Hop til indhold

Dummier... (for dummy)


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Leder efter legetøj, der tænder Smilla. Og her kommer en række virkelige dumme spørgsmål :blink: Men altså...

 

Der findes dummier med kaninpels på (fandt jeg lige ud af )- er pelsen anderledes fra sådan et stykke kaninpels man kan købe i et skindhus. Jeg tænker på, om det er forarbejdet på en måde, der lugter mere/ appellerer mere til hunden. :oops: For hun har et lille stykke kaninpels, og det tænder hende ikke sådan rigtigt. Hun er dog ellers rimelig glad for sin hunter bæver (pelsagtig) specielt når jeg har bundet en snor i den.

 

Jeg så også, der var nogle fasanfjer på siden. Fandtes i løsvægt og er forsynet en dummie (se billede) godt nok kun med en elastik. :confused: Så er det jo ikke ligefrem ruskelegetøj eller vil jeg kunne bruge den til det? Hun ødelægger normalt ingenting...

 

 

Smilla er ellers helt vild med fugle :rolleyes:, findes der legetøj med fjer andet end kattelegetøj? :blink: Er det dumt at bruge legetøj med fjer, hvis man gerne vil have hun ikke jagter fugle. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her har de forskellige skiddummier, og de har virkelig en super service :-D De er jo ikke beregnet til voldsom ruskelege, så holder ikke evigt, hvis de skal bruges til det, men de er billige i forhold til mange andre steder.

 

Jeg brugte dem til min tidligere hund for at tænde ham, han gad nemlig ikke godbidder, og det var succes :5up:

 

Nu bruger jeg dem til ganske alm. apportering med min labber, og jeg har bestilt hos dem mange gange, og som sagt super service og hurtig levering :blink:

 

Nå ja og siden er : Skinddummy

Link til indlæg
Del på andre sites

dem jeg har set af de der Noerby - er bare ret store i det - jeg tænker til Smillas lille mund?

 

Men hvis du er interesseret i at se den live - så har Sanne dem til salg, de hænger på "shopvæggen" inde i ridehuset - så du kan se dem d. 30 til kurset :-D (hvis hun da har nogle på lager på det tidspunkt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har de forskellige skiddummier, og de har virkelig en super service :-D De er jo ikke beregnet til voldsom ruskelege, så holder ikke evigt, hvis de skal bruges til det, men de er billige i forhold til mange andre steder.

 

Jeg brugte dem til min tidligere hund for at tænde ham, han gad nemlig ikke godbidder, og det var succes :5up:

 

Nu bruger jeg dem til ganske alm. apportering med min labber, og jeg har bestilt hos dem mange gange, og som sagt super service og hurtig levering :blink:

 

Nå ja og siden er : Skinddummy

 

Ser virkelig lækre ud og er billige, men vejer 400 g, det bliver nok for voldsomt desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

dem jeg har set af de der Noerby - er bare ret store i det - jeg tænker til Smillas lille mund?

 

Men hvis du er interesseret i at se den live - så har Sanne dem til salg, de hænger på "shopvæggen" inde i ridehuset - så du kan se dem d. 30 til kurset :-D (hvis hun da har nogle på lager på det tidspunkt)

 

Ja, det kunne jeg da.:-) Er det de almindelige eller har hun også dem med skind på? Jeg så på nogle her der vejede 80 g, måske det mere sådan noget hun skal have.

 

Skind Dummy - Dummies. Kvalitets hundeartikler hos aktivt Hundeliv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kunne jeg da.:-) Er det de almindelige eller har hun også dem med skind på? Jeg så på nogle her der vejede 80 g, måske det mere sådan noget hun skal have.

 

Skind Dummy - Dummies. Kvalitets hundeartikler hos aktivt Hundeliv!

 

hun har dem som Noerby også linker til - massive beklædt med kaninsknd... jeg tror dog de bliver for store til Smilla

Link til indlæg
Del på andre sites

og så har hun sådan nogle "lammehaler" - som er en læderstrop beklædt med lammeskind / uld - Karla går helt bananas over dem, så jeg tør ikke købe een :lol:

 

De lyder goe. :slem:

 

Er det sådan nogle store nogle på en 30-40 cm ? Så noget glemt lammeskind på træningsbanen forleden. Måske det har været sådan en. :lol: Men bliver nok også for stor.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

grunden til at jeg enig ikke har købt en skyldes den manglende impulskontrol i kræet :oops: (jvf. anden tråd)... hun tænder så voldsomt på lammehalen, at når man tager den til sig efter endt leg, så skal hun liiiiiige forsøge at hapse den.... og der er hun altså ikke helt koordineret med sit gebis af og til :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Ja, det kunne jeg da.:-) Er det de almindelige eller har hun også dem med skind på? Jeg så på nogle her der vejede 80 g, måske det mere sådan noget hun skal have.

 

Skind Dummy - Dummies. Kvalitets hundeartikler hos aktivt Hundeliv!

 

Har lige været inde på siden og kigge. De ser da rigtig fornuftige ud, synes jeg. 80 g er jo ikke særlig meget - mindre end en pose slik, og længeden er jo også ret god.. Tror du ikke du skulle starte ud med sådan én, den burde hun da sagtens kunne have i munden:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal bruges som belønning, ville jeg nøjes med at købe et stykke kaninskind i en skindforretning. Her i den lokale i Skindergade, kan man købe et knap så pænt kaninskind for cirka 40 kroner.

 

At jeg hellere ville købe løst skind end dummy skyldes tanken om, at du lettere ville kunne rulle det til en lille pølse, som er lettere for hende at ruske i, end hvis det er en skindbeklædt dummy.

 

Skulle du være på jagt efter almindelig dummy til apporteringstræning (jagtlig), ville jeg købe hos Gemina. Dem har jeg en bunke af, og er vældig glad for dem. I langt højere grad end alle de andre jeg har, fra eksempelvis velrespekterede engelske producenter.

 

Du vil ikke nødvendigvis få problemer med hund der jagter fugle, blot fordi du bruger fjer på dummy. Hundene kan snildt lære, at der gælder "hver ting til sin tid". Her går hundene ikke på jagt på de daglige gåture (bortset fra omplaceringshunden), selvom de gladeligt går på jagt efter samme dyr, når vi er af sted med det formål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal bruges som belønning, ville jeg nøjes med at købe et stykke kaninskind i en skindforretning. Her i den lokale i Skindergade, kan man købe et knap så pænt kaninskind for cirka 40 kroner.

 

Det er sådan et jeg har, købt i et skindhus. Hun fatter ikke rigtig interesse for den. Den er 'for slatten'/ som om hun tænker det bare er et stykke stof. :vedikke: Og måske lugter den heller ikke 'vildt' nok for hende

 

At jeg hellere ville købe løst skind end dummy skyldes tanken om, at du lettere ville kunne rulle det til en lille pølse, som er lettere for hende at ruske i, end hvis det er en skindbeklædt dummy.

 

Ja, det kan jeg godt følge. :5up: Uhh svært at forklare, men hvis der er lidt mere 'gods' i minder den hende måske mere om et lille dyr. Og i hvert fald elsker hun jagtlege (hvor jeg binder en snor i legetøjet og lader hende fange den).

 

Skulle du være på jagt efter almindelig dummy til apporteringstræning (jagtlig), ville jeg købe hos Gemina. Dem har jeg en bunke af, og er vældig glad for dem. I langt højere grad end alle de andre jeg har, fra eksempelvis velrespekterede engelske producenter.

 

Men de vejer min. ½ kg

 

Du vil ikke nødvendigvis få problemer med hund der jagter fugle, blot fordi du bruger fjer på dummy. Hundene kan snildt lære, at der gælder "hver ting til sin tid". Her går hundene ikke på jagt på de daglige gåture (bortset fra omplaceringshunden), selvom de gladeligt går på jagt efter samme dyr, når vi er af sted med det formål.

 

Ok super. Ved du om der findes noget 'legetøj' med fjer på? (Den jeg viste er bare en dummi med fjer påsat med en elastik (holder nok ikke så godt til leg, men udmærket hvis en hund skal bære varsomt).

Ved du/ I, om den her til at sætte på en dummi, eller bruges den alene (er det en dummi i sig selv?? :oops:

 

Skind Dummy - Jagt - Dummies. Aktivt Hundeliv

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok super. Ved du om der findes noget 'legetøj' med fjer på? (Den jeg viste er bare en dummi med fjer påsat med en elastik (holder nok ikke så godt til leg, men udmærket hvis en hund skal bære varsomt).

