sonja77 Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 I går aftes lagde jeg mærke til, at Tyson bed lidt i sin hale. Jeg tænkte, at der nok sad lidt bladrester fast i den, for det hader han. Men her til morgen kunne jeg så se, at han stadig bed i den - og bed ret meget. Så jeg undersøgte halen grundigt og fandt en flåt. Den var død, men man kunne se, at kroppen havde været ret stor (nu var der bare en flad, tom sæk), og den havde boret sig så langt ind, at kun et enkelt ben stak ud (eller også var de andre ben blevet bidt af). Så jeg vil tro, at Tyson har bidt den i stykker, så den er død. Jeg fjernede selvfølgelig den døde flåt, men området rundt om er helet hudløst, rødt og hævet. Jeg tror, at det er fordi Tyson har bidt så meget i det. Og problemet er, at han bliver ved med at bide i det, for det er selvfølgelig irriteret. Så hvad gør jeg? Jeg har prøvet at smøre noget Bachs rescue creme på, men han vil stadig bide i det. Jeg prøver at stoppe ham fra at bide, men jeg kan jo ikke holde øje med ham hele tiden, og det må virkelig irritere ham, for selv da vi gik morgentur, blev han ved med at ville bide sig i halen. Er der noget kløestillende, jeg kan smøre på? Eller noget, der smager så grimt, at han ikke vil bide i det? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg ville ringe til dyrlægen. Jeg tænker at det enten skal dækkes til, hunden skal have krave på, eller også kunne man prøve med noget smertestillende, så det ikke irriterede ham.. For som du er inde på, skal det stoppes. Især når han allerede har bidt det hudløst.. På os selv er det der kløe jo også selvforstærkende. Har man først kløet i et myggestik, kløer det mere og mere.. Sådan kunne jeg forestille mig det også foregår med hans halerod Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Ja, jeg ville også lige snakke med dyrlægen, når han slikker/bider såret op. Desværre kan de lave sådan et område til meget stor størrelse i løbet af kort tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg ville også gå til dyrlægen for en sikkerheds skyld. Jeg tænker lidt om sådan noget gele mod insektstik kan lindre - det er jo super til bistik og lign. - men snak med dyrlægen først. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Ja, jeg ville også lige vende dyrlægen og så vil jeg sige som Anja, at det muligvis skal dækkes til, så han ikke kan bide i det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Det kan også være at dyrlægen kan give ham noget lokalbedøvende, så det ikke generer ham så meget mere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Det er lykkedes mig at afholde ham fra at bide i det gele formiddagen, så nu ser jeg lige tiden an. Jeg tænker, at det måske holder op med at være så irriteret, hvis han kan lade det være et stykke tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Bare hold rigtig godt øje med at det ikke får udviklet sig alá hotspot, for så kan det gå rigtig stærkt. Fie har pt. noget på den ene albue og ikke engang bitterspray kan holde hende fra det område Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg har noget der hedder aloe veterinary formula (fra et firma der hedder forever living). Det tager kløe i samme sekund det rammer huden og fremmer helingsprocessen. Bruger det også selv når jeg får myggestik, solskoldning, brændsår osv. Det er skide godt til alt muligt :5up: og noget man tit kan have gavn af i ens hjemme apotek. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 ...Der er sikkert adskillige bedøvende salver, der kan bruges, men man skal bare være HELT sikker på, at salverne ikke indeholder noget, der kan være giftigt hvis man spiser det. Salver og bedøvende væsker og cremer er jo almindeligvis kun til udvortes brug. Desuden KAN der jo være gået infektion i såret. Og så heler det ikke bare han ikke bider i det. Så vil det blive ved med at være ømt og irriteret når cremerne ikke virker mere. Så skal der antibiotika til. Snak med dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg har noget der hedder aloe veterinary formula (fra et firma der hedder forever living). Det tager kløe i samme sekund det rammer huden og fremmer helingsprocessen. Bruger det også selv når jeg får myggestik, solskoldning, brændsår osv. Det er skide godt til alt muligt :5up: og noget man tit kan have gavn af i ens hjemme apotek. Hvor køber du det henne? Jeg har smurt Bachs rescue creme på flere gange i dag, og jeg tror faktisk, at det lindrer lidt. Det skulle også hjælpe helingsprocessen. Og så er det et naturprodukt, så jeg tror ikke, at det er giftigt, hvis han slikker på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Hvor køber du det henne? Jeg har smurt Bachs rescue creme på flere gange i dag, og jeg tror faktisk, at det lindrer lidt. Det skulle også hjælpe helingsprocessen. Og så er det et naturprodukt, så jeg tror ikke, at det er giftigt, hvis han slikker på det. at noget er et naturprodukt gør det ikke automatisk sikkert at indtage! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 at noget er et naturprodukt gør det ikke automatisk sikkert at indtage! Det er selvfølgelig rigtigt. Men han har nu heller ikke slikket på det indtil videre, da jeg hele dagen har været meget obs på at stoppe ham fra at slikke på/bide stedet. Og nu virker det til at være mindre irriteret, for nu er det ikke så tit, han prøver at bide det. Jeg synes også, at det ser bedre ud. Der er stadig hævet omkring såret (som heldigvis ikke er så stort og ikke er blevet større), men huden rundt såret om er ikke rød længere, som den var i morges. :5up: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Det var da utroligt så uheldig han er! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Det var da utroligt så uheldig han er! :ae: Ja, det er lige nogle dumme ting oveni hinanden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Hvor køber du det henne? Hos min tidligere dyrlæge, men nu er jeg så heldig at en arbejdskollega forhandler det. Ellers kan man købe det over nettet: Velkommen - Aloe Vera Guide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Det ser MEGET bedre ud i dag. :banan: Det hudløse stykke/såret er ca. på størrelse med min lillefingernegl, men det ser rigtig pænt ud i forhold til i går med en tynd, brun sårskorpe. Huden udenom er ikke det mindste rød længere, og han prøver ikke længere at bide sig, så det kan ikke føles irriteret længere. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts