Hop til indhold

Cesar Millan endnu engang


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter
Jeg tror det kræver en speciel tilladelse at vise Millanklippene.

Og det er spørgsmålet om det vil blive givet, der er uden tvivl noget med copyright.

 

Men måske man må vise billeder :hmm:

 

Men jeg tror bestemt det vil være et hit med et foredrag om hundesprog, og så er der jo ingen der kan forbyde at man kommer lidt ind på at snakke Millan-metoder :pift:.

 

I så fald vil der uden tvivl være mange fingre i vejret bagefter til diskussion, det vil næppe blive kedeligt!

 

 

Jeg tror du har ret. Min veninde fortalte mig at Irene Jarnved (IJ) havde en anektode eller historie, om at hvis hun viste et klip fra hendes tv2 medvirken, så skulle hun betale en masse (tror jeg), så hun brugte ikke disse klip mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst snevinter
Jeg forstår et eller andet sted, så udemærket at folk syntes at Milan er genial. Tænk at få en hund til at lystre på en ½ time.

 

De fleste ser hvad det er Milan gør. Han får hunden til at lystre.

 

Mange lægger ikke mærke til hundens reaktion.

 

De ser kun hvad der virker. En hund trækker, når Milan har været på banen, så trækker hunden ikke mere.

 

Ergo hunden har lært at gå pænt.

 

Medierne har så meget magt idag. Det er dem der bestemmer, hvad vi skal tro der er ret eller forkert.

 

Nu er det sådan, at i en travl og stresset hverdag, er der ikke tid til de langsomme løsninger.

 

Det største problem er ikke Milan. Men at der overhovedet er brug for en mand som ham.

 

vi vil have det hele også en færdigpakket hund, der intet kræver, men som bare liggger på det hvide tæppe og ser godt ud.

 

Først den dag hvor medierne tager afstand fra Milan og lader adfærdsterapeuter og psykologer, som eks. Ninjamor komme til, vil der ske en ændring i folks overbevisning om hvad der er ret og forkert.

 

Indtil da, er jeg desvære bange for at Milan´s metoder vinder hos flere og flere, fordi det er den nemmeste på kort sigt.

 

enig.

 

Men vil lige tilføje, at det er hvad der ser ud som om det virker på kort tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
enig.

 

Men vil lige tilføje, at det er hvad der ser ud som om det virker på kort tid.

 

 

Og det er hvad folk falder for.

 

Jeg kan sagtens forstå denne trang til nemme løsninger og synes det er vigtigt, at nogen bliver ved at være hundenes advokater.

 

Ofte når jeg kommer hjem til problemhunde, tror ejerne også, at 1 - 2 - torden, så svinger jeg tryllestaven og så forsvinder problemet.

 

Nogle FÅ bliver oprigtigt skuffede, når de opdager, at de selv skal yde en daglig indsats for at rette op på en fejlindlæring eller et problem.

 

I vinter var jeg hos en tæve som indtil for få måneder siden havde været ejerens et og alt. Hunden blev aktiviteret i hoved og mås.

Så kom der er barn og så... Tjah behøver jeg sige mere?

 

Hunden var nu sørgeligt understimuleret og problemet var voldsom (men udelukkende venlig) adfærd overfor gæster.

 

Da jeg forklarede hvad der skulle, træningsprogram ift. gæster samt daglig aktivering plus en løst dør så gæsterne ikke kunne vade ud og ind, sagde ejeren til mig at hun var meget skuffet, hun havde håbet på noget andet. Suk...

 

"Hvad havde du håbet på"

 

"At du havde sagt jeg bare skulle sende hende i kurven"

 

Jeg er sikker på, at hvis ejeren ikke havde insisteret på at betale som det første da jeg kom ind ad døren, havde jeg ikke fået løn for mine to timers arbejde plus de to timer på landevejen samt den efterfølgende træningsplan!

 

Ejeren var skuffet, sur og syntes hun lige så godt kunne have fulgt sin venindes råd, der lignede mine meget.

Det svarede jeg så til, at det havde sparet hende for en udgift og mig for noget arbejde.

 

Kors hvor var jeg vred på hundens vegne :)

 

Men sådan er det desværre nogle gange

 

Lige pt er der godt gang i kineserne - også herhjemme: I dag en chinese crested og på mandag skal jeg til en pekingeser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også haft dissekeret og roder i de enkelte signaler tidligere.

Det blev så til, at hundesproget vi så var vores tolkninger og ikke nødvendigvis den korrekte "oversættelse".

 

Hvis folk ikke vil anerkende, at der findes et sprog hunde imellem, som er en viden blandt etologer, biologer og så os andre, så kan vi jo ikke diskutere det.

 

 

 

En ting er bogen noget andet er det folk ser på TV, som jo er det de/vi forholder os til. Og den er ikke til at komme igennem med på den anden debat.

 

Jeg er enig i en del af det Millan siger, men når vi kommer til hans handlinger så rimer de ikke med hans ord.

 

 

 

Han virker ret fikseret på det..

 

 

 

UPS..

 

Det fortvivlende er at andre metoder ville virke bedre for både hunde og ejere end de anvendte.

 

Det drejer sig også om, hvordan man ønsker hunden har det under og efter træningen.

 

 

 

Tjah.. Jeg håber det bliver uddybet, men det gør det sikkert ikke.

 

 

 

Håbet er lysegrønt :)

 

Helt enig.... ;-)

 

Da hans programmer blev vist i TV, begyndte min familie (uden hundekendskab) da også at sige, at jeg kunne da bare benytte hans metoder til Mollie, da jeg jo så ville få løst MIT problem.... Og det har de jo egentligt ret i... Jeg ville få løst MIT problem, men så absolut ikke Mollie's....

TV er et skidt medie til visse typer af programmer... Baggrunden mangler tit og ofte, fordi der bliver klippet lidt tilfældigt udfra hvad der ser bedst ud...

 

Hvis hundeejere kun er interesserede i at løse DERES problem fremfor deres HUNDS, så kan man ikke gøre ret meget ved hjælp af de bløde fremgangsmåder, da de disse hundeejere ikke er villige til at lægge arbejdet i hunden. Og sådan tolker jeg de fleste af de hundeejere vist i programmerne.

 

Må dumhed kæmper selv guderne forgæves.... Og desværre bliver hundene taberne i den kamp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Og det er hvad folk falder for.

 

Jeg kan sagtens forstå denne trang til nemme løsninger og synes det er vigtigt, at nogen bliver ved at være hundenes advokater.

 

Ofte når jeg kommer hjem til problemhunde, tror ejerne også, at 1 - 2 - torden, så svinger jeg tryllestaven og så forsvinder problemet.

 

Nogle FÅ bliver oprigtigt skuffede, når de opdager, at de selv skal yde en daglig indsats for at rette op på en fejlindlæring eller et problem.

 

I vinter var jeg hos en tæve som indtil for få måneder siden havde været ejerens et og alt. Hunden blev aktiviteret i hoved og mås.

Så kom der er barn og så... Tjah behøver jeg sige mere?

 

Hunden var nu sørgeligt understimuleret og problemet var voldsom (men udelukkende venlig) adfærd overfor gæster.

 

Da jeg forklarede hvad der skulle, træningsprogram ift. gæster samt daglig aktivering plus en løst dør så gæsterne ikke kunne vade ud og ind, sagde ejeren til mig at hun var meget skuffet, hun havde håbet på noget andet. Suk...

 

"Hvad havde du håbet på"

 

"At du havde sagt jeg bare skulle sende hende i kurven"

 

Jeg er sikker på, at hvis ejeren ikke havde insisteret på at betale som det første da jeg kom ind ad døren, havde jeg ikke fået løn for mine to timers arbejde plus de to timer på landevejen samt den efterfølgende træningsplan!

 

Ejeren var skuffet, sur og syntes hun lige så godt kunne have fulgt sin venindes råd, der lignede mine meget.

Det svarede jeg så til, at det havde sparet hende for en udgift og mig for noget arbejde.

 

Kors hvor var jeg vred på hundens vegne :)

 

Men sådan er det desværre nogle gange

 

Lige pt er der godt gang i kineserne - også herhjemme: I dag en chinese crested og på mandag skal jeg til en pekingeser...

