Hop til indhold

Den dårlige mave der blev helt slem


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan - skulle i komme omkring jydeland hos os, så har jeg nogle heste (og lamme) ben liggende på frys, der er frosset ned inden for få timer efter slagtning og dem deler Bravo og Super gerne lidt af med Aslan :-)

 

 

 

Tak, dejligt at vide der er gode tilbud i jydelandet :blink:

 

 

har i dag været ved barf butikken for at købe hestekød til indtagelse af piller, hun havde kun med ben, og begyndte så at blive barf hellig, så skred jeg :mrgreen:

 

Så til slagteren, han havde heller ikke, ej heller tørret hestekød som guffere i diverse hunde/dyrebutikker :shock:

 

Så nu har jeg købt kartofler :mrgreen:

 

Aslan har i dag skidt to gange, og begge gange har det være blødt af udseende men svampet af konsistens :5up: hvor af den sidste derkom ud var formet begge gange.

 

Så er han blevet forkælet i petworld, sin første gang i butik, og de der skibe til akvarierne var viiiiiiiiiiiiiiiiildt farlige :mrgreen:

Han kom hjem med en kæmpe hane til 139 som han selv valgte i en kæmpe kasse med pivdyr, og en lille underlig basket lignede bold osm han også selv valgte.... på tilbud:blink:

De tørrede kallun frikadeller var han interasseret i, men på en krybende måde..... tror faktisk det var totalt stressende at komme i butik, så det er nok sidste gang, den den syge blev forkælet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu ved jeg godt i har et stykke til odense, men slagteren på skibhusvej sælger hestekød :-D det står der i hvert fald på hans skilt, jeg har ikke selv afprøvet det :blink:

 

Og hvis i alligevel er i odense så hilser skipper gerne på :slem:

 

 

Arh vores slagter var ikke helt sikker på at den slagter stadig var åben.

 

Kan du ikke sende mig et mobil nummer, så kan vi skrive hvis vi skal noget i odense hvor Aslan skal med, han har jo været med på shopping tur i dag :) Godt nok ved rosengårds cnteret og bauhouse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh vores slagter var ikke helt sikker på at den slagter stadig var åben.

 

Kan du ikke sende mig et mobil nummer, så kan vi skrive hvis vi skal noget i odense hvor Aslan skal med, han har jo været med på shopping tur i dag :) Godt nok ved rosengårds cnteret og bauhouse :)

 

 

:hmm:nu bor jeg ikke længere i det kvarter, men de havde åbent for en måneds tid siden da jeg kørte igennem skibhusvej, så mon ikke de stadig har det.

 

EDIT: de er der stadig http://www.slagterbroe.dk/default.asp?ID=131

 

øøv jeg kan næsten se til rosengårdscentret fra vores hus :cry: men jo det sender jeg lige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh vores slagter var ikke helt sikker på at den slagter stadig var åben.

 

Kan du ikke sende mig et mobil nummer, så kan vi skrive hvis vi skal noget i odense hvor Aslan skal med, han har jo været med på shopping tur i dag :)Godt nok ved rosengårds cnteret og bauhouse :)

 

:evil::fornaermet::megaked:

 

Tak for besøget da! Vi er nogle stykker der bor SÅ tæt på Rosengårdscenteret :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, dejligt at vide der er gode tilbud i jydelandet :blink:

 

 

har i dag været ved barf butikken for at købe hestekød til indtagelse af piller, hun havde kun med ben, og begyndte så at blive barf hellig, så skred jeg :mrgreen:

 

Så til slagteren, han havde heller ikke, ej heller tørret hestekød som guffere i diverse hunde/dyrebutikker :shock:

 

Så nu har jeg købt kartofler :mrgreen:

 

Aslan har i dag skidt to gange, og begge gange har det være blødt af udseende men svampet af konsistens :5up: hvor af den sidste derkom ud var formet begge gange.

 

Så er han blevet forkælet i petworld, sin første gang i butik, og de der skibe til akvarierne var viiiiiiiiiiiiiiiiildt farlige :mrgreen:

Han kom hjem med en kæmpe hane til 139 som han selv valgte i en kæmpe kasse med pivdyr, og en lille underlig basket lignede bold osm han også selv valgte.... på tilbud:blink:

De tørrede kallun frikadeller var han interasseret i, men på en krybende måde..... tror faktisk det var totalt stressende at komme i butik, så det er nok sidste gang, den den syge blev forkælet :-D

 

Vi kan købe hestkød hos vores slagter - er det hakket du er på udkig efter? Kan evt skaffe det til Svendborg, hvis du så kunne hente det der:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslans mave tager rigtig godt imod det der hypo mad :5up: Og jeg tror faktisk også godt han kan li det....... li det på broholmer maner, så maden er en pestilens, men kan spises :mrgreen:

 

 

 

Vi kan købe hestkød hos vores slagter - er det hakket du er på udkig efter? Kan evt skaffe det til Svendborg, hvis du så kunne hente det der:-D

 

 

Tak for tilbudet, som jeg ikke lige nu har brug for (men måske senere).

 

Men kan ikke fortælle hvorfor, for så jinxer jeg den og så slutter alt det gode :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest, trøstekram til jer alle 3 :ae: :ae: :ae: det er en lortesituation at befinde sig i.

 

Mener at jeg kan huske at have fået fortalt at broholmere kan have en del problemer af den slags Aslan har, så måske er det genetisk og ikke allergirelateret (men nu er jeg jo ikke dyrlæge). Har en veninde der kører på sin 4. broholmer,.... det ved du... :blink: og hun har døjet en del med nogenlunde samme problemer. Hvis du har lyst kan jeg spørge hende ad, så jeg får facts på bordet, eller jeg er sikker på at hun gerne tager en snak med dig, hvis du har lyst (men det er på svensk). Ved ihvertfald at hendes yngste hund lige har været igennem en endoskopi, så det ved hun ihvertfald hvad er og hvordan virker, hvis du vil have info fra et almindeligt menneske.

 

God bedring til Aslan. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest, trøstekram til jer alle 3 :ae: :ae: :ae: det er en lortesituation at befinde sig i.

 

Mener at jeg kan huske at have fået fortalt at broholmere kan have en del problemer af den slags Aslan har, så måske er det genetisk og ikke allergirelateret (men nu er jeg jo ikke dyrlæge). Har en veninde der kører på sin 4. broholmer,.... det ved du... :blink: og hun har døjet en del med nogenlunde samme problemer. Hvis du har lyst kan jeg spørge hende ad, så jeg får facts på bordet, eller jeg er sikker på at hun gerne tager en snak med dig, hvis du har lyst (men det er på svensk). Ved ihvertfald at hendes yngste hund lige har været igennem en endoskopi, så det ved hun ihvertfald hvad er og hvordan virker, hvis du vil have info fra et almindeligt menneske.

 

God bedring til Aslan. :vinken:

 

 

Kan ikke forstå svensk :oops:

 

Men du må da gerne tjekke om det er noget genetisk med sart mave, og hvad hun gør for at undgå det :kys:

 

PT gå det fint med det der hypo allergi mad, men han får jo så heller ikke andet ved siden af overhovedet. Så det kan jo også bare være sart mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke forstå svensk :oops:

 

Men du må da gerne tjekke om det er noget genetisk med sart mave, og hvad hun gør for at undgå det :kys:

 

PT gå det fint med det der hypo allergi mad, men han får jo så heller ikke andet ved siden af overhovedet. Så det kan jo også bare være sart mave.

 

Ja, det kan det sagtens være. Skal nok spørge, det bliver bare ikke lige idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lige en update.

 

Aslans mave er stadig ok fin. Og vi stopper med medicinen på mandag.

 

Dog har han fået et tilbagefald med hensyn til at faste og han er begyndt at spise græs.

Og det er trods at han virkelig er på striks kur, de sidste 14 dage har han spist en pølsemad over ved gymnasiet og naboen tabte 2 godbider.

 

Så umidelbart burde der ikke være nogen grund til at han ahr rumle mave og spiser græs og faster.

 

Men dr dyr mener at hvis det er slemt, så går det løs på onsdag. Og er hans mave god der, burde der ikke være noget galt, så jeg krydser for at det går godt :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det fredag, og han har ikke fået medicin siden i mandags.

 

Alt er vel, så jeg tænker at enten har der været en snylte som nu er død, eller også havde han en omgang mave influenza, eller den 3. er foder allergi.

 

Foder alleregien kan vi begynde at tjekke om 3 uger, men det går fint med at bage hans foder, det smager pbenbart bedre når det er bagt (vi laver godbider) :5up:

 

Så YAY

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Er ny her på Hundeforum. Men har også en lille problemhund som din.... Hun er også kommet på allergi-foder.... Så følger spændt med i dine opdateringer. Håber at vi måske kan hjælpe hinanden......

 

Krydser fingre.

 

Kh Maiken

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maiken og velkommen til :vinken:

 

 

Her går det stadig fint.

 

 

Jeg går morgen turene, så der går en underlig spooky person i Ringe og lyser på hudnelorte :oops: Erj men jeg kan blive nødt til at holde øje jo!

 

Her til morgen sked han 2 gange, hvilket han aldrig plejer om morgenen, den anden gang virkede lidt "blød" af udseende, og vi tabte en halv ostehps i forgårs.... ved ikke om det tager 1½ døgn om at komme igennem kroppen? Eller om det bare var et tilfælde.

(han har også for første gang i over et år, gravet en smule i væggen :shock: )

 

 

Han har ikke haft reaktion på kalkbenet :5up:

 

Sidst vi var nede og hente foder, fortalte jeg dem hvor dejligt det var at vi kunne have Aslan med rundt, uden at frygte at han pludselig sked dårlig mave ud over det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...