 

Ved du/ I, om den her til at sætte på en dummi, eller bruges den alene (er det en dummi i sig selv?? :oops:

 

Skind Dummy - Jagt - Dummies. Aktivt Hundeliv

 

 

Et halvt kilo vil hun sagtens kunne bære på, hvis det er fordi der skal arbejdes med øvelsen. Men den er nok for stor, hvis den skal bruges som trækkelegetøj.

 

Noget skind hos skindhusene kan være farvet, og derfor måske lugte knap så interessant. Smuttede selv en tur forbi Skindhuset.dk og så, at de også har billige rødrævehaler, hvis hun syntes sådan noget er interessant. De kostede 50-60 kroner tror jeg det var.

 

Det du linker til, ser ud til at være en dummy i sig selv. Og kan derudover bruges som beklædning til andre dummyer. Sådan forstår jeg det i hvert fald.

 

Fjer vil nok være noget besværligt at bruge som belønning, da det ikke vil holde særlig godt til behandlingen. Ved ikke af, at man kan købe dummyer med fjer. Oftest klipper man selv vingerne af fasanen/duen og sætter dem på med elastikker som det billede du havde postet tidligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mingus tænder helt vildt på kaninskind, som det eneste legetøj faktisk. Det er så købt i en jægerbutik, og er ikke farvet. Jeg har et stykke legetøj som er flettet kanin og fleece, og det tænder han ikke på. Her er skindet også farvet. Cajsas rådyr-dummy gider han heller ikke. Så måske kunne det være en ide at finde et skind i en jægerbutik?

 

Ellers prøv at finde en jæger, så du kan få ugarvet skind fra hare eller rådyr. Jeg har selv et kaninskind liggende i fryseren, som jeg ikke har turdet se på :genert:

Tanken om at rende rundt med det i en lomme til træning, er ikke voldsomt appelerende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes ikke jeg har set det herhjemme, men ved at man kan købe noget fært på flaske. Tror man kan vælge mellem hårvildt og forskellige fugle, men kan ikke huske det. Skal se om jeg kan google og finde det, eller du må se om du kan få google til at give et par forslag.

 

Så vil det måske være en idé at købe noget sådan og hælde ud over et eller andet, så det er ekstra interessant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes ikke jeg har set det herhjemme, men ved at man kan købe noget fært på flaske. Tror man kan vælge mellem hårvildt og forskellige fugle, men kan ikke huske det. Skal se om jeg kan google og finde det, eller du må se om du kan få google til at give et par forslag.

 

Så vil det måske være en idé at købe noget sådan og hælde ud over et eller andet, så det er ekstra interessant.

 

Rigtig god idé, sådan noget kunne jeg godt tænke mig at prøve. :5up:

 

Sig til, hvis du finder noget og jeg vil også prøve at google.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mingus tænder helt vildt på kaninskind, som det eneste legetøj faktisk. Det er så købt i en jægerbutik, og er ikke farvet. Jeg har et stykke legetøj som er flettet kanin og fleece, og det tænder han ikke på. Her er skindet også farvet. Cajsas rådyr-dummy gider han heller ikke. Så måske kunne det være en ide at finde et skind i en jægerbutik?

 

Ellers prøv at finde en jæger, så du kan få ugarvet skind fra hare eller rådyr. Jeg har selv et kaninskind liggende i fryseren, som jeg ikke har turdet se på :genert:

Tanken om at rende rundt med det i en lomme til træning, er ikke voldsomt appelerende...

 

Jeg tror heller ikke mit kaninskind er farvet, det er købt i en hobbyforretning. Er der forskel på kaninskind købt i jægerforretning (vidste ikke man kunne købe det der). Er det mindre behandlet??

 

Uha sådan et helt råt et i fryseren... den tanke skal jeg vist også lige vænne mig til. :genert: Det skal i hvert fald gerne kunne ligge fremme, så jeg kan bruge det og ikke være alt for 'ulækkert'. :cry: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, du er bedre til at søge end jeg. :5up: Jeg skal lige overveje, om det ikke er værd at prøve.

 

 

Hvad er mon bedst - kanin, gråand eller fasan. Jeg tænker om hun er mest til fugle... :hmm: :oops:

 

jeg faldt over hjemmesiden i min jagt på en ny flydende dummy den anden dag - og surfede lidt rundt derinde... huskede så pludselig at jeg havde set færd-flasken derinde, da MK1o1 omtalte den ;-)

 

og siden hedder jo trods alt noget der er til at huske :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...