 

Den slags "familieplanlægning" gør mig bare SÅ harm! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Den slags "familieplanlægning" gør mig bare SÅ harm! :evil:
Det ses desværre ofte.

 

Jeg tror det handler om, at før man selv har født og været småbarnsforælder, så har mange ikke skyggen af anelse om hvad det vil sige.

De tror de sagtens kan overkomme det hele. Hus, have, hund og baby - os så se velplejet ud samtidig :)

 

Overser at der er noget der hedder hormonindflydelse på krop og humør og at babyen også kan blive småsyg.

Så står de pludselig der med håret i postkassen og hunden er den eneste til at betale prisen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Det ses desværre ofte.

 

Jeg tror det handler om, at før man selv har født og været småbarnsforælder, så har mange ikke skyggen af anelse om hvad det vil sige.

De tror de sagtens kan overkomme det hele. Hus, have, hund og baby - os så se velplejet ud samtidig :)

 

Overser at der er noget der hedder hormonindflydelse på krop og humør og at babyen også kan blive småsyg.

Så står de pludselig der med håret i postkassen og hunden er den eneste til at betale prisen

 

Jeg har også set nogle eksempler på det :( Hvis man er i den fødedygtige alder og gerne vil have børn, er det i hvert fald dumt at vælge en meget krævende race.

Og så er det desværre meget upopulært at begrænse sig. Når jeg har mine elever, er der nogle af forældrene, der er så udmattede, at de falder i søvn på sofaen, mens jeg underviser børnene. Så tænker jeg tit, at det havde været bedre, hvis de havde droslet ned på karrieren eller nøjedes med ét barn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

Jeg har set det brev (eller lignende, husker ikke helt, det var et stykke tid siden) ved flere tilfælder, men desværre ser det ikke ud til at gøre en vildt stor forskel. Millan ser ud til at vare lige så populær som altid, og dem der kan lide hans metoder ser ikke ud til at tage disse og lignende argumenter på alvor. De mener oftest bare at Millan må vide bedre end os andre. Han er jo så kendt, og amerikaner, og har skrevet bøger, og er i TV, og han ser jo til hundens adfærd og natur...

 

Så, hvad skal vi finde på for at for alvor overbevise folk om at CMs metode er noget lort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har set det brev (eller lignende, husker ikke helt, det var et stykke tid siden) ved flere tilfælder, men desværre ser det ikke ud til at gøre en vildt stor forskel. Millan ser ud til at vare lige så populær som altid, og dem der kan lide hans metoder ser ikke ud til at tage disse og lignende argumenter på alvor. De mener oftest bare at Millan må vide bedre end os andre. Han er jo så kendt, og amerikaner, og har skrevet bøger, og er i TV, og han ser jo til hundens adfærd og natur...

 

Så, hvad skal vi finde på for at for alvor overbevise folk om at CMs metode er noget lort?

 

Hvis hundeejerne er ligeglade med at deres hunde er tryggede og handler ud fra ønsket om at undgå straf, så virker Millans metoder fint nok.

 

Hvis hundeejerne er ligeglade med at deres hunde kun får symptombehandling og at effekten derfor fortager sig - eller straffen skal repeteres jævnligt, så virker Millans metoder fint.

 

Hvis hundeejerene er ligeglade med, at det kun er hundenes handlinger som ændres, og ikke hundenes følelser overfor det som provpokerer dem til handlingerne, så virker Millans metoder fint.

 

Hvis hundeejerne synes, det er i orden at behandle et dyr de skal være omsorgsgiver for med smertefulde og frygtfremkaldende metoder, så virker Millans metoder fint.

 

Som jeg ser det, skal der en ændring af ovennævnte holdninger til før vi ser generelle fremskridt.

 

Og det er svært...

 

For når Millantilhængerne - eller de som er ligeglade med hundenes velfærd, ikke vil acceptere at hunde har et sprog og et "regelsæt", som er anerkendt af etologer, biologer, kynologer og andre hundefolk, så er det jo svært at overbevise dem!

Det bliver bare til, at det er OS, som læser hundenes signaler forkert.

 

Nogle er endda inde på, at hunde ikke kan føle frygt, fordi de ikke kan tænke frem i tiden :roll:

 

Andre mener, at målet helliger midlet, og at det er bedre med Millans brutale behandling end en aflivning.

 

Disse mennesker anerkender ikke, at andre og venligere metoder med vægt på det psykologiske hjælper langt bedre og giver en varig positiv ændring.

Og så er det sgi svært!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har også set nogle eksempler på det :( Hvis man er i den fødedygtige alder og gerne vil have børn, er det i hvert fald dumt at vælge en meget krævende race.

Og så er det desværre meget upopulært at begrænse sig. Når jeg har mine elever, er der nogle af forældrene, der er så udmattede, at de falder i søvn på sofaen, mens jeg underviser børnene. Så tænker jeg tit, at det havde været bedre, hvis de havde droslet ned på karrieren eller nøjedes med ét barn.

 

 

Tjah.. Nogle gange løber livet bare afsted med én :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hundeejerne er ligeglade med at deres hunde er tryggede og handler ud fra ønsket om at undgå straf, så virker Millans metoder fint nok.

 

Hvis hundeejerne er ligeglade med at deres hunde kun får symptombehandling og at effekten derfor fortager sig - eller straffen skal repeteres jævnligt, så virker Millans metoder fint.

 

Hvis hundeejerene er ligeglade med, at det kun er hundenes handlinger som ændres, og ikke hundenes følelser overfor det som provpokerer dem til handlingerne, så virker Millans metoder fint.

 

Hvis hundeejerne synes, det er i orden at behandle et dyr de skal være omsorgsgiver for med smertefulde og frygtfremkaldende metoder, så virker Millans metoder fint.

 

Som jeg ser det, skal der en ændring af ovennævnte holdninger til før vi ser generelle fremskridt.

 

Og det er svært...

 

For når Millantilhængerne - eller de som er ligeglade med hundenes velfærd, ikke vil acceptere at hunde har et sprog og et "regelsæt", som er anerkendt af etologer, biologer, kynologer og andre hundefolk, så er det jo svært at overbevise dem!

Det bliver bare til, at det er OS, som læser hundenes signaler forkert.

 

Nogle er endda inde på, at hunde ikke kan føle frygt, fordi de ikke kan tænke frem i tiden :roll:

 

Andre mener, at målet helliger midlet, og at det er bedre med Millans brutale behandling end en aflivning.

 

Disse mennesker anerkender ikke, at andre og venligere metoder med vægt på det psykologiske hjælper langt bedre og giver en varig positiv ændring.

Og så er det sgi svært!

Jeg synes den med at målet helliger midlet er den jeg hører oftest.

At det er ok for ellers...

 

Der er det så jeg tænker om man virkelig så forstår hvad målet så indebærer? Hvad det kommer til at betyde for hunden at den er blevet skræmt så meget at den nu ikke tør reagere.

 

Før i tiden kunne jeg irriteres over hunde der gøede - men nu har jeg det nærmere såden. Gudskelov at de siger noget - at de tør sige noget. Hellere have en hund der reagerer ved f.eks. at gø af fyrværkeriet end at hunden nærmest forsvinder ind i sig selv af bar angst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes den med at målet helliger midlet er den jeg hører oftest.

At det er ok for ellers...

 

Der er det så jeg tænker om man virkelig så forstår hvad målet så indebærer? Hvad det kommer til at betyde for hunden at den er blevet skræmt så meget at den nu ikke tør reagere.

 

Før i tiden kunne jeg irriteres over hunde der gøede - men nu har jeg det nærmere såden. Gudskelov at de siger noget - at de tør sige noget. Hellere have en hund der reagerer ved f.eks. at gø af fyrværkeriet end at hunden nærmest forsvinder ind i sig selv af bar angst.

 

 

Lige akkurat!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

 

For når Millantilhængerne - eller de som er ligeglade med hundenes velfærd, ikke vil acceptere at hunde har et sprog og et "regelsæt", som er anerkendt af etologer, biologer, kynologer og andre hundefolk, så er det jo svært at overbevise dem!

Det bliver bare til, at det er OS, som læser hundenes signaler forkert.

