Hop til indhold

Musejagt FAIL!


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige bevæget mig på kanten af at blive dyrplager, men jeg er simpelthen så træt af at være husvært for mus, og hundene har tilsyneladende overhovedet ingen interesse i at fange dem for mig :rolleyes:

 

I dag fandt jeg så en mus i foderspanden, hvior der er ved at være lavvandet, så den kunne ikke komme op. Jeg fik den lirket ind i en æske, og stillede den på køkkenbordet indtil jeg kunne få tid til at køre ud og slippe den fri langt herfra. Men efter en times tid opdagede jeg at den var ved at gnave sig ud af æsken.

 

I stedet bestemte jeg mig så til at nu skulle hundene undervises i musejagt!

Jeg tog æsken med ud i haven, og lukkede døren så musen ikke skulle løbe direkte ind igen. Så fik jeg hundene gjort godt interesserede i æsken, åbnede låget - og musen sprang ud og løb mindst 5 æresrunder mellem benene på hundene, medens de stod og snusede interesseret til æsken og ikke så noget som helst. Til sidst forsvandt musen over i en hæk, stadig uden at blive opdaget, og på nuværende tidspunkt er den sikkert allerede inde i huset igen :stupid:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor stort :klap:

 

Det må være duften der interesserer de kære hunde mest, jeg har også mere end én gang set Luna i gang med at grave, alt imens musen listede af lige ved siden af hende uden at hun ænsede det :lol:

 

Ja, Bo var også mere interesseret i færten end i dyret. Man kan måske konkludere at lugten er det største på en mus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Bo var også mere interesseret i færten end i dyret. Man kan måske konkludere at lugten er det største på en mus ;-)

 

Baldur har én gang fanget en mus imens han gravede, og da jeg bad ham om at slippe den, så skyndte han sig at spytte den ud, så jeg tror altså mest det var et uheld at han fik fat i den, ellers havde han da kæmpet lidt mere for at få lov at beholde den. Og den blev forresten spyttet ud i hel og levende tilstand :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe... fredagens bedste grin !!

 

Næste gang så há et rent marmeladeglas klar med skruelåg... ned med musen og så lad hundene se den gennem glasset... tag låget af glasset og stil det på plænen foran hundene... så er jeg ret sikker på at de er meget bevist over hva de skal gå efter og pointstillingen kan ændres :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor er det skægt!!

- sådan har det også været med mine forældres hunde.... de magter simpelthen ikke at være musefangere :stupid::mrgreen:

 

Flipsedyret tilgengæld, han er en knag til at fange mus og småfugle - og tage livet af dem, når det så er gjort, må Tinka egentligt godt få dem :klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Lige en update på denne tråd: Nu fik vi så fanget endnu en mus i foderspanden, og denne gang valgte jeg at lade den blive der og invitere Vinnie ud at se på den. Hun plejer meget gerne at ville stå og gumle med hovedet nede i spanden hvis hun får lov :blink:

 

Men da hun så musen skulle hun bestemt ikke nyde noget! :lol: Hun kikkede meget forurettet op på mig, som om det da var min pligt at fjerne den lille irriterende, kildende ting der forhindrede hende i at spise.

 

Konklusion: Jeg bliver nok nødt til at indse at jeg kommer til at fange mine mus selv :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A
Lige en update på denne tråd: Nu fik vi så fanget endnu en mus i foderspanden, og denne gang valgte jeg at lade den blive der og invitere Vinnie ud at se på den. Hun plejer meget gerne at ville stå og gumle med hovedet nede i spanden hvis hun får lov :blink:

 

Men da hun så musen skulle hun bestemt ikke nyde noget! :lol: Hun kikkede meget forurettet op på mig, som om det da var min pligt at fjerne den lille irriterende, kildende ting der forhindrede hende i at spise.

 

Konklusion: Jeg bliver nok nødt til at indse at jeg kommer til at fange mine mus selv :stupid:

Ærgerligt at du bor på Fyn, ellers stillede jeg gerne mine to Fox Terrier til rådighed. De er vilde med at fange mus. Når vi f. eks er i skoven, og de får færd af en mus, graver de musen op og dræber den med et bid. Herefter bliver musen spyttet ud.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update på denne tråd: Nu fik vi så fanget endnu en mus i foderspanden, og denne gang valgte jeg at lade den blive der og invitere Vinnie ud at se på den. Hun plejer meget gerne at ville stå og gumle med hovedet nede i spanden hvis hun får lov :blink:

 

Men da hun så musen skulle hun bestemt ikke nyde noget! :lol: Hun kikkede meget forurettet op på mig, som om det da var min pligt at fjerne den lille irriterende, kildende ting der forhindrede hende i at spise.

 

Konklusion: Jeg bliver nok nødt til at indse at jeg kommer til at fange mine mus selv :stupid:

 

Hahahha!!!! Hvor er det konge!

 

Og undskyld mig, men hvis din moar kom med et dejligt lækkert fad mad med en stor fed MUS ovenpå, ville du så æde af det?? Nej vel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...