Hop til indhold

Alvorligt syg, og hurtigt helbredt.


KimC
 Share

Recommended Posts

I går aftes da vi gik til køjs lå Stakkels Jaroff og peb, og var tydeligvis utilpas.

 

For de der ikke kender Jaroff, han er en borzoi og meget aristokratisk, meget pertentlig med sig selv, og på mange måder forfængelig. Og lidt pivet.

 

Men staklen lå altså der i sengen ved siden af mig og peb, ville ikke ligge i arm, og putte som normalt. Han kunne ikke falde i søvn, hvilket ellers sker hurtigt.

Skulle jeg ringe til dyrlægevagten? Racen er jo i højrisikogruppe for mavevendinger?

Jeg begyndte at mærke Jaroff igennem fra snudespidsen og nedefter.

Staklen lå og smågræd, og det er hjerteskærende når sådan en nobel hund lider så meget.

Jeg kom til maveregionen, og her var han tydeligt mere følsom mht det der gjorde ondt. Men jeg kunne ikke mærke noget. Tjekkede bagbenene, intet unormalt. Halen. Halen? Den kunne jeg ikke lige finde.

Kunne det være at?

En hånd ind under bagkroppen og løfte, og så trække halen ud.

Staklen lå såmænd oven på sin egen hale.

Straks den var blevet bjærget, trykkede han sin spidse snude tæt ind til mig, lagde forpoterne om halsen på mig, og faldt i en behagelig søvn.

 

Så sparede vi den dyrlægevagt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Nåe.. Stakkels hund:ae:

 

Hørte engang, at man skal lære små børn, at de også har en bagside, som de skal forholde sig til, så som at man kan tage hænderne bag ryggen og tage noget fra højre hånd, med den venstre hånd osv. Måske det også gælder for hunde. De skal så bare lære, at de har underside, som de i nogle tilfælde også skal forholde sig til :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol:

 

Ja undskyld, men man har jo hørt at mynder ikke er de skarpeste knive i skuffen. Måske er der ligefrem noget om det ;-)

 

Det værste er faktisk at Jaroff er meget kompleks og intelligent. I kraft af sin fortid har han en laaaang række erfaringer med menneskers psyke eller mangel på samme, og har lært at fortolke selv de mindste udslag i et menneskes adfærd, fordi det var en livsnødvendighed før.

Og han forstår at påvirke meneskers adfærd, ofte uden at man mærker at han gør det.

Jaroff er også mester i at finte andre hunde under jagt.

 

Men han er også en aristokrat, og flokkens fører. Aristokrater har nogen til at gøre arbejdet for sig.

Ved at rejse sig for at redde sin hale, risikerer han at pladsen bliver taget af en anden (f.eks mig der får lidt mere plads i sengen på den måde). Derfor udholder han formentlig lidelsen, under sagte protest. Det har sikkert ikke gjort virkelig ondt, bare været lidt ubehagelig, når man nu er prinsessen på ærten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, hvor er han skør! :hjerte:

 

Jaroff er et mysterium som hele tiden viser nye uopdagede sider af sig selv.

At han er blevet som han er, ligger der en sørgelig hstorie bag, og der hvor han kommer fra befinder der sig stadigt mange hunde af samme slags som ikke har noget reelt håb om nogensinde at få sig et hjem der kan tackle de problemer de har med i bagagen.

Racen er i sig selv lidt speciel, men de her er endnu mere specielle.

Men Jaroff og efterfølgende hans niece har været alt besvær værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...