

Herhjemme har de ikke rigtig nogen kælenavne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jason bliver kaldt tossehund eller tossedyr - begge nogle han reagerer på. Derudover kalder jeg ham krøltop, pelsklump og kanin (alle der har set ham løbe IRL ved hvorfor - han laver de mest charmerende badutspring når han løber :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sascha kalder jeg for, æh, Sascha eller Sassy, når jeg taler til hende. Taler jeg om hende kan det også være elskevovsen eller labbedykkeren eller sådan. :rolleyes:

 

Nellie kalder jeg Nellie når jeg taler til hende. Ingen grund til at forvirre den lille pige når hun nu lystrer på det allerede. :blink: Men ellers er yndlingskælenavnet Nellie-Belly-frikadelli! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Venus222

Sigurt har et hav af kælenavne og han lystre faktisk dem alle sammen.

Et par eksempler : Haffelaffen, Trut, Vaf, Miffer, mors rottweiler, Mifiosoen, pelsdyret.

 

Asta bliver for det meste bare kaldt for fis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Franco har ikke fået så mange endnu. Så når vi kalder på ham er det bare Franco men når vi taler om ham, ja så har han fået det flotte kælenavn BÆSTET, og nogle gange lever han virkelig op til det navn :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi bliver omtalt på mange måder, blandt andet som:

 

Lortehunden = Fordi hun elsker at rulle sig i lort :engel:

 

Tanten = Er min mors tilnavn til hende, fordi hun synes Mimi minder om sådan en sippet tante, bla. når hun spiser - så skal hun håndfoders og enhver bid skal tygges min. 30 gange.

 

Kællingen = Det tilnavn kommer sig af, at en dag mens jeg gig uden for så skulle jeg kalde hende til mig, og inde i mit hovede havde jeg formet sætningen: "Kom så Mimi" men det der kom ud af min mund var: "kom så kælling" Hvor i alverden det der kælling kom fra aner jeg virkelig ikke, men jeg synes egentligt det til tider passer godt på hende :mrgreen:

 

Af navne hun bliver kaldt, er der Bimse, Mimse, Mim og Bim - men når jeg giver hende en anvisning så bruger jeg altid hendes rigtige navn: Mimi, således at hun ikke bliver forvirret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke får skiftet Victors navn, for min kæreste kalder ham altid Mickey :lol: Det er bare som om han er en lille Mickey, det er hans allermest brugte kælenavn, og en dag vi var ude og lufte ham kom der en dame på cykel med en lille pige på barnesædet og hun udbrød begejstret, da hun så Victor "SEEE MOAR EN LILLE MICKEY-HUND" :lol: og blev ved med at gentage "Mickey-hund" imens de kørte væk :shock: Vi stod bare og var paf :lol:

 

Nå men, ellers så hedder han:

 

Musen

Musehunden

Pattebarnet (fordi han er så clingy ;-))

Mors hund/Fars hund (intern fight) :mrgreen:

Hønse

Granberg :vedikke:

Karum Makrutski :vedikke:

The Horndog :slem:

Nuslingen

Den største hund i verden :rolleyes:

Parsifal (det havde jeg altid planlagt som hundenavn, men det ville kæresten ikke gå med til, så det hedder han bare i smug :fornaermet:)

Osama/saddam når han er fræk, alt efter behov :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody har haft Futte hængende på sig, siden vi fik ham..

 

Når han blev træt som hvalp, lagde han sig til at sove et sted. Pludselig var det ikke godt nok, og så tøffede han rundt med hængehoved og poterne slæbende efter sig, og fandt et nyt sted at sove. Sådan kunne han gøre en hel aften.

 

Sådan kom han til at hedde Futtehunden.. Som han også lystrer med hævede ører og logrende hale

 

Han bliver også tit omtalt som Den Brune Bisse. Ser for mange reklamer

 

Opdrætter's mand kalder ham Olfie.. Det blir alle hvalpe kaldt derhjemme, og Cody lystrer stadig, når han ser ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hedder tilsammen Pigerne ... og man skal ikke spørge om grammatikken i det, når jeg kalder "kom her Pigerne" ...

 

Tulle går under navne som Musse, Musen, Tulsen, Tullerpigen, Tullemusen og af og til Tusse ...

 

Bella går under navnene Bimsen, Belasen, Bellabimsen, Bettebimsen, bellamisen ... ... og når jeg virkelig mener det - så bliver hun kaldt ved sit tavlenavn: Bellamia ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Samlet bliver de kaldt Tøserne og Mor´s møjhunde.:blink:

 

Money , kaldes monster Money og MoneyPenny

Suzi er Lusen (derfra mit nick), Lusepusteren og Lullefisen.

Pomkin kaldes Pummelum og Pompernikkel.

Jill er Jilly, Lillefis og lullegøj.

 

Hmm... :hmm: vi er skøre vi hundeejere :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samlebetegnelsen for mine er Piger - det er det jeg kalder, når jeg skal have dem alle til mig på én gang eller have dem alle til at sætte sig f.eks.

mine var også bare "pigerne" :megaked: det virkede som kollektivt indkaldsord, og bare som i daglig omtale. Det virkede også da akita forlod os, og charles kom til, han havde ikke noget imod at være en af pigerne, men nu hvor der kun er de 2 tilbage bruger jeg det aldrig mere.

 

Akita hed Pigerne (også før der var flere end hende:hjerte:), Tøs og Løvemor.

 

Indys kælenavne er Cindy og Bette

 

Charlie hedder vist bare Charles :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Guincho hedder altid Guincho i indkald. Men når jeg snakker til ham hedder han ofte:

Ginselinse, min lille kærlighed, min store kærlighed, Skattebasse-Skidtebisse :mrgreen:

 

I omtale bliver vi nødt til at sige "Ved du hvor hunden/vovsen er?", for ikke at han skal komme rendende, hvis han nu f.eks. har lagt sig i sin taske i entreen.

Men han kommer sgu rendende alligevel, så nu må vi vist snart til at snakke udenlandsk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Nåja - som vivi gør, så kalder jeg også Jason for hunden når jeg snakker om ham for at undgå forvirring

 

 

 

....og selvfølgelig kommer han også hvis jeg kalder "huuuuundeeeeeen":genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...