Hop til indhold

Den fælles agility-tråd


Aina B
 Share

Recommended Posts

Wow hvor er I seje!!!! :shock::banan:

 

Og hvor er hun igennem slalom som et lyn :klap:

 

taaak :-D ja hun klarer slalom super i begge baner - svært at se, at det var det vi var blevet disket på i begge løb 14 dage tidligere... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 610
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Videoer fra Viby.

 

Her er agility-videoen - disket... begår tonsvis af fejl i handling og hunden var helt oppe at ringe :mrgreen: men hun tager slalom og vippe uden problemer, og det var alt jeg ønskede mig

[media]

[/media]

 

 

Og så bare for at vise at vi rent faktisk godt kan løbe godt sammen :mrgreen: får i lige vores 2. løb i Viby - springklassen - hvor vi jo løb fejlfri og vandt klassen :banan:

 

[media]

[/media]

 

Hvor er I seje!! :banan:

 

Hvor lang tid har i trænet?? Jeg er lige begyndt med min Duffy og det er bare det bedste!

Findes der også begynder klasser til agility-stævner?

Link til indlæg
Del på andre sites

seriøst? :shock:

Nej det skulle man ikke tro... :mrgreen:

 

jeps seriøst .... her er Odder videoerne - disket på slalom i begge + fejl på vippen i AG (nå ja og en million andre fejl også :lol: )

 

Springklassen Odder

[media]

[/media]

 

Agility klassen, Odder

[media]

[/media]

 

Hun tager ikke slalom i nogen af løbene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dear God!

 

Jamen I er jo lynhurtige!!! :slem:

 

Hehe, jeg troede at begynder klasser var sådan noget roligt noget hvor reglerne for dis og fejl var lidt mere lempelige :hmm:

 

Så der skal nok lige trænes - mange måneder endnu - før jeg tør prøve!

 

 

hehe nej reglerne er de samme, men i klasse 1 må du gerne gennemføre banen selvom du bliver disket... så du får stadig hele oplevelsen med :-D

 

Har dog ladet mig fortælle, at banerne er nemmere hvis man løber DGI konkurrencer (de "tæller" ikke nogen steder, så det er kun "for sjov" konkurrencer), men jeg har aldrig løbet en DGI konkurrence, så jeg ved ikke om det er rigtigt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, det er da altid noget :-D

 

Ej undskyld jeg er så nysgerrig... Hvor mange stævner har I været til så?

 

Ååh glæder mig til at vi bliver gode nok! :vuf:

 

De første videoer du så var vores 2. konkurrence. Lagde også lige videoerne fra første konkurrence ind - gå en side tilbage, det er dem der hedder videoer fra Odder. (Der blev vi disket i begge vores løb - hun tog ikke slalom... derfor var målet for 2. konkurrence, at hun skulle tage slalom :-D )

 

Så vi er også helt nye på konkurrencebanerne.

 

Mht til hurtigheden. Karla er en størrelse mellem hund, de vil generelt være hurtigere end str. lille ;-) Nu ved jeg ikke hvor høj din Duffy er, men ud fra billedet gætter jeg, at I løber lille....?

Og fart er jo ikke alt - hvis man ikke løber fejlfri hjælper det jo ikke noget at man er hurtig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj, :banan: så fik jeg lige set ag1 videoen, den havde jeg da helt glemt alt om. :-D (Omend jeg næsten ikke kunne få min langsomme pc til at vise den :fornaermet:) Fremaddrifen er som altid bare helt i top. Tempo - tempo - tempo det er så fedt at se på!!! :klap:Er du sikker på der ikke er noget border i hende? :hmm:Man ved jo aldrig... Og flot med vippen og slalom! :5up: Lidt tilråb fra Sanne var der også JAAA!!!!!! (helt nede fra maven) :lol:

 

Sig mig pigebarn, - løber du med ærmerne ud over hænderne?? Jamen det ser altså sådan ud. :lol:

 

Man må sgu sige I gjorde det godt i Viby. :5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj, :banan: så fik jeg lige set ag1 videoen, den havde jeg da helt glemt alt om. :-D (Omend jeg næsten ikke kunne få min langsomme pc til at vise den :fornaermet:) Fremaddrifen er som altid bare helt i top. Tempo - tempo - tempo det er så fedt at se på!!! :klap:Er du sikker på der ikke er noget border i hende? :hmm:Man ved jo aldrig... Og flot med vippen og slalom! :5up: Lidt tilråb fra Sanne var der også JAAA!!!!!! (helt nede fra maven) :lol:

 

Hvem ved hvad der er i hende. Hendes far var jo en lab-blanding, som de mente måske var lab / cocker... men det kan også være det har været noget andet... hvem ved :vedikke: synes dog ikke hun har nogen former for hyrdeinstinkt...

Og ja, sannes JAAA!! kommer helt nede fra maven, det var fordi dagens taktik var: "slalom skal tages, om det så tager 12 forsøg!"

