Hop til indhold

Første rigtige agilitykonkurrence


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Nej, ikke på den måde gummiagtig ;-) på den dårlige måde gummiagtig.... den er så gammel og slidt at hele "stativet" giver sig, selv når et lille kræ som min går op på den... det er en tudsegammel trævippe....

 

Den lyder ikke specielt sikker :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
nej, det synes jeg heller ikke... derfor er jeg også så strid en kursist, at jeg ikke lader hende tage den...

 

Ikke strid - men tænker på hvad der er bedst for din hund :5up:

 

Har du nævnt det?

Lyder lidt underligt, at en klub ikke har ordentlige agilityredskaber, hvis de arrangerer træning. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med jeres dejlige dag :-D

 

Var det i Give?? For så er jeg da smadder ærgerlig over at jeg ikke vidste der var folk her fra HF :engel:

 

Nej det var i Odder vi var til konkurrence. Give var vist søndag var det ikke? Der løb min træningskammerat Helle og hendes pudel Laura med en frygtelig masse præmier :-D to styks 1. pladser i Kl1. ag + spring. og og to styks 2. pladser i Åben klasse Spring og AG.

 

Jeg trøster mig selv med, at Helle har løbet konkurrencer i næsten 15 år, så selvom Laura ikke er meget ældre end Karla, så har hun en langt mere erfaren handler :mrgreen: men øv, der kan man se hvor meget føreren betyder :stupid: så Karla kommer næppe til at vinde noget nogensinde :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nej det var i Odder vi var til konkurrence. Give var vist søndag var det ikke? Der løb min træningskammerat Helle og hendes pudel Laura med en frygtelig masse præmier :-D to styks 1. pladser i Kl1. ag + spring. og og to styks 2. pladser i Åben klasse Spring og AG.

 

Jeg trøster mig selv med, at Helle har løbet konkurrencer i næsten 15 år, så selvom Laura ikke er meget ældre end Karla, så har hun en langt mere erfaren handler :mrgreen: men øv, der kan man se hvor meget føreren betyder :stupid: så Karla kommer næppe til at vinde noget nogensinde :lol::lol::lol:

 

 

Handleren betyder klart det meste, men udfra de videoer du har lagt op, så kommer I altså til at klare Jer godt - jeg syntes i hvertfald det ser rigtig godt ud! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Handleren betyder klart det meste, men udfra de videoer du har lagt op, så kommer I altså til at klare Jer godt - jeg syntes i hvertfald det ser rigtig godt ud! :5up:

 

mange tak :-D på torsdag får jeg videoerne fra Odder, så skal jeg nok dele dem, når jeg har dissekeret dem for alle mine fejl :lol:

 

Jeg ved at jeg lavede total ged i et forkryds i springbanen, hvilket nær havde kostet en forhindring, men fik hende drejet i tide alligevel (det kunne selvfølgelig være ligemeget, eftersom vi allerede var disket - men altså... :genert: )

 

men det bliver lidt skægt at se det på video alligevel

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det var i Odder vi var til konkurrence. Give var vist søndag var det ikke? Der løb min træningskammerat Helle og hendes pudel Laura med en frygtelig masse præmier :-D to styks 1. pladser i Kl1. ag + spring. og og to styks 2. pladser i Åben klasse Spring og AG.

 

Jeg trøster mig selv med, at Helle har løbet konkurrencer i næsten 15 år, så selvom Laura ikke er meget ældre end Karla, så har hun en langt mere erfaren handler :mrgreen: men øv, der kan man se hvor meget føreren betyder :stupid: så Karla kommer næppe til at vinde noget nogensinde :lol::lol::lol:

 

Jo, det var søndag. Godt, så er jeg ikke gået glip af noget :mrgreen:

 

Helle træner også ude ved os, med hendes dygtige pudler. Så træner du måske også med Susanne Rødtness og Jari? Han er altså bare super dygtig, den lille kromi.

 

Oh ja, handleren betyder ALT i agility, det er noget helt andet end lydighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det var søndag. Godt, så er jeg ikke gået glip af noget :mrgreen:

hehe nej, nej, du er ikke gået glip af noget... men verden er så lille, så idag da jeg møder på arbejde står der pludselig en dame fra min afdeling (ikke en jeg normalt arbejder sammen med) og siger: "Nå, hvad så, fik du en pind i lørdags? :mrgreen: det gjorde jeg så selvfølgelig ikke, især fordi jeg slet ikke løb i åben klasse ;-)

 

Helle træner også ude ved os, med hendes dygtige pudler. Så træner du måske også med Susanne Rødtness og Jari? Han er altså bare super dygtig, den lille kromi.

Nej de to træner jeg ikek sammen med, Helle og Louise (som har bordere Kaylee, Boss og deres mor - kan ej huske navnet lige nu) er de eneste erfarne handlere på vores hold. Vi andre 4 er nybegyndere... :-D

 

Oh ja, handleren betyder ALT i agility, det er noget helt andet end lydighed.

 

Tak eller er det "oh shit" :lol: Karla er jo dygtig og hun gør PRÆCIS det jeg beder hende om (møgkræ :lol:) bare noget pis, jeg så ofte beder om noget andet med min krop end jeg selv tror :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe nej, nej, du er ikke gået glip af noget... men verden er så lille, så idag da jeg møder på arbejde står der pludselig en dame fra min afdeling (ikke en jeg normalt arbejder sammen med) og siger: "Nå, hvad så, fik du en pind i lørdags? :mrgreen: det gjorde jeg så selvfølgelig ikke, især fordi jeg slet ikke løb i åben klasse ;-)

 

 

Nej de to træner jeg ikek sammen med, Helle og Louise (som har bordere Kaylee, Boss og deres mor - kan ej huske navnet lige nu) er de eneste erfarne handlere på vores hold. Vi andre 4 er nybegyndere... :-D

 

 

 

Tak eller er det "oh shit" :lol: Karla er jo dygtig og hun gør PRÆCIS det jeg beder hende om (møgkræ :lol:) bare noget pis, jeg så ofte beder om noget andet med min krop end jeg selv tror :stupid:

 

Altså, hvad bilder hende Karla sig ind at lytte efter sin moar :roll: Hun skulle skamme sig, sku' hun :mrgreen:

 

Jeg synes simpelthen det er så svært at få det rigtige kropssprog med, især fordi jeg har trænet så meget lydighed, hvor det ikke har så stor betydning.

Desuden er Mingus efterhånden blevet så skide hurtig, at jeg ikke længere kan dalre rundt på må og få :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jo, det var søndag. Godt, så er jeg ikke gået glip af noget :mrgreen:

 

Helle træner også ude ved os, med hendes dygtige pudler. Så træner du måske også med Susanne Rødtness og Jari? Han er altså bare super dygtig, den lille kromi.

 

Oh ja, handleren betyder ALT i agility, det er noget helt andet end lydighed.

 

En hurtig, ikke for stresset og lærenem hund betyder nu også en del - heldigvis har jeg ikke andet end det, så kan kun banke mig selv oveni hovedet, når jeg hører fløjten, mens jeg løber og det er desværre sket en del gange :genert:

 

Måske man så skulle stille op i LP istedet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En hurtig, ikke for stresset og lærenem hund betyder nu også en del - heldigvis har jeg ikke andet end det, så kan kun banke mig selv oveni hovedet, når jeg hører fløjten, mens jeg løber og det er desværre sket en del gange :genert:

 

Måske man så skulle stille op i LP istedet :lol:

 

 

aaah Lort! :stupid: sådan en hund har jeg også - så er det vist definitivt afgjort at det er mig der bærer skylden :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Altså, hvad bilder hende Karla sig ind at lytte efter sin moar :roll: Hun skulle skamme sig, sku' hun :mrgreen:

 

Jeg synes simpelthen det er så svært at få det rigtige kropssprog med, især fordi jeg har trænet så meget lydighed, hvor det ikke har så stor betydning.

Desuden er Mingus efterhånden blevet så skide hurtig, at jeg ikke længere kan dalre rundt på må og få :genert:

 

Så kan du jo netop gå og hygge dig - bare se på AnnMari med Sweet og Barney, hun får sgu ikke sved på panden og alligevel vinder hun det meste :5up:

Det må være mig om 3-4 år... eller nowet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
aaah Lort! :stupid: sådan en hund har jeg også - så er det vist definitivt afgjort at det er mig der bærer skylden :lol::lol:

 

Vi skal bare lære dem talrækken, så kan de selv gå banegennemgang og bare hente os, lige inden start :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan du jo netop gå og hygge dig - bare se på AnnMari med Sweet og Barney, hun får sgu ikke sved på panden og alligevel vinder hun det meste :5up:

Det må være mig om 3-4 år... eller nowet :mrgreen:

 

Hun er nemlig skide go' til det der. Jeg er også spændt på, hvad det bliver til med hendes yngste hund Makker - han er lige gammel med Smilla (så der bliver lidt at leve op til). :blink: Lucky og Lady med sønnen er også goe. :5up:

 

Jeg glæder mig til video med Karla. :hjerte: Jeg lod med vilje være med at tage kamera med, da jeg ikke ville risikere at forstyrre hende (du ved konen med legetøjet). :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal bare lære dem talrækken, så kan de selv gå banegennemgang og bare hente os, lige inden start :mrgreen:

 

den plan har jeg selv haft, da jeg tænkte det ville være langt nemmere at lære hende tallene fra 1-20 end det ville være, at vente på at jeg blev dygtig nok til at handle hende :lol:

 

Men de kloge siger, at hunden ikke må gå banen inden - og jeg synes det er lidt unfair hvis hun skal nå at læse numrene samtidig med at hun løber og også skal holde øje med, at jeg ikke kommer i vejen for hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan du jo netop gå og hygge dig - bare se på AnnMari med Sweet og Barney, hun får sgu ikke sved på panden og alligevel vinder hun det meste :5up:

Det må være mig om 3-4 år... eller nowet :mrgreen:

 

Hehe, det lyder da som noget jeg godt kunne tænke mig - så behøver jeg heller ikke spekulere over at komme i bedre form :mrgreen:

 

Meen, den kære Mingus er ikke meget for at søge frem på banen uden mig, han venter på mig hvis jeg ikke er med. Men der skal jo også være et mål at træne hen imod...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var der video :mrgreen: her kl1 agility. Disket på slalom. En hel del handlerfejl, som gør hende usikker på ting hun egentlig normalt bare ville tage :stupid: men sådan er det jo... nerverne fra fører rammer også hunden :-D

 

Men vi havde det sjovt og det var det vigtigste :5up:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig. Det varer sgu da ikke længe før den sidder lige i skabet. :5up: Det varmer bare så dybt i én at se, hvor glad og forventningsfuldt hun tager det. :hjerte:

 

Dejligt lige at se springkonkurrencen også, der var vi jo desværre smuttet.

 

ja, det er dejligt at se videoerne og se at den lille hale logrer hele banen rundt :lun: Var jo ellers meget i tvivl om vi var "klar" til at starte konkurrencer, når hun egentlig ikke er helt stabil på alle forhindringer... men det mente Sanne jo vi var... og det ser da absolut ud til at lille hunden giver hende ret :mrgreen: Hun nød hvert sekund af lørdagens stævne, det samme gjorde jeg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...