Hop til indhold

tørfoder - med eller uden vand på?


Gæst PiaB
 Share

Recommended Posts

Ja nu bliver jeg helt i tvivl, for det er åbenbart forskelligt hvad folk gør...

 

I der fodrer med tørfoder - kommer I vand på?

Hvorfor/ikke?

 

Jeg kan huske en gang min far fortalte mig at der SKAL vand på, fordi nyrene eller leveren ikke kan tåle det ellers (eller sådan noget - det er nogle år siden) :vedikke:

 

men æhhh er der noget formål med at proppe vand på tørfoderet, eller at lade være? :vedikke:

 

hvad gør I - og hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Jeg putter vand på til aften, men vandet kommer på og bliver så serveret med det samme

 

Det gør jeg fordi hun normalt næsten intet drikker og derfor er jeg sikker på hun trods alt får en smule væske

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Jeg fodrer med vand på, ikke opblødt men severet flydende i vand.

Grunden til jeg gør det, er for at hundene ikke skal kunne spise så stærkt, at de får pillerne i den gale hals.

Når man fodrer flere hunde sammen, har de frygteligt travlt med at spise, for at sikre sig, at ingen andre tager deres mad. Derfor vandet, så det hele kan gå lidt mere roligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg er jo også selv vant til, at når jeg fodrer mine forældres hunde, har det været piller i en skål, vand på og så servere straks...

 

hmm tja... det er jo self en mulighed for at sikre både vandindtag og at de ikke sluger maden...

men det sviner bare oftest sådan :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg er jo også selv vant til, at når jeg fodrer mine forældres hunde, har det været piller i en skål, vand på og så servere straks...

 

hmm tja... det er jo self en mulighed for at sikre både vandindtag og at de ikke sluger maden...

men det sviner bare oftest sådan :oops:

 

Jamen så gør det uden vand;-) Og hvis du så synes hunden ikke drikker nok, så kan du tilsætte vand:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får fortrins vis koldpresset foder og det behøver ikke blive opblødt - de får dog deres forskellige pulver i en skål med a-38

 

foderet får de i deres bur - da jeg ikke kan være 100% sikker på hvor meget den enkle hund får hvis jeg spreder det på græsset. De får dog noget foder på græsset mest for aktivering og for samarbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bløder tørfoderet en smule op i varmt vand, for at gøre det mere attraktivt. Min hund er ikke den mest madglade, og synes tørfoder er kedeligt.

 

Da jeg var lille blødte vi altid maden til hunden hest op, da min mor sagde at det ellers ville svulme op i maven på hunden og gve mavedrejning.

 

Vi har så også miste en hund grundet mavedrejning, men jeg tror det skyldtes han spiste for hurtigt og at skålen ikke var hævet oover gulvet, så højden passede til hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malene

Jeg har læst i en dyrlægebog, at hvis hunden straks efter sit måltid, drikker rigeligt med vand, så kan man godt servere det tørt. Hvis den derimod ikke drikker før 1-2 timer efter måltidet, så vil vandet ikke komme sammen med det spiste foder, og derved skal foderet altså passere gennem systemet i tør form, og det er ikke godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener ikke kan må opbløde i for varmt vand, da nogle vitaminer kan destrueres.

Til hvalpe inden og til efter tandskift, giver jeg opblødt tørhvalpekost, der så står og trækker i køleskab natten over, og så lige lunes i microen.

Mener ikke det er sundt for nogen at forsluge sig og så efterfølgende drikke en del vand, som hvalp ofte gør. Og hvis de drikker for lidt er det ikke sundt .

Hellere fodre de små ca 5 gange dagligt end at fylde dem med for tørt foder. Det er jo også unaturlig.

Dog får mine voksne ofte kun tørfoder med lidt lækkert i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg fodrer tørt.. Enten som en eller anden form for aktivitet eller i hendes skål..

 

Jeg har en eller anden ide om at hendes tænder har bedst af at have så meget at tygge på som muligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...