Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jubiiii :banan:

 

Fandt en træningsblog med de fedeste AG kurser lige i nærheden af hvor jeg bor ( meget sjældent, da jeg bor på landet) - og så var ALLE kurserne fuldt booket :megaked:

Jeg skrev til træneren og "klagede min nød" - skrev at hvis der nu var et afbud, så ville jeg meget gerne med.

 

Har lige fået en mail om, at der er plads på et tips og tricks kursus på søndag :klap:

Det lyder sådan:

 

Kl. 18 -20 Øvede - Tips og Tricks til agility

Få tips om små lette øvelser og tricks, som kan gøre forståelsen for de forskellige øvelser på banen bedre. Tricks og øvelser, som du enten kan lave hjemme eller på gåturen. Hvor man ikke har adgang til en agilitybane. Vi ser på handlingsmanøvrer, som kan trænes på et enkelt eller to spring.

4 ekvipager pr. hold.

 

Så har jeg en fod inde og vil rigtig gerne med på flere at hendes kurser.

Hun har b.la. et om slalom, som jeg meget gerne vil med på - så er det bare om at :x: at der bliver en plads ledig :mrgreen:

 

Er der nogle der kender hende?

Hun hedder Gitte Hoffmeister,

 

Kender hende ikke personligt, men hun er en superdygtig løber. Er sikker på at det er kanon, så virkelig fedt hvis du har fået foden indenfor! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kender hende ikke personligt, men hun er en superdygtig løber. Er sikker på at det er kanon, så virkelig fedt hvis du har fået foden indenfor! :banan:

 

Har lige prøvet at finde ud af lidt mere om hende.

 

Hun er på landsholdet.

Hun blev nr.3 til NM.

Har selv deltaget på mange kurser (b.la. et tips og tricks kursus som Johanna Allanach afholdte sidste år - nok lidt i stil med det jeg skal på)

Og sidst men ikke mindst - hun træner selv efter 2x2 metoden, så jeg SKAL på slalom kurset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, og jeg glæder mig.

 

Super at de afholdes på Hasselgård træningscenter - så tager det kun en 1/2 time for mig i transport :-D

 

Når jeg får mit kørekort melder jeg mig også til, eller noget :-)

 

Hvor er det bare dejligt at du har fundet det! Så cool.

 

Og så lyder hun temmelig hardcore... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, det var altså ret meget for stort et hold her i slutningen af sæsonen. Håber der er nogle der vil holde pause eller lign. Og niveauet var lidt for sandkasse-agtigt, fordi vi jo fik deres trænere også... (altså, ikke fordi vi er så meget bedre, men det var bare lidt kedeligt. Fik mest ud af selvtræning der sidst på sæsonen). Jaja, brokbrokbrok :oops:.

 

 

 

Jo, heldigvis :-D Er meldt til 3 ud af 5 søndage. Glæder mig til næste søndag.

 

Så skal du være sammen med Randi og jeg.

Jeg har nemlig vintertræningen sammen med Randi.

 

Glæd dig, det bliver HERRE hyggeligt... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Iso og jeg været til træning igen, og idag gik det rigtig godt! Sidst begyndte Iso jo på at tyvstarte (!!!), men idag blev hun pænt siddende, med undtagelse for en enkelt gang. Det bli'r rigtig godt for hende at komme igang med regelmæssig træning igen, hun har brug for forstyrrelserne der er, med en hel bunke hunde der løber samtidig.

 

Næste gang er der ingen træning, men Iso kommer med som demohund til noget springteknik-halløj som trænerne skal ha' den dag. Gangen efter igen, er der tid til PRØVEN, som skal bestås for at kunne komme på et rigtigt agilityhold. Så der må I gerne krydse fingre for både mig og Iso, og KarinaO og Gracie!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det sådan en prøve i skal til efter endt sandkasse hold, siden du skriver "rigtigt agility hold"?

 

Ja, sørme om vi ikke skal til prøve for at omme videre til begynderholdet.:mrgreen:

Vi skal demonstrere at hundene kan, blive, indkald, fremadsendelse gennem tunnelen og over spring hvor bommenen endnu ligger på jorden, sik-sak mellem benene, 8-tal mellem benene, bakke, startposition mellem førers ben og fri ved fod på både højre og venstre side.

Det var vist det hele, tror jeg.:-)

 

Gracie elsker det, og vil så gerne, men der er stadig nogle af øvelserne hun er usikker på, men vi har desværre heller ikke haft mulighed for at være med hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, sørme om vi ikke skal til prøve for at omme videre til begynderholdet.:mrgreen:

Vi skal demonstrere at hundene kan, blive, indkald, fremadsendelse gennem tunnelen og over spring hvor bommenen endnu ligger på jorden, sik-sak mellem benene, 8-tal mellem benene, bakke, startposition mellem førers ben og fri ved fod på både højre og venstre side.

Det var vist det hele, tror jeg.:-)

 

Gracie elsker det, og vil så gerne, men der er stadig nogle af øvelserne hun er usikker på, men vi har desværre heller ikke haft mulighed for at være med hver gang.

 

 

Øj, det var godt nok en skrap omgang for en hunde der stort set ikke er ældre end 1 - 1 1/2 år gammel :-D - jeg ville elske det.

Kan godt li' når der bliver stillet krav af træneren :mrgreen: - så udvikler man sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, det var godt nok en skrap omgang for en hunde der stort set ikke er ældre end 1 - 1 1/2 år gammel :-D - jeg ville elske det.

Kan godt li' når der bliver stillet krav af træneren :mrgreen: - så udvikler man sig.

 

Ja det er meget, men omvendt har vi også været i gang siden august.

Men jeg kan godt lide at vi får de ting på plads inden vi bliver sluppet løs på en rigtig bane.

Før jeg begyndte på det hold, havde jeg slet ikke troet der skulle så meget til at føre en hund rundt på en AG-bane, men nu kan jeg godt se det er et must at man kan dirigere hunden rundt på banen, uden at skulle være på siden af den hele tiden.

Jeg ved nemlig at man andre steder på begynderholdene bare bliver sluppet løs på en bane, og så er der ikke andet at gøre end at rende på siden af hunden. Den kender jo ikke til de nødvendige tegn og kommandoer på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra "Tips og tricks" kurset.

 

Nana er i sin spæde start af hendes 3. løbetid, så hun ville rigtig gerne snakke med de 2 flotte border collie hanner, der var med på kurset - hun skabte sig og peb for at komme hen til dem i starten :evil:.

Det gik heldigvis over, da vi begyndte at træne.

 

Vi lavede følgende:

- "Bamse" eller "sid pænt", som det hedder hos os (har ligsom en hund der hedder Bamse, så det går ikke at kalde øvelsen det :mrgreen:).

Fra "bamse" skulle hunden så op og stå på bagbenene og så ned igen i bamse.

Det styrker bagbensmusklerne.

En rimelig svær øvelse, da Nana gerne vil bruge mig som støtte :-D

 

- Bakke op på kasse, for senere at bakke op ad en væg ( styrke forbenene)

Jeg brugte en bom de lå på gulvet, da kassen hele tiden gled.

Det var for svært med alle 3, så jeg flyttede en ned på gulvet. Det tog lidt tid, men så fattede hun det og hun blev ret go' til det :5up:

Til sidst kunne hun med alle tre ovenpå hinanden.

Væggen må komme senere.

 

- Straight ( 1. position) :5up:( hunden skal vænne sig til at handleren er bag ved hunden og stadig kigge frem)

Hunden skal stå lige foran en med numsen mod ens ben.

Sjovt at det lige er den øvelse vi har "fået for" til rally, så det var super perfekt at få øvet den, men kors hvor er Nana langt væk, når man skal belønne hende ( hun er mega lang :-D)

 

- Smæk potetarget. ( Hurtighed og præcision på felter)

 

Nana kan godt pote target, men her var det ikke nok at hunden stille og roligt luntede hen til target og satte poten på den.

Næ nej, hunden skulle løbe hen til musemåtten og nærmest hoppe op på den.

Nu er Nana jo ikke en turbohund, så jeg fik lov til at sende hende gennem tunellen og så ud til target.

Se det var sjovt og hun gjorde det ganske hurtigt og klaskede poterne op på musemåtten :klap:

 

- Target på bom. ( felter)

 

Vi skulle få hunden til at springe op på bommen et stykke fra feltet, så den stod i den retning, som den normalt ville løbe.

Det synes Nana var meget mærkeligt og ville hellere løbe op ad bommen som hun plejer :-D

Hun fattede den dog efter et par forsøg og var ret god til det, men hun er også ret god til felter :lun:

 

- Gå over pinde. ( lære hunden at se hvor den går)

 

Træneren lagde nogle pinde fra springene i en slangeform , hvor den ene ende lå oven på en øldåse - svært at forklare :oops: ( tænk på en stige der ligge ned)

Hunden skulle så "bare" gå over pindene uden at røre dem. De skulle ikke kigge på handleren, men derimod se hvor de gik.

Se det er svært, for vi vil jo så gerne have kontakt til vores hunde, så mange af hundene gik og gloede op på os :lol:

Nana var i hvert fald ikke særlig god til det, så jeg skal vist finde stigen ( forslag fra træneren) frem og øve lidt.

 

_ Cik og cap. ( fremadsendelse af hunden over et spring, hvor hunden afslutter springet skarpt rundt om vingen - svært at forklare.)

 

Lagde pinden på springet ned på gulvet og lærte Nana at gå rundt om venstre vinge ( kommando: Cik) og så rundt om højre vinge (kommando: Cap). En spæd begyndelse, men hun fattede ideen. Man kan med fordel bruge øvelsen på gåturen og bruge træer som vinger.

Nana kan godt kommandoen "rundt om træet", men kommer nogle gange til at gå den forkerte vej rundt. Jeg vil da klart lære hende Cik for at gå venstre om og Cap for at gå højre om :5up:

 

- Elefant som slutter i en baglæns gennem benene.

 

Havde ikke fået en mail over hvad jeg skulle have med, så jeg havde ingen balje med.

Nana kan så godt gå baglæns gennem mine ben, så jeg trænede bare det uden baljen.

 

Det var en sjov aften med en del brugbare ting.

Pudsigt at den ene ting vi øvede var "månedens udfordring" og den anden var en vi øver til rally :-D

 

TIL AMOCCA:

 

Der var en dame med på kurset, der hed det samme som mig og det er der ikke noget usædvanligt i, men alligevel var der lige pludselig noget der slog mig. Hun var jyde, meget bramfri og virkede som om hun havde check på det der agility.

:hmm:jeg spurgte hende om hun ikke tilfældigvis hed Amnitzbøll til efternavn og det gjorde hun :klap:

Så jeg fortalte at jeg "kendte" dig fra HF, men ikke vidste hvad du hed, men at din hund hed Karla Malone.

Du fik meget ros og det gjorde Karla også :klap::banan:

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som et fedt kursus :5up: jeg bruger også træerne i parken til at lave skarpe vendinger omkring... har dog ikke noget verbalt signal for det... hvilken vej hun skal om træet afhænger af hvilken retning jeg sender hende...

 

Sjovt at du mødte Sanne - og ja bramfri er nok et godt ord til at beskrive hende med :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som et fedt kursus :5up: jeg bruger også træerne i parken til at lave skarpe vendinger omkring... har dog ikke noget verbalt signal for det... hvilken vej hun skal om træet afhænger af hvilken retning jeg sender hende...

 

Sjovt at du mødte Sanne - og ja bramfri er nok et godt ord til at beskrive hende med :mrgreen::lol:

 

 

Jeg kunne jo huske at du engang har skrevet, at hun siger hvad hun mener og at nogle synes hun er skrap :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for referat, Sanne. :-) Jeg skal da have lavet den der øvelse med at gå fra "sid pænt" til at stå på bagben og ned i sidde pænt igen. Det er jo et super modstykke til den med bagbenene op på en kasse, som vi jo har trænet i forbindelse med månedens udfordring. :5up:

 

Ja, jeg kan tænke mig at det er en øvelse for Tyson og dig - i er så gode til til tricks :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

 

Jeg kunne jo huske at du engang har skrevet, at hun siger hvad hun mener og at nogle synes hun er skrap :-D

 

skrap er nok egentlig ikke det rigtige udtryk :hmm: men hun kalder en spade for en spade - så når man er en klaphat får man det at vide :mrgreen: det er jeg personligt stor tilhænger af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne, hvordan trænede I, at hunden skulle sætte ned i en "sidde pænt" igen efter at have stået på bagbenene? Jeg prøvede lige med Tyson her til morgen, han kan sagtens gå fra at sidde pænt til at rejse sig på bagbenene, men så kan han ikke finde ud af at gå direkte ned i en sidde pænt igen (eller, det er nok mig, der ikke kan finde ud af at vise ham, hvad han skal :blink:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne, hvordan trænede I, at hunden skulle sætte ned i en "sidde pænt" igen efter at have stået på bagbenene? Jeg prøvede lige med Tyson her til morgen, han kan sagtens gå fra at sidde pænt til at rejse sig på bagbenene, men så kan han ikke finde ud af at gå direkte ned i en sidde pænt igen (eller, det er nok mig, der ikke kan finde ud af at vise ham, hvad han skal :blink:).

 

 

Det var ren lokning = en godbid over hans hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nåede desværre ikke så langt som til at få Nana fra bamse til stå :-)

Jeg har aldrig trænet hende i at stå på bagbenene, så jeg koncentrerede mig om at få hende til at stå længere og længere tid.

 

Derfor har jeg ikke rigtigt nogle bedre forslag, desværre.

 

Ok. Som sagt havde jeg ingen problemer med at få Tyson til at gå fra bamse til stå, det tilbyder han i fovejen nogle gange, og han kan holde begge positioner i lang tid. Problemet er at få ham tilbage i bamse, når han står på bagbenene, hvis han ikke må tage en "mellemstation", hvor han sætter forbenene ned. Jeg er ikke i tvivl om, at han fysisk sagtens kan gøre det, problemert er at få ham til at forstå, at det er det, han skal gøre. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Som sagt havde jeg ingen problemer med at få Tyson til at gå fra bamse til stå, det tilbyder han i fovejen nogle gange, og han kan holde begge positioner i lang tid. Problemet er at få ham tilbage i bamse, når han står på bagbenene, hvis han ikke må tage en "mellemstation", hvor han sætter forbenene ned. Jeg er ikke i tvivl om, at han fysisk sagtens kan gøre det, problemert er at få ham til at forstå, at det er det, han skal gøre. :lol:

 

Har lige prøvet at lave øvelsen med Nana, men hun har simpelthen for dårlig balance til at hun overhoved kan stå på bagbenene, så det skal jeg træne først og fremmest.

Jeg ved ikke om det er en undskyldning, at hun er så lang - fx. kan en border jo sagtens stå på bagbenene :hmm:- det er vel bare et spørgsmål om træning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...