Hop til indhold

navn?!


Gæst Syfongse
 Share

Recommended Posts

Gæst Syfongse

Ja, der er mange der har søgt råd om navne til deres hund herinde! Men hvert tilfælde og hver hun er jo unik, så nu er det min tur!

 

Det er nu sikkert at jeg får en hanhund til august! :klap:

 

Jeg står stadig mellem to kenneler, men får jeg ikke hos den ene, gør jeg hos den anden. Ingen af kennelerne har navne-tema'er a la "ringenes herre" eller den slags, så har ikke noget der lige kan inspirere mig..

Det er en kooikerhund, skal det lige siges :)

 

Min veninde foreslog Noa, fordi jeg overvejede Nora, som jo desværre er et pigenavn! :P Så, Noa er et godt alternativ til Nora :rolleyes:

 

Meeen, vil nu gerne lige have lidt flere ideer op og vende, før jeg beslutter mig..

 

Mine dyr har altid haft gennemtænkte navne; Katten Amadeus (amma), Katten Melvin, killingerne Vivaldi (vivi), Händel, Leonardo (leo) og Rafael, Rotten Karen Blixen, sumpskildpadden Halfdan og Border Collien Ika (opkaldt efter en fjord på grønland, hvor jeg boede som barn)..

Det er selvfølgelig ikke et must at navnet er super kreativt eller efter en forfatter eller noget.. men lidt specielt må det jo gerne være ;)

 

Sidder faktisk lige nu og overvejer nogle af de killinge-navne, de var egentlig meget gode :slem:

 

men... Nogen forslag? Har i et navn i ville ønske i kunne give jeres hund, hvis det ikke lige var fordi den allerede har et navn? :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altid sagt at min hund skulle hedde Allan eller Michael... Bare for at kunne sige "læg dig Allan..!!! døgtiii" eller "hold så kæft Michael"

 

men nu står jeg ligesom i en situation hvor det er aktuelt... Og det ender nok med, at min lille løve skal hedde Otto...:):)

 

Mine dyr har indtil nu været fugle og fisk, skildpadder og gnavere og har haft navne som Mogens, bente, ruth, Henning, Otto (ja - det skal genbruges), Pia, Jan, vigga, vasko, Carlos...

Link til indlæg
Del på andre sites

Romeo er et smukt navn... Det skulle min yngste søn have heddet, hvis resten af verden (inkl. drengens far) ikke havde gloet på mig, som om jeg var fuldstændig åndssvag...

 

Hvis jeg skulle have en stor lidt "sej" hund, skulle han helt sikkert hedde det... Synes bare det bliver lige i overkanten til en tæppetisser med elastik i pandehåret:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Ja, det er svært det der med navne. :-)

Dét navn den ene finder helt perfekt kan den anden slet ikke bruge.

Hos DKK har man desværre den regel, at hvalpe skal navngives inden de er 3 uger, hvilket betyder at opdrætterne skal finde et navn til alle hvalpe. Det kommer der nogen gange de underligste navne ud af. :confused:

Jeg har valgt,

at mine hvalpe ikke må få et navn, som kan bruges til mennesker,

Navnet skal have to stavelser, - det giver det nemmeste indkald

Ende på en vokal, - så virker rosen bedst

Så er det bare om, at gå igang med at kombinere bogstaverne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

der er kommet super mange gode forslag! :5up: Har siddet og moret mig over mange af dem! De må jo gerne være lidt sjove :engel:

 

Kan godt lide (Bent) Fabricius :P Så ville hunden blive kaldt Fabby :klap:

 

Arnold er også rigtig godt :klap:Tænk at gå og råbe det i hunde-skoven: "Aaaarnooooold!"

 

Puha, det er svært, der er mange gode forslag :confused: Er faktisk blevet lidt vild med Arnold :mrgreen: Men Noa er også stadig godt..

 

Jeg må søge på nettet, måske falder jeg over endnu flere gode!

Vil også google "lillebror" på grønlandsk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

Så fandt jeg lige lidt grønlandske navne :)

 

Nuka (lillebror/lillesøster)

 

Aqqaluk (en piges lillebror)

 

Erneq (søn)

 

Erneraq (lille søn)

 

De to sidste er nok mindre egnede, Aqqaluk fungerer delvist.. Nuka lyder bare som et pigenavn! :engel: men hvis mine forældres hanhund kan hedde Ika, så kan min hund vel også hedde Nuka! ;)

plus, det minder om Nuggat :lol: mmm!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg lige lidt grønlandske navne :)

 

Nuka (lillebror/lillesøster)

 

Aqqaluk (en piges lillebror)

 

Erneq (søn)

 

Erneraq (lille søn)

 

De to sidste er nok mindre egnede, Aqqaluk fungerer delvist.. Nuka lyder bare som et pigenavn! :engel: men hvis mine forældres hanhund kan hedde Ika, så kan min hund vel også hedde Nuka! ;)

plus, det minder om Nuggat :lol: mmm!

 

Ved ikke om det er her du også har fundet dem - men fandt lige dette:

 

Fornavne, mænd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

Vi overvejede Captain Morgan til vores hund, men han endte med at hedde Charles Darwin :engel:

 

Ellers er der jo:

 

Captain Jack Sparrow (i daglig tale Jack eller noget)

Spock

 

Skype eller msn

 

Atom

 

Fister

 

Pluto

 

Bearnaise

 

Boom/Boomer

 

lil' vuf

 

Mint

 

Twix

 

Og så er der mit personlige yndlingshundenavn: Strømpe :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...