 

 

det er her jeg synes det største problem er. mange ser ikke forskel på forskning og almindelige meninger. vi siger "den eller den forsker har fundet fram til det her". de siger: "det er forkert. Millan siger det er sådan her." så er det ligemeget hvad man siger, fordi at de forskere der, de ved bare ikke vad de snakker om :roll:

 

det er rigtigt at også forskere kan tage fejl, og at de ikke altid er enige, men jeg kan ikke forstå hvordan man kan vælge at høre på en eller anden lille klam amerikaner hellere end en med ordentlig videnskabelig baggrund. og når det kommer til CM er der jo mange forskere der er fuldstændig uenig med ham -man kunne da i det mindste prøve at høre på vad majoritet har at sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Rigtigt meget af hundenes sprog ligner vores kropssprog, så jeg kan ikke forstå at i hvert fald de dele ikke taler deres eget sprog så at sige, Millan får hundene til at bruge kropssprog som også mennesker bruger når de er pressede, angste m.m., og her burde alle kunne forstå det!

 

Når man så lærer hundens sprog at kende også, de finere nuancer, så giver det så meget mening, synes jeg, at jeg ikke fatter at nogen anfægter det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes den med at målet helliger midlet er den jeg hører oftest.

At det er ok for ellers...

 

Der er det så jeg tænker om man virkelig så forstår hvad målet så indebærer? Hvad det kommer til at betyde for hunden at den er blevet skræmt så meget at den nu ikke tør reagere.

 

Før i tiden kunne jeg irriteres over hunde der gøede - men nu har jeg det nærmere såden. Gudskelov at de siger noget - at de tør sige noget. Hellere have en hund der reagerer ved f.eks. at gø af fyrværkeriet end at hunden nærmest forsvinder ind i sig selv af bar angst.

 

Vi er helt på linie.

 

Det er netop det væsentlige - har hundeejeren overhovedet gjort sig tanker om HVAD de valgste metoder kommer til at betyde for hunden?

 

For mig er det alt om at gøre at metodevalget bevirker at både menneske og hund kommer styrket ud af træningen.

 

Jeg er for naiv til at kunne få ind i min træge hjerne hvordan man kan tilvælge Millans brutale metoder hvis man har det mindste kendskab til hundeadfærd og behov.

 

Uden at ville være grov, så kan man se på debatten om Millan hvordan fårene skilles fra bukkene hvad grundholdning til hunde angår.

 

Målet helliger ikke midlet for mig, men det allermest frustrerende er dog, at nogle mener, at metoderne er Ok selvom de præsenteres for mildere løsningsmodeller, hvor hunden kommer hel igennem forløbet.

 

Det er bare så trist, at Millanbrugerne på TV ikke får oplyst hvilke konsekvenser Millans håndtering af hundene kan give: Utrygge hunde med større risiko for bid end før eller totalt patetiske hunde som går og ser sig over skulderen hele tiden eller ender som helt hjælpeløse og passive.

 

Gad vide om hundeejerne ville sige ja tak til dette hvis de fik valget på forhånd?

Link til indlæg
Del på andre sites

...... eller totalt patetiske hunde som går og ser sig over skulderen hele tiden eller ender som helt hjælpeløse og passive.

 

Gad vide om hundeejerne ville sige ja tak til dette hvis de fik valget på forhånd?

 

Jeg tror faktisk at der er forholdsvis mange der netop ønsker dette, fordi det er meget lettere at have med at gøre. Nu skyder jeg lidt på jægere, men jeg har hørt mange sige: se den logrer jo med halen,... så er den jo ikke ked af det, vel?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tror faktisk at der er forholdsvis mange der netop ønsker dette, fordi det er meget lettere at have med at gøre. Nu skyder jeg lidt på jægere, men jeg har hørt mange sige: se den logrer jo med halen,... så er den jo ikke ked af det, vel?.

 

Så meget mere grund er der til at personer med en dybere viden kommer frem med denne - syns jeg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Jeg gad egentlig godt vide hvor mange, der har taget hans metoder til sig. Vi har alle set folk rykke i halsbåndet - især lige efter udsendelserne, men mon ikke det trods alt kun er en kortvarig inspiration? Ligesom at man undgår en bestemt fødevare, når der lige har været noget negativt om den i tv, men efterhånden glemmer man det. Jeg mener bare, at jeg tror ikke, at der er mange, der fuldkommen har omlagt deres forhold til hunden for good efter en tv udsendelse. Og hvis folk skulle få brug for en adfærdsbehandler, så er det da mit indtryk, at de fleste i Danmark bruger blødere metoder end Millan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad egentlig godt vide hvor mange, der har taget hans metoder til sig. Vi har alle set folk rykke i halsbåndet - især lige efter udsendelserne, men mon ikke det trods alt kun er en kortvarig inspiration?

 

Jeg har lige været på DKK udstilling i Hillerød og tro mig,..... der var en del, der havde halsbåndet helt oppe bagved ørerne og en så kort snor at hundens forben knap rørte jorden. :evil: Ufatteligt at se. Selv børn gik rundt med hundene på den måde. Det har været et stort minus ved en ellers hyggelig weekend på udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har lige været på DKK udstilling i Hillerød og tro mig,..... der var en del, der havde halsbåndet helt oppe bagved ørerne og en så kort snor at hundens forben knap rørte jorden. :evil: Ufatteligt at se. Selv børn gik rundt med hundene på den måde. Det har været et stort minus ved en ellers hyggelig weekend på udstilling.

 

Ja, jeg er også bange for at det er ret udbredt :cry:

 

 

Og på en DKK udstilling kunne man jo godt håbe at se noget andet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Jeg har lige været på DKK udstilling i Hillerød og tro mig,..... der var en del, der havde halsbåndet helt oppe bagved ørerne og en så kort snor at hundens forben knap rørte jorden. :evil: Ufatteligt at se. Selv børn gik rundt med hundene på den måde. Det har været et stort minus ved en ellers hyggelig weekend på udstilling.

 

Nu har jeg aldrig sat mine ben på en hundeudstilling, men jeg har da hørt, at det er helt normalt at have halsbåndet deroppe ved udstillingerne (ikke at det gør det mere i orden). Det var da også et af argumenterne fra "modstanderne" ved de tidligere CM debatter på Jubii. De påpegede, at det var dobbeltmoralsk, at DKK gik ud og kritiserede CM, når de selv tillod den brug af halsbåndet ved deres udstillinger. Og det kan man jo kun give dem ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er også bange for at det er ret udbredt :cry:

 

 

Og på en DKK udstilling kunne man jo godt håbe at se noget andet :hmm:

 

Det kan man også godt - bare kom hen til shiba-ringen :). Mine hunde bliver altid udstillet i løs line - og får altid meget fine bedømmelser alligevel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man også godt - bare kom hen til shiba-ringen :). Mine hunde bliver altid udstillet i løs line - og får altid meget fine bedømmelser alligevel :-D

 

Oscar har halsbåndet bag ørene når han bliver udstillet. Det er dog ikke strammet ind, men sidder der bare halvløst. Jeg har været igang med at træne ham til at løbe i løs line, men når den der line hænger nede foran bliver man nødt til at galopere for at fange den og bide i den :twisted: Ikke desto mindre øver vi det stadig :) Den næste hund kommer også til at lære at løbe i løs line...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice bliver (eller rettere blev) også altid udstillet i løs line og halsbånds-delen er (var) heller aldrig strammet til.

 

Vi udstiller ikke rigtig så meget mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er også bange for at det er ret udbredt :cry:

 

 

Og på en DKK udstilling kunne man jo godt håbe at se noget andet :hmm:

 

Et er at det sker i udstillingsringene men udenfor er det da bare fordi folk er for dovne til at skifte til halsbånd/ sele. Det er ikke nemt at holde en hund i så tynd en line (den skærer i fingrene) og derfor fortsætter folk bare med at have linen siddende, hvor hunden ikke kan trække, udenfor ringen.

 

Synes DKK skulle stille et krav om at hundene kun måtte føres i udstillingliner inde i ringene. Det ville måske hjælpe lidt på problemet. Men man skal jo først erkende at det reelt er et problem.:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...