Hop til indhold

cujo HAR dårlige hofter


guanomo
 Share

Recommended Posts

de kan rigtigt gøre andet, han har en svag hofte han tilsyneladende altid har skånet og efter sommer med 2 x 6-7 timers leg og gølj plus genoptræning har efter min mening givet ham den inflammation.

 

jeg har altid ment og frygtet han havde noget med benet.

 

jeg er temmelig overbevist om han ikke fejler andet end en dårlig hofte.

 

 

Okay.......

........men "altid":???:?...

 

Hvis du kikker tilbage i dine tråde, så nævner du først hans dårlige hofte i juli 2010, efter hans røngtenfotos har vist at der INGEN problener er?? :shock:

---Du har slet ikke oprettet tråde om helbredsproblemer inden HD-fotograferingen... Jo, der er lige den flåt, der sad fast i maj måned... Og lidt dårlig mave, osse i maj.. Ikke noget med halten eller smerter...

Tror du ikke bare du FØLER det har varet "altid":ae:

 

Cujo er vel 2½ år eller deromkring, er han ikke? De første par år havde han da ikke nogen særlige problemer...

Det er det sidste halve år der har været noget helt galt...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 260
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Okay.......

........men "altid":???:?...

 

Hvis du kikker tilbage i dine tråde, så nævner du først hans dårlige hofte i juli 2010, efter hans røngtenfotos har vist at der INGEN problener er?? :shock:

---Du har slet ikke oprettet tråde om helbredsproblemer inden HD-fotograferingen... Jo, der er lige den flåt, der sad fast i maj måned... Og lidt dårlig mave, osse i maj.. Ikke noget med halten eller smerter...

Tror du ikke bare du FØLER det har varet "altid":ae:

 

Cujo er vel 2½ år eller deromkring, er han ikke? De første par år havde han da ikke nogen særlige problemer...

Det er det sidste halve år der har været noget helt galt...

han fyldte 3 for et par uger siden.

 

og jo har oprettet tråde flere gange med hans ben, sidst i december da han løb ind i husmuren :roll:

og hele forøret har der været episode som jeg tilskrev salt men som også kunne skyldes andet jo

 

og http://www.hunde-forum.dk/debat/9017-bagben-stilling.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, havde håbet på en lidt mere optimistisk opdatering. Han så jo ret veltilpas ud i videoen i går. God bedring til ham, og held og lykke med det hele.

han er også gladere da :-D

vi kan bare se på ham når han har fået belastning på benet såsom hoppen.

men han er da i bedring og har meget bedre end længe. :banan:

og er hurtigere "ok" efter han har belastet benet.

 

men vi er forsigtige med at forcere det da vi har gjort det engang og det gik rigtigt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for opdateringen:bighug:

 

Fremtiden er altid svær at spå om, og jeg håber, at vinteren vil give jer et klarere billed af Cujo's situtation - om det bliver bedre for ham med tiden. Krydser fingre for at, at jeres gradvise - men langsomme - belastning af ham virker!!! Det lyder i hvert fald som en god ide, at I nu vælger den langsomme men rolige "genoptræning":5up:.

 

Det var dejligt at se de herlige billeder, du har lagt ind - og selvom du skriver, at fremgangen er langsom, så er det dejligt at se, at der er en fremgang - selvom den er langsom:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

han er også gladere da :-D

vi kan bare se på ham når han har fået belastning på benet såsom hoppen.

men han er da i bedring og har meget bedre end længe. :banan:

og er hurtigere "ok" efter han har belastet benet.

 

men vi er forsigtige med at forcere det da vi har gjort det engang og det gik rigtigt galt.

 

Da min Sadie fik sin HD-diagnose fik jeg også at vide, at hun skulle passe sit eget tempo og selv bestemme hvad hun kunne holde til, men det er jo lidt af en balancegang, da det jo er vigtigt at de rører sig og bibeholder muskelmassen.

 

Hvis det er nogen trøst, så er det nu 3 1/2 år siden, hun fik diagnosen, og hun har det super i dag... som 9-årig. (banker under bordet)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

til de interesserede..

 

det går ikke bedre med cujo, tværtimod virker det til han er gået lidt tilbage igen :megaked: vi er tæt på grædefærdige herhjemme..

 

fylder ham med alt muligt "godt" af tilskud...

 

han skåner stadigvæk sit benet for stød, dvs. og og ned af trapper, opbremsninger i haven når han løber rundt, hvilket vi prøver at stoppe.

 

de sidste par dage er han stoppet med fodersøgning igen som da det var slemmest.

 

han får 2 ture om dagen, på 15 min = 600-800 meter.

 

i weekenden en lidt længere tur.

 

Men det ser ikke ud til at være turerne der giver ham "ondt" / ubehag.

Men de små stød.

 

han sover stadigvæk oppe i soveværelset, dog prøver vi at undgå han løber op eller bruger trappen i løbet af dagen.

Hvis man går bag ham end af trappen kan man se han kun lander på højre bagben.

 

Vi er i vildrede og aner ikke hvad vi skal stille op, opsparing blev brugt på ham så vi kan ikke prøve ledmanipulation eller kiropraktor på nuværende tidspunkt.

Vi har droppet at give gaver til andre end børnene fordi alt er tomt.

 

Vi går en dum jul i møde og aner ikke hvor længe vi kan udsætte cujo for mere.

 

Hans humør er også dalet igen, nok en kombi af manglende aktivering og ubehag i hoften:megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da ked af at høre at det går værre :ae:

 

Kunne I måske gøre turerne lidt længere, han har jo også brug for muskelmasse til at bære ham igennem dette, og samtidig kunne det være at hvis han var lidt mere træt, så ville han ikke foretager sig de ting der gør ham træt?

 

Jeg er virkelig ked af at høre at han har det sådan, jeg syntes jo han virkede så frisk da jeg var nede hos jer, kunne det måske være kulden der har en dårlig indvirkning på ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

til de interesserede..

 

det går ikke bedre med cujo, tværtimod virker det til han er gået lidt tilbage igen :megaked: vi er tæt på grædefærdige herhjemme..

 

fylder ham med alt muligt "godt" af tilskud...

 

han skåner stadigvæk sit benet for stød, dvs. og og ned af trapper, opbremsninger i haven når han løber rundt, hvilket vi prøver at stoppe.

 

de sidste par dage er han stoppet med fodersøgning igen som da det var slemmest.

 

han får 2 ture om dagen, på 15 min = 600-800 meter.

 

i weekenden en lidt længere tur.

 

Men det ser ikke ud til at være turerne der giver ham "ondt" / ubehag.

Men de små stød.

 

han sover stadigvæk oppe i soveværelset, dog prøver vi at undgå han løber op eller bruger trappen i løbet af dagen.

Hvis man går bag ham end af trappen kan man se han kun lander på højre bagben.

 

Vi er i vildrede og aner ikke hvad vi skal stille op, opsparing blev brugt på ham så vi kan ikke prøve ledmanipulation eller kiropraktor på nuværende tidspunkt.

Vi har droppet at give gaver til andre end børnene fordi alt er tomt.

 

Vi går en dum jul i møde og aner ikke hvor længe vi kan udsætte cujo for mere.

 

Hans humør er også dalet igen, nok en kombi af manglende aktivering og ubehag i hoften:megaked:

 

Det er rigtigt trist at høre og jeg føler med jer..

 

Min egen erfaring med Pelle er at når han har det værst ryger jeg totalt ned i kulkælderen og han får det endnu værre!

Hunde afspejler vores sindsstemninger, så selv om det er rigtigt hårdt så prøv for Cujos skyld at være i godt humør.

 

Selv har jeg tilbøjelighed til at blive helt passiv med ham når han har det skidt. Gudrun og andre har givet mig et gevaldigt los bagi, så jeg kom i gang med at nyde de gode perioder og se lidt lysere på de dårlige perioder.

 

Pelle har helt klart rigtig godt af, at jeg tager mig sammen, glemmer min "selvmedlidenhed" og sortsyn på hans vegne og sætter ham i gang med den aktivitet han kan klare. Han liver gevaldigt op.

 

Dette var ikke for at fortælle om mig, men måske kan du genkende noget og måske kan du bruge min erfaring til noget positivt...

 

Massage kan du eller din kone selv give Cujo, det koster endnu intet :lol: og det kan afhjælpe belastningsskader en hel del.

 

Op med mundvigene :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da ked af at høre at det går værre :ae:

 

Kunne I måske gøre turerne lidt længere, han har jo også brug for muskelmasse til at bære ham igennem dette, og samtidig kunne det være at hvis han var lidt mere træt, så ville han ikke foretager sig de ting der gør ham træt?

 

Jeg er virkelig ked af at høre at han har det sådan, jeg syntes jo han virkede så frisk da jeg var nede hos jer, kunne det måske være kulden der har en dårlig indvirkning på ham?

han er altid frisk når der er gæster, han er god til at skjule han har ondt.

 

han har også fået et kødsår på det ene ben, en trekant på 6-7 mm på hver side, så han har siddet fast i noget en dag, så det først da han lå og gik i selv over at slikke på det. så han skjuler sådanne ting.

 

jo måske kan det være kulden.

 

Han er også blevet meget mere lydfølsom på gåture og derhjemme.

 

Æv, det er bestemt ikke god læsning. :cry: Ved ikke hvad jeg skal sige,.... det er da for sørgeligt!!!!. :ae:

tak

Det er jeg ked af at hører.

 

Og jeg er virkelig ked af det på jeres vegne :ae:

 

 

Og stakkels Cujo :megaked:

tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt trist at høre og jeg føler med jer..

 

Min egen erfaring med Pelle er at når han har det værst ryger jeg totalt ned i kulkælderen og han får det endnu værre!

Hunde afspejler vores sindsstemninger, så selv om det er rigtigt hårdt så prøv for Cujos skyld at være i godt humør.

 

Selv har jeg tilbøjelighed til at blive helt passiv med ham når han har det skidt. Gudrun og andre har givet mig et gevaldigt los bagi, så jeg kom i gang med at nyde de gode perioder og se lidt lysere på de dårlige perioder.

 

Pelle har helt klart rigtig godt af, at jeg tager mig sammen, glemmer min "selvmedlidenhed" og sortsyn på hans vegne og sætter ham i gang med den aktivitet han kan klare. Han liver gevaldigt op.

 

Dette var ikke for at fortælle om mig, men måske kan du genkende noget og måske kan du bruge min erfaring til noget positivt...

 

Massage kan du eller din kone selv give Cujo, det koster endnu intet :lol: og det kan afhjælpe belastningsskader en hel del.

 

Op med mundvigene :ae:

tak :kys:

 

massage prøver jeg selv på, ville dog være bedst at få det vist hvad der ville hjælpe.

 

det gør mig ondt for jer og Cujo. :ae:

 

Hvad med hundesvømning, kunne det ikke være godt for ham? Tænkte lidt på det Lonny skriver om muskelmasse og ved svømning bliver han ikke udsat for de stød.

 

han er vandsky, selv vandpytter går han udenom :lol: og tror water walkeren er for hård i forhold til at almindelig svømning.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak :kys:

 

massage prøver jeg selv på, ville dog være bedst at få det vist hvad der ville hjælpe.

Næste gang jeg er i Vordingborg kan jeg køre det stykke længere sydpå og vise dig det. Det kræver kun at du er hjemme.

Koster gratis

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke lige den opdatering, jeg havde håbet på fra jer. Sender dig og Cujo mine bedste tanker:ae::kys::bighug:

 

Jeg kender desværre alt for godt den afmagt, man føler, når intet hjælper og det ikke bliver bedre! Det væreste er den rutchebanetur, man konstant befinder sig på, da humøret ryger op og ned i ifht hunden fremgang og tilbagegang. Jeg ville gerne komme med guldkornene, hvis jeg havde noget, som jeg vidste ville hjælpe:ae:

 

Dog vil jeg give Ninjamor ret, at vores eget humør afspejler sig desværre nok også i hundens tilstand - Hayly har lige haft en dårlig periode, og det frustrerede mig meget, og det kunne jeg mærke på hende.

 

Har I evt prøvet sådan et BOT dækken til ham - har læst en del herinde som er begjestret ifht hunde med dårlige hofter? Men så igen det koster jo penge - og hvis kassen er tom, så er det måske ikke lige nu, at det skal prøves.

 

Håber at han humør snart bliver bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv sgu altså:cry:

 

Men det kan sagtens være kulden. Jeg ved med mig selv, at jeg får hurtigere ondt, når kulden begynder.. (f.eks i går var jeg helt smadret i mine knæ, og vi havde ikke gået længere end andre dage)

 

Og hvor er det ærgelig han er så vandsky, for jeg er sikker på at svømning ville være lige det, for ham. Og når det er sagt, så er der vandsky hunde, der kan overtales til svømning i svømmehal, så det var måske en prøvetime værd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang jeg er i Vordingborg kan jeg køre det stykke længere sydpå og vise dig det. Det kræver kun at du er hjemme.

Koster gratis

 

Nu har jeg lige fået en ny bil som kører helt vildt langt på en liter diesel, så hvis du (og Guanomo) giver kaffe, så giver jeg kørslen, så finder vi bare en dag hvor det passer :-D (Så kan jeg også ENDELIG få nuldret Cujo :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige fået en ny bil som kører helt vildt langt på en liter diesel, så hvis du (og Guanomo) giver kaffe, så giver jeg kørslen, så finder vi bare en dag hvor det passer :-D (Så kan jeg også ENDELIG få nuldret Cujo :lun:)

 

Den er jeg helt med på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

er det ikke temmeligt langt?

 

men et yderst prisværdigt og meget sødt foreslag :blink::mrgreen: :kys:

 

Hvis det er helt galt med økonomien, så kan man søge DB om hjælp til behandling, de har en pose penge til sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...