Hop til indhold

Velkommen hos Selskabs hundene :)


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

I får da også lige et billede af Groa. Hun har meget jagt i sig, vil gerne tage småfugle og vandapport er også lige hende. Hun arbejder helt naturligt de 30-50 meter foran mig som hun bør. Hvis hun hører fugle i buske eller højt græs tager hun stand.

Grosen4.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
Gæst mopsejer

Jeg har Tulle som er fra den 7 Juni 2008 hun er en delig mopse pige..

 

Hun har simpelthen vendt op og ned på vores hverdag og givet den mere liv og mening:)

 

Vores søn og hende er bare blevet bedste venner, de hygger og leger sammen og Tulle er oppe i hans seng og sige godmorgen HVER dag hvor de lige hygger lidt inden de gider stå op tihi..

 

Kan ikke få lov at sætte billed ind før jeg har skrevet 15 indlæg så billeder af hende kan i se i mit album

Redigeret af mopsejer
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Så fandt jeg sørme mit eget underforum :-D jeg er til store hunde der kan bruges til noget fornuftigt, men har ad uransagelige veje fået mig en Papillion.

Hun kan ikke fordrage børn, gamle damer, alt der er sort (biler, tøj, afrikanere), har haft fyrværkeri-skræk (som vi med stolthed fik kureret dette nytår),

og så elsker hun alt levende (dyr og planter); når jeg vander på altanen tjekker hun at der kommer vand i underskålen, når jeg bruger den elektriske flue-zapper giver hun førstehjælp til de stakkels fluer.

Jeg har også rotter (som hun elsker og det er gengældt) og to amazon-papegøjer som hun er helt elektrisk for at komme i nærkontakt med, men de er nogle arrige bæster der bider, så hun holder afstand.

Åh ja, Petrine er henna-farvet, fordi vi er barnlige (eller bare sære :-D), og så er hun elsket over alt på jorden.

Det er min mands første hund, og jeg må sige hun er en god begynder-hund, hun er uendeligt tålmodig når han opfører sig underligt. Her er lidt billeder af verdens klogeste, smukkeste, dejligste hund:

 

Hurtigere end lysets hastighed!

DSCN2373-1.jpg

 

Har et sundt og naturligt samliv med gravhunde (og harry-dukker)

DSCN2451-1.jpg

 

Hendes elskede rotter som bliver nusset og slikket

DSCN3230.jpg

DSCN3244-1.jpg

 

Og sådan farver man en hund orange

DSCN8509.jpg

 

Er også stolt over at vi har lært hende ikke at tigge, førhen sad hun altid på skøddet også ved middagsbordet, men det er slut hos os (ja orange er min yndlingsfarve)

 

DSCN8101.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Deaddollface
Så fandt jeg sørme mit eget underforum :-D jeg er til store hunde der kan bruges til noget fornuftigt, men har ad uransagelige veje fået mig en Papillion.

Hun kan ikke fordrage børn, gamle damer, alt der er sort (biler, tøj, afrikanere), har haft fyrværkeri-skræk (som vi med stolthed fik kureret dette nytår),

og så elsker hun alt levende (dyr og planter); når jeg vander på altanen tjekker hun at der kommer vand i underskålen, når jeg bruger den elektriske flue-zapper giver hun førstehjælp til de stakkels fluer.

Jeg har også rotter (som hun elsker og det er gengældt) og to amazon-papegøjer som hun er helt elektrisk for at komme i nærkontakt med, men de er nogle arrige bæster der bider, så hun holder afstand.

Åh ja, Petrine er henna-farvet, fordi vi er barnlige (eller bare sære :-D), og så er hun elsket over alt på jorden.

Det er min mands første hund, og jeg må sige hun er en god begynder-hund, hun er uendeligt tålmodig når han opfører sig underligt. Her er lidt billeder af verdens klogeste, smukkeste, dejligste hund:

 

Hurtigere end lysets hastighed!

