Hop til indhold

Den dårlige mave der blev helt slem


Aslan
 Share

Recommended Posts

Og nu skal Aslan på kæmpe hidsig kur, hvis den ikke virker, skal han til tarm ekspert :megaked:

 

Erj jeg er bare så ked lige nu :megaked:

 

Jeg kan slet ikke magte det!!!

 

 

 

 

Vi har jo, jeg ved ikke hvor lang tid, haft problemer on and off med Aslans mave, og vi har skiftet fodre osv.

 

Nu kom han så over på hills ID og det gik fint indtil igår. Der fik han dårlig mave, og her til morgen var den samle op agtig.

 

Da jeg så kom hjem og åbnede døren løb Aslan ud og satte sig til at skide :ae:

 

Jeg lukkede ham om i haven, og gik selv ind af døren............ og føj hvoren stank, og så var der 2 kæmpe potioner med dårlig mave :megaked:

 

Heldigvis er jeg da vandt til lort fra mit arbejde :rolleyes:

 

Jeg går ud i haven og Aslan er glad, og læber rundt. Han stopper op midt i et løb og begynder at kaste op :shock:

 

Så ringer jeg til Martin, som siger at nu må jeg nok gerne ringe til dr dyr.

Snakker med sygeplejesken der sige at dr dyr ringer til os om lige om lidt.

 

Hun siger så, at nu vil hun gerne give ham en hidsig kur, for det er muligvis en tarm parsit som formere sig i hans tarmceller :megaked:

Og virker kuren ikke, så skal han til tarm ekspert og have taget en biopsi :megaked:

Oven i det, skal han have noget bestemt mad, og han må overhovedet ikke få andet, ikke engang et tyggeben :megaked: ikke engang en knogle :megaked: for de skal finde ud af om han har foderallergi (troede man kunne teste for foderallergi??!??)

 

Erj jeg er så ked af det altså :megaked:

 

 

Og så skal vi til at fører kalender over hans afføring, i hele minimum 2 mdr, skal han leve total træls.

 

 

Lige nu har jeg bare brug for min moar :megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:ae:

 

Vent nu med at male Fanden på væggen, til han står for døren ;-)

 

Nu kommer Aslan på en pille-kur i hvad 10 dage, og herefter kan det være, at verden ser helt anderledes ud :5up: er det stadig det samme, så tag den derfra, han skal NOK blive helt fin igen :ae:

 

Er han blevet undersøgt mod fremmedlegmer i maven, sådan nogle kan nemlig give rigtig dum mave, år efter de er slugt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal være på piller i 2 mdr :shock:

 

Nej, der er ikke blevet tjekket for fremmelegmer, kan man kun gøre det ved at fotografere ham?

 

Er den en "dum" snylteparasit, så er 2 mdr. ikke særlig længe :ae: - har hørt om tilfælde op til 6 mdr. :???:

 

Jep, et billed må til for at udelukke fremmedlegmer....... Lucki gik med ét, det kom til udtryk med dårlig mave ca. 1 gang om uge :???: ......... og 1 mavedrejning :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Daisy havde fået et marvben i maven og hun begyndte at kaste op. Hun fik taget røngten for at se om det så ud som det skulle, det var heldigvis nået ned i maven og sad ikke fast. 1200 kroner og så er det udelukket, det ville jeg da i hvert fald starte ud med at gøre.

Men hvor er det en barsk omgang du står overfor:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... han fik da ben for få dage siden:shock:...

 

Det er måske bedst at undgå sådan noget når han har sart mave...

BÅDE kødben og oksehud eller andre "tyggeting"...

 

ZooLac kan gives forebyggende, altså hver dag, også når maven er i orden.

 

Til Silke bruger jeg paraghurt piller (til mennesker) fordi det er billigere og jeg altid har dem i huset.

Paraghurt er tørrede yoghurt-bakterier, så i to piller får man de gavnlige bakterier fra ca. ½ liter yoghurt, --UDEN de skadelige ting, der måske kan være i mælkeprodukter.

Og det er noooget nemmere at få 4-6 små piller i hunden i løbet af en dag -end en hel liter yoghurt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige haft snakket med dr dyr.

 

Spurgte indtil det med fremmedlegmer, og hun mener ikke at det var det, da han så ville reagere anderledes.

 

 

 

Og så er Ringe apotek dumme!

De vil ikke bestille pillerne hjem i pulver

(det er billigere at købe grisse pulver end hundepiller)

 

 

Så nu arbejder dr dyr på en anden løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dandedoes

Vores ene hund havde kronisk dårlig mave da hun var ca. 2,5 år. Vi gik over til et foder som hedder Regal sensi-bites. Det hjalp i mange år, og vi vendte tilbage til hendes normale Kingsmoor-foder. Da hun blev ca. 11,5 år gik det galt igen. Har prøvet med hyper-allegiker foder og en Medrol/Tribissen-kur. Det går nu bedre men en kronisk tarmbetændelse vil komme og gå hele livet... Læs evt. på vores blog om Heeven's problemer.

Mvh.

JanK

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set at dyrlægerne i Årslev kan teste for foderallergi. De tester for omkring 40 ting, hvor dyrlægerne i Ringe kun tester for omkring 25 ting (da testen blev foretager på min hund for 4-5 år siden).

 

Håber I finder ud af hvad den lille hund fejler, der er ikke noget værrer end en hund med dårlig mave

 

Hilsen Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

God bedring til Aslan - det lyder ikke spor sjovt :ae:

 

Hvis han er under mistanke for foderallergi og skal tjekkes for det på et specialfoder, så hør dyrlægen om han evt må få et hesteben til aftenhygge af og til. De fleste dyrlæger, der gør i foderbetinget allergi, giver grønt lys til hesteben/kød og kartofler :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...