Hop til indhold

De O'enseanske perler.


KarinaO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Trine199
Liva har en god ven, som også har lidt problemer med at se hvor han løber.

 

Hans ejer gør det, at hun råber højt "HEJ!!!", når han kommer rendende. Først og fremmest gør det, at han lige bryder ud af transen og ser hvor han er på vej hen.

 

Det har faktisk også hjulpet lidt med at lære ham lige at orientere sig - det er i hvert fald et stykke tid siden, at vi er blevet løbet ned, når han er kommet bagfra med 110 i timen.

 

Tak for rådet - men synes nu allerede jeg råber og hujer efter Chilli når jeg ser hun kommer drønende....ofte uden væsentlig reaktion fra hunden! :damn:

Selvom jeg råber "STOP" eller "HEJ" til hende, reagerer hun ikke - hun er så fokuseret på leg og løb, at hun totalt "kobler hjernen fra" .....

 

Når vi fx er ude og gå tur, kan hun sågar være så fokuseret på alt andet, at hun går ind i lygtepæle, skilte o.lign. hvis jeg ikke lige minder hende om at der kommer noget i vejen :roll:

 

Men vi gi'r ikke op!

Nu prøver jeg næste gang at være 210% fokuseret på hendes voldsomme løben, og så råbe "HEJ" igen inden det går helt galt, og se om det lykkes denne gang? :hmm:

Man er vel en fuldendt optimist, eller hva'? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for rådet - men synes nu allerede jeg råber og hujer efter Chilli når jeg ser hun kommer drønende....ofte uden væsentlig reaktion fra hunden! :damn:

Selvom jeg råber "STOP" eller "HEJ" til hende, reagerer hun ikke - hun er så fokuseret på leg og løb, at hun totalt "kobler hjernen fra" .....

 

Når vi fx er ude og gå tur, kan hun sågar være så fokuseret på alt andet, at hun går ind i lygtepæle, skilte o.lign. hvis jeg ikke lige minder hende om at der kommer noget i vejen :roll:

 

Men vi gi'r ikke op!

Nu prøver jeg næste gang at være 210% fokuseret på hendes voldsomme løben, og så råbe "HEJ" igen inden det går helt galt, og se om det lykkes denne gang? :hmm:

Man er vel en fuldendt optimist, eller hva'? :blink:

 

Sæt eventuelt en kommando på. Jeg har en til min BC hvalp der hedder "her". Det betyder bare "prøv lige at vær lidt opmærksom". Og i starten bliver han naturligvis belønnet for reaktion. Når han så har forstået den, bruger jeg den på gåturene og senere hen i hundeleg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så kommer der billede spam uden lige, kunne ikke helt styre mig med kameraet idag, så her kommer altså lige et "lille" udpluk af dem :genert:

 

Duffy har nemlig leget med Molly idag og hold op hvor legede de godt sammen -for første gang har Duffy leget med én som er mindre end hende selv og hun nød det virkelig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo også kun vant til at se hende ved siden af mit store skrummel :mrgreen:

 

Det var også helt mærkeligt at have den største hund :lol: Duffy fik skam både lært Molly hvordan man graver i vand og efterfølgende løber med vandskålen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne odenseanske vovser. :klap:

 

Og hvor er hende Molly dog kær, jeg får helt lydt til at få sådan en lækker, lille DSG-hvalp. :lun: Er hendes ejer bruger herinde?

 

Ja hun er rigtigt nuttet, hendes ejer hedder Bagge herinde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Dejlige billeder - De ser virkelig ud til at hygge sig må man sige... :hjerte:

 

Og hvor er Gracie bare smuk, smuk, smuk. Hendes ansigstudtryk på nogen af billederne minder mig meget om Caia. Jeg glæder mig meget til at møde hende når vi skal ud at hyrde....

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlige billeder - De ser virkelig ud til at hygge sig må man sige... :hjerte:

 

Og hvor er Gracie bare smuk, smuk, smuk. Hendes ansigstudtryk på nogen af billederne minder mig meget om Caia. Jeg glæder mig meget til at møde hende når vi skal ud at hyrde....

 

Helt enig, synes også at Gracie er rigtig smuk og glæd dig til at møde hende, hun har det mest fantastiske temperament :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlige billeder - De ser virkelig ud til at hygge sig må man sige... :hjerte:

 

Og hvor er Gracie bare smuk, smuk, smuk. Hendes ansigstudtryk på nogen af billederne minder mig meget om Caia. Jeg glæder mig meget til at møde hende når vi skal ud at hyrde....

 

TAAAAK.:lun:

Jeg glæder mig også til at møde Caia. Hun er så smuk.:hjerte:

Det bliver også spændende at møde andre aussier og sammenligne dem med Gracie. Hendes perlevenner her i Odense er skønne, men det bliver sjovt at møde nogle flere af hende slags..

Link til indlæg
Del på andre sites

TAAAAK.:lun:

Jeg glæder mig også til at møde Caia. Hun er så smuk.:hjerte:

Det bliver også spændende at møde andre aussier og sammenligne dem med Gracie. Hendes perlevenner her i Odense er sønne, men det bliver sjovt at møde nogle flere af hende slags..

 

Koda glæder sig også til at hilse på Gracie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke finde billeder :-D

Molly var SÅ træt bagefter, men var jo også første gang hun rigtig fik leget.

Heldigvis har hun ikke taget de finde kunstner som Duffy lærte hende med hjem (Kan forestille mig det kan blive noget af et vandplakseri hvis hun sku løbe sådan rundt med vandskålen hjemme:blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke finde billeder :-D

Molly var SÅ træt bagefter, men var jo også første gang hun rigtig fik leget.

Heldigvis har hun ikke taget de finde kunstner som Duffy lærte hende med hjem (Kan forestille mig det kan blive noget af et vandplakseri hvis hun sku løbe sådan rundt med vandskålen hjemme:blink:)

 

Duffy var også rigtig træt og sov nærmest hele eftermiddagen... Så må Duffy lige oplære Molly lidt bedre næste gang :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
TAAAAK.:lun:

Jeg glæder mig også til at møde Caia. Hun er så smuk.:hjerte:

Det bliver også spændende at møde andre aussier og sammenligne dem med Gracie. Hendes perlevenner her i Odense er skønne, men det bliver sjovt at møde nogle flere af hende slags..

 

 

Hehe - Kunne ikke dy mig, synes simpelthen at hun er så smuk, hende Gracie der:lun:

Det bliver nemlig rigtig sjovt at se alle de smukke og dejlige Aussier på tæt hold, og så ovenikøbet på får også... Wow! Det bliver en dejlig dag tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Duffy forstår hvornår hun skal sætte ind og skal da love for at hun var med på legen den sidste halve time :mrgreen: -Og det var åbenbart noget der trættede, hun har sovet lige siden vi kom hjem, ja altså kun afbrudt af alenehjemme træningen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...