Hop til indhold

australisk labradoodle


Gæst Petra
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Vi er en familie på Jylland som er tæt på at bestille en australisk labradoodle fra Holland, men vi vil gerne besøge en australisk labradoodle på Jylland før vi beslutter os (da vores datter er allergisk).

 

Er det nogen der kan tænke sig besøg af os?

 

MVH Petra :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Vi er en familie på Jylland som er tæt på at bestille en australisk labradoodle fra Holland, men vi vil gerne besøge en australisk labradoodle på Jylland før vi beslutter os (da vores datter er allergisk).

 

Er det nogen der kan tænke sig besøg af os?

 

MVH Petra :vuf:

 

Da det ikke er en race, men en blanding, får du nok meget svært ved at finde en her i Danmark

 

Og så vil jeg oplyse, at I ikke kan være sikre på at den er allergi-venlig. Så det er noget af et sats I foretager jer.

 

Men velkommen til :-D Og held og lykke med fund og køb af hund:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Hvorfor er det at det SKAL være en labradoodle?

 

Såvidt jeg ved så er det kun halvt om halvt at de er allergivenlige :confused:

 

 

Du skal være velkommen til at komme forbi og møde jason hvis det er - han er dog 100 % pudel. Men min allergiske lillebror har i hvert fald ingen problemer med at have ham på besøg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Mht. om en labradoodle er allergivenlig er vist også noget af det som de ikke heeeeelt kan garantere... da det jo er en blanding.

 

Blandingen er stadig så ny, så der er ikke opnået den stabilitet, så man kan sige at "racen" er 100% allergivenlig. Der vil altid være større riciko for at den hund man får hjem ikke er allergivenlig alligevel i forhold til hvis i køber en stabil race som er garanteret allergivenlig.

 

Jeg ville, hvis det var mig, tage den tur til Holland, booke ind tæt på kennelen og komme og besøge dem i det tidsrum i er dernede... Det er småpenge i forhold til at komme til at anskaffe dig en hund, som man senere hen finder ud af at man ikke kan tåle alligevel:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

australierne arbejder vist noget mere seriøst med labradoodles, end de få opdrættere i danmark. det er noget med, at når man kommer ud i flere generationer, er pelstypen og allergivenligheden meget mere forudsigelig. men de er vist både dyre og svære at få fat på her i danmark.

 

vi undersøgte det en del, da vi skulle have hund, da min kæreste også er allergiker, men gik dog hurtigt fra det igen, især fordi opdrætterne i danmark ikke virker voldsomt seriøse. vi kiggede istedet på de "rigtige" racer, der er allergivenlige, og dem er der faktisk en del af.

 

hvis i gerne vil have en lidt større hund er der f.eks. lagotto romagnolo, den der portugisiske vandhund (cao de portu-etellerandet), soft coated wheaten terrier og storpudlen.

 

vi endte med en löwchen, som min kæreste tåler helt problemfrit. hvis i bor i københavnsområdet, er i mere end velkomne til at komme og klappe ham for at se hvordan jeres datter reagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg ikke er til at man blander hunde, så er projektet faktisk ret spændende, og der er en del seriøse opdrættere ( vist kun én her i landet, hvis hun stadig arbejder med dem ).

Og jeg må indrømme, at jeg faktisk har fulgt dem i flere år, men skal nu kun have DKK hunde, men spændende alligevel.

Men hvis der er allergi, ville jeg nok ikke tage chancen, med nogen hund overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set et par annoncer på dba.dk og hundegalleri.dk, så prøv at kigge derinde og se om du enten kan finde hundeejere eller folk med hvalpe, så du kan møde én.

 

Det lyder helt sikkert som en spændende race, og som jeg har læst det, så arbejder man også på at godkende den som selvstændig race.

 

Så god jagt. Altid spændende at høre om interessante blandinger eller nye racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har set et par annoncer på dba.dk og hundegalleri.dk, så prøv at kigge derinde og se om du enten kan finde hundeejere eller folk med hvalpe, så du kan møde én.

 

Det lyder helt sikkert som en spændende race, og som jeg har læst det, så arbejder man også på at godkende den som selvstændig race.

 

Så god jagt. Altid spændende at høre om interessante blandinger eller nye racer.

 

Jeg tror desværre at problemet med annoncerne fra dba, hundegallri, gi pote osv. er at det ikke er seriøs labradoodle opdræt, hvor der er flere generationer bag som er labradoodle.

 

Jeg tror at tendensen ofte kan være... hov en lab hoppede lige på min puddel - eller omvendt... nååårh ja, så må det jo være en labradoodle. :shock:... Det er derfor endnu mere ustabilt end det er i forvejen. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det ved jeg ikke. Nu er jeg selv typen, der hurtigt forsvinder fra en opdrætters hjemmeside, hvis den ikke er fuldstændig proppet med opdateret information. Men det er jo ikke alle, der er teknisk kyndige, men som til gengæld har forstand på opdræt...og de kan da godt lægge deres annoncer op på dba.dk i mangel af hjemmeside?

 

Kan ikke se at dba.dk er så slemt.

 

Men bortset fra det var det også fordi, TS gerne ville i kontakt med en, der har racen, og jeg ved på HG, at folk kan lægge deres hunde op, og man kan jo godt have købt sin hund fra et ordentligt sted og være medlem af HG.

 

Men TS bør helt sikkert kontakte opdrætteren i Holland, som virker seriøs, og måske evt. få tilsendt noget hår for at teste om det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tja, det ved jeg ikke. Nu er jeg selv typen, der hurtigt forsvinder fra en opdrætters hjemmeside, hvis den ikke er fuldstændig proppet med opdateret information. Men det er jo ikke alle, der er teknisk kyndige, men som til gengæld har forstand på opdræt...og de kan da godt lægge deres annoncer op på dba.dk i mangel af hjemmeside?

 

Kan ikke se at dba.dk er så slemt.

 

Men bortset fra det var det også fordi, TS gerne ville i kontakt med en, der har racen, og jeg ved på HG, at folk kan lægge deres hunde op, og man kan jo godt have købt sin hund fra et ordentligt sted og være medlem af HG.

 

Men TS bør helt sikkert kontakte opdrætteren i Holland, som virker seriøs, og måske evt. få tilsendt noget hår for at teste om det virker.

 

Det var ikke ment som at dba, hunde galleri og gi pote er et dårligt sted... overhovedet:engel:

 

Men hvis det er en labradoodle man gerne vil have, så bliver det svært derigennem, da der i forvejen næsten igen er herhjemme.

 

Derved tror jeg desværre også at det kan være svært at få kontakt til en som har en "fuldblods" labradoodle, så TS på den måde kan se om deres datter kan tåle "racen".

 

Det var på den måde jeg mente det.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Er der nogle her, der ved noget vedr allergi overfor hunde.

Nu tales jo pelskvalitet??? fældning , men hvad med afstødte hudceller, de har jo før haft en vis skyld i, at folk reagerer allergisk?????

Hvordan ved man så forskellen mellem hud og hår????

 

Jeg har ikk en dyt forstand på allergi.. men jeg mener at der findes to typer..:hmm:

 

Nogle kan ikke tåle pelsen.. og andre kan ikke tåle hudcellerne... Hvis det er det sidst nævnte så er der vidst ikke så meget at gøre.

 

Men igen.. jeg har ikke så meget forstand på det.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke ment som at dba, hunde galleri og gi pote er et dårligt sted... overhovedet:engel:

 

Men hvis det er en labradoodle man gerne vil have, så bliver det svært derigennem, da der i forvejen næsten igen er herhjemme.

 

Derved tror jeg desværre også at det kan være svært at få kontakt til en som har en "fuldblods" labradoodle, så TS på den måde kan se om deres datter kan tåle "racen".

 

Det var på den måde jeg mente det.:engel:

Ok, jeg forstod det bare som at annoncer på dba.dk var det rene djævleyngel :-D Det med at det ikke er ægte "labradoodle" i mange af de danske udgaver, det har jeg ikke sat mig så meget ind i, da jeg har ikke studeret racen så meget. Men ideen med hår fra den hollandske opdrætter vil da nok være en god idé, vil det ikke? Har bare set kenneler med löwchen-opdræt tilbyder at sende hår til potentielle købere, så tænkte at det måske også var en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Er der nogle her, der ved noget vedr allergi overfor hunde.

Nu tales jo pelskvalitet??? fældning , men hvad med afstødte hudceller, de har jo før haft en vis skyld i, at folk reagerer allergisk?????

Hvordan ved man så forskellen mellem hud og hår????

 

Ja, der er to ting de kan være allergiske overfor.:mrgreen: skæl og pels

 

Mener at det hos kattene er et enzym i deres spyt der giver allergien (men at 1 ud af 200 katte IKKE har det enzym så man godt kan tåle dem selvom man har allergi)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:.

 

Jeg kender desværre ikke noget til den race i søger.

 

Men der findes jo "mange" andre racer som er allergi venlige, bla Westien :mrgreen:. Som både min bror og svigermor fint tåler på trods af allergi :banan:.

 

Desværre er det jo ingen garanti at alle allergiker tåler alle allergi venlige racer, så det er som i selv er inde på en god ide at besøge folk med den race i nu falder for.

 

Held og lykke med at finde den helt rigtige hund som jeres datter ikke reagere på :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Puddelpower
Hvorfor er det at det SKAL være en labradoodle?

 

Såvidt jeg ved så er det kun halvt om halvt at de er allergivenlige :confused:

 

 

Du skal være velkommen til at komme forbi og møde jason hvis det er - han er dog 100 % pudel. Men min allergiske lillebror har i hvert fald ingen problemer med at have ham på besøg :mrgreen:

 

 

Lige mine ord!

Hvorfor SKAL det være en labradoodle? Jeg ejer en Stor puddel, 100 % puddel også (: !

De er enormt søde, og praktiske da de ikke fælder. Jeg ville vælge en puddel:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg ville også kigge blandt de etablerede racer hvis jeg var jer..

 

Hvis I bare synes det var en sød blanding ville jeg sige go for it.. Men det er alfa og omega at hunden er allergivenlig. Jeg ville ikke turde satse. "Racen" er jo ikke etablerede - derfor kan hvalpene komme til at ligne mor mest eller far mest... Og hente trækkene "det forkerte" sted efter jeres synspunkt.

 

Der er mange allergivenlige racer i Danmark som jeg ville tage ud og "prøve" allergien af på... Så er I sikrest mulige på at I ikke kommer i den ulykkelige situation hvor I er tvunget til at levere hvalpen tilbage..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Vi er en familie på Jylland som er tæt på at bestille en australisk labradoodle fra Holland, men vi vil gerne besøge en australisk labradoodle på Jylland før vi beslutter os (da vores datter er allergisk).

 

Er det nogen der kan tænke sig besøg af os?

 

MVH Petra :vuf:

 

Hej Petra.

 

Vi skal hente en Australsk Labradoodle omkring nytår i Holland.. Hvilken opdretter skal I handle med?? Vi har været på besøg hos Rudzhi's (Peter & Harja) - en superduper opdretter ikke så langt fra Düsseldorf. Har stået på venteliste siden nov. 2009..

 

Vi bor lige udenfor København og vi har mødt et par alm. Labradoodles og en australsk labradoodle... (de er alle blevet hentet i udlandet).

 

Det er noget volapyk mange der ikke kender denne "race" skriver.. Det er superhunde, og den australske er så gennemavlet og finder man en god opdretter, skal man ikke være bange.. Men, det er en god ide at besøge dem først som vi gjorde.. Det kan anbefales både pga. allergi(de er jo bare allergivenlige og som også mange skriver, kan man ikke være 100% på at man kan tåle dem) og for at se hvordan hundende har det og hvilken holdning opdretter haver..

 

Jeg har undersøgt rigtig meget, og der er ingen p.t. der avler på de australske labradoodles her i DK. Der har været en i Vejle, men hun gør det ikke mere.. Så du/I skal til det stor udland.. Der findes alm. Labradoodles, men den australske skal man hente i udlandet.

 

Hvor spændende...

 

Hvornår står I til at få hund?

 

Hilsen Monica

Redigeret af Monervik
Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du have mod på at forklare hvad du mener med den udmelding?

Hun mener måske at hun har researchet racen i lang tid, og at vi andre måske ikke har? Kan selvfølgelig kun svare for mig selv, men jeg aner intet om australske labradoodles.

Jeg ville dog også hellere have en puddel, men vi er jo alle forskellige :mrgreen: (heldigvis).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun mener måske at hun har researchet racen i lang tid, og at vi andre måske ikke har? Kan selvfølgelig kun svare for mig selv, men jeg aner intet om australske labradoodles.

Jeg ville dog også hellere have en puddel, men vi er jo alle forskellige :mrgreen: (heldigvis).

 

 

Måske, måske - men kan ikke se at det er volapyk, når det nævnes at racen ikke er standardiseret så meget, at der reelt er tale om en race. Hvilket indlægget vel egentlig også selv bekræfter, når man vælger at sætte ordet race i anførselstegn?

 

Tog lige en hurtig søger på labradoodle og i mine øjne er man ikke nået videre med noget som helst i forhold til hvad planen har været. Og derfor er det bare stadig et fancy ord for en blandingshund. Fred være med blandingsavl - og ser til min store glæde, at flere ejere der avler på deres labradoodles herhjemme også lader dem både tager HD/AA billeder og øjenlyser.

 

Men når mor er 25% golden, 25% labrador og 50% pudel, hvordan kan det så omtales som en race? Hannen der var valgt til parring til denne tæve var 100% pudel. Nu er jeg fint med på linjeavl og outcross nødvendigheden i opbygninge - men hvis startpunktet allerede er så blandet, så forstår jeg altså stadig ikke helt konceptet. Og forstår heller ikke hvorfor vi alle i tråden får skudt i skoene, at det er volapyk hvad der siges?

 

Selv ejere af hybriden herhjemme skriver tydeligt på deres hjemmesider, at der ikke er styr nok på avlen at man kan garantere for pelsstruktur, mængde og udseende på forhånd.

 

Så nej, jeg ville nok også hellere vælge en pudel. Det er fandme en herlig hund. Og kan fuldt ud det samme som en retriever - hvis man udelukkende havde bibeholdt storpudlen, så er jeg også sikker på, at racen stadig havde været at finde i gruppe 8.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...