Gæst Syfongse Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Ja, der er mange der har søgt råd om navne til deres hund herinde! Men hvert tilfælde og hver hun er jo unik, så nu er det min tur! Det er nu sikkert at jeg får en hanhund til august! :klap: Jeg står stadig mellem to kenneler, men får jeg ikke hos den ene, gør jeg hos den anden. Ingen af kennelerne har navne-tema'er a la "ringenes herre" eller den slags, så har ikke noget der lige kan inspirere mig.. Det er en kooikerhund, skal det lige siges Min veninde foreslog Noa, fordi jeg overvejede Nora, som jo desværre er et pigenavn! Så, Noa er et godt alternativ til Nora Meeen, vil nu gerne lige have lidt flere ideer op og vende, før jeg beslutter mig.. Mine dyr har altid haft gennemtænkte navne; Katten Amadeus (amma), Katten Melvin, killingerne Vivaldi (vivi), Händel, Leonardo (leo) og Rafael, Rotten Karen Blixen, sumpskildpadden Halfdan og Border Collien Ika (opkaldt efter en fjord på grønland, hvor jeg boede som barn).. Det er selvfølgelig ikke et must at navnet er super kreativt eller efter en forfatter eller noget.. men lidt specielt må det jo gerne være Sidder faktisk lige nu og overvejer nogle af de killinge-navne, de var egentlig meget gode :slem: men... Nogen forslag? Har i et navn i ville ønske i kunne give jeres hund, hvis det ikke lige var fordi den allerede har et navn? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Du kan prøve at skrive hundenavne på google så får du nogle sider med vildt mange navne, det er inspirerende og sjovt. Min Gamle hund hed Nova, ( han var sød ) det er jo lidt ala Nora. Vi kaldte ham sommetider Cassa Nova Hi Hi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg fik ikke Ananas igennem... synes ellers selv det det mest nuttede navn i verden Anders får nok lov til at bruge Skonnert eller Kobra, så dem må du gerne bruge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Tænk når man øvede indkald: naaanananaaas :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Hvad med enten Leopold, Elliot eller Amandus? Hmm synes jeg plejer at have nogle flere, men kan ikk lige komme i tanke om det lige nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 hvad med Pavarotti? bare lige for at blive i musikken :blink: eller Benny (Goodman), Louis (Armstrong) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Santas-little-helper Turkish Delight :klap: WakaWaka Rockferry Mellow Yellow Siddalee Ruby Tuesday TheHonkyTonk :blink: DanishDynamite Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg fik ikke Ananas igennem... synes ellers selv det det mest nuttede navn i verden Anders får nok lov til at bruge Skonnert eller Kobra, så dem må du gerne bruge Ej undskyld jeg blander mig i tråden, men vores næste hund skal da totalt hedde Skonnert! Så har vi Skipper og Skonnert Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Har altid sagt at min hund skulle hedde Allan eller Michael... Bare for at kunne sige "læg dig Allan..!!! døgtiii" eller "hold så kæft Michael" men nu står jeg ligesom i en situation hvor det er aktuelt... Og det ender nok med, at min lille løve skal hedde Otto...:) Mine dyr har indtil nu været fugle og fisk, skildpadder og gnavere og har haft navne som Mogens, bente, ruth, Henning, Otto (ja - det skal genbruges), Pia, Jan, vigga, vasko, Carlos... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg tænker også lidt på komponister. Strauss Mozart. Beethoven. Vagner. Amadeus. Fabrisius. Fuzzy. Luige. Haydn. Leopold. Wolfgan. schobert. Vedel. Weyse Bizet. Brahms Chopin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Arnold Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Skipper går til træning med en Helmut det er nu også sødt eller Egon... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Kiernan Keean Kjartan Ved ikke hvorfor jeg fik K-navne på hjernen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Romeo er et smukt navn... Det skulle min yngste søn have heddet, hvis resten af verden (inkl. drengens far) ikke havde gloet på mig, som om jeg var fuldstændig åndssvag... Hvis jeg skulle have en stor lidt "sej" hund, skulle han helt sikkert hedde det... Synes bare det bliver lige i overkanten til en tæppetisser med elastik i pandehåret:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Min mellemste søn hedder forresten Noa... lidt sjovt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 min kæreste ville jo så gerne have et diktatornavn: gadaffi, mobuto, idi amin, lenin, franco, fidel, ho chi mihn osv. det fik han dog ikke igennem ellers diskuterede vi også fantomet eller snuden. det er dog nok lidt svært at kalde nede i parken ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ja, det er svært det der med navne. Dét navn den ene finder helt perfekt kan den anden slet ikke bruge. Hos DKK har man desværre den regel, at hvalpe skal navngives inden de er 3 uger, hvilket betyder at opdrætterne skal finde et navn til alle hvalpe. Det kommer der nogen gange de underligste navne ud af. Jeg har valgt, at mine hvalpe ikke må få et navn, som kan bruges til mennesker, Navnet skal have to stavelser, - det giver det nemmeste indkald Ende på en vokal, - så virker rosen bedst Så er det bare om, at gå igang med at kombinere bogstaverne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 der er kommet super mange gode forslag! :5up: Har siddet og moret mig over mange af dem! De må jo gerne være lidt sjove Kan godt lide (Bent) Fabricius Så ville hunden blive kaldt Fabby :klap: Arnold er også rigtig godt :klap:Tænk at gå og råbe det i hunde-skoven: "Aaaarnooooold!" Puha, det er svært, der er mange gode forslag Er faktisk blevet lidt vild med Arnold Men Noa er også stadig godt.. Jeg må søge på nettet, måske falder jeg over endnu flere gode! Vil også google "lillebror" på grønlandsk :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ellers er der jo denne 'timelange' tråd at henvise til http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/2428-hvad-vil-du-gerne-hedde-lille-hund.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ellers er der jo denne 'timelange' tråd at henvise til http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/2428-hvad-vil-du-gerne-hedde-lille-hund.html puha, ja.. den er lang.. og god! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Så fandt jeg lige lidt grønlandske navne Nuka (lillebror/lillesøster) Aqqaluk (en piges lillebror) Erneq (søn) Erneraq (lille søn) De to sidste er nok mindre egnede, Aqqaluk fungerer delvist.. Nuka lyder bare som et pigenavn! men hvis mine forældres hanhund kan hedde Ika, så kan min hund vel også hedde Nuka! plus, det minder om Nuggat mmm! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Tillykke... Glæder mig til at nusse hvalp Jeg tænker nordiske gudenavne, måske.. Brage Vile Vidar Thor Tyr Njord Frej Eller noget frisisk (det lyder lidt hen af hollandsk synes jeg) Siet - betyder sejr Sikke - betyder sejr () Ese Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Så fandt jeg lige lidt grønlandske navne Nuka (lillebror/lillesøster) Aqqaluk (en piges lillebror) Erneq (søn) Erneraq (lille søn) De to sidste er nok mindre egnede, Aqqaluk fungerer delvist.. Nuka lyder bare som et pigenavn! men hvis mine forældres hanhund kan hedde Ika, så kan min hund vel også hedde Nuka! plus, det minder om Nuggat mmm! Ved ikke om det er her du også har fundet dem - men fandt lige dette: Fornavne, mænd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Nutaaq (Ny på Grønlandsk) Diego Zorro Enzo (Ferrari model) Spider (Ferrari model: F50 Spider ) Novo Valentino Eragon (og så Egon i daglig tale :blink:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chaddin Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Vi overvejede Captain Morgan til vores hund, men han endte med at hedde Charles Darwin Ellers er der jo: Captain Jack Sparrow (i daglig tale Jack eller noget) Spock Skype eller msn Atom Fister Pluto Bearnaise Boom/Boomer lil' vuf Mint Twix Og så er der mit personlige yndlingshundenavn: Strømpe :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts