Alt4Victor Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Vic's lille pomeranian veninde er blevet overfaldet og bidt rigtig slemt, af en løs blandingsmuskelhund, det er et helt mirakel at hun overlevede. Hun er klipset sammen på hele vejen hen rundt over ryggen, det ser ud som om hund har været skåret midt over når man ser hende, og hun er fyldt med bidmærker , og der har været gået dødt væv i det, så dyrlægen har måttet fjerne endnu mere, men nu går det endelig fremad med hende, gudskelov, og hun holder hovedet oppe, og er så sød og glad en lille hund som altid:hjerte:, til trods for det hele. Stærke lille hund Nu er der så bare det, at det jo self. er meldt overfaldet til politiet, både pga. forsikringen og af præventive grunde. Det er den anden hundeejer nu blevet rigtig vred over og har prøvet at true hende til at trække anmeldelsen tilbage. Hun vil iøvrigt ikke selv tage nogle foranstaltninger mht. at sætte mundkurv på hendes hund eller aflive hunden. hendes forklaring var, ja man tror det er løgn "at den troede det var en kat":shock: Er det fordi den nye hundelov mht. aflivning , er trådt i kraft, og når det er anmeldt til politiet, så kan politiet bestemme at hunden bliver aflivet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Den nye lov træder først i kraft den 1.7 - men den gamle lov giver jo politiet samme rettighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 (rettet) Den del af den nye lov, der handler om overfald, træder først i kraft d. 1. juli. Men politiet har også efter den nugældende lov mulighed for at kræve aflivning. Ja - jeg snakkede i telefon medens jeg skrev, så - som ovenstående... Redigeret Juni 18, 2010 af Umulia for langsom Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Vic's lille pomeranian veninde er blevet overfaldet og bidt rigtig slemt, af en løs blandingsmuskelhund, det er et helt mirakel at hun overlevede. Hun er klipset sammen på hele vejen hen rundt over ryggen, det ser ud som om hund har været skåret midt over når man ser hende, og hun er fyldt med bidmærker , og der har været gået dødt væv i det, så dyrlægen har måttet fjerne endnu mere, men nu går det endelig fremad med hende, gudskelov, og hun holder hovedet oppe, og er så sød og glad en lille hund som altid:hjerte:, til trods for det hele. Stærke lille hund Nu er der så bare det, at det jo self. er meldt overfaldet til politiet, både pga. forsikringen og af præventive grunde. Det er den anden hundeejer nu blevet rigtig vred over og har prøvet at true hende til at trække anmeldelsen tilbage. Hun vil iøvrigt ikke selv tage nogle foranstaltninger mht. at sætte mundkurv på hendes hund eller aflive hunden. hendes forklaring var, ja man tror det er løgn "at den troede det var en kat":shock: Er det fordi den nye hundelov mht. aflivning , er trådt i kraft, og når det er anmeldt til politiet, så kan politiet bestemme at hunden bliver aflivet? hun har anmeldt det ikke? så husk at bede hende om at anmelde trusler også. Lammeste undskyldning, ever ... jeg er sikker på en hund sagtens kan kende forskel på hund/kat, uanset udseendet... jeg ville nok have svært ved at stole på min fremover hvis den havde sådan, fordi JEG var uansvarlig som ejer, så kan ikke forstå at hun er så modvillige selvfølgelig elsker man sine dyr, men det indebære også et ansvar at have dyr. Vi sender lidt gode tanker til den bette. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 hun har anmeldt det ikke? så husk at bede hende om at anmelde trusler også. Lammeste undskyldning, ever ... jeg er sikker på en hund sagtens kan kende forskel på hund/kat, uanset udseendet... jeg ville nok have svært ved at stole på min fremover hvis den havde sådan, fordi JEG var uansvarlig som ejer, så kan ikke forstå at hun er så modvillige selvfølgelig elsker man sine dyr, men det indebære også et ansvar at have dyr. Vi sender lidt gode tanker til den bette. Ja er sgu lamt at sige at den troede det var en kat altså Zacko jagter katte hvis han kan, men går til træning med sådan en lille Petrine hund den gider han slet ikke kigge på eller noget, så må de da kende forskel. Og ja sølle lille vovse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Tak for svar, det var jeg ikke lige klar over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 loven som den er nu Dyrenes Beskyttelse, Lovgivning om hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 :ae: stakkels lille veninde, god bedring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 hun har anmeldt det ikke? så husk at bede hende om at anmelde trusler også. Lammeste undskyldning, ever ... jeg er sikker på en hund sagtens kan kende forskel på hund/kat, uanset udseendet... jeg ville nok have svært ved at stole på min fremover hvis den havde sådan, fordi JEG var uansvarlig som ejer, så kan ikke forstå at hun er så modvillige selvfølgelig elsker man sine dyr, men det indebære også et ansvar at have dyr. Vi sender lidt gode tanker til den bette. Jo hun har anmeldt det. Hun tør ikke anmelde truslerne, da det er nogle "trælse typer" , det er en meget sørgelig situation at blive sat i, først at få sin hun skambidt og dernæst, så blive stillet overfor sådan noget og skulle gå og være bange for sådan nogle mennesker. Selvfølgelig kan en hund kende forskel på en hund og en kat. Men jeg tænker, at når hun siger sådan noget, så afslører det (måske) at hun evt. bruger hunden som våben til at tage katte i hendes have, det er der jo mange der gør. Endnu en ulovlighed :stupid: Ja det gør det nemlig, og det er et stort ansvar at have dyr. Personlig ville jeg ikke selv være i tvivl hvad jeg ville gøre (det er self. så nemt at sige når man ikke selv står med følelserne i postkassen), men det er lige akkurat det med, at man ville have svært ved at stole på hunden, og den skulle jo gerne kunne gebærde sig sammen med andre hunde, katte og børn. Tak skal du ha' Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ja er sgu lamt at sige at den troede det var en kat altså Zacko jagter katte hvis han kan, men går til træning med sådan en lille Petrine hund den gider han slet ikke kigge på eller noget, så må de da kende forskel. Og ja sølle lille vovse Self. kender de da forskel.. Vi går tit tur med et par amstaff-tæver, og de er så rolige så rolige, og hvis der er noget Vic gør af, hvis nogen har sat noget ud til storeskrald (det må man f.... ikke , alt skal stå som det plejer!!! Det står i Vic-loven!!!) så sætter de sig bare og venter på han holder op, indtil de kan komme videre med turen They don't care about the madness Ja det er bare så synd Da vi gik tur med hende og hendes ejer igår aftes, og de fik lov at lege, der gik Vic også rundt om hende meget forsigtigt, han kan stadig godt mærke at der er sket noget. Hun er helt barberet ned på midten af kroppen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Altså hvis min hund angreb en anden hund, fordi den "troede" at det var en kat. Så ville jeg da seriøst ikke kunne stole på min hund Hvad så næste gang når "katten" er et 2 årigt barn? :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Øhhh... Det ville da ikke have været en skid bedre hvis det havde kat? Det er da ikke spor i orden at bide i katte heller... Jeg synes hun skal melde trusler og hele lortet. Hun er et eller andet sted allerede uvenner med dem - måske kan hun redde endnu en hund (eller en kat) fra lemlæstelse eller død... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Øhhh... Det ville da ikke have været en skid bedre hvis det havde kat? Det er da ikke spor i orden at bide i katte heller... Jeg synes hun skal melde trusler og hele lortet. Hun er et eller andet sted allerede uvenner med dem - måske kan hun redde endnu en hund (eller en kat) fra lemlæstelse eller død... Nej da, det rislede også mig langt ned af ryggen da hun fortalte os det. Der blev jeg glad for at vores katte går i indhegning. Før de gjorde det, gik de nogle gange med, når jeg gik tur med Vic, og der har været en løs labrador der stak efter min hankat , hvor jeg troede hans sidste time var kommet, men ejeren fik heldigvis fat i ham. Min kattemand han sad gemt inde i en busk og rystede af skræk:cry: Vi har sagt, at hvis hun vil melde de trusler, så vil vi gerne støtte hende. De kan vel ikke true hele nabolaget:vedikke:, og jeg har tilbudt hende at jeg gerne vil følges med hende, når hun skal ud og lufte hendes hund, det sidste har hun taget imod, fordi hun er nervøs for især aftenturene. Det må være grimt at have det sådan, både at få sin hund skambidt, men også at skulle frygte sådan nogle idioter. Jeg ved ikke lige hvad jeg kan gøre, my kung fu is not quite strong , men jeg har da øjne og ører, så man skal da være dummere end vådt bølgepap, og så komme og true nogen, når andre ser og hører det:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Folk er simpelthen underlige - hvorfor er det altid at uanset hvad der sker så er det altid den anden (forulempet) part som er totalt galt afmarcheret, hvorfor kan folk ikke gribe i armen barm og erkende at de måske ikke altid har ret Undskyld gallen, jeg synes bare der er så sindsygt mange dummer mennesker og jeg har vildt ondt af den stakkels vovse - og det er præcis sådanne nogle dumme mennesker og deres sindsyge holdninger som har ødelagt det for alle de gode og ansvarlige ejer af muskelhunde god bedring til vovsepigen - og ja pres på at veninden for anmeldt overfaldet ... og truslerne mod hende!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Stakkles lille hund:megaked: Det lyder osm en rigtig slem omgang tæv den har fået sig:cry: Jacobs chefs køter (rottedreng) tog her i foråret en drægtig hunkat, der boede på deres halmloft (herreløs gårdkat), og han var bestemt ikke stolt eller ligeglad med om det var en kat. Hele loftet blev gennemsøgt for katte ell. evt. killinger, og død mormisser blev også tjekket om hun nu var helt færdigbehandlet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Folk er simpelthen underlige - hvorfor er det altid at uanset hvad der sker så er det altid den anden (forulempet) part som er totalt galt afmarcheret, hvorfor kan folk ikke gribe i armen barm og erkende at de måske ikke altid har ret Undskyld gallen, jeg synes bare der er så sindsygt mange dummer mennesker og jeg har vildt ondt af den stakkels vovse - og det er præcis sådanne nogle dumme mennesker og deres sindsyge holdninger som har ødelagt det for alle de gode og ansvarlige ejer af muskelhunde god bedring til vovsepigen - og ja pres på at veninden for anmeldt overfaldet ... og truslerne mod hende!!! Ja jeg synes også det er utroligt chokerende De er med til at stigmatisere alle muskelhunde-ejere, den slags mennesker. Tak skal du have. Som sagt, overfaldet er anmeldt. Ejeren af hunden har ingen ansvarsforsikring, whaddya know... , heldigvis havde hun selv sygeforsikring.Hun tør bare ikke anmelde de trusler, fordi hun er bange for de optrapper dem. Det er skrækkeligt. Jeg fortsætter med at prøve at få hende overtalt til det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ej hvor forfærdeligt, jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan din veninde må have det, først er hendes bedste ven blevet skambidt på værste vis, og bagefter skal hun forsøge at modstå trusler, hun har min største sympati og jeg ville ønske jeg kunne sende noget styrke til hende :ae: Og om hunden troede det var en kat eller ej, det er vel hele historien fuldstændig uvedkommende, så må man sgu have sin hund i snor hvis man ikke kan kontrollere den under sådanne omstændigheder Jeg håber, at din veninde har styrken til at fastholde sin anmeldelse og ikke lader sig true til at lade den falde :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Sikke en frygtelig situation - stakkels bette hund og stakkels din veninde. Ejeren af hunde, der angreb er jo nogenlunde lige så sindssyg som sin hund - som om det er okay at skambide katte! Håber godt nok at den hund bliver fjernet og at ejeren aldrig får en ny hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ej hvor