 

 

Hendes elskede rotter som bliver nusset og slikket

DSCN3230.jpg

 

 

Og sådan farver man en hund orange

DSCN8509.jpg

 

 

 

Nøøøøj, jeg er panisk angst for rotter (og mus for den sags skyld) og så har du bare lige en hel rotteflok i dit hus.. Aaaaah :shock::shock:

 

 

 

BTW: Det der med at farve hunden, er det helt uskadeligt? For jeg synes det er sødt, men er der ikke mange fordomme omkring det? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Ja hvorfor farve hende? :shock: Det må da også ødelægge pelsen? Og giver henna ikke kræft? Man bør da hvertfald ikke "tatovere" med henna som fx inderne ellers gør meget

 

Det giver ikke kræft, og mener da ikke at indere tatoverer med Henna, de farver det på huden, ligesom de kendte "henna-tatoveringer"?.. Jeg skal ikke kunne sige om det er farligt for hunde, men da jeg selv har allergi overfor hårfarve, ved jeg hvor enormt farligt det kan være.. Har selv haft allergi udbrud 2 gange 8det så ikke godt ud, skal jeg hilse og sige - nældefeber, og udslæt i hele hovedet, hovedbund, samt hals), og det kan i tilfælde, blive så slemt, at halsen hæver og lukker for luftvejene, og det er ikke godt.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo der er masser af fordomme om alt muligt med farvning af hunden og det er jo også bare pjat - var ude at rejse og kunne ikke få fat i loppedråber, fik så anbefalet at give hende en omgang henna, det er vigtigt at det er den grønne (den sorte er vildt giftig og giver udslet, det er den de bruger til at lave 'tatoveringer' på turisterne med, og som vist både giver brandmærker og cancer), lopperne forsvandt ikke men blev færre og hendes pels blev rigtigt fin (fra trist og mat til skinnende) og hun kløede sig ikke så vildt mere.

 

Farven sidder ikke særligt godt fast, den nærmest glider af hårene, så lige nu er hun kun svagt orange. Men synes hun er vildt smuk uanset om hun er hvid, orange eller rullet-i-mudder brun.

 

Man skal nok være enten lidt småbarnlig eller meget amerikansk-orienteret for at se det positive i at farve hunden, Petrine har endnu ikke lidt nogen nød, men dyrlægen...han synes det er fuldstændigt tåbeligt.

 

Da jeg var barn blev henna både brugt til at farve med men også til at få et sundere hår, men meget er ændret siden:cool: hvis du lover ikke at sige det til nogen: Overvejer at farve halen med rødbeder :lol: og så måske begrænse mig til halehårene i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jo der er masser af fordomme om alt muligt med farvning af hunden og det er jo også bare pjat - var ude at rejse og kunne ikke få fat i loppedråber, fik så anbefalet at give hende en omgang henna, det er vigtigt at det er den grønne (den sorte er vildt giftig og giver udslet, det er den de bruger til at lave 'tatoveringer' på turisterne med, og som vist både giver brandmærker og cancer), lopperne forsvandt ikke men blev færre og hendes pels blev rigtigt fin (fra trist og mat til skinnende) og hun kløede sig ikke så vildt mere.

 

Farven sidder ikke særligt godt fast, den nærmest glider af hårene, så lige nu er hun kun svagt orange. Men synes hun er vildt smuk uanset om hun er hvid, orange eller rullet-i-mudder brun.

 

Man skal nok være enten lidt småbarnlig eller meget amerikansk-orienteret for at se det positive i at farve hunden, Petrine har endnu ikke lidt nogen nød, men dyrlægen...han synes det er fuldstændigt tåbeligt.

 

Da jeg var barn blev henna både brugt til at farve med men også til at få et sundere hår, men meget er ændret siden:cool: hvis du lover ikke at sige det til nogen: Overvejer at farve halen med rødbeder :lol: og så måske begrænse mig til halehårene i fremtiden.

 

Ja nemlig, den sorte er skide giftig.. Min hennatattoo, jeg fik som 11 årig, havde jeg brandar efter i 2 år.. Ikke særlig smukt!

 

Så må jeg vidst indrømme, at jeg både er barnlig (:roll:) og amerikansk orienteret, for jeg synes det er sødt.. :5up: Årh.. Hehe.. Så længe det ikke skader hunden..

 

Men kunne godt forestille mig dyrelægen komme med nogle trælse kommentarer.. :-P

 

Det med rødbederne, siger jeg ikke til nogen.. :engel:Hvis bare du lover, at jeg må se billeder.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella

Hej alle!

Jeg går ud fra at dette nu er en tråd hvor man skriver om sin egen hund?:-) Jeg elsker at skrive om min Trunte, så self. vil jeg være med:-D haha!

Trunte er en 9 måneder-gammel hund, som er en blanding mellem lille mittelspitz og en stor papillon. Hun er nu på ca. 7 kg. Trunte er en meget social lille hund, som man kan få meget øjenkontakt med. Hun er meget lydig og rigtig, rigtig lærenem! Hendes yndlingsmad er indtil vidre BARF hundemad, som hun startede med at få i tirsdags.:-P

 

Hilsen Isabella

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella
Hej Isabella og velkommen til - Petrine er også til BARF, det er sjovt når sådan en lille fin hund kaster sig over kødet. Har du ikke billeder så vi kan beundre?

 

Hej Petrine!:-)

Tak skal du have! Vi har desværre ingen billeder lige nu, da jeg ikke er på min egen computer, men lægger nogen ind så snart jeg kan! Jo det er rigtig skægt at se - der går jo nærmest kun få sekunder og så er det væk!(i hvertfald kallunen - det går stærkt!:-D) Hvor længe har Petrine været "på" BARF?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella

Det var da dejligt! :lol: Det "dårlige" ved det er bare, at jeg har hørt at når man er begyndt på BARF, må hunden slet ikke få noget mad/nogle godbidder som er varmebehandlet. Får din hund aldrig noget varmebehandlet? Hvad har du hørt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Hej alle!

Jeg går ud fra at dette nu er en tråd hvor man skriver om sin egen hund?:-) Jeg elsker at skrive om min Trunte, så self. vil jeg være med:-D haha!

Trunte er en 9 måneder-gammel hund, som er en blanding mellem lille mittelspitz og en stor papillon. Hun er nu på ca. 7 kg. Trunte er en meget social lille hund, som man kan få meget øjenkontakt med. Hun er meget lydig og rigtig, rigtig lærenem! Hendes yndlingsmad er indtil vidre BARF hundemad, som hun startede med at få i tirsdags.:-P

 

Hilsen Isabella

 

 

Jeg vil også se billeder.. :5up: :vinken::vinken: Den race: Mittelspitz kender jeg slet ikke.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella
Jeg vil også se billeder.. :5up: :vinken::vinken: Den race: Mittelspitz kender jeg slet ikke.. :engel:

 

Jeg skal nok uploade nogle billeder så snart som muligt, når jeg er kommet hjem fra skiferie:-) Jeg har dog allerede nogle billeder men de er ikke heeelt nye:-P Mittelspitz ligner en minihyrdehund(der er også lidt en hyrdehund i hende), hvis du ved hvad jeg mener. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ingen BARF-ekspert, men vi går langt uden om alt varmebehandlet, hun er så enten ligeglad med godbidder eller så vild med dem at hun ikke kan fokusere på andet end sin godbid, så vi bruger ikke den slags, når vi træner så får hun ros ved at vi hysterisk skriger dygtiiiiiii, og det virker fino

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jeg skal nok uploade nogle billeder så snart som muligt, når jeg er kommet hjem fra skiferie:-) Jeg har dog allerede nogle billeder men de er ikke heeelt nye:-P Mittelspitz ligner en minihyrdehund(der er også lidt en hyrdehund i hende), hvis du ved hvad jeg mener. :-D

 

Ja, kiggede lige på nettet, de ser rigtig søde ud.. Glæder mig til billeder.. :mums: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Hehe, ja det er en rigtig sød hunderace:-D Jeg har nogle billeder på min profil af hende, men de er ikke helt nye..:-P men alligevel..

 

Nåårh, den er da helt fantastisk sød.. :oops::oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...