Med mindre jeg blev disket inden, for så må man ikke "træne" på banen... Så hvis jeg var disket inden slalom (hvilkey jeg blev), så måtte jeg kun forsøge at sende hende ind 1 gang og så bare løbe udenom, hvis det gik galt.... Men målet var en 12 pinds slalom - og DET gjorde hun :5up:

 

Sig mig pigebarn, - løber du med ærmerne ud over hænderne?? Jamen det ser altså sådan ud. :lol:

 

Man må sgu sige I gjorde det godt i Viby. :5up::5up::5up:

 

Hehe, jeg tror det er fordi jeg har så korte arme, at ærmerne på min jakke ryger ud over mine hænder når jeg løber :lol: det var godt nok koldt, men synes nu ikke det var SÅ koldt, at jeg har valgt at løbe med hænderne inde i ærmerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Nu når I snakker med om slalom:

 

hvad vej skal hunden løbe ind i slalom?

 

Som jeg har forstået så skal den altid løbe ind i slalom med den første pind på venstre side

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meldt os til en DGI konkurrence d 31 maj her i Horsens. Jeg har dog valgt at melde os til i let-øvet, fordi begynder-klassen ikke indeholder hjul, vippe og slalom...

 

Det kan være jeg kommer til at fortryde på dagen :lol: men skidt pyt, vi dør ikke af at blive disket (endnu en gang :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Så var vi til vores fjerde træningsgang i går (med lidt omveje - se anden tråd) og denne gang var det bare super :5up:

 

Der var åbentbart mandefald i træningsstablen igår så vi havde en stand-in. Han brugte helt andre metoder og da mine holdkammerater begyndte at masse med hundene ved hjulet sagde han straks "holdt, man kommer ingen steder ved at tvinge hundene, agility skal være sjovt". Så de fik besked på at bruge al den tid det var nødvendigt og en masse guffere så hundene blev trugge blot ved at stå ved hjulet - og det hjælp sørme ... :roll:, alle hundene kom igennem hjulet af egen fri vilje :5up:

Kom også til at sige til ham at det var ærgeligt at han ikke var vores faste træner :genert:

 

Anyway det gik super godt med Ronja og den faste hjælpetræner sagde sørme at hun ville ønske hun havde en hund som hende :genert::lun::engel: De andre troede heller ikke på at vi ikke havde trænet siden sidst ... og så skal jeg nok stoppe praleriet :mrgreen:

 

Vi trænede bom, lidt på egen hånd, så jeg valgte at løbe ved siden af hende og sænkne farten ved feltet og efter et par gange begyndte hun selv at sænke farten ved feltet, men hun når stadig ikke at stoppe på feltet med bagbenene (hun hørmer afsted hvis hun kan få lov), men det bliver bedre.

 

Stand-in træneren satte os til at træne blind-cross - mand der er noget jeg skal lære der :shock:: Spring - U tunnel - skift handling side og spring

 

Ellers trænede vi spring - tunnen - videre og spring - 180 grader den anden vej og spring.

 

Både Ronja og jeg var helt flade efter træningen, men meget glade. Tror at jeg kan blive helt bidt af det agility :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ved det ikke faktisk :hmm:Har hverken hørt til eller fra om det...

 

Har du fundet ud af om der er træning på mandag? Søs fik ikke lige svaret mig på det spørgsmål nemlig.. haha :-)

 

for hvis der er træning på mandag, kommer jeg forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meldt os til en DGI konkurrence d 31 maj her i Horsens. Jeg har dog valgt at melde os til i let-øvet, fordi begynder-klassen ikke indeholder hjul, vippe og slalom...

 

Det kan være jeg kommer til at fortryde på dagen :lol: men skidt pyt, vi dør ikke af at blive disket (endnu en gang :mrgreen:)

 

Ihh, skal I med?? Ærgeligt jeg ikke har mulighed for at komme ned og kigge. Kæresten skal bruge bilen og ud og lave noget håndværk...

 

Er I ikke også parate til let-øvet? Karla løber jo mer super godt. :banan: Hvad betyder let øvet i øvrigt? - svarer det til hvis man går på let-øvet hold?

 

Rykker man i øvrigt automatisk fra let-øvet til øvet (holdtræning) næste sæson? (Altså Karla gør vel, men hvad er normalt?)

 

I skal vel også til stævne nede hos Sanne? Sikke meget god træning og erfaring I får. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

DGI har en begynderklasse hvor der ikke er slalom, vippe og hjul. Flere klubber kan også slå sig sammen og lave for-sjov konkurrencer, hvor man selv bestemmer sværhedsgraden og typisk laver DGI klasser, så de nye ekvipager får lidt stævneerfaring og en sjov dag med deres hund

 

En DGI begynderklasse kan nu sagtens indeholde både slalom, vippe og hjul. Jeg har da været til at par stykker, hvor det var tilfældet. :blink: Men det er rigtigt, at DGIs begynderklasse er lettere end DKK klasse 1. :-)

 

Jeg har meldt os til en DGI konkurrence d 31 maj her i Horsens. Jeg har dog valgt at melde os til i let-øvet, fordi begynder-klassen ikke indeholder hjul, vippe og slalom...

 

Det kan være jeg kommer til at fortryde på dagen :lol: men skidt pyt, vi dør ikke af at blive disket (endnu en gang :mrgreen:)

 

I hører helt sikkert til i let øvet. :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150
Underligt, jeg kan både indlæse den i Safari og Explore :???:

 

Nej, de har kun tunneler, poser, sandsække.

Andre redskaber kan købes på Agility-Online - Agility-Geräte Übersicht overfladen på deres feltforhindringer er i gummi - lækkert :-D

 

Mon ikke det er KS du tænker på :-)

 

Agilityforhindringer | ksbyg.dk

 

Vi har fra både KS og H.P. Dinesen - Dinesen har ikke en hjemmeside, men mailer gerne en prisliste - Dinesen´s er i metal, hvor KS er i træ.

 

Når vi engang skal have købt nyt, og hvis det skal købes i DK, så bliver det fra Dinesen - holdbarheden er bedre der :-)

 

Gider du ikke sendee mig en PB medd Dinesen's priser?

På A, hjul og balance, gerne mere.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, skal I med?? Ærgeligt jeg ikke har mulighed for at komme ned og kigge. Kæresten skal bruge bilen og ud og lave noget håndværk...

 

Er I ikke også parate til let-øvet? Karla løber jo mer super godt. :banan: Hvad betyder let øvet i øvrigt? - svarer det til hvis man går på let-øvet hold?

 

Rykker man i øvrigt automatisk fra let-øvet til øvet (holdtræning) næste sæson? (Altså Karla gør vel, men hvad er normalt?)

 

I skal vel også til stævne nede hos Sanne? Sikke meget god træning og erfaring I får. :-D

 

Aner det ikke :vedikke: vi er jo bare startet hos Sanne og så aldrig stoppet igen :mrgreen: vi træner jo hele året rundt, så vores hold stopper aldrig, Sanne siger bare når vi skal betale igen :lol:

 

Hos DGI ser det ud til at letøvet dækker over ekvipager som har startet en enkelt eller få kl1 konkurrencer i enten dch eller DKK. Så der burde vi jo passe fint ind.

Hende der sendte mig invitationen har dog meldt sig til begynder selvom hun har løbet længere end vi har - dog på et klubhold ikke hos Sanne - det synes jeg er lidt "snyd".... Forstår i hvad jeg mener? Hun vinder jo nok klassen og tager dermed den oplevelse fra en anden.... Der står i invitationen, at begynderklassen er for hunde der har løbet ag i nogle måneder, men endnu ikke er klar til at starte konkurrencer

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt med en god træner :5up: og ja, agility bliver man bidt af :mrgreen: husk at blind crosses kun er "tilladt" når hunden er i tunnel ;-)

Så var vi til vores fjerde træningsgang i går (med lidt omveje - se anden tråd) og denne gang var det bare super :5up:

 

Der var åbentbart mandefald i træningsstablen igår så vi havde en stand-in. Han brugte helt andre metoder og da mine holdkammerater begyndte at masse med hundene ved hjulet sagde han straks "holdt, man kommer ingen steder ved at tvinge hundene, agility skal være sjovt". Så de fik besked på at bruge al den tid det var nødvendigt og en masse guffere så hundene blev trugge blot ved at stå ved hjulet - og det hjælp sørme ... :roll:, alle hundene kom igennem hjulet af egen fri vilje :5up:

Kom også til at sige til ham at det var ærgeligt at han ikke var vores faste træner :genert:

 

Anyway det gik super godt med Ronja og den faste hjælpetræner sagde sørme at hun ville ønske hun havde en hund som hende :genert::lun::engel: De andre troede heller ikke på at vi ikke havde trænet siden sidst ... og så skal jeg nok stoppe praleriet :mrgreen:

 

Vi trænede bom, lidt på egen hånd, så jeg valgte at løbe ved siden af hende og sænkne farten ved feltet og efter et par gange begyndte hun selv at sænke farten ved feltet, men hun når stadig ikke at stoppe på feltet med bagbenene (hun hørmer afsted hvis hun kan få lov), men det bliver bedre.

 

Stand-in træneren satte os til at træne blind-cross - mand der er noget jeg skal lære der :shock:: Spring - U tunnel - skift handling side og spring

 

Ellers trænede vi spring - tunnen - videre og spring - 180 grader den anden vej og spring.

 

Både Ronja og jeg var helt flade efter træningen, men meget glade. Tror at jeg kan blive helt bidt af det agility :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

@Aussies forever:

FEDT!! Er virkelig glad for du har haft oplevelsen af en super træning med de RIGTIGE midler i mine øjne (og som jeg forstår det alle andre herinde...hehe). Hvor er det fedt at han greb, når de andre skubbede deres hunde til at komme igennem dækket :klap:Du kan måske spørge hvornår og hvor han har hold :slem: Hehehe...

 

Og ja - man kan sagtens blive grebet af agility :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...