guanomo Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 blev såen lidt sur i går da jeg læste dette...gjorde Kæresten vist også.. X : En lille hvalp, der ikke har det godt. Mine forældre har fået hvalp, og sælger mente, at det bare var et slag han havde fået på benet, eftersom han haltede. Mine forældre var så til dyrlæge i dag, og det viser sig, at han har rendt rundt me...d en brækket lårbensknogle i 14 dage. Det vil komme til at koste alt for meget at skulle have ham opereret, fordi der er begyndt at danne nyt knoglemasse, så hvis han skal opereres, skal det brækkes op osv. Nu skal han så formentlig tilbage til sælger, men de er på ferie, så mine forældre kan først aflevere ham på søndag. Fandme ikke sjovt at knytte sig til en hvalp, for så at skulle aflevere den tilbage... Stakkels lille kræ :'-( Kæreste: Så har i to valg - afliv hunden eller få den operaret. Man lader ikke en hund rende rundt med et brækket ben ! Og så anmeldt sælger til politiet, det der er dyremishandling og lov mig så i aldrig kunne drømme om at aflevere hunden tilbage t...il sælger ! Kæresten igen: Sælger er uansvarlig når hunden har rendt rundt sådan i 14 dage uden at få den undersøgt.. Kæresten igen: det er jo lige til og tude over det der og blive dybt vred, stakkels lille hund det der er bare ikke ok.. tænk dog på hunden her.. X: Tro mig, jeg har også tudet både fordi man er ked men også frustreret over det hele... Grunden til at sælger vil have den tilbage er fordi de har græs han kan løbe på. Det mener de er en gyldig grund. Han KAN lære at leve med det med tiden m...en det er regelmæssigt tjek den står på i så fald. Ja det er dybt uansvarligt men sælger påstår hun har haft ham hos en veninde der er dyrlæge. Hvis hun er dyrlæge skal jeg i hvert fald ALDRIG benytte hende hvis man ikke kan genkende en brækket lårbensknogle! Grunden til at den fik lov til at rende var fordi hun ikke mente det var nødvendigt at tage røngent af benet da det jo "ikke var så slemt"... Han var blot en pjevset hund der ville have opmærksomhed Kæreste: Ville du lade et barn leve med et brækket ben/ arm..? Efterfølgende fik hun en privat besked om en historie med kæresten der brækkede noget på armen som barn og det fik bare en skinne på og han lever fint med den i dag… Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Det er jo allerede dyrplageri - arrrggg nogle folk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Ja det er jo også nemmere at sende den tilbage til sælger i stedet for selv at tage ansvar Hvordan nogen så kan påstå, at de tænker på hvalpen når de seriøst overvejer at give sælger hvalpen tilbage, når h*n har ladet den gå 14 dage med et brækket ben, giver overhovedet ikke mening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Årh lille hund dog....!! Dyreplageri, øvvv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Jeg synes da næsten de værste ved den historie er køber, hvis de virkelig havde knyttet sig til den hvalp (eller bare havde almindelig empati) så ville de da aldrig aflevere den hvalp tilbage til et sted hvor den har fået lov til at gå med et brækket ben men de gør jo præcist det samme selv ved at lade hvalpen gå indtil søndag... Ej hvor bliver jeg gal over sådan noget! Og at sammenligne det med kærestens brækkede arm medmindre han bevæger sig rundt ved at gå på hænder så klarede han sig sgu nok bedre end en lille hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Puha, det kan jeg slet ikke holde ud at læse :megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Hold kæft hvor er det horribelt Gider du godt offentliggøre vedkommendes navn? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Gider du godt offentliggøre vedkommendes navn? nix . Det kan ikke være lovligt... husk det er hendes forældre.. men hun er ikke bedre selv nej ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Send et link til EB, BT osv? eller dyreværnet - eller hvad det hedder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 nix . Det kan ikke være lovligt... husk det er hendes forældre.. men hun er ikke bedre selv nej ... Hvorfor kan det ikke det? :hmm: Så finder jeg hende bare selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Fundet.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 :evil::evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Puha det er da bare at få det ben ordnet, så kan man kæmpe om det økonomiske, med opdrætter bagefter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinne og Hugo Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Fundet.... Har du sendt det til "nogen"?? Medier, anmeldt det etc. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trisse Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 ja de må betale også tag med med sælger bag efter. for hvis man kan lade en hund rende rundt med brækket ben til søndag så er man ikk egnet til at have hund føler jeg. hvad hvis hunden brækket benet efter de havde købt den, havde de så betalt for at få det ordnet eller er de også for nærige til det ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Har du sendt det til "nogen"?? Medier, anmeldt det etc. Er ved at lave et prtscreen derindefra. Overvejer at sende det rundt, men sidder lige og tænker, hvad skal jeg skrive i mailen, udover at vedhæfte billedet der viser hvad hun har skrevet på fb? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Så er der sendt mail med prtsc til EB, BT, Dyreværnet og Dyrenes Beskyttelse 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Jeg har hørt fra en enkelt, fra Dyrenes Beskyttelse, hun skriver således: Det er godt nok en ussel behandling!!!! Hvordan er sagen endt? MVH. ***** Dertil måtte jeg jo svare at det vidste jeg desværre ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinne og Hugo Besvaret September 13, 2010 Rapporter Share Besvaret September 13, 2010 Selvom pressen og diverse organisationer måske ikke synes det er vigtigt nok til at reagere på.:stupid: Men godt du handlede!!!:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts