Hop til indhold

Dyrene har en stemme.


Gæst rcmolsen
 Share

Recommended Posts

Vittighed??

 

Det kan godt være at det ser fint ud i et partoiprogram.

 

Men lyt til hvad de kære medlemmer af det parti lukker ud i debatter og på folketingets talerstol.

 

 

 

Se evt her:

http://www.hunde-forum.dk/debat/17122-selv-dyrlaegerne-naegter-aflive-hundene.html#post426021

 

Ekstra Bladet - DF giver nu også dyrlægerne en på hatten

 

Og glem ikke at det med racerne og "tilbagevirkende kraft" var et DF krav, uanset at man har erfaret i andre lande at det ikke løser nogen problemer.

 

Gå ind på ft.dk og læs alle dokumente rigennem vedrørende L163

 

Det er muligt at DF virkelig mente det dengang Christian H. Hansen var deres talsmand i dyrevelfærd. Marlene Harpsøe virker ikke specielt overbevisende.

Men kig dig lidt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rcmolsen

Jeg er selv glad for de love der er kommet. Jeg bryder mig ikke om en del af de hunde der er blevet ulovlige. Loven rammer dem der ikke kan håndtere hunde som pittbull. Siger ikke at en Labrador ikke kan ende på samme måde, men synes ikke at der har været nogle episoder med dem.

 

Loven beskytter hunden og befolkningen. Jeg stoler ikke en s**d på kamphunde, og det er nok også mediernes skyld??

 

Men støtter ikke partiet i deres udtalelse om at ejerne selv skal aflive dem. Dem der nægter, skal i så fald have skrevet en bøde ud.

 

Bare min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rcmolsen

Det er dit synspunkt som du har lov til at have.

 

Men loven rammer de unge hvor det er smart at have sådan et våben omkring sig, for de er ikke andet end et våben hos de unge. Det er de hunde jeg ikke vil nærme mig.

 

Men at lave en lov der er god for alle, kan man det?

 

Intet er så skidt at det ikke er godt for noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv glad for de love der er kommet. Jeg bryder mig ikke om en del af de hunde der er blevet ulovlige. Loven rammer dem der ikke kan håndtere hunde som pittbull.

 

Loven rammer alle, idet hundeejernes retssikkerhed reelt er bortfaldet.

Loven rammer ikke dem der har et rottweiler, schæfer, etc som ikke kan styre dem.

 

Siger ikke at en Labrador ikke kan ende på samme måde, men synes ikke at der har været nogle episoder med dem.

 

Loven beskytter hunden og befolkningen. Jeg stoler ikke en s**d på kamphunde, og det er nok også mediernes skyld??

 

Men støtter ikke partiet i deres udtalelse om at ejerne selv skal aflive dem. Dem der nægter, skal i så fald have skrevet en bøde ud.

 

Bare min mening.

 

Jeg stoler ikke en s**d på labradorer. Men hvis de laver noget skidt er det ikke forsidestof.

Alt omkring den lov har været kørt i medierne, som reelt er ved at være den fjerde statsmagt, og her forstår DF at profilere sig.

Det med racerne var en DF mærkesag, som det på mange måder er for det parti, ikke kun med hunde..

Læse hvad de egentlig siger i det parti. Læs hvad Marlene Harpsøe sådan går og siger i Folketinget.

På grund af den lovivning der blev indført med tilbagevirkende kraft er der nu rundt omkring hundehvalpe der skal aflives.

Der er havnet nogen racer på den liste som ingen kunne forudsige, fordi der var meget tilfældighed med i det spil.

Det passer dårligt med DF's såkaldte dyrevelfærdspolitik?

- men de hunde hvalpe var jo af "forkert race" vil nogen sige.

I DF tror jeg også at man vil være lettet når man f.eks. hører at en børneinstitution er brændt ned - men det var "heldigvis" kun araberunger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dit synspunkt som du har lov til at have.

 

Men loven rammer de unge hvor det er smart at have sådan et våben omkring sig, for de er ikke andet end et våben hos de unge. Det er de hunde jeg ikke vil nærme mig.

 

Men at lave en lov der er god for alle, kan man det?

 

Intet er så skidt at det ikke er godt for noget andet.

 

Men de unge som i forvejen aldrig har gidet overholde hundeloven, gider da ikke nu?.. Så der er ingen forskel, udover at de ejere som i forvejen levede op til deres ansvar, nu er hårdt ramt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så det skulle være "dyrenes stemme" der siger at helt uskyldige og uproblematiske hunde nu skal gå i kort line og med mundkurv på???

 

Som siger, at hvalpe af en række racer, hvoraf de fleste er helt vilkårligt valgt- skal aflives hvis de er født efter 17 marts?

 

Der er rigtig mange M/K-hunde i Danmark. Det er kun en meget lille brøkdel af dem, der volder problemer.

men de skal nu ALLESAMMEN gå med mundkurv.

 

----Egentlig burde vi allesammen prøve at lade vores hunde gå med mundkurv en enkelt dag..... Bare for at se, hvordan vores egne hunde har det med det.

 

Og det KUNNE jo meget vel blive næste skridt: DF vælger at lade ALLE hunde gå med mundkurv.............

For så er der jo I HVERT FALD ikke nogen, der bliver bidt:skraek:.

 

DF stemte med 16 stemmer FOR den "vidunderlige" hundelov. NUL stemmer imod. Og 8 valgte at være "fraværende":damn:.

 

Dyrenes stemmer?? Med den slags "venner" behøver man ingen fjender:scared:.

 

Næ! Lad os snuppe Fokus! Partiet Fokus

 

De stemte da IMOD hundeloven med deres ene stemme. VI kan give dem flere stemmer ved at udfylde vælgererklæringer, så de får mere indflydelse efter næste valg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vittighed??

 

Du er ny herinde, så lad mig lige hjælpe dig lidt med at forstå hvordan tingene virker. :blink:

 

Vil du stige i popularitet og høste en masse takker og en masse karma, så skriver du latterliggørende ting om DF, for alle herinde ved jo at deres medlemmer er nogle slyngler med en IQ på mindre end 60 og derfor er skyld i samtlige tåbelige ting der sker i DK. Ja,... sådan er det bare. :vedikke: Personligt glæder jeg mig til at vi får en ny regering så vi andre der ikke synes den siddende regeringen gør det så galt endda, kan sidde og klukke over de åndsvage ting som Willy og co. kommer til at præstere.

Link til indlæg
Del på andre sites

I DF tror jeg også at man vil være lettet når man f.eks. hører at en børneinstitution er brændt ned - men det var "heldigvis" kun araberunger?

I guder, kan I ikke snart finde på noget andet. Jeg er temmelig træt af al den rakken ned på bestemte politikkere, for jeg er da sikker på at der sidder en masse herinde der stemmer på f.eks. DF og bliver stødt af alle jeres "sjove" jokes.

 

I klandrer DF for at forfølge kamphunde og deres ejere, men gør jo nøjagtigt det samme overfor de mennesker der stemmer på DF. Og det har I jo ret til fordi de er nogle idioter. :???: Husk bare på at hver gang I gør det, gør I det samme overfor deres vælgere,.... og det er faktisk ret mange, selvom de færreste har lyst til at give udtryk for det, netop fordi folk har den opfattelse at man godt må svine netop den gruppe til.

 

Bare min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rcmolsen
Du er ny herinde, så lad mig lige hjælpe dig lidt med at forstå hvordan tingene virker. :blink:

 

Vil du stige i popularitet og høste en masse takker og en masse karma, så skriver du latterliggørende ting om DF, for alle herinde ved jo at deres medlemmer er nogle slyngler med en IQ på mindre end 60 og derfor er skyld i samtlige tåbelige ting der sker i DK. Ja,... sådan er det bare. :vedikke: Personligt glæder jeg mig til at vi får en ny regering så vi andre der ikke synes den siddende regeringen gør det så galt endda, kan sidde og klukke over de åndsvage ting som Willy og co. kommer til at præstere.

 

Mener at det ville være ærgeligt at lade mine egne meninger gå tabt. Jeg har ikke et popularitets ønske på nogen måde. Er ikke bleg for at sige at jeg stemmer på DF. Men at ligefrem skrive at DF støtterne er mere eller mindre dumme, kan jeg sgu ikke lige følge dig i.

 

Kommer her for at få råd og for at ytre min mening - og er min mening ikke velkommen her, siger I bare til.

 

god dag til jer.:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rcmolsen
Jamen enhver har da ret til at steme på det de mener er rigtigt.

 

Men bliv ikke skuffede hvis det man lover at gøre og det man reelt gør viser sig at arbejde i hver sin retning.

 

Sådan plejer det at være, ligegyldigt hvem der lover det. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener at det ville være ærgeligt at lade mine egne meninger gå tabt. Jeg har ikke et popularitets ønske på nogen måde. Er ikke bleg for at sige at jeg stemmer på DF. Men at ligefrem skrive at DF støtterne er mere eller mindre dumme, kan jeg sgu ikke lige følge dig i.

 

Kommer her for at få råd og for at ytre min mening - og er min mening ikke velkommen her, siger I bare til.

 

god dag til jer.:-D:-D

 

Du misforstår, jeg var ironisk (eller forsøgte ihvertfald på at være det). :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke fotstand på politik, men jeg synes det er rigtigt unfair at man laver en gruppe forbryder hunde og kalder dem kamphunde og muskelhunde. I min verden kan alle hunde altså være aggressive og onde og bide hvem som helst :( . Jeg har intet imod nogle hunderacer . Det er ikke hundens skyld at den er som den er, men ejeren! Og det kan lige så godt være en lille sød lassiehund der bider dig såvel det kan være "den store farlige" kamphund. Men lille lassie kommer ikke i medierne eller bliver forbudt i landet. For det er jo en sød og dejlig race... vollapyk alle hunde er dejlige og burde ha ret til at komme ud, UDEN MUNDKURV OG KORT SNOR..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rcmolsen
Jeg har ikke fotstand på politik, men jeg synes det er rigtigt unfair at man laver en gruppe forbryder hunde og kalder dem kamphunde og muskelhunde. I min verden kan alle hunde altså være aggressive og onde og bide hvem som helst :( . Jeg har intet imod nogle hunderacer . Det er ikke hundens skyld at den er som den er, men ejeren! Og det kan lige så godt være en lille sød lassiehund der bider dig såvel det kan være "den store farlige" kamphund. Men lille lassie kommer ikke i medierne eller bliver forbudt i landet. For det er jo en sød og dejlig race... vollapyk alle hunde er dejlige og burde ha ret til at komme ud, UDEN MUNDKURV OG KORT SNOR..

 

Ja, på mange måde har du ret i at det er ejeren der er skyld i at hunden er som den er.

 

Det er mediernes skyld, mener jeg, at de hunde har det ry som de har.

 

Når de unge skal have en hund, vælger de i de fleste tilfælde ikke en lassie hund, men de vælger en "kamphund". For "kamphunden" har fået den respekt gennem medierne at når man ser en ung med "kamphund" er der automatisk respekt, og det er det de unge søger. På det grundlag er det forkert at have hund og lur mig ikke om det ikke er dem der er tænkt på da man lavede loven.

 

Men man bør lave et hundeførerbevis så de brodne kar bliver sorteret fra - helt fra kommer de nok aldrig, men man minimerer at de forkerte får hund. Man bør når man køber hund, fremvise førerbeviset for så er man sgu klar over at køber har gennemgået uddannelse i at håndtere en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når de unge skal have en hund, vælger de i de fleste tilfælde ikke en lassie hund, men de vælger en "kamphund".

 

Lige nøjagtig collien som racen egentlig hedder har været igennem samme skæbne som kamphunderacerne. Gennnem Lassie filmene blev det til en modehund som alle og enhver skulle have. Der blev avlet på alt, og det har desværre ikke gavnet racen.

Bevares, det blev ikke til en kamphund, men på et tidspunkt beyndte de at fylde internaterne godt op fordi folk først for sent fandt ud af at der bag "Lassie" gemmer sig en hyrdehund der trænger til at blive brugt til noget.

Da Cruella DeVille kastede sin kærlighed på Dalmatinere blev der forebygget i tide. Jeg mener at man en overgang havde den ordning her i landet at man kun kunne købe en dalmatinerhvalp hvis man kunne dokumentere at man havde /(haft) en i forvejen. På den anden side havde hodningen til at anskaffe sig en familiehund også ændret siden Lassie filmene. Det har formentlig sparet racen for en masse problemer.

 

Nu er M/K hundene allerede yt. De radmagre hættetrøjer der mestendels ernærer sig ved amfetamin dingler nu rundt med en rottweiler eller en schæfer.

Bliver det race nr 14 og 15 der forbydes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...