Hop til indhold

Har bidt halen hudløs

sonja77
 Share

Recommended Posts

I går aftes lagde jeg mærke til, at Tyson bed lidt i sin hale. Jeg tænkte, at der nok sad lidt bladrester fast i den, for det hader han. Men her til morgen kunne jeg så se, at han stadig bed i den - og bed ret meget. Så jeg undersøgte halen grundigt og fandt en flåt. Den var død, men man kunne se, at kroppen havde været ret stor (nu var der bare en flad, tom sæk), og den havde boret sig så langt ind, at kun et enkelt ben stak ud (eller også var de andre ben blevet bidt af). Så jeg vil tro, at Tyson har bidt den i stykker, så den er død.

Jeg fjernede selvfølgelig den døde flåt, men området rundt om er helet hudløst, rødt og hævet. Jeg tror, at det er fordi Tyson har bidt så meget i det. Og problemet er, at han bliver ved med at bide i det, for det er selvfølgelig irriteret.

Så hvad gør jeg? Jeg har prøvet at smøre noget Bachs rescue creme på, men han vil stadig bide i det. Jeg prøver at stoppe ham fra at bide, men jeg kan jo ikke holde øje med ham hele tiden, og det må virkelig irritere ham, for selv da vi gik morgentur, blev han ved med at ville bide sig i halen.

Er der noget kløestillende, jeg kan smøre på? Eller noget, der smager så grimt, at han ikke vil bide i det?

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ringe til dyrlægen.

Jeg tænker at det enten skal dækkes til, hunden skal have krave på, eller også kunne man prøve med noget smertestillende, så det ikke irriterede ham..

For som du er inde på, skal det stoppes. Især når han allerede har bidt det hudløst..

På os selv er det der kløe jo også selvforstærkende. Har man først kløet i et myggestik, kløer det mere og mere.. Sådan kunne jeg forestille mig det også foregår med hans halerod :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også gå til dyrlægen for en sikkerheds skyld.

Jeg tænker lidt om sådan noget gele mod insektstik kan lindre - det er jo super til bistik og lign. - men snak med dyrlægen først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Bare hold rigtig godt øje med at det ikke får udviklet sig alá hotspot, for så kan det gå rigtig stærkt.

Fie har pt. noget på den ene albue og ikke engang bitterspray kan holde hende fra det område

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har noget der hedder aloe veterinary formula (fra et firma der hedder forever living). Det tager kløe i samme sekund det rammer huden og fremmer helingsprocessen. Bruger det også selv når jeg får myggestik, solskoldning, brændsår osv. Det er skide godt til alt muligt :lol: :5up: og noget man tit kan have gavn af i ens hjemme apotek.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Der er sikkert adskillige bedøvende salver, der kan bruges, men man skal bare være HELT sikker på, at salverne ikke indeholder noget, der kan være giftigt hvis man spiser det. :shock:

Salver og bedøvende væsker og cremer er jo almindeligvis kun til udvortes brug.

Desuden KAN der jo være gået infektion i såret. Og så heler det ikke bare han ikke bider i det. Så vil det blive ved med at være ømt og irriteret når cremerne ikke virker mere. Så skal der antibiotika til.

Snak med dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har noget der hedder aloe veterinary formula (fra et firma der hedder forever living). Det tager kløe i samme sekund det rammer huden og fremmer helingsprocessen. Bruger det også selv når jeg får myggestik, solskoldning, brændsår osv. Det er skide godt til alt muligt :lol: :5up: og noget man tit kan have gavn af i ens hjemme apotek.

Hvor køber du det henne?

Jeg har smurt Bachs rescue creme på flere gange i dag, og jeg tror faktisk, at det lindrer lidt. Det skulle også hjælpe helingsprocessen. Og så er det et naturprodukt, så jeg tror ikke, at det er giftigt, hvis han slikker på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor køber du det henne?

Jeg har smurt Bachs rescue creme på flere gange i dag, og jeg tror faktisk, at det lindrer lidt. Det skulle også hjælpe helingsprocessen. Og så er det et naturprodukt, så jeg tror ikke, at det er giftigt, hvis han slikker på det.

at noget er et naturprodukt gør det ikke automatisk sikkert at indtage!

Link til indlæg
Del på andre sites

at noget er et naturprodukt gør det ikke automatisk sikkert at indtage!

Det er selvfølgelig rigtigt. Men han har nu heller ikke slikket på det indtil videre, da jeg hele dagen har været meget obs på at stoppe ham fra at slikke på/bide stedet. Og nu virker det til at være mindre irriteret, for nu er det ikke så tit, han prøver at bide det. Jeg synes også, at det ser bedre ud. Der er stadig hævet omkring såret (som heldigvis ikke er så stort og ikke er blevet større), men huden rundt såret om er ikke rød længere, som den var i morges. :5up:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser MEGET bedre ud i dag. :banan: Det hudløse stykke/såret er ca. på størrelse med min lillefingernegl, men det ser rigtig pænt ud i forhold til i går med en tynd, brun sårskorpe. Huden udenom er ikke det mindste rød længere, og han prøver ikke længere at bide sig, så det kan ikke føles irriteret længere. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites