Hop til indhold

Nala fik mavedrejning...


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Luna's skånekost er udkogte ris (kogt i 2 timer i dobbelt ration vand) og kogt hvid fisk.. Og så kommer der et par skefulde ymer/a38 i, når det skal serveres

 

 

Dr. Dyr sagde ingenting om at risene skulle være udkogte... :vedikke:

 

Er det for at de er nemmere at fordøje?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeps, jo mere udkogte jo mindre skal maven arbejde:-)

 

 

 

Så må jeg koge en ny potion... Kan jeg ikke koge de ris med jeg allerede har kogt i dag?

 

 

:banan::banan::banan::banan::banan: Nala har lige lavet lort!!! :banan::banan::banan::banan::banan: Det er så dejligt at se at det der kommer ind også kommer ud... :klap::klap::klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må jeg koge en ny potion... Kan jeg ikke koge de ris med jeg allerede har kogt i dag?

 

 

:banan::banan::banan::banan::banan: Nala har lige lavet lort!!! :banan::banan::banan::banan::banan: Det er så dejligt at se at det der kommer ind også kommer ud... :klap::klap::klap::klap::klap:

 

Jo det ville jeg da mene, du kan.. Bare hæld dem i noget vand og lade dem koge noget længere:-D

 

Og FEDT til det sidste:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Har næsten lyst til at gå i haven og sætte små dannebrogsflag i den ;-)

 

 

Ej det er gas, men denne lort er i hvert fald værd at fejre!!

 

Synes bestemt den fortjener et lille flag - Eller et billede der skal i glas og ramme :klap:

 

Hvor er det bare skønt at det gik godt - Puha... Kan jo slet ikke holde tanken om det modsatte ud :shock::megaked::shock:

 

Godt Nala har en mor og far, der holder godt øje med hende :5up:

 

Og så lige sådan en her, efter den hårde omgang :ae:

Selvom det da heldigvis endte lykkeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bestemt den fortjener et lille flag - Eller et billede der skal i glas og ramme :klap:

 

Hvor er det bare skønt at det gik godt - Puha... Kan jo slet ikke holde tanken om det modsatte ud :shock::megaked::shock:

 

Godt Nala har en mor og far, der holder godt øje med hende :5up:

 

Og så lige sådan en her, efter den hårde omgang :ae:

Selvom det da heldigvis endte lykkeligt!

 

 

Tusind tak :vuf:

 

Kæresten sagde også "Så vil jeg aldrig mere hører dig sige mere, at jeg ikke kan læse mine hunde" :oops: Må bøje mig i støvet for ham...

 

 

 

 

Dagen er gået med at give rigtig mange kys og kram til Nala og når hun så sov, gik jeg i gang med at lave skånekost...

 

Kylling i lange baner, havregrød, og risene får nu en ekstra kogetur nu...

 

 

Hvad gør man ikke for sin dejlige surviver :lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Vores dyrlæge sagde, at vi kunne lave havresuppe med A38 og rå æg, og give til vores hvalpe, da de skulle begynde at gå fra modermælk. Jeg tror også at det kan fungere som fin skånekost, hvis der skal lidt afvæksling til risene.

 

Godt at det fint med Nala :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op - sikke en tur! :shock::cry:

Dejligt at Nala klarede den - og :5up: til jer for jeres hurtige reaktion og handling.

 

Puha, sådanne mavedrejninger er absolut ikke at spøge med.. :cry:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Hun vil ikke spise havresuppe... :hmm:

 

 

Hun plejer ellers at være vil med havregrød... Sker der noget ved, at jeg drysser lidt sukker henover?

 

druesukker er bedre for dem, så det plejer vi at drysse på, når de skal have noget surt, som A38.

Link til indlæg
Del på andre sites

druesukker er bedre for dem, så det plejer vi at drysse på, når de skal have noget surt, som A38.

 

 

Kan man også få det som "pulver" ligesom almindelig sukker?

 

Hvis ja, hvor køber du det?

 

 

Jeg prøvede at blande havresuppen med lidt ris og kylling, og så kom det ned i mavsen :klap:

 

Hun har godt nok appetit, hende den lille :lun:

 

 

 

 

Har lige været på besøg hos en veninde i 1½ time, hvor Nala har været alene med Farmand... Puuuhhaaaaaaa det var hårdt for mig! Gjorde det egentlig for at prøve at aflede tankerne lidt, men det virkede ikke... Men hvor er det bare skønt, at se hende lægge hovedet ned i vindueskarmen og kigge ud af vinduet når hun hører bilen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Puhha da en historie :megaked: Hvor fantastisk at i reagerede så hurtigt og at Nala bare er totalt sej!

 

Ved ikke med druesukkeret, vi blandede lidt A38 i havregrøden til Motor, så ville han gerne spise det (selvom han så lidt skeptisk ud).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sikke en grim oplevelse :cry:

Men hvor var det heldigt at I var i nærheden så Nala hurtigt kunne komme til doktor Dyr. Har I sygeforsikring på hende?

Jeg ved godt at hunde med dybe brystkasser ikke må motioneres kraftigt lige efter måltidet, men jeg synes at 2 timer er pæn lang tid efter - hvor længe efter måltidet bliver der egentlig anbefalet?

 

Jeg har altid hørt mindst en time, så man skulle da tro, Nala var helgarderet, men det er ikke altid kun i forbindelse med motion, at det sker. Hos min tæve var der ingen motion involveret i mange timer før eller efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Kan man også få det som "pulver" ligesom almindelig sukker?

 

Hvis ja, hvor køber du det?

 

 

Ja, det ligner en hvid form for mel og vi køber det i Føtex, hvor det ligger i forbindelse med krydderier og bageting. Jeg vil tro, at det kan fås i alle større fødevarerbutikker.

 

Fint, at du fik suppen med ved at blande det i A38. De fleste af vores hunde er ikke så vild med syrnet mælkeprodukter, og så får de det sødet lidt med druesukkeret :genert: Til gengæld slupre de havregrød i sig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...