forfærdeligt, jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan din veninde må have det, først er hendes bedste ven blevet skambidt på værste vis, og bagefter skal hun forsøge at modstå trusler, hun har min største sympati og jeg ville ønske jeg kunne sende noget styrke til hende :ae: Og om hunden troede det var en kat eller ej, det er vel hele historien fuldstændig uvedkommende, så må man sgu have sin hund i snor hvis man ikke kan kontrollere den under sådanne omstændigheder Jeg håber, at din veninde har styrken til at fastholde sin anmeldelse og ikke lader sig true til at lade den falde :ae: Tak skal du have :kys:, ja det er helt vanvittigt, jeg kan slet ikke sætte mig i hendes sted, hun må gennemgå et mareridt Præcis! Victor vil også efter alle katte og hunhunde og hanhunde han vil hen og råbe af, så derfor er han i snor. Har man en hund med tendenser, så er det bare snor på. En snor har i øvrigt aldrig skadet nogen hunde, men det har fraværet af snoren godt nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Tak skal du have :kys:, ja det er helt vanvittigt, jeg kan slet ikke sætte mig i hendes sted, hun må gennemgå et mareridt Præcis! Victor vil også efter alle katte og hunhunde og hanhunde han vil hen og råbe af, så derfor er han i snor. Har man en hund med tendenser, så er det bare snor på. En snor har i øvrigt aldrig skadet nogen hunde, men det har fraværet af snoren godt nok. Enig, jeg stoler heller ikke 100% på Luna (hverken med katte eller fasaner) og som konsekvens af det, så er hun bare altid i snor, hvor svært kan det være... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Sikke en frygtelig situation - stakkels bette hund og stakkels din veninde. Ejeren af hunde, der angreb er jo nogenlunde lige så sindssyg som sin hund - som om det er okay at skambide katte! Håber godt nok at den hund bliver fjernet og at ejeren aldrig får en ny hund. Ja det er sørgeligt... Helt enig. Jeg har ondt af hunden, det er sørgeligt at den er endt sådan et sted:cry: og skal ende sine dage sådan. Men nogle mennesker egner sig ikke til at have hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Stakkels lille vaps Og hvor sygt et svar fra ejeren om at den troede det var en kat Snakkede engang med en, hvis lille hund var blevet overfaldet og dræbt af en stor hund - hvor ejeren kom med grunden: "den troede nok det var en hare" :stupid: Han spurgte så også om hun ikke kunne sige at hans hund havde været i snor, da det gik op for ham at hun ville melde det. Og han havde prøvet at høre om han ikke bare kunne komme forbi med en rødvin og det så var det... :damn: Jeg håber hun vil overveje at melde truslerne også - om ikke andet, hvis de fortsætter. Og håber Vic's lille veninde får det bedre hurtigt :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Idiot.. Hvor er jeg træt af den slags mennesker! Hvor er det godt at høre at Vics veninde har det fint, trods det hele, og forhåbentlig kommer sig ovenpå hele episoden. At hunden troede det var en kat, er en latterlig bortforklaring!.. Den eneste type hunde Basse nogensinde har forvekslet med katte, er mopser.. Og vil ens hund reagerer sådan ved synet af en kat der krydser gaden, bør man have langt mere kontrol over den end ejeren tydeligvis har haft. Hvor er det altså sørgeligt at folk endnu ikke har fattet alvoren..:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Øhhh... Det ville da ikke have været en skid bedre hvis det havde kat? Det er da ikke spor i orden at bide i katte heller... Jeg synes hun skal melde trusler og hele lortet. Hun er et eller andet sted allerede uvenner med dem - måske kan hun redde endnu en hund (eller en kat) fra lemlæstelse eller død... Jeg tænkte præcis det samme, det er da overhovedet ikke iorden at bide i katte stakkels hund og ejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
jukl Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Det er bare for dårligt at en hundeejer kan finde på at true. Stakkels lille hund som er bidt sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts