Hop til indhold

Agilitykonkurrencer (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg er helt modsat, hvorfor løbe kl 1, hvis jeg kan komme i kl 3 - synes det er sjovt når det er svært :hmm:

 

Det kan lynhurtigt dræbe glæden i din hund, at du løber for svært for hurtigt... De fleste hunde får super meget fart på og glæde ved at arbejde når de kan få lov at løbe!

 

En klasse 3 bane er som oftest meget kringlet og kræver rigtigt meget handlermæssigt, hvilket gør at en urutineret hund vil blive sat voldsomt ned i fart og komme til at lave fejl...

 

Men der løber da en Kromie til stævnerne i klasse 3, han er 2 måneder yngre en Karla, så det kan godt lade sig gøre, at rykke derop hurtigt... men han er godt nok heller ikke så hurtig længere som han var i kl1, efter min mening...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Arh - tror bare jeg har en anden mentalitet, Petrine løber altid hurtigt :klap: men lytter til dine visdomsord!

 

Hvad der er rigtigt for den ene hund, er ikke nødvendigvis rigtigt for den anden :vedikke: Men man kan tydeligt se det ved nogle hunde - fx min træningkammerats pudel LAura - hun går ned i fart når banen bliver svær... det samme synes jeg også at erindre at Smilla herindefra gør...

 

Og nu er der jo også forskel på hvad vi hver især synes er svært ;-) for mig er der ofte rigeligt med udfordringer i en klasse 1 bane :lol: og når jeg løber åben klasse, så handler det om ren overlevelse for det meste :lol::lol: så jeg ville have ALT for mange udfordringer i klasse 3 lige nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh - tror bare jeg har en anden mentalitet, Petrine løber altid hurtigt :klap: men lytter til dine visdomsord!

 

Ja, hun løber hurtigt, og hun løber godt, når hun er sikker. Men så snart hun bliver usikker, kager det for hende, og så er det svært for hende at finde fokus igen - i hvert fald ud fra mine begrænsede observationer af hendes løb. :genert: Jeg ville nok give hende flere succeser ved at starte med lettere løb (f.eks. ville hun have haft større chance for succes i begynderklassen i søndags end i øvet, hvor hun stillede op). Men det bestemmer I jo, I ved selvfølgelig selv, hvad I synes, der virker for jer. Så undskyld at jeg blander mig. :oops: Mig jeg tror, at det er godt, at I har meldt jer til begynderklassen til TAK Cup. :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men det bestemmer I jo, I ved selvfølgelig selv, hvad I synes, der virker for jer.

 

Vi undrer os stadig over, hvorfor hun var kommet i øvet til klubmesterskabet :engel:

 

Tænkte også mere, superbegynder på søndag, DET vil være for kedeligt, selvom vi så har en chance for både at gennemføre og vinde.

 

Men tak for input, er jo meget ambitiøs, skal huske Petrine også :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi undrer os stadig over, hvorfor hun var kommet i øvet til klubmesterskabet :engel:

 

Fordi I skrev til Randi, at I ville tilmeldes øvet. :vedikke:

 

Tænkte også mere, superbegynder på søndag, DET vil være for kedeligt, selvom vi så har en chance for både at gennemføre og vinde.

 

Men tak for input, er jo meget ambitiøs, skal huske Petrine også :oops:

 

Ja, superbegynder ville være for let for jer - og unfair overfor dem, der kun har trænet i en enkelt sæson, for det er jo dem, klassen er rettet mod. :blink: Men der skal nok være rigeligt med udfordringer på begynderbanen, er jeg sikker på. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi undrer os stadig over, hvorfor hun var kommet i øvet til klubmesterskabet :engel:

 

Tænkte også mere, superbegynder på søndag, DET vil være for kedeligt, selvom vi så har en chance for både at gennemføre og vinde.

 

Men tak for input, er jo meget ambitiøs, skal huske Petrine også :oops:

 

ja husk din hund ;-) du skal nok nå verdensmesterskaberne en dag, men hvis Petrine på daværende tidspunkt synes det er dødens pølse at løbe ag - så er der jo ikke meget sjov i det...

 

Det skal jo være sjovt, for både hund og fører :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan bare som en lille tanke... så kan jeg fortælle, at har jeg løbet nogle meget svære baner med hende, som hun har klaret flot... så giver jeg hende som regel lov til at løbe en "fart og motivations bane", som afsluttes med en bold der bliver kylet af helvede til som belønning... bare for at hun får lov at bruge kroppen fuldt ud og slå hjernen fra...

 

Det virker rigtigt godt for os :5up:

 

eksempel på en fartbane sat ind herunder (hvis nogen nu ikke lige vidste hvad jeg mente :-D )

[ATTACH]32128[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi overvejer også den i Kolding til i morgen. Manden skal på firmatur den fredag og havde egentlig bestemt sig til at overnatte i Ålborg til om lørdagen. Men måske laver han det om, så vi kan være med...:-D

 

Kan se det kommer en masse pudler nede fra jer Amocca (Laura, Cocco... og Tyson). :lun::-)

 

Har du meldt til i Kolding?? Det kunne være så hyggeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

ellers skal du tage med ham, og så skal i melde jer til 2 dages stævnet i Dronninglund istedetfor ;-)

 

Jeps Helle og Laura kommer og Annemette kommer med Tyson og Coco :5up: det bliver en fest... hvis I selv har stole med, er i velkomne til en plads i mit (eller Louises) telt ... det tror jeg godt jeg kan love på Louises vegne :mrgreen:

 

Hehe, der er altid plads i mit telt, især til små damehunde, dem er der mindre fare for at Mingus ser sig sur på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

og så er der overført penge :5up: så nu er vi meldt til alle 4 løb i Kolding... glæder mig allerede :klap:

 

 

Efter en hulens masse bøvl, er jeg langt om længe meldt til :5up:

 

Alle tilmeldinger SKAL gå gennem klubben, det er bøvlet ad h til. Men Susanne Rødtness ville også melde til selv da hun hørte at det var lavet om til landsdækkende, så hun lægger ud for mig. Så nu skal vi i skarp slalom-træning :shock:

 

Men vi glæder os til en super hyggelig dag!

 

Mingus er i øvrigt blevet flyttet til begynder-klassen på tirsdag :???:

De andre fra klubben der har trænet længe, men ikke været til konkurrencer, er nemlig meldt til i begynder, og så syntes hun at vi også godt kunne, selvom jeg havde meldt ham til i let-øvet. Jeg synes nu det er lidt snyd, der er jo kæmpe forskel på Mingus og Cajsa eftersom de har trænet i henholdsvis over 1 år og et par måneder, og nu skal de begge i begynder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Vi er meldt til 4 løb. :)

Man kan vel godt meddele at man udbliver hvis man skønner det alligevel bliver for meget?

 

Kan du sagtens :5up:

 

Bare gå op og sig det til 'starteren' inden klassen går i gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nærlæst indbydelsen, men har lige et par spørgsmål:

 

Er der kun en bane? Kan kun se en dommer nemlig.

 

Må man ikke selv medbringe mad?

 

Indbydelser

 

Ingo går ihvertfald som dommer til DGI stævner, selvom han endnu ikke er færdiguddannet... så mon ikke han går som dommer til dette stævne også? jeg ved det ikke :vedikke:

 

Det kan vi nok ikke se. før de udsender program...

 

Og ja, du må gerne medbringe din egen mad, det de skriver tilsidst er jo bare for at få flere penge i kassen.... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er SÅ stolt af muslingen. :kys: :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Vi har været til TAK Cup i dag. Løbene var opdelt sådan, at på første agility- hhv. springbane løb let øvet og øvet sammen. Den bedste halvdel fra hvert løb kvalificerede sig så til finale A og finale B i hhv. agility og spring.

 

Først løb vi spring, hvor Tyson løb fejlfrit og med super tid (ikke så hurtigt som han kán gøre det, men rigtig godt). Selv slalomindgangen havde han ikke fejl på! :banan: Så i spring var vi videre til A-finalen.

 

I agilityløbet vidste jeg på forhånd, at vi ville blive disket pga. vippen. Men udover vippen løb han fejlfrit og rigtig, rigtig flot. :klap: Pga. disket røg vi i B-finalen.

 

I finalen løb vi først agility. Tyson var ved at være træt (det var en monsterlang dag med meget ventetid og bagende sol), men han løb perfekt igen - helt fejlfrit undtagen vippen. :yeah: Selv da jeg lavede en handlerfejl og kom til at løbe i vejen for ham (:oops:), var han bare så lydhør, at han med det samme rettede ind efter mine anvisninger og tog den rigtige forhindring. :5up:

 

Damn, hvis vi bare kunne få kål på den vippe, tror jeg sgu, at vi kunne have vundet agilityen!

 

Til sidst havde vi springfinalen med en ret svær bane. Tyson var MEGET træt på det tidspunkt og orkede i virkeligheden nok ikke helt at løbe igen. Jeg overvejede at trække os, men så blev jeg jo alligevel lidt ambitiøs. :genert: Og Tyson var sådan lidt "ok, hvis du virkelig gerne vil, skal jeg nok arbejde for dig mor". :lun: Men jeg var også selv meget træt i hovedet på det tidspunkt (og også lidt dehydreret efter at have siddet i solen hele dagen uden særlig meget at drikke, da der ikke var vand derude), og jeg blev ved med at glemme banen. Jeg prøvede at kigge efter tallene, men for det første kunne jeg ikke huske, hvilke numre forhindringer vi lige havde taget, og for det andet var jeg så træt i hovedet, at tallene simpelthen ikke gav mening for mig. Nå, men trods det løb Tyson rigtig, rigtig fint. Han lavede fejl på slalomindgangen, men tog ellers slalommen hurtigt og fejlfrit. :5up: MEN da jeg for tredje gang glemte banen, tog han et forkert spring, så vi blev disket. Men det kan jeg sørme ikke fortænke ham i, og han kæmpede virkelig flot. :kys:

 

Så på trods af, at vi ikke fik nogle placeringer, er jeg mere end tilfreds med vores indsats i dag. I mit hoved var det tre fejlfrie løb (vippen tæller ikke i mit hoved, da jeg jo vidste, at han ikke kunne tage den :blink:) - og et disk som var 100 pct. min skyld.

 

Jeg kan virkelig mærke, hvor meget Tyson og jeg har rykket indenfor det sidste halve år, hvor vi rykkede op på øvet hold. Tyson løber virkelig godt, han har flot selvstændig fremdrift, men er samtidig super lydhør og følger min mindste anvisning, når bare jeg er klar nok. Og jeg kan også mærke, at jeg er blevet en MEGET bedre handler. Selvfølgelig kan jeg stadig bliver meget bedre, men i dag følte jeg virkelig, at det kørte godt for mig. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingo går ihvertfald som dommer til DGI stævner, selvom han endnu ikke er færdiguddannet... så mon ikke han går som dommer til dette stævne også? jeg ved det ikke :vedikke:

 

Det kan vi nok ikke se. før de udsender program...

 

Og ja, du må gerne medbringe din egen mad, det de skriver tilsidst er jo bare for at få flere penge i kassen.... ;-)

 

Der står:

Dommer: Hans Peter Dinesen og dommer aspirant Ingo Borchert

Link til indlæg
Del på andre sites

Er SÅ stolt af muslingen. :kys: :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Vi har været til TAK Cup i dag. Løbene var opdelt sådan, at på første agility- hhv. springbane løb let øvet og øvet sammen. Den bedste halvdel fra hvert løb kvalificerede sig så til finale A og finale B i hhv. agility og spring.

 

Først løb vi spring, hvor Tyson løb fejlfrit og med super tid (ikke så hurtigt som han kán gøre det, men rigtig godt). Selv slalomindgangen havde han ikke fejl på! :banan: Så i spring var vi videre til A-finalen.

 

I agilityløbet vidste jeg på forhånd, at vi ville blive disket pga. vippen. Men udover vippen løb han fejlfrit og rigtig, rigtig flot. :klap: Pga. disket røg vi i B-finalen.

 

I finalen løb vi først agility. Tyson var ved at være træt (det var en monsterlang dag med meget ventetid og bagende sol), men han løb perfekt igen - helt fejlfrit undtagen vippen. :yeah: Selv da jeg lavede en handlerfejl og kom til at løbe i vejen for ham (:oops:), var han bare så lydhør, at han med det samme rettede ind efter mine anvisninger og tog den rigtige forhindring. :5up:

 

Damn, hvis vi bare kunne få kål på den vippe, tror jeg sgu, at vi kunne have vundet agilityen!

 

Til sidst havde vi springfinalen med en ret svær bane. Tyson var MEGET træt på det tidspunkt og orkede i virkeligheden nok ikke helt at løbe igen. Jeg overvejede at trække os, men så blev jeg jo alligevel lidt ambitiøs. :genert: Og Tyson var sådan lidt "ok, hvis du virkelig gerne vil, skal jeg nok arbejde for dig mor". :lun: Men jeg var også selv meget træt i hovedet på det tidspunkt (og også lidt dehydreret efter at have siddet i solen hele dagen uden særlig meget at drikke, da der ikke var vand derude), og jeg blev ved med at glemme banen. Jeg prøvede at kigge efter tallene, men for det første kunne jeg ikke huske, hvilke numre forhindringer vi lige havde taget, og for det andet var jeg så træt i hovedet, at tallene simpelthen ikke gav mening for mig. Nå, men trods det løb Tyson rigtig, rigtig fint. Han lavede fejl på slalomindgangen, men tog ellers slalommen hurtigt og fejlfrit. :5up: MEN da jeg for tredje gang glemte banen, tog han et forkert spring, så vi blev disket. Men det kan jeg sørme ikke fortænke ham i, og han kæmpede virkelig flot. :kys:

 

Så på trods af, at vi ikke fik nogle placeringer, er jeg mere end tilfreds med vores indsats i dag. I mit hoved var det tre fejlfrie løb (vippen tæller ikke i mit hoved, da jeg jo vidste, at han ikke kunne tage den :blink:) - og et disk som var 100 pct. min skyld.

 

Jeg kan virkelig mærke, hvor meget Tyson og jeg har rykket indenfor det sidste halve år, hvor vi rykkede op på øvet hold. Tyson løber virkelig godt, han har flot selvstændig fremdrift, men er samtidig super lydhør og følger min mindste anvisning, når bare jeg er klar nok. Og jeg kan også mærke, at jeg er blevet en MEGET bedre handler. Selvfølgelig kan jeg stadig bliver meget bedre, men i dag følte jeg virkelig, at det kørte godt for mig. :klap:

 

Tillykke med de flotte løb. :banan: :5up: Godt gået Tyson. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja nemlig... spørgsmålet er så, om det betyder der er 2 baner? en hvor HP dømmer og en hvor Ingo dømmer? eller om der kun er 1 bane og det er den Ingo dømmer, med HP som "observatør / mentor"? :vedikke:

 

:stupid: Troede du måske havde overset den linje, kunne heller ikke helt forstå det...

Nu har jeg ikke meget erfaring med stævner, :mrgreen: men mon ikke Ingo får sin egen bane som ved DGI? :vedikke: (Han kommer også selv fra dch Kolding, gør han ikke?)

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: Troede du måske havde overset den linje, kunne heller ikke helt forstå det...

Nu har jeg ikke meget erfaring med stævner, :mrgreen: men mon ikke Ingo får sin egen bane som ved DGI? :vedikke: (Han kommer også selv fra dch Kolding, gør han ikke?)

 

jeg tror det - det kunne også være rart hvis der var 2 baner - ellers kan det blive en meget lang dag .... der er 90 ekvipager tilmeldt...

 

Men vi må vente i spænding på programmet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine (og Samson) var også til konkurrence i går, ag-løb gik strålende, Petrine havde super meget fart på og løb foran mig, men fik hende dirigeret, dog løb hun sejrsrunde da vi nåede til hjulet og nuppede det den forkerte vej :roll: men pyt, der var også posen som de følsomme prinsesseører ikke kan klare.

 

Spring-banen var hun blevet lidt træt, men løb stadig fuld fart, blev dog træt og den sidste halvdel måtte vi gå for ...den var godt nok LANG!

 

Petrinefar er blevet dumpet hårdt og brutalt af Petrine, det er bare slut med at løbe med ham! Så nu bliver det drengene mod pigerne herhjemme - Samson bliver mandens